Skocz do zawartości

Aktywne Monitory Studyjne - TEMAT OGÓLNY


nismovsky

Rekomendowane odpowiedzi

W fostexach basu nie brakuje - to napewno. Ze względu na pomieszczenie i gołe ściany musiałem przełączyć w obu low freq na -3dB i teraz jest swietnie. Nie pamietam juz jak to sie ma do erisów czy focali, bo słuchałem ich jakiś rok temu, to co mi utkwiło w pamięci napisałem wyżej. Do słuchawek też nie mogę ich porównać bo mam za małe doświadczenie.

 

Przewody oba wyglądają Ok, wiec brałbym tańsze. Osobiście nie wydaje mi się, by miały one jakikolwiek wpływ na brzmienie.

Nie słuchałem Alpha ani E8, ale sądząc po opisach, są bardziej funowe i mają więcej basu od fostexów.

841 to takie DT880 wśród słuchawek jak dla mnie, basu nie za dużo, ale super techniczny. Średnica to coś pięknego.

Te dt880 to które masz na myśli? One chyba występowały w różnych impedancjach, a bardzo chciałbym znaleźć słuchawki co grają jak te paczki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mnie nurtuje jedna rzecz. Czy jak monitory mają wejścia tylko symetryczne XLR i TRS, to da się do nich podłączyć sygnał niesymetryczny? Gdzieś wyczytałem, że można podłączyć wtykiem TS (duży jack mono) w wejście TRS i będzie działać. Problemem może być tylko niższa głośność. Ktoś to potwierdzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasem mi się wydaje, że w tych studiach jest o połowę nagłośnienia więcej niż by wystarczyło. :)

No już Adam s3x-v rozdygotały mi podłogę. Jak dla mnie bezproblemowo mogą rozbujać domówkę w 60m salonie. A co dopiero w zaadaptowanym pomieszczeniu. I ten dźwięk. Wrażenie słyszenia muchy pośród huku huraganu :)
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpada jedno ogniwo(wzmak) w poszukiwaniu synergii. Zwykle aktywny jest sprzęt pro. Mi się podoba analogia do aut sportowych - pro to taki lancer evo X. Wygląda jak schodzony trampek, ale w warunkach drogowych robi ferrarki jak chce. Za to szyku nie zadasz. A ferrarka droższa, szykowna, szybka. Czasem nawet szybsza i ....10razy droższa. I plus 20 do lansu :)

A na poważnie - te 18tysia za s3x-v plus około 3tysia za audio-gd to jedno z najlepszych co w życiu słyszałem. Co prawda droższe setupy słyszałem w salonach i na audio show. Ale nie zrobiły na mnie takiego wrażenia. Teraz jaram się tanim substytutem w postaci a7x i poza brakiem efektu potęgi dźwoęku, jaki miały s3x, nie mogę im NIC zarzucić.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra małe pytanko. Jakie przemawiają korzyści za systemami aktywnymi w porównaniu do zwykłego stereo ?

 

mobilnie...

 

Było tutaj pisane wielokrotnie. Wymienię Ci pokrótce te najważniejsze plusy:

+ wbudowane wzmaki, więc zero problemów z synergią na linii amp-kolumna

+ kompaktowe rozmiary w stosunku do prezentowanego dźwięku

+ lepszy stosunek jakość/cena w porównaniu do nowych zestawów pasywnych ze wzmacniaczem

+ znacznie większa detaliczność brzmienia

+ o wiele większa stereofonia i lepsze pozycjonowanie elementów w przestrzeni

 

No ale są też wady:

 

- większa wybredność akustyczna (w niezaadaptowanym pokoju grają nadal lepiej od konsumenckich, ale wymagają odpowiedniego ustawienia).

- gorsza prezencja (niektóre pasywki wyglądają jak małe dzieła sztuki, a sprzęt PRO-audio ma być wydajny, a nie ładny)

- nierównomierna jakość dźwięku w zależności od położenia słuchacza względem monitorów (chyba, że bierzesz coś ze średniego pola, a nie tylko bliskiego)

 

Porównanie Zenka trochę bym poprawił. Monitory studyjne to taki Nissan GT-R, a kolumny pasywne to np. Bentley Continental. Oba są szybkie, mają 4 miejsca w środku, ale GT-R to jednak potwór na zakrętach. Szybki, precyzyjny, katujący dużo droższe bryki, ale nie posiadający "prestiżu". Bentley z kolei jest wygodniejszy, ma więcej klasy, lepszą prezencję itd.

 

Ja tam wolę GT-Ra :D

 

Lancer Tylko Evo VII :)

 

Miałem przyjemność jechać w jednym dniu stockowymi Evo VII i Evo VI Mäkinen Edition i werdykt był prosty: EVO VI wymiata :D

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, przeczytałem chyba każdy możliwy temat i post mimo to mam problem, w którym mam nadzieję, że mi pomożecie.

Kupić Yamahy HS 7 czy Presonus Eris 8 (bardzo je tu polecacie).

oraz ważne pytanie, czy jak ustawie mój zestaw 2-3 metry od drzwi balkonowych to będzie dobrze? Gdzieś ktoś mi powiedział, że lepiej na krótszej ścianie i to właśnie ona.
Co wtedy z bass reflex przy yamahach które mają go z tyłu.

