dj-dave Opublikowano 6 Marca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2017 (edytowane) Niestety nie mam gwarancji. Czy wiadomo czego konkretnie dotyczy ta wada? Czy ma ktoś wsad pamięci, lub możliwość zczytania wsadu pamięci ze sprawnej karty? Edytowane 6 Marca 2017 przez dj-dave Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BamboszeK Opublikowano 6 Marca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2017 Z tego co wiem to pin shutdown w chipie cmedii jest źle skonfigurowany i coś się tam wiesza. Pewnie kwestia jednego rezystora do ustalenia stanu. Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kris_jag Opublikowano 7 Marca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2017 Problem niby sprzętowy, ale wygląda, że się go da rozwiązać. Po miękkich restartach karta często nie jest widoczna, kolejne miękkie restarty nie pomagają - doraźnie rozwiązanie: wyłączenie komputera, odłączenie zasilania na pół minuty i ponowne uruchomienie. Jakiś czas temu Audeos ogłosił, że naprawia "w 5 minut" sprzedawane przez siebie egzemplarze, ale nie chce zdradzić, na czym ta naprawa polega. Ja kupiłem właśnie od Audeos, przez rok się męczyłem (komp chodzi non stop, wkurzające restarty po aktualizacjach Windows 10, po których AIM nie był widoczny). Wysłałem akurat w okresie przedświątecznym i trwało to dużo dłużej niż te "5 minut", ale po powrocie karta ani razu już nie zniknęła z systemu. Czyli naprawić się da. Na innym forum mikolaj612 wrzucił firmware, które podobno likwiduje ten problem, kilku osobom pomógł, ja nie próbowałem, bo akurat Audeos ogłosił, że naprawia sprzedawane przez siebie karty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blondie Opublikowano 7 Marca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2017 [...] Na innym forum mikolaj612 wrzucił firmware, które podobno likwiduje ten problem, kilku osobom pomógł, [...] no bez żartów... chyba, że pozostajemy przy określeniach "rzekomo", "podobno", "być może", Ze swoim AIM SC808 także miałem problem, a w zasadzie mój brat - podobnie jak u dj-dave , karta nie była wykrywana przez system po restarcie. Kartę naprawił Audeos. Karta działa do dzisiaj, zero problemów. Do tego mogę dodać, iż jeśli ktoś ma program ukrywający ikony w tray WIN10, to może być problem z wyświetlaniem menu oprogramowania karty AIM SC808. Po de-instalacji wszelkich programów ukrywających ikony - problem zniknął, a oprogramowanie karty AIM działa prawidłowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BeatX Opublikowano 14 Marca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2017 Na innym forum mikolaj612 wrzucił firmware, które podobno likwiduje ten problem, kilku osobom pomógł Masz może linka do tego posta? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vonBaron Opublikowano 14 Marca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2017 Mam ten FW na dysku, jak wrócę z roboty to go gdzieś wrzucę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kris_jag Opublikowano 14 Marca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2017 Masz może linka do tego posta? Zaraz wyślę Ci w wiadomości (nie wiem, czy bym nie złamał regulaminu wklejając go tutaj). Tylko uwaga: niedawno zainstalował go dj_dave. Cytując (mam nadzieję, że się nie obrazi): Kilka resetów było dobrze ale potem znowu zaczęła znikać. Nie wiem, czy widziałeś też stronę: http://www.audiofanatyk.pl/rozwiazywanie-problemow-z-aim-sc808/ Skutecznie naprawia firma Audeos, ale o ile mi wiadomo tylko w sprzedawanych przez siebie kartach... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mayster Opublikowano 14 Marca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2017 Wszystkie karty są naprawiane. Różnica polega tylko na tym, że te zakupione u nas są naprawiane w ramach gwarancji, bezpłatnie. W/w rozwiązania typu zmiana FW i jakieś rezystory to bzdura, o czym chyba część osób zdołała się już przekonać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BeatX Opublikowano 14 Marca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2017 Czyli można przyjąć, że problem jest natury sprzętowej a nie programowej? (czyt. sprawy nie da się rozwiązać poprzez kombinowanie z firmware karty?) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sn4ke Opublikowano 19 Marca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2017 Ale problem nie dotyczy na pewno wszystkich kart. Ja mam kartę kupioną w komputroniku dwa lata temu i problem nie występował na fabrycznej karcie, nie wystąpił też później po modyfikacjach mikołaja i wizycie u Chickenka. Może to po prostu jakaś seria tych kart gdzie problem się ujawnia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sn4ke Opublikowano 6 Lipca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2017 Pobawiłem się chwile opampami w AIM i podmieniłem na buforze RCA LM4562 z powrotem na MUSES8920. W tej chwili to wygląda tak: 2xLME49990 (podwójne stoliki) => MUSES8920 => OPA301 (dyskretny) Dźwięk został dociążony względem LM4562, ale teraz z kolei przydałoby się trochę więcej głębi. Myślę zdjąć te 49990 i wstawić coś innego. Mam jeszcze w zapasie parę LME49720, parę OPA2228, parę OPA2227, parę NJM4556, ale chyba najbardziej się skłaniam pod OPA2227. To będzie dobry wybór? Do karciochy są podłączone przede wszystkim Sennheiser HD540 (kabel na miedzi Fatso) i AKG K701 (Perul Mod, kabel miedź Perula lub posrebrzany Vention) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tybysh Opublikowano 6 Lipca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2017 NJM4556 sobie daruj, ten op-amp bardziej nadaje się jako stopień wyjściowy. Polecam zadbać o lepsze warunki pracy dla LME49990 - wlutuj chociaż jakiś mały kondensator między pinami zasilania na stoliku. Ceramik 100nF i równolegle do niego tantal 10uF powinno załatwić sprawę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RudyBorys Opublikowano 31 Maja 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2020 (edytowane) Cześć, zwracam się do was z dwoma sprawami. 1. Chciałbym tchnąć w mój sprzęcik do dźwięku nowe życie bo aktualne brzmienia już mi się trochę znudziły. W tym celu chciałbym wymienić wzmacniacze operacyjne, tylko jakie ? I czy sam to będę potrafił zrobić? - Posiadam kartę AIM SC808 z wzmacniaczami operacyjnymi LME49720 i LM4562NA, słuchawki AKG K545 i 2 monitory studyjne JBL LSR 305. Podczas grania (gdy wykorzystanie prądu wzrasta) słychać silne zniekształcenia na monitorach studyjnych, w tym celu mam podłączony Izolator pętli zwarciowej doziemnej Sinuslive GL-205, 2x cinch który rozwiązuje problem w 100%. - Sprzętu używam do słuchania muzyki elektronicznej, głównie Techno (więc duuużo basu) ale też Rudimental itp oraz do grania w gry, głównie nowe Call of Duty Warzone. - Ktoś na tym forum się zachwycał Burson audio v4 , co sądzicie? - W kwestii