Jump to content

Czym wzmocnić dźwięk z... monitora? Edifiery R1600 TIII, budżet to ok.


Recommended Posts

Witam,

Jakiś czas temu doradzono mi na tym forum kupno Edifierów R1600 TIII. Głośniki są OK, ale jestem praktycznie pewien, że nie wykorzystuję ich potencjału. Po kupnie Mayi U5 to naprawdę dalej gra prawie jak integra (integra po prostu potrzebowała programiku DFX, który nieco rekompensował).

 

Poza tym, mając dźwięk z Mayki mogę tylko poprawić dźwięk płynący z komputera. A mój setup jest taki.

Mam konsole: PS4 i X360. Oprócz tego laptop. Wszystko to jest podpiętę do monitora (Samsung, 24"). Audio również "wchodzi" do monitora, przez HDMI. Dźwięk wyprowadzam wyjściem słuchawkowym. Całość działa na tyle sprawnie, że przełączając na monitorze obraz na inną konsolę, przełączam też dźwięk.

 

No i obecnie dźwięk z PS4 i X360 wchodzi do monitora wg tego co napisałem wyżej. Do wyjścia słuchawkowego mogę podpiąć Edifiery. Tyle, że ten dźwięk nie jest niczym wzmocniony.

 

Dźwiek z laptopa leci inaczej, przez to że mam Mayę. Maya podłączona jest do USB laptopa, no i Edifiery podłączone są do Mayki. Korzystam więc z tego, że Edifiery na raz mogą mieć doprowadzone dwa źródła dźwięku (czytaj: laptop i któraś z konsol).

 

I moje pytanie brzmi, czy jeśli kupię FiiO E10k to podepnę go do wyjścia słuchawkowego monitora i poprawi mi on dźwięk z tego, co aktualnie będzie "aktywne" na monitorze? Nie ukrywam, że byłoby to super rozwiązanie.

I powiązane pytanie, czy w takim razie będe mógł podpiąć również laptopa dźwięk (kablem jack-jack) do monitora i korzystać z dobrodziejstw DACa? Wówczas miałbym DACa do wzmacniania dźwięku z laptopa, konsol i co tam by mi się zamarzyło.

 

A Mayę bym sprzedał po zakupie FiiO, bo po prostu ta karta nie sprawdza się w swojej roli.

 

Mam nadzieję, że zrozumiale wyjaśniłem.

 

Ponadto, w okolicach 250zł, jedyny wybór to Fiio E10, tak? Od kiedy w ogóle DAC (który wszędzie na Allegro opisują jako wzmacniacz słuchawkowy) robi robotę dla głośników 2.0?

Link to post
Share on other sites

Podłączając monitor do komputera kablem HDMI i puszczając z przez niego dźwięk automatycznie korzystasz z wbudowanego (przypuszczając tragicznego) DACa z monitora. Tutaj podłączenie innych sprzętów nic nie da. FiiO musi być podłączony bezpośrednio do PC przez USB a głośniki do niego.

Link to post
Share on other sites

Podłączając monitor do komputera kablem HDMI i puszczając z przez niego dźwięk automatycznie korzystasz z wbudowanego (przypuszczając tragicznego) DACa z monitora. Tutaj podłączenie innych sprzętów nic nie da. FiiO musi być podłączony bezpośrednio do PC przez USB a głośniki do niego.

A jak w takim razie poprawić dźwięk z konsol?

 

EDIT: Jakby co, to to jest ten monitor.

http://www.samsung.com/pl/consumer/pc-peripherals-prtinters/monitors/smart-tv/LT24D390EW/EN

"

  • Dźwięk

    Dolby Digital Plus, Dolby Pulse, DTS Studio Sound, DTS Premium Sound 5.1

"

 

Tyle tylko napisali.

