Skocz do zawartości
WIOSENNA PROMOCJA AUDIO 11.03-04.04.2024 Zapraszamy ×

BigMaras


bigmaras

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, bigmaras napisał(a):

@slayer666 vel arek2815 - jak to zawsze bywa zadałem sobie odrobinę trudu i zweryfikowałem Twoją sprawę. Zwrotu dokonałeś 3.1.2019 pełny zwrot wpłaty bez żadnych problemów z samego rana 17.01. Pisałem maila 16.1 że byłem poza firmą. Ban nie był za zwrot a za fakt założenia sporu na portalu allegro.

 

Panie Marku, mam przesłać kopie meili na które nie dostałem odpowiedzi, bo byłem zwyczajnie olewany? Taki był powód założenia sporu... Oświadczenie o odstąpieniu od umowy złożyłem 28 grudnia, więc jeśli  pieniądze zostały zwrócone 17 Stycznia, dzięki interwencji allegro, to chyba trochę przekroczyło 14 ustawowych dni. Btw allegro samo tak stwiedziło i stanęło po mojej stronie :) Ale przyznanie sie do błędu było zbyt trudne, lepiej było strzelić focha jak dziecko. Z mojej strony to tyle, kto chce niech wyciągnie wnioski z tych blokad, ja mam gdzie kupować sprzęt. Pozdrawiam

  • Like 1
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, bigmaras napisał(a):

@Leairve jak byś przeczytał co napisałem wcześniej to byś wiedział o kilku istotnych faktach. Tak jak napisałem do wyroku trybunału konstytucyjnego z lipca 2019 (sygn. akt. K 16/17) prawo wymagało podania uzasadnienia odmowy wykonania usługi lub sprzedaży. Nie mniej jednak mogło to być najbardziej błaha przyczyna jak chociażby dbanie o dobro firmy. Pamiętaj jednak, że nikt nigdy nie został za ten fakt ukarany przed 2019. Nawet historia drukarza, który odmówił drukowania ulotek LGBT nie został skazany.

 

Po lipcu 2019 nikt nie musi się tłumaczyć bo TK orzekł, cyt. "Art. 138 ustawy z dnia 20 maja 1971 r. – Kodeks wykroczeń (Dz. U. z 2019 r. poz. 821), w części zawierającej słowa
„albo umyślnie bez uzasadnionej przyczyny odmawia świadczenia, do którego jest obowiązany”, jest niezgodny z art. 2
Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej"

 

Zatem w chwili obecnej zapis o odmowie wykonania usługi lub sprzedaży jest przepisem martwym, niekonstytucyjnym a nie ma żadnych nowych regulacji w tej kwestii

 

Link do wyroku: https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU20190001238

 

To nie jest analogiczna sytuacja. Serio to porównujesz?

 

Niemniej ja już skończyłem.

 

===

Do @bigmaras poniżej - skończyłem. Mogę się z tobą przepychać cały tydzień i co mi z tego? Jesteś zadufany w sobie i swojej "słuszności", a jak to wpływa na twój wizerunek jako sprzedawcy to sobie każdy tutaj oceni sam. Dzięki za parę słów "wytłumaczenia" (nie trafiłeś do mnie, bo uważam, że po części kłamiesz, może nieświadomie, a po części podejmujesz pochopne kroki) których mi pożałowałeś 4 lata temu. Z mojej strony to wszystko.

Edytowane przez Leairve
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, slayer666 napisał(a):

Panie Marku, mam przesłać kopie meili na które nie dostałem odpowiedzi, bo byłem zwyczajnie olewany? Taki był powód założenia sporu... Oświadczenie o odstąpieniu od umowy złożyłem 28 grudnia, więc jeśli  pieniądze zostały zwrócone 17 Stycznia, dzięki interwencji allegro, to chyba trochę przekroczyło 14 ustawowych dni. Btw allegro samo tak stwiedziło i stanęło po mojej stronie :) Ale przyznanie sie do błędu było zbyt trudne, lepiej było strzelić focha jak dziecko. Z mojej strony to tyle, kto chce niech wyciągnie wnioski z tych blokad, ja mam gdzie kupować sprzęt. Pozdrawiam

 

Olewany? Nie pomyliłeś sklepów? 