aktualnych wrażeń dotyczących brzmienia, jest bardzo przyjemnie ale trochę brakuje ikry dla niskich brzmień, brakuje basu 2. Karta jak wiecie ma swój bardzo popularny problem. Czasami po restarcie systemu system jej nie wykrywa. Czy jest na to jakieś rozwiązanie? Edytowane 31 Maja 2020 przez RudyBorys Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kris_jag Opublikowano 1 Czerwca 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2020 Cześć, Ad. 1. Gorąco polecam zabawę opampami - naprawdę można bardzo mocno (sam się dziwiłem, że aż tak) zmieniać charakter uzyskiwanego dźwięku. Wymiana opampa w stoliku jest prosta i przy odrobinie staranności nic nie powinieneś uszkodzić. Pomocne są szczypczyki (rodzaj pensety) do wyciągania ich, ale bez tego też można sobie poradzić. Niestety bufor na RCA jest wlutowany - ja poprosiłem kolegę i wlutował mi tam stolik, ale sam bym się tego nie podjął. To zawsze jakieś ryzyko uszkodzenia karty, ale ja nie żałuję - dodatkowe pole manewru :) Słucham zupełnie innej muzyki, więc pewnie i preferencje co do charakteru mamy różne, ale na kilku forach sporo różnych konfiguracji się przewijało. Nie widziałem, aby ktoś ostatnio się zachwycał akurat wersją 4 Bursonów - mam jedną sztukę, według mnie jest ok, wydaje mi się, że daje dość miękki, może lekko analogowy dźwięk, ale V5 i V6 mają dużo lepsze opinie. Jeżeli chcesz iść w droższe opampy, także dyskretne, to osobiście radziłbym poszukać czegoś innego niż akurat V4. V5/V6 (hybrydowe v5i mi wcale nie podeszły ze względu na bas) są droższe, ale np. produkty Audiofeela dostępne na ebay to sporo mniejsze pieniądze, niż Bursony, a dźwięk jest naprawdę fajny (ja mam OPA301b). Tylko przy wkładaniu niektórych dyskretnych wzmacniaczy na AIMSC808 trzeba uważać na miejsce wokół - ja musiałem dawać dodatkowe stoliki i robić "krzywą wieżę". Do tego trzeba sprawdzić, czy masz miejsce powyżej karty (czy np. nie będzie kolizji z kartą graficzną). Ad.2. Tak, jest skuteczne rozwiązanie, natomiast nie jest publicznie jawne... Naprawy za darmo (po pokryciu kosztów transportu) w sprzedawanych przez siebie kartach dokonuje firma Audeos. W mojej karcie też ten problem występował - odesłałem do Audeos i po jakimś czasie wróciła bez żadnych widocznych śladów lutowania (na innym forum twierdzono, że jest to niezbędne?), ale działająca od tamtego czasu bezproblemowo. Jeżeli kupiłeś gdzie indziej, może się z nimi jakoś dogadasz... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RudyBorys Opublikowano 2 Czerwca 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2020 (edytowane) 20 godzin temu, kris_jag napisał: Cześć, Ad. 1. Gorąco polecam zabawę opampami - naprawdę można bardzo mocno (sam się dziwiłem, że aż tak) zmieniać charakter uzyskiwanego dźwięku. Wymiana opampa w stoliku jest prosta i przy odrobinie staranności nic nie powinieneś uszkodzić. Pomocne są szczypczyki (rodzaj pensety) do wyciągania ich, ale bez tego też można sobie poradzić. Niestety bufor na RCA jest wlutowany - ja poprosiłem kolegę i wlutował mi tam stolik, ale sam bym się tego nie podjął. To zawsze jakieś ryzyko uszkodzenia karty, ale ja nie żałuję - dodatkowe pole manewru Słucham zupełnie innej muzyki, więc pewnie i preferencje co do charakteru mamy różne, ale na kilku forach sporo różnych konfiguracji się przewijało. Nie widziałem, aby ktoś ostatnio się zachwycał akurat wersją 4 Bursonów - mam jedną sztukę, według mnie