Edited by TheDoom
Link to post
Share on other sites

Podłączasz PC do Audiotraka przez USB, jedną z konsol do Audiotraka po optyku, a Audiotraka do Edifierów przez RCA . Brakuje ci wtedy jednego wejścia optycznego w DACu. Możesz dokupić Fiio D03 i podłączyć do niego pozostałą konsolę (dla której zabrakło wejścia optycznego w Audiotraku), następnie Fiio podłączasz do drugiej pary wejść RCA w Edifierach. Jak chcesz mieć wszystko w jednym urządzeniu to szukaj DACa z wejściem USB i dwoma wejściami optycznymi, ale za 250 zł może być problem.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Podłączasz PC do Audiotraka przez USB, jedną z konsol do Audiotraka po optyku, a Audiotraka do Edifierów przez RCA . Brakuje ci wtedy jednego wejścia optycznego w DACu. Możesz dokupić Fiio D03 i podłączyć do niego pozostałą konsolę (dla której zabrakło wejścia optycznego w Audiotraku), następnie Fiio podłączasz do drugiej pary wejść RCA w Edifierach. Jak chcesz mieć wszystko w jednym urządzeniu to szukaj DACa z wejściem USB i dwoma wejściami optycznymi, ale za 250 zł może być problem.

Też o tym myślałem. Kurde, straszne, że chyba nie da się inaczej.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Similar Content

    • By Damix
      Mam kilka rzeczy na sprzedaż. Pewnie sukcesywnie będę dodawać kolejne. Wszystko można odebrać osobiście w Poznaniu lub możliwość wysyłki za opłatą. 
       
      1. Fiio LC-BT1 adapter bluetooth by twoje ulubione IEMy mogły się łączyć bezprzewodowo że źródłem. Złącza mmcx. Dźwiękowo dużo lepszy niż Fiio UTWS1/TRN BT20S. Używany z dwa tygodnie. Jednak przesiadłem się na słuchawki z ANC do podróży. W zestawie adaptery, przewód do ładowania, malutkie etui by zmieścić taki zestaw w kieszeń.
      Cena: 110 zł + wysyłka 

       
      2. Przejściówka  mini XLR >-< Jack 3.5mm, żeńskie z obu stron, na gniazdach Rean, z tego co pamiętam miedź srebrzona. Używana kilka razy z AKG K7XX żeby podpiąć przewód jack-jack.

      Cena: 35 zł + wysyłka. 
       
      3. Słuchawki TWS 1more Stylish. Kupione jakoś rok temu. W sumie rzadko z nich korzystam, przez pandemię niewiele podróży ;), więc nie ma sensu ich kisić w mieszkaniu. Wizualnie bez zarzutu poza małym ubytkiem na wypustce, gdzie zakłada się dodatkowe gumowe kołnierze, ale w niczym to nie przeszkadza. Pudełeczko może mieć jakieś drobne ryski. Tipsy i kołnierze z zestawu nieużywane, korzystałem tylko ze swoich spiraldots.
      Cena: 90 zł + wysyłka 
       
      4.  Hiby W5 - Bluetooth DAC/AMP jeden z lepszych, a już na pewno w swojej cenie wymiata, choć nie jest zbyt popularny ze względu na nietypową konstrukcję. Sensowna moc, duża dynamika i rozdzielczość. Obsługa LDAC, aptx HD, aptx LL itd. stan dobry, ale jest trochę malutkich zarysowań ze względu na błyszczącą obudowę. Wszystko co w zestawie: klips, kabel do ładowania, etui ładujące,  samo urządzenie, gumowe etui na etui ;).
      Cena: 249 zł + wysyłka
       
      5. Ultimate ears Triple.Fi - jedna słuchawka, sprawna. Jako, że pozostałą część kiedyś zgubiłem w czasie spaceru, została mi jedna słuchawka. Była raz klejona przednia część i jak widać dalej się odkleja, filtry w tulejce były wymieniane na nowe. Może komuś się przyda na dawce, lub jak ja, zgubi jedną. 
      Cena: za darmo + wysyłka. 
       
      6.  Westone Startips. Chyba najlepsze  tipsy na tulejkę T100.  Największą para piankowych sprzedana, reszta w komplecie. Chyba tylko czerwonych gumowych używałem. Reszta nowa, nie miałem nawet okazji później słuchawek z tulejką t100 żeby używać.  
      Cena za komplet: 60 zł + wysyłka 

    • By Smutny Joe
      Na sprzedaż trafia iFi Micro Black Label. Stan idealny, gwarancja do końca maja. Pełen fabryczny zestaw ze wszystkimi kabelkami, gumkami, papierami, etui itd. O jakości pisać chyba nie trzeba, bo potencjalny kupujący naczytał się już pewnie sporo recenzji
       
      Możliwy odbiór w Warszawie, zakup przez OLX, mogę wystawić na Allegro z ratami 0%.
       