 

Pierwszy Twój mail:  wysłany 27.12.2018 godz. 16:06, odpowiedź w tym samym dniu 27.12.2018 o godz. 19:41 - 3,5h po twojej wiadomości. Liczę, że każdy sklep na pewno szybciej odpowiada po godzinach pracy ;)

 

Drugi mail: 15.01.2019 godz. 17:24, odpowiedź 20 minut później 15.01.2019 17:44

 

Trzeci mail: 16.01.2019 11:59, odpowiedź 56 minut później 15.01.2019 godz. 12:55

 

Zrobiłem zrzuty wrzucić czy zbierzesz się na przeprosiny?

 

Pełen zwrot środków nastąpił z rana 17.01, założyłeś dyskusje o godz. 17:19 gdzie na Twoim koncie allegro była od samego rana widoczna informacje o dyspozycji zwrotu portalu. Mówienie zatem, że otrzymałeś zwrot po interwencji allegro nie jest prawdą.

 

I jeszcze byłbym zapomniał - zapomniałeś dodać, że ten straszny, złowrogi sklep zgodzi się na przyjęcie zwrotu tydzień po terminie, co do którego miałeś prawo. Zamówiłeś towar 2.12 w niedziele, wysyłka była 3.12 w poniedziałek i kilka dni później była u Ciebie. Pytanie czy możesz zwrócić zadałeś dopiero 26.12 i odesłałeś kilka dni później.

 

Godzinę temu, Leairve napisał(a):

 

To nie jest analogiczna sytuacja. Serio to porównujesz?

 

Niemniej ja już skończyłem.

 

Moment, jeżeli zarzucasz łamanie prawa to nie uciekaj a walcz argumentami. Ja twierdze, że na dziś dzień nie ma żadnych podstaw prawnych do sankcji za odmowę sprzedaży jeżeli twierdzisz, że jest inaczej podaj podstawę prawną.

Edytowane przez bigmaras
  • Like 1
  • Confused 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzie już przesadzają z tym prawem do zwrotu. Jak można rozerwać blister w adapterze za 11 zł i odesłać do zwrotu potem bo coś się nie spodobało? Kupowałem u @bigmaras różne tipsy, kabelki itp, które po sprawdzeniu wylądowały w szafie bo w życiu bym nie pomyślał, żeby odsyłać mu tipsy z rozerwanym pudełkiem. 

Gdybym prowadził sklep też bym takich ludzi blokował na przyszłość.

  • Like 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, robertos napisał(a):

Ludzie już przesadzają z tym prawem do zwrotu. Jak można rozerwać blister w adapterze za 11 zł i odesłać do zwrotu potem bo coś się nie spodobało? Kupowałem u @bigmaras różne tipsy, kabelki itp, które po sprawdzeniu wylądowały w szafie bo w życiu bym nie pomyślał, żeby odsyłać mu tipsy z rozerwanym pudełkiem. 

Gdybym prowadził sklep też bym takich ludzi blokował na przyszłość.

 

To jeszcze pikuś. Przyjęcie zwrotu tydzień po terminie, odpowiedzi na maile 20min, 56min, 3,5h (wieczór) to też źle i olewanie klienta. Co byś nie zrobił to nie dogodzisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, robertos napisał(a):

Ludzie już przesadzają z tym prawem do zwrotu. Jak można rozerwać blister w adapterze za 11 zł i odesłać do zwrotu potem bo coś się nie spodobało? Kupowałem u @bigmaras różne tipsy, kabelki itp, które po sprawdzeniu wylądowały w szafie bo w życiu bym nie pomyślał, żeby odsyłać mu tipsy z rozerwanym pudełkiem. 

Gdybym prowadził sklep też bym takich ludzi blokował na przyszłość.

 

To jeszcze nic, na PCLabie są goście, co na forum otwarcie piszą, że zamawiają nowe procesor czy karty graficzne do kompa, potestują sobie parę dni "dla zajawki", a później odsyłają. Ci sami goście później psioczą na sklepy typu X-kom czy morele, żeby tam nie kupować zestawów z opcją złożenia, bo sklepy montują produkty "ze zwrotów" 🙆‍♀️

 

Też nie wyobrażam sobie zwracania takich pierdół jak adapter za 11 zł, prawo prawem, ale po prostu byłoby mi głupio. Jeszcze pół biedy jak zwracasz to do jakiegoś Amazona, gdzie tych zwrotów jest dziennie tysiące, jest od tego osobny wielki dział ludzi i generalnie jest to mocno anonimowe, ale do mniejszych sprzedawców to po prostu "przypał" i robienie komuś dodatkowej roboty.