jest ok, wydaje mi się, że daje dość miękki, może lekko analogowy dźwięk, ale V5 i V6 mają dużo lepsze opinie. Jeżeli chcesz iść w droższe opampy, także dyskretne, to osobiście radziłbym poszukać czegoś innego niż akurat V4. V5/V6 (hybrydowe v5i mi wcale nie podeszły ze względu na bas) są droższe, ale np. produkty Audiofeela dostępne na ebay to sporo mniejsze pieniądze, niż Bursony, a dźwięk jest naprawdę fajny (ja mam OPA301b). Tylko przy wkładaniu niektórych dyskretnych wzmacniaczy na AIMSC808 trzeba uważać na miejsce wokół - ja musiałem dawać dodatkowe stoliki i robić "krzywą wieżę". Do tego trzeba sprawdzić, czy masz miejsce powyżej karty (czy np. nie będzie kolizji z kartą graficzną). Ad.2. Tak, jest skuteczne rozwiązanie, natomiast nie jest publicznie jawne... Naprawy za darmo (po pokryciu kosztów transportu) w sprzedawanych przez siebie kartach dokonuje firma Audeos. W mojej karcie też ten problem występował - odesłałem do Audeos i po jakimś czasie wróciła bez żadnych widocznych śladów lutowania (na innym forum twierdzono, że jest to niezbędne?), ale działająca od tamtego czasu bezproblemowo. Jeżeli kupiłeś gdzie indziej, może się z nimi jakoś dogadasz... To świetna wiadomość! Akurat u nich kupiłem kartę te 5 lat temu Zadzwonię do nich z prośbą o naprawę i może przy okazji wymienią mi na OPA301b. Dużo o nim czytałem i w sumie jestem ciekaw efektów Edytowane 2 Czerwca 2020 przez RudyBorys Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RudyBorys Opublikowano 3 Czerwca 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2020 W dniu 1.06.2020 o 18:47, kris_jag napisał: Cześć, Ad. 1. Gorąco polecam zabawę opampami - naprawdę można bardzo mocno (sam się dziwiłem, że aż tak) zmieniać charakter uzyskiwanego dźwięku. Wymiana opampa w stoliku jest prosta i przy odrobinie staranności nic nie powinieneś uszkodzić. Pomocne są szczypczyki (rodzaj pensety) do wyciągania ich, ale bez tego też można sobie poradzić. Niestety bufor na RCA jest wlutowany - ja poprosiłem kolegę i wlutował mi tam stolik, ale sam bym się tego nie podjął. To zawsze jakieś ryzyko uszkodzenia karty, ale ja nie żałuję - dodatkowe pole manewru Słucham zupełnie innej muzyki, więc pewnie i preferencje co do charakteru mamy różne, ale na kilku forach sporo różnych konfiguracji się przewijało. Nie widziałem, aby ktoś ostatnio się zachwycał akurat wersją 4 Bursonów - mam jedną sztukę, według mnie jest ok, wydaje mi się, że daje dość miękki, może lekko analogowy dźwięk, ale V5 i V6 mają dużo lepsze opinie. Jeżeli chcesz iść w droższe opampy, także dyskretne, to osobiście radziłbym poszukać czegoś innego niż akurat V4. V5/V6 (hybrydowe v5i mi wcale nie podeszły ze względu na bas) są droższe, ale np. produkty Audiofeela dostępne na ebay to sporo mniejsze pieniądze, niż Bursony, a dźwięk jest naprawdę fajny (ja mam OPA301b). Tylko przy wkładaniu niektórych dyskretnych wzmacniaczy na AIMSC808 trzeba uważać na miejsce wokół - ja musiałem dawać dodatkowe stoliki i robić "krzywą wieżę". Do tego trzeba sprawdzić, czy masz miejsce powyżej karty (czy np. nie będzie kolizji z kartą graficzną). Ad.2. Tak, jest skuteczne rozwiązanie, natomiast nie jest publicznie jawne... Naprawy za darmo (po pokryciu kosztów transportu) w sprzedawanych przez siebie kartach dokonuje firma Audeos. W mojej karcie też ten problem występował - odesłałem do Audeos i po jakimś czasie wróciła bez żadnych widocznych