      Link do OLX (tam też więcej zdjęć): https://www.olx.pl/d/oferta/ifi-micro-black-label-dac-amp-CID99-IDJRjpd.html
       
      Cena: 1800 zł -> 1700 zł ->1600 zł
       
       

    • By zxcvn
      Cześć,
       
      kupiłem ostatnio topping dx3, w zestawie był zasilacz, podpiąłem całość i wszystko działało spoko. Wczoraj przepinałem kable na listwie do której był podłączony amp i poszły iskry w gnieździe obok. Z racji, że byłem bardzo blisko zasilacza to zacząłem słyszeć odgłos który się z niego wydobywa jakby "brzęczenie" odgłos jest silniejszy gdy amp ma wyłączony wyświetlacz, po włączeniu wyświetlacza już go nie słychać. Myślałem, że coś nie tak z listwą przepiąłem go do innej ten sam efekt, gdy podpinam go do gniazda sieciowego również jest słyszalny dźwięk z wnętrza. Pytanie jest tutaj czy po tych iskrach coś się w nim uszkodziło? Nie jestem pewien czy ten dźwięk był wcześniej, nigdy nie zwracałem na to uwagi na 80% wydaje mi się, że go nie było
    • By konrad_a
      Do sprzedania Chord Hugo2. Srebrny. W pełni sprawny. Oryginalne opakowanie.
      Cena: 6500.
      Możliwy odbiór osobisty w Krakowie lub wysyłka.