 

Ja od siebie dodam, że na kilkanaście transakcji zawsze miałem pozytywne wrażenia ze współpracy z @bigmaras. Łącznie z dwiema naprawami gwarancyjnymi - przy jednej dostałem nawet szczegółową fotorelację i opis z naprawy, co nie jest raczej codziennością. Zwrotu nigdy co prawda nie robiłem, bo wychodzę z założenia, że jak coś kupuję to jestem tego pewien - a jak nie mam takiej pewności, to wolę wypożyczyć najpierw egzemplarz testowy i nie robić problemu sprzedawcy.

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie to te negatywne komentarze powinny się pojawić też allegro. Rady można też zasięgnąć jak pisałem w UOKiK, bo to co sprzedawca pisze to jedno, a urząd może wyda swoją interpretacje.

Tutaj to handlarze z bliżej nie znanych powodów robią sobie tylko darmową reklamę naganiając na swoją chińszczyznęj i robiąc preordery. W szczycie bezczelności potrafią też namawiać na swoje produkty kosztem innych często polecanych przez użytkowników forum, które padają w toku dyskusji. To pewnien rodzaj osobliwości. Wyobrażacie sobie forum Mercedesa, na którym ogłasza się KIA, której przedstawiciel piszę kupcie u mnie?

  • Like 1
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Palpatine napisał(a):

W zasadzie to te negatywne komentarze powinny się pojawić też allegro. Rady można też zasięgnąć jak pisałem w UOKiK, bo to co sprzedawca pisze to jedno, a urząd może wyda swoją interpretacje.

Tutaj to handlarze z bliżej nie znanych powodów robią sobie tylko darmową reklamę naganiając na swoją chińszczyznęj i robiąc preordery. W szczycie bezczelności potrafią też namawiać na swoje produkty kosztem innych często polecanych przez użytkowników forum, które padają w toku dyskusji. To pewnien rodzaj osobliwości. Wyobrażacie sobie forum Mercedesa, na którym ogłasza się KIA, której przedstawiciel piszę kupcie u mnie?

 

Jednak wróciłeś. Fajnie bo tęskniłem :)

Jak doczytasz odrobinę na temat kompetencji UOKiKu i kwestię podobnych spraw to dowiesz się, że UOKiK nie jest od tego i nie zajmował, nie zajmie ani nie może zajmować się odmową sprzedaży. Tylko i wyłącznie sąd mógł w przeszłości to rozpatrzyć i na dziś dzień po wyroku TK nie ma jakichkolwiek podstaw prawnych do tego. Każda firma może Ci odmówić sprzedaży czy usługi i z niczego się nie tłumaczyć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Spawn napisał(a):

Czy ja dobrze rozumiem z tego wątku że @bigmaras jest takim sprzedawcą że klienci są oburzeni że nie mogą więcej od niego kupowac? :D

Źle rozumiesz, bigmaras jest dobrym "sprzedawcą" dopóki nie zwrócisz mu towaru, kwestia poruszana przez forumowiczów wynika z podejścia bigmaras do zwrotów,nie ważne czy wynika z podejścia konsumenta( tu temat rzeka), czy wadliwego towaru, gwarancja bigmarasa jest prosta korzystasz raz i spadaj dziadu 😉 raz zwróciłem wadliwe słuchawki i trafiłem na czarną listę, wieści z początku działania bigmarasa na forum.

Oburzenie może polegać na dalszej obecności bigmarasa na forum 

Edytowane przez sheffunio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tzn ja nie mogę oceniać indywidualnych przypadków bo nie mam do nich wglądu ale żale zgłaszane widzę są za niemożliwość kolejnych zakupów co brzmi trochę dziwnie.