śladów lutowania (na innym forum twierdzono, że jest to niezbędne?), ale działająca od tamtego czasu bezproblemowo. Jeżeli kupiłeś gdzie indziej, może się z nimi jakoś dogadasz... Dzwoniłem do Audeos, zaproponowali Muse 01 x3. Co sądzicie o takim zestawie? Gość mówi że, V5 / V6 to wydatek około 900zł. Trochę nie widzi mi się wkładać 900zł w kartę dźwiękową za 500zł, co sądzicie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kris_jag Opublikowano 3 Czerwca 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2020 Na początek zastrzeżenia/uwagi: - nie korzystałem z wyjścia słuchawkowego, czyli nie zmieniałem opampa na buforze tego wyjścia, za to bawiłem się w zmiany opampów "kanałowych" (konwersja I/V) i buforu RCA (gdzie normalnie wlutowany jest LM4562NA, a u siebie mam stolik i możliwość zmiany wzmacniacza) - w AIM SC808 w torze wyjścia słuchawkowego sygnał przechodzi także przez bufor RCA, czyli standardowo LM4562NA; wielu twierdzi, że skoro producent na stałe tam go wstawił, to uznał, że to optymalny (także uwzględniając pozostałe elementy elektroniczne) wybór w rozsądnej cenie i nie powinno się go zmieniać, z drugiej strony LM4562NA to jakiś high-end nie jest... - w żadnym razie nie jestem ekspertem, a jedynie amatorem lubiącym słuchać muzyki , tak więc poniżej to jedynie moje, mocno subiektywne odczucia + trochę zasłyszanych opinii MUSES01 to jedne z droższych zintegrowanych wzmacniaczy operacyjnych, wielu uważa, że ich cena nie jest adekwatna do efektów. MUSES01 i Bursony V5/V6 to byłoby zupełnie inne granie - pomijając lepsze/gorsze, ale przede wszystkim całkowicie odmienne MUSES01 mogą zagrać ciekawie, wciągająco, ale nie liczyłbym na fontannę detali, super holografię, bardzo rozbudowaną scenę, a w niewłaściwie dobranym otoczeniu pozostałych elementów mogą nawet wszystko przykryć grubym kocem i zamulić Z drugiej strony, jeżeli Ci zależy na ciekawym basie, to pozwolę sobie sam siebie zacytować z korespondencji z jednym z forumowiczów sprzed kilku lat: Cytat Z Muses01 na kanałowych na pierwszy ogień jako bufor poszedł Muses8820 (kilka osób polecało taki zestaw). Muses8820 gra trochę V-ką, czego niby nie lubię, ale tu uzyskałem całkiem fajny efekt: bas (nie przypuszczałem, że moje B&W tak go są w stanie przekazać) - niesamowicie sprężysty, bardzo bogaty, rozdzielczy, szczegółowy. Wysokie całkiem detaliczne i również fajne. Średnica niestety nieco wycofana, ale mimo wszystko także sporo w niej było detali; Scena taka sobie, gorsza, niż w zestawie wyjściowym (promowanym przez Audeos 2xLME49720 + LM4562). Generalnie bardzo fajny zestaw (szczególnie ten bas na B&W mnie pozytywnie zaskoczył), zupełnie nowa twarz AIM-a Tylko właściwie od początku zależało mi na poprawieniu średnicy, więc postanowiłem jeszcze poszukać dalej. Pozostałe konfiguracje MUSES01 na kanałowych + różne inne na buforze RCA dawały gorsze (według mnie) efekty, także z dyskretnym Bursonem V4. Tak więc jeżeli chciałbyś wchodzić w MUSES01, to bym proponował rozważyć danie ich jako kanałowe, a na bufor słuchawkowy wsadzić wspomnianego MUSES8820 (kilkukrotnie tańszego) lub ewentualnie jego wersję z wyższej półki, czyli MUSES02 - to może dać ciekawszy efekt, niż same 01 (choć mogę się mylić). Tyle że MUSES01 to dosyć drogie kostki... Nie wiem po ile sprzedaje je Audeos, ale możliwe, że cena jest zbliżona do według mnie zdecydowanie lepszych (choć zupełnie innych) OPA301b (ale