Budżet mnie trochę ogranicza (jezeli nie będzie promocji na thomanie jak ostatnio ne presonusy to pozostaną mi yamahy HS7 wiec czekam na wiecej opinii na ich temat z racji tego ze chce dorzucic standy i iso pady)


Może po zdjęciu zrozumienie o co mi chodzi

12654155_1096933207005008_85818747025147

Biurko z lewego rogu znika, to ledwo widoczne z prawego srodka by szlo tak jak pisalem wyzej

Edytowane przez Scarlet25
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma ktoś doświadczenie z monitorami trójdrożnymi ? Słuchałem tylko APS Trinity z bardzo wysokim Manlyem PRE i wgniata w fotel zarówno dźwięk jak i cena tego zestawu :) Do niedawna byłem przekonany, że odkładam na Event Opal ale Trinity zmieniły moje postrzeganie na dźwięk.

 

Myślę nad wymianą moich Aeonów na coś bardziej przestrzennego choć może Mytek Brooklyn je bardziej przyciśnie. W przyszłym tygodniu będę testował Svede Dappo. Jestem też bardzo ciekaw Sonodyne SM-300 i Amphionów One18 ale nie sposób tego odsłuchać w Polsce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, przeczytałem chyba każdy możliwy temat i post mimo to mam problem, w którym mam nadzieję, że mi pomożecie.

Kupić Yamahy HS 7 czy Presonus Eris 8 (bardzo je tu polecacie).

oraz ważne pytanie, czy jak ustawie mój zestaw 2-3 metry od drzwi balkonowych to będzie dobrze? Gdzieś ktoś mi powiedział, że lepiej na krótszej ścianie i to właśnie ona.

Co wtedy z bass reflex przy yamahach które mają go z tyłu.

Budżet mnie trochę ogranicza (jezeli nie będzie promocji na thomanie jak ostatnio ne presonusy to pozostaną mi yamahy HS7 wiec czekam na wiecej opinii na ich temat z racji tego ze chce dorzucic standy i iso pady)

 

Yamahy są ostre na górze i bardzo wrażliwe na ciulową adaptację akustyczną. Odradzam je w niedopieszczonym akustycznie pomieszczeniu.

Sam bass-reflex w HSach oznacze minimum 50-100 cm. Z tym, że jeśli masz za nimi szkło (okna, drzwi balkonowe) to musisz jakoś to zniwelować. Najbardziej podstawowym rozwiązaniem są grube zasłony od podłogi aż po sufit.

 

Jak nie chcesz czekać na promocję (lub rzut tzw. B-Stock) na thomannie to szukaj Erisów E8 lub Tannoy Reveal 802 na Allegro/OLX. Możesz też pomyśleć nad używanymi Fostexami PM841.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

Przewertowałem cały temat i mam tylko jedno pytanko. Poza tymi monitorami:

 

- Tannoy Reveal 802

- Fostex PM 8.4.1

- Presonus Eris e8

- Focal Alpha 80

 

Jest jeszcze coś wartego sprawdzenia w tym budżecie? Pomieszczenie wygląda tak:

 

room.jpg

 

Tylko nad głównym biurkiem wisi jeszcze szafka. Docelowe miejsce w którym będą stać monitory to czerwone kropki. Odsłuchy częściej z odległości łóżka jakieś 3m. Czasami również przy biurku. Muzyka bardzo różna, głównie rock i gitarowe brzmienia. Najważniejszy jest dla mnie środek pasma, powinien być detaliczny i wypełniony, bas dobrze jak będzie ale nie lubię jak za mocno łupie, góra dobrze rozciągnięta ale niezbyt natarczywa.

Edytowane przez brewamator
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchaj, myślisz że jak byłyby inne propozycje to byśmy je chowali przed pozostałymi zainteresowanymi? ;)

Jak chcesz wybitnej średnicy to Fostex PM841 oraz Focal Alpha 80 są dla Ciebie. Reveal 802 grają mocniej dołem, a Erisy E8 są takie "uśrednione" we wszystkim :P

  • Like 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A z jakiej odległości będziesz słuchać? Jeśli mają stać na biurku to lepsze moim zdaniem mniejsze. Ja mam równie małe pomieszczenie, ale monitory mam na stokach po obu stronach tv, a słucham z kanapy oddalonej o ok. 2m i w moim przypadku sprawdzają się pm841 że zmniejszonym basem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mnie nurtuje jedna rzecz. Czy jak monitory mają wejścia tylko symetryczne XLR i TRS, to da się do nich podłączyć sygnał niesymetryczny? Gdzieś wyczytałem, że można podłączyć wtykiem TS (duży jack mono) w wejście TRS i będzie działać. Problemem może być tylko niższa głośność. Ktoś to potwierdzi?

 

potwierdzam, ale trzeba wspomniec tez o duzo mniejszej odpornosci na zaklocenia zewnetrzne ze wzgl. na polaczenie niesymetryczne (w zaleznosci od zrodla / jakosci materialu muzycznego i kabla mozesz tego nie odczuc zupelnie, natomiast prawa fizyki sa nieublagane)

 

To może teraz też ktoś mi pomoże :) Kupuję monitory w zestawie z kablami TRS-TRS i chciałbym przerobić te kable z jednej strony na RCA i podłączyć do DAC-a i dać im sygnał niesymetryczny. I teraz jak to lutować. Skoro można podłączyć dużym jackiem mono to i tak pewnie da radę to rozwiązać. Tylko teraz zostanie mi jedna żyła i mam ją połączyć z inną czy nie lutować wcale? A może nie ma co kombinować i lepiej kupić inne kable?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Zarejestruj się aby mieć większy dostęp do zasobów forum. Przeczytaj regulamin Warunki użytkowania i warunki prywatności związane z plikami cookie Polityka prywatności