 

Zawsze mi się wydawało że największą karą dla sprzedającego to więcej nie dać mu zarobić ale tutaj to sprzedający sam się już "ukarał" więc w czym problem? Wypadało by teraz na złość kupować od niego dalej ale z innego konta co brzmi nieco kuriozalnie ;) Może to jakaś forma zaawansowanej psycho-reklamy gdzie utrudniając zakupy sprzedawca wywołuje większą chęć zakupów? Może Nolan mógłby o tym drugą część incepcji nakręcić :D

Edytowane przez Spawn
  • Like 1
  • Haha 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, sheffunio napisał(a):

Nie, źle widzisz nie zgłaszam żalu że nie mogę kupić u bigmarasa a zgłaszam żal że bigmaras jest dalej obecny i polecany na forum

 

No cóż, życie... łącze się w bólu ale czas otrzeć zły i iść dalej. Skoro cały czas generujesz posty u mnie to znaczy, iż twój ból jest większy niż mój. Coś mi się wydaje jednak, że tak jak opisałem dokładnie we wszystkich wymienionych wcześniej przypadkach to i tutaj nie do końca chodziło o reklamacje ;)

 

Edytowane przez bigmaras
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Spawn napisał(a):

Tzn ja nie mogę oceniać indywidualnych przypadków bo nie mam do nich wglądu ale żale zgłaszane widzę są za niemożliwość kolejnych zakupów co brzmi trochę dziwnie.

 

Zawsze mi się wydawało że największą karą dla sprzedającego to więcej nie dać mu zarobić ale tutaj to sprzedający sam się już "ukarał" więc w czym problem? Wypadało by teraz na złość kupować od niego dalej ale z innego konta co brzmi nieco kuriozalnie ;) Może to jakaś forma zaawansowanej psycho-reklamy gdzie utrudniając zakupy sprzedawca wywołuje większą chęć zakupów? Może Nolan mógłby o tym drugą część incepcji nakręcić :D

Tu nie chodzi o chęć zakupów bo wiadomo, że po tym następuje niechęć. xD Tylko o ocenę sprzedającego, do czego jest ten wątek. Jak widzicie nie każdy jest zadowolony z tak specyficznej "obsługi posprzedażowej".

 

Zawsze wychodzę z założenia, że najwięcej czy to o produkcie, czy o sprzedawcy, jak w tym przypadku, można się dowiedzieć z opinii negatywnych. Nie próbujcie więc dewaluować tej możliwości osobom które być może przed zakupem, w poszukiwaniu negatywów tutaj zajrzą. Żadne kłamstwo, przynajmniej z mojej strony, nie padło. Także jeśli ktoś z tych informacji skorzysta, to będzie to zarówno kupujący, jak i w ogólnym rozrachunku Maras, któremu oszczędzi się... No, z pewnością coś.

 

Ja nie chcę być odblokowany, bo po tej krzywej akcji kupię wszędzie indziej byle nie tu, chyba że nie będzie kompletnie innej możliwości, więc parę osób powyżej kompletnie minęło się z prawdą w swoich przypuszczeniach. ;) Śmieszy jedynie fakt, że chłop częściowo kłamie i nagina fakty, a wy mu na to przyklaskujecie - to z pewnością trochę rozczarowujące dla nowego użytkownika tego forum. Tyle jestem w stanie ocenić na bazie własnej perspektywy. Maras dopisuje wyssane z palca bzdury do faktów i myśli że jest sprytny. No, jak widać na niektórych działa.

 

Oczywiście można podnieść argument, że właściwie nie istnieje jedna słuszna wersja prawdy, a ile perspektyw, tyle mamy prawd. W tym kontekście niech nikt również moich rewelacji nie traktuje jako prawdy objawionej...

 

Podsumowując: opinie zgodnie z prośbą bigmarasa z oryginalnego postu zostały na ten moment wydane, więc można się rozejść i skończyć temat. A jakby ktoś miał mu na złość robić, to by zamawiał z multikont i wszystko zwracał, wywołując nieporównywalnie większe szkody niż kilka nieprzychylnych zdań, więc też ciężko racjonalizować taki argument.

 

@bigmarasowi życzę na koniec powodzenia i jak najmniejszej liczby zwrotów. Każdy orze jak może.

 

Miałem już nie pisać, ale zrobił się tu niezły kabaret na koszt tych mniej usatysfakcjonowanych swoją relacją konsumenta, więc podkusiło mnie dołożyć jeszcze kilka zdań. Ale teraz obiecuję, to już ostatnie. W końcu aż sam się uśmiałem. Do czystej vendetty z ostatniego obrazka trochę mi brakuje, ale będę trzymał rękę na pulsie. :D

Edytowane przez Leairve
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem o co chodzi, czemu jeden drugiemu nie chce sprzedawać itd., no ale z tą odmową sprzedaży to jak to jest?