tu czas dostawy jest dużo dłuższy, może być ponad miesiąc w obecnych warunkach). Z drugiej strony jest wiele dużo tańszych, a także bardzo ciekawych kostek (np. LME9860NA, OPA1612A, Muses8820 i wiele innych), a samodzielna wymiana opampa (DIP8, ponieważ SOP8 wymaga dodatkowego stolika i lutowania) naprawdę nie jest jakimś wielkim wyzwaniem (lepiej wstawić pomiędzy dodatkowy stolik, aby nie wyrobiły się gniazda, uważać, aby trafić nóżkami w gniazda i przede wszystkim uważać na oznaczenia, aby nie włożyć odwrotnie). To może być dobra zabawa z dźwiękiem, a jednocześnie możliwość dobrania charakteru dźwięku do własnych upodobań i reszty toru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blondie Opublikowano 3 Czerwca 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2020 OPA301b z tego co wiem nie jest do kupienia, chyba że z drugiej ręki aktualnie są wersje rozwojowe tej linii opa konstruktora z Korei PD, warto zerknąć na ebay Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
espe0 Opublikowano 3 Czerwca 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2020 2 godziny temu, kris_jag napisał: MUSES01 mogą zagrać ciekawie, wciągająco, ale nie liczyłbym na fontannę detali, super holografię, bardzo rozbudowaną scenę, a w niewłaściwie dobranym otoczeniu pozostałych elementów mogą nawet wszystko przykryć grubym kocem i zamulić To chyba miałeś podróbki... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kris_jag Opublikowano 3 Czerwca 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2020 Wiem, że MUSES01 są jednymi z najczęściej podrabianych opampów (czy by być bardziej precyzyjnym nie tyle sam opamp, co nadruk na nich) i rzeczywiście miałem je z drugiej ręki (sprzedający wydawał się dość wiarygodny, przedstawiał kwit zakupu DAC-a ze wzmacniaczem, z których je wymontował), więc nie mogę mieć 100% pewności, że wszystko z nimi było OK, ale po prostu grały zbyt dobrze (np. w połączeniu z MUSES8820), aby to było jakieś dziadostwo, a jak ktoś podrabia to raczej na bazie najtańszych wzmacniaczy (chyba, że to było moje chciejstwo ). Oglądałem pod lupą, porównywałem z dostępnymi zdjęciami oryginałów i podróbek i wyglądały ok Ja właśnie nie zgadzam się z wieloma opiniami, że są to złe wzmacniacze - według mnie potrafią zagrać bardzo dobrze, ale nie w każdej implementacji (z niektórymi opampami wypadały po prostu źle). Wspomniana konfiguracja z MUSES8820 bardzo mi się podobała i pomimo, że to generalnie nie była "moja bajka", to jednak jakiś czas u mnie grały. Wyparły je wspomniane OPA310b (nie chcę ich tu jakoś nachalnie promować), które w zbliżonej cenie, jednak zdecydowanie lepiej trafiają w mój gust. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RudyBorys Opublikowano 7 Czerwca 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2020 Kurde ale powiem wam, że średnio mi się widzi wydawać 400zł na te opampy. Jakoś wasze opinie i to co czytam w necie nie skłania mnie do zakupu. Może powiedzcie mi wprost, duży będzie skok jeśli teraz mam LME49720 i LM4562NA, słuchawki AKG K545 i monitory studyjne 2x JBL LSR 305? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kris_jag Opublikowano 7 Czerwca 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2020 Ale to Ty zacząłeś pisać o drogich dyskretnych Bursonach v4 i jednych z najdroższych zintegrowanych Muses01 A wcale nie musisz wydawać kilkuset złotych. Możesz kupić na próbę np. jednego LME49860 i/lub jednego Muses 8820 (uwaga: mocowanie DIP8) - ceny na Allegro odpowiednio 12 i 30 zł +wysyłka), włożyć w bufor wyjścia słuchawkowego i zobaczysz, czy usłyszysz różnicę na AKG. Oba opampy "grają" ciekawie, acz zupełnie inaczej. Czy usłyszysz różnicę? Tego nikt Ci nie zagwarantuje, ale Twój obecny zestaw wzmacniaczy rzeczywiście gra dosyć jasnym dźwiękiem i nic dziwnego, że mógłbyś chcieć coś zmienić np. na basie. Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RudyBorys Opublikowano 8 Czerwca 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2020 W dniu 7.06.2020 o 09:10, kris_jag napisał: Ale to Ty zacząłeś pisać o drogich dyskretnych Bursonach v4 i jednych z najdroższych zintegrowanych Muses01 A wcale nie musisz wydawać kilkuset złotych. Możesz kupić na próbę np. jednego LME49860 i/lub jednego Muses 8820 (uwaga: mocowanie DIP8) - ceny na Allegro odpowiednio 12 i 30 zł +wysyłka), włożyć w bufor wyjścia słuchawkowego i zobaczysz, czy usłyszysz różnicę na AKG. Oba opampy "grają" ciekawie, acz zupełnie inaczej. Czy usłyszysz różnicę? Tego nikt Ci nie zagwarantuje, ale Twój obecny zestaw wzmacniaczy rzeczywiście gra dosyć jasnym dźwiękiem i nic dziwnego, że mógłbyś chcieć coś zmienić np. na basie. Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka masz rację Mam prośbę, czy możesz mi zrobić listę zakupów co powinienem kupić aby samodzielnie to wymienić ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kris_jag Opublikowano 8 Czerwca 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2020 Na początek pytanie - czy może jesteś z Warszawy lub okolic? Stronę z recenzją @EvilKillaruna pewnie znasz? Są tam również przydatne zdjęcia https://www.audiofanatyk.pl/recenzja-karty-dzwiekowej-aim-sc808/ Wzmacniacz "B" to bufor wyjścia słuchawkowego, dwa "A" to wzmacniacze kanałowe (konwersja I/V). Wyjmowanie opampów ze stolików ułatwiają specjalne szczypczyki - nie są niezbędne, można sobie poradzić bez nich, ale jednak za ich pomocą jest łatwiej równo (aby nie powyginać nóżek) je wysuwać. Szczypczyki dostępne są np. tu: https://botland.com.pl/pl/szczypce/6019-narzedzie-do-demontazu-ukladow-dip-38mm.html Jeżeli przewidujesz, że będziesz zmieniał konfiguracje wzmacniaczy, czyli będziesz je kilka razy wkładał i wyjmował, lepiej najpierw opampy włożyć w stoliki (inna nazwa: podstawki) DIP8. Są dwa rodzaje stolików: z otworkami "płaskimi" ze sprężynkami (https://botland.com.pl/pl/podstawki-pod-uklady-scalone/92-podstawka-do-ukladow-dip-8pin-zwykla-5szt.html?search_query=podstawka+dip8&results=1) i na tzw. goldpiny (które wcale nie muszą być złote). Osobiście zdecydowanie polecam te drugie, niestety w Botlandzie ich nie ma, za to widzę, że są np. w Audeos: https://audeos.pl/pl/p/Podstawka-stolik-DIP8/578. I dopiero opamp ze stolikiem (z goldpinami) wsuwamy w stolik w SC808. Ważne: opampy musimy wkładać w odpowiednią stronę, jeżeli włożone na odwrót podłączysz do prądu, w kilkanaście sekund możesz je spalić. Stoliki zwykle mają półokrągłe wycięcie od strony pinu nr 1, natomiast we wzmacniaczach operacyjnych pin nr 1 oznaczony jest zazwyczaj kropką (namalowaną lub chyba częściej wyżłobioną), tak więc przy zachowaniu odrobiny uwagi nie ma mowy o pomyłce. Wzmacniacze operacyjne: typu DIP8. Można też spotkać SO8, ale do nich trzeba stosować specjalne adaptery (na DIP8), raczej lutowane. Jest jeszcze trzecie mocowanie (taki "pajączek"), ale one