    • By majkel
      Nareszcie jest! Wątek, na który czekaliście, tylko nie wiedzieliście o tym. Autorstwa ortodoksyjnego fana płyt CD, który wypowiedział otwartą wojnę plikom (a w przyszłości pewnie też streamingowi), aby ostatecznie skapitulowały i przestały męczyć moje uszy stacjonarnie, bo mobilnie czy w samochodzie to ja im wielkich wymagań nie stawiam. Najpierw oczywistości, co jest potrzebne:
      - laptop z Windows 10, wyjściem USB najlepiej 3.x, dobrze odfiltrowanym zasilaniem i plikami najlepiej w formacie wave lub innym nieskompresowanym
      - porządny kabel USB, ekranowany z MM to jeszcze nie sufit tutaj
      - foobar2000 1.5.1 zainstalowany na wspomnianym laptopie, czy tam desktopie (nie sprawdzałem tego ostatniego)
      - porządny DAC z porządnym konwerterem USB/I2S wewnątrz lub USB/S-PDIF na zewnątrz (u mnie ten pierwszy przypadek)
      - najnowsze sterowniki XMOS USB Audio Class 2 v.3.34.0 do jedynie słusznego według majkela konwertera sprzętowego XMOS U208
      Walka trwała tygodniami, a może już miesiącami, ale też cel był taki, żeby nie mnożyć bytów i nie trwonić pieniędzy tam, gdzie nie potrzeba. Chcę się więc podzielić wiedzą o tym, jak poprawić to, co się już ma w domu, bo kompa z windą pewnie każdy ma, a zawsze przecież może takiego mieć w cenie do 2kzł, czyli jak za podłe słuchawki.
      Na początek laptop - krótko. Na końcu kabla DC jest taka puszka. Trzeba to rozciąć wzdłuż, potem tak ponacinać, żeby został sam walec ferrytowy na kablu, następnie walnąć go młotkiem leżącego na odpowiednim podłożu, a okruchy wyrzucić. Następnie warto zapewnić warunki pracy zasilacza, czy to laptopa, czy desktopa (jak ma impulsowe, to mu to samo pomoże), i gdzieś już tam wrzucałem informacje o filtrze, jaki mam u siebie. Taki tam kolejny przyczynek do poprawy dźwięku oraz, żeby komputer nie karmił współbieżnie zasilanych urządzeń swoimi zakłóceniami. U mnie DAC leci z tej samej listwy, nota bene.
      I teraz clou - czyli jak z foobara2000 zrobić zupełnie inaczej grający odtwarzacz. foobar2000 jest darmowy - zaleta pierwsza, oraz bardzo modyfikowalny - zaleta druga i zasadnicza. Na załącznikach jest wszystko pokazane, trzeba się przyjrzeć i skopiować, ale omówię pokrótce:
      1. W sekcji Components ściągamy i instalujemy najnowszy (z 2012) plug-in WASAPI oraz Secret Rabbit Code.
      2. W Playback\Output - Buffer length dajemy na 360ms, wybieramy WASAPI tryb event, 24 bity.
      3. W Playback\DSP Manager - włączamy SRC i konfigurujemy jak na obrazku, żeby nie filtrował, a tylko rozpisywał dane zawsze na 24 bity.
      4. W Networking - No Proxy (chyba, że ktoś używa).
      5. Wyłączamy w zakładce dekodowania wyszukiwanie ciszy, sweep i analizę tonalną. Można też dać na górę najczęściej używane kodeki. U mnie wave.
      6. Idziemy do zakładki Shell Integration i wyłączamy "Register..." oraz "bring to front...". Chodzi o to, żeby foobar2000 nie uruchamiał sobie kolejnych procesów poza tymi potrzebnymi do odtwarzania muzyki. Takich operacji będzie jeszcze kilka.
      7. Wyłączamy downsampling plików wysokiej rozdzielczości.
      8. Z powodu jak wyżej wyłączamy śledzenie wskaźnika myszy w Advanced\Display, bo i tak każdy współczesny sterownik myszy lub touch pada robi to śledzenie, i foobar już nie musi. Sami zobaczycie, że dźwięk się poprawi, a mysz nadal jest śledzona.
      9. Wyłączamy Universal Volume Control, przeźroczystość na zero i bez względu na aktywność. Zapamiętywanie stanów też wyłączamy.
      10. W Advanced\Playback WASAPI - bufory dla Push i Event dajemy na 0ms. To jest jedyne ustawienie, które pozwala na XMOSie skorzystać z różnych częstotliwości próbkowania bezproblemowo, w sensie 44,1 do 384kHz. Do tego gra najlepiej.
      11. Włączamy w WASAPI Hard worker priority. Ach, ta poprawiona głębia... Reszta checkboxów w zakładce Playback ma być odznaczona.
      12. Wyłączamy MMCSS przez odkliknięcie checkboksa. Można też wyciąć rodzaj trybu i zostanie <empty>.
      13. Wyłączamy w Advanced\Tools "Process system media key events", bo foobar2000 gra gorzej, gdy się rozprasza i zajmuje problemami Windowsa.
      14. Z powodu jak wyżej wyłączamy "Prevent machine standby...", bo to w ogóle można zmienić w schemacie zasilania Windows, więc niech sobie foobar głowy nie zaprząta.
      15. Wyłączamy niesymetryczne wyszukiwanie.
      16. Zapoznajemy się z poradami odnośnie Windows, sprawdzając najpierw, czy punkty niżej to nie zbytni kosmos.
       
      Powyżej to był soft core, takie tam zmiany "przeźroczyste" dla użytkownika, a teraz będzie hardcore.
      17. Ustawiamy głośność na 0.00dB i wyłączamy pasek regulacji głośności. foobar ma odtwarzać, a nie przetwarzać.
      Z powodów jak wyżej przekonwertowałem wszystkie APE, FLAC, itp, na wave. dBPowerAmp zachowuje tagi i wszystko gra.
      18. Wywalamy Seekbar, bo foobar2000 ciągle musi updatować jego położenie i go to męczy, co słychać. Zawsze go można włączyć na chwilę, użyć i wyłączyć. Robi się to (i poprzednie) prawym kliknięciem w obszarze paska narzędzi.
      19. Z powodów jak wyżej wyłączamy Spectrum. Tam mają być tylko przyciski i menu.
      20. Włączamy komputer w tryb samolotowy (do słuchania plików, jeśli laptop) lub wyłączamy kartę Wi-Fi.
      21. Wyłączamy moduł Bluetooth.
      22. Wyłączamy kartę Ethernet, jeśli nie jest używana.
      23. Wyłączamy wszelkie badziewia obecne zwłaszcza w laptopach - kamerę, mikrofon, itp.
      24. Laptop lepiej, jak stoi na stabilnym podłożu.
      Zresztą o Windows i nie tylko będzie dalej w wątku.
       










×
×
  • Create New...

Important Information

Register to have access to community resources. Forum rules Terms of Use and privacy anc cookies policy Privacy Policy