 

,,Kiedy sprzedawca może odmówić obsługi klienta?
Co do zasady, w art. 138 kodeksu wykroczeń chodziło o to, że usługodawca może odmówić wykonania usługi tylko jeśli uniemożliwiają mu to okoliczności o charakterze zewnętrznym, takie jak brak materiałów, awaria sprzętu, choroba, urlop, czy nawet zachowanie usługobiorcy."

 

,,Należy mieć przy tym na uwadze, że to na sprzedawcy zawsze spoczywa ciężar udowodnienia, że odmowa sprzedaży była uzasadniona."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, bigmaras napisał(a):

 

Olewany? Nie pomyliłeś sklepów? 

 

Pierwszy Twój mail:  wysłany 27.12.2018 godz. 16:06, odpowiedź w tym samym dniu 27.12.2018 o godz. 19:41 - 3,5h po twojej wiadomości. Liczę, że każdy sklep na pewno szybciej odpowiada po godzinach pracy ;)

 

Drugi mail: 15.01.2019 godz. 17:24, odpowiedź 20 minut później 15.01.2019 17:44

 

Trzeci mail: 16.01.2019 11:59, odpowiedź 56 minut później 15.01.2019 godz. 12:55

 

Zrobiłem zrzuty wrzucić czy zbierzesz się na przeprosiny?

 

Pełen zwrot środków nastąpił z rana 17.01, założyłeś dyskusje o godz. 17:19 gdzie na Twoim koncie allegro była od samego rana widoczna informacje o dyspozycji zwrotu portalu. Mówienie zatem, że otrzymałeś zwrot po interwencji allegro nie jest prawdą.

 

I jeszcze byłbym zapomniał - zapomniałeś dodać, że ten straszny, złowrogi sklep zgodzi się na przyjęcie zwrotu tydzień po terminie, co do którego miałeś prawo. Zamówiłeś towar 2.12 w niedziele, wysyłka była 3.12 w poniedziałek i kilka dni później była u Ciebie. Pytanie czy możesz zwrócić zadałeś dopiero 26.12 i odesłałeś kilka dni później.

 

 

Moment, jeżeli zarzucasz łamanie prawa to nie uciekaj a walcz argumentami. Ja twierdze, że na dziś dzień nie ma żadnych podstaw prawnych do sankcji za odmowę sprzedaży jeżeli twierdzisz, że jest inaczej podaj podstawę prawną.

Oczywiście, że nie zbiroę się na przeprosiny, bo wysłałeś tylko te 3 meila, na które rzeczywiście odpisałeś szybko. Szkoda, że jak (chyba) nie wiedziałeś co się stało z moją przesyłką, to schowałeś głowe w piasek i żebyś odpisał musiałem założyć spór na allegro. Chyba nawet to napisałem w jednej wiadomości w dyskusji razem ze screenem z jednego meila na któego nie otrzymałem odpowiedzi. Zamiast przyznać się do błędu, odpisałeś że ten meil do was nie dotarł... Normalnie Archiwum X, nagle meil nie dotarł, jak nie wiedziałeś co się stało z moją przesyłką.  Po tym oddałeś pieniądze, więc tak, allegro mi pomogło, gdyby nie spór, to nie wiem ile czasu rzucałbym grochem o ścianę. A jeśli chodzi o zwrot niby po terminie, to może wspomnij też o tym, dlaczego tak się stało, co ? Dostałem sprzęt niekompletny, bez skórzanego etui obiecanego w opisie aukcji (ok, ludzki błąd, zdarza się) Niemniej opóźnienie było winą Twojego sklepu, bo nie dostarczył zamówienia zgodnego z umową. Piszesz tylko rzeczy wygodne dla siebie, a nie przyznajesz że też nie wszystko było, tak jak powinno. Mam lekką satysfakcję, że marnujesz swój czas na szukanie tych wszystkich wiadomości :D Ja mam jednak lepsze rzeczy do roboty w życiu, niż przepychanie się na forum. Kończę temat, bo i tak nie widzisz żadnych swoich błędów, zero pokory. Powodzonka w biznesie

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Rafacio napisał(a):

Nie wiem o co chodzi, czemu jeden drugiemu nie chce sprzedawać itd., no ale z tą odmową sprzedaży to jak to jest?

 

,,Kiedy sprzedawca może odmówić obsługi klienta?
Co do zasady, w art. 138 kodeksu wykroczeń chodziło o to, że usługodawca może odmówić wykonania usługi tylko jeśli uniemożliwiają mu to okoliczności o charakterze zewnętrznym, takie jak brak materiałów, awaria sprzętu, choroba, urlop, czy nawet zachowanie usługobiorcy."