są już rzadko spotykane. Sądząc po muzyce, której słuchasz, mógłbyś zacząć od wspomnianego Muses8820 na buforze wyjścia słuchawkowego (grającego raczej V-ką, z bardzo przyjemnym basem), dostępny np. w Audeos https://audeos.pl/pl/p/MUSES-8820-D-wzmacniacz-operacyjny%2C-opamp-DIP8-dual-bipolar/930 Audeos sprzedaje także na Allegro, więc jak masz Smart-a, to możesz (kupując np. razem ze stolikami) zaoszczędzić na przesyłce. Jako próbę spojrzenia, jak to mogłoby brzmieć inaczej, mógłbyś spróbować np. LME49860 - który według mnie gra bardzo "muzykalnie", z ładną, ciepłą średnicą. Mi się on bardzo podobał i choć w końcu zastąpił go Burson V4, to za to wylądował w moim chińskim wzmacniaczu w zestawie w sypialni, gdzie też sobie bardzo dobrze radzi. Na Allegro dostępny tu: https://allegrolokalnie.pl/oferta/lme49860, choć przesyłka to mniej więcej jego wartość. Ewentualnie mógłbyś rozważyć kupno dwóch sztuk - wtedy miałbyś możliwość sprawdzenia ich także w charakterze wzmacniaczy kanałowych. Ale zmieniając tylko bufor wyjścia słuchawkowego efekty będą ograniczone (do tego słyszalne tylko na słuchawkach), tak więc od razu lub później (gdyby Ci się spodobała zabawa), jako kanałowe mógłbyś rozważyć bardzo polecane i chwalone OPA1612 (akurat teraz w AIM-ie mam właśnie te i rzeczywiście grają bardzo dobrze, niestety teraz są podłączone do średniego wzmacniacza i z kiepskimi głośnikami, więc nie są w stanie rozwinąć skrzydeł), choć to już trochę droższa impreza (na szybko znalazłem tylko na Allegro - SO8 wlutowany w stolik DIP8: https://allegro.pl/oferta/opa1612-wzmacniacz-operacyjny-audio-stolik-dip8-8286382770). Jako alternatywa np. zamiast wspomnianych Muses01, jest dostępna ich bardziej ekonomiczna wersja (wielu twierdzi, że różnica niesłyszalna/ledwo słyszalna) - Muses 8920 (dostępne np. w Audeos). Pisałem wcześniej, że kombinacja 2xMuses01+Muses8820 grała super basem (nie tylko co do ilości, ale także, a nawet przede wszystkim jego jakości), więc można by się spodziewać, że 2xMuses8920+Muses8820 zagrałyby podobnie. Z drugiej strony wydaje mi się, że OPA1612 są jednak bardziej uniwersalne (wiem, że niektórzy się nie zgodzą). A jeszcze kiedyś, gdybyś chciał dalej się bawić, to dobrze byłoby postawić piwko jakiemuś znajomemu elektronikowi i wlutować stolik w bufor RCA, bo Cię zacznie ograniczać tamtejszy LM4562NA. I jest jeszcze wiele innych ciekawych wzmacniaczy operacyjnych. Ale ponownie zastrzegam - to tylko propozycje, na podstawie odsłuchów moich mało wprawnych uszu :) (w dodatku w większości parę lat temu - ale robiłem sobie notatki :) ) 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kris_jag Opublikowano 9 Czerwca 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2020 A jak byś chciał na początek pójść najprostszą drogą, a i tak zamierzasz wysyłać AIM-a do Audeos na naprawę problemu widoczności karty w systemie po restarcie, to mógłbyś od razu u nich zamówić stoliki i np. 1xMuses 8820 + 2x Muses 8920 - za około 100 zł będziesz miał zestaw, który powinien słyszalnie zwiększyć (i polepszyć jakościowo) bas. Pewnie zgodziliby się od razu je zamontować. Jak Ci się efekt nie spodoba (najpierw po każdej zmianie daj sobie szansę na przyzwyczajenie się do nowej barwy minimum dzień-dwa), stwierdzisz, że np. basu za dużo, szczegółów za mało, to będziesz mógł testować dalej (dokupić OPA1612 lub inne). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.