 

,,Należy mieć przy tym na uwadze, że to na sprzedawcy zawsze spoczywa ciężar udowodnienia, że odmowa sprzedaży była uzasadniona."

 

Wyrok Trybunału Konstytucyjnego z dnia 26 czerwca 2019 r. sygn. akt K 16/17: 

cyt. "orzeka: Art. 138 ustawy z dnia 20 maja 1971 r. – Kodeks wykroczeń (Dz. U. z 2019 r. poz. 821), w części zawierającej słowa „albo umyślnie bez uzasadnionej przyczyny odmawia świadczenia, do którego jest obowiązany”, jest niezgodny z art. 2 Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej."

 

https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU20190001238

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
W dniu 23.02.2024 o 15:18, slayer666 napisał(a):

Panie Marku, mam przesłać kopie meili na które nie dostałem odpowiedzi, bo byłem zwyczajnie olewany?

Zarzucasz mu, że nie odpisuje na wiadomości a sam jesteś nie lepszy xD 😆 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Japrdl... co tu się odjaniepawla?! 😲😄 

Poczytałem trochę tych gorzkich żali, jacy to "handlarze" są be, bo sprzedają "chińszczyznę",  bo nie są szybsi od światła w odpisywaniu i zwracaniu...

Prowadziłem firmę handlową od 1994 do 2020 roku. Przepisy zmieniały się, głównie na korzyść kupujących. W tej chwili wg mnie te prawa konsumenta to jest jakaś patologia... Również doświadczyłem roszczeniowości i bezczelności klientów ale to, co teraz obserwuję to jest dla mnie niewyobrażalne po prostu... Szczęśliwie nie robię już w handlu ale czasem rozmawiam ze znajomymi z różnych branż i po prostu czasem mi trudno uwierzyć, że im się jeszcze chce te biznesy prowadzić...

Taka moja ogólna rada do kupujących: spójrzcie czasem krytycznie na siebie, postawcie się czasem na miejscu sprzedającego.

Co do moich doświadczeń z AudioHeaven i @bigmaras to podam może taki przykład. Pierwszy kontakt i pierwsza transakcja w lokalu w Olsztynie. Gościa widzę pierwszy raz i on mnie widzi pierwszy raz. Kupuję, dostaję solidny rabat i biorę do testów słuchawki za 5k pln bez kaucji, bez żadnych kwitów - na gębę. No normalnie kłamca, oszust i kombinator 😄

Ale żeby nie było tak różowo, to jednak mam pewne zastrzeżenie - to skandal, że nie była czynna toaleta dla klientów i musiałem sikać pod Lidlem 🤣

  • Like 2
  • Haha 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Karkolomny napisał(a):

i musiałem sikać pod Lidlem 🤣

Trzeba było nie walić tyle % z Markiem :P .

 

Z tą patologią u kupujących to dużo prawdy- po próbie wymuszenia kasy przez pewnego Janusza przestałem sprzedawać na olx i allegro z tym ich programem ochrony kupujących. Tylko przelew lub odbiór osobisty.

Edytowane przez lobuz1
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.03.2024 o 15:11, Karkolomny napisał(a):

Przepisy zmieniały się, głównie na korzyść kupujących. W tej chwili wg mnie te prawa konsumenta to jest jakaś patologia...

Zgadzam się, mimo że jestem kupującym. Jestem całkowicie za likwidacją prawa do zwrotu towaru bez przyczyny. Ja nigdy z tego nie skorzystałem. Staram się brać odpowiedzialność za to co robię.

W dniu 27.03.2024 o 15:19, lobuz1 napisał(a):

Tylko przelew lub odbiór osobisty.

🫵👍

Edytowane przez Rafacio
  • Like 2
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako osoba paląca uważam że nie dotyczy mnie prawo zwrotu.

Zdażyło mnie się jeden raz przy zakupie wzmacniacza na odleglość uprzedzić sprzedawcę o tym fakcie . 

Powiedział O.k

Wzmacniacz został.

 

Jednak jestem za prawem zwrotu. Powinno to być obwarowane warunkiem zwrotu poniesionych kosztów wysyłki ,pakowania. 

+ powiedzmy 20 - 50zł w zależności od wartości.

 

Nie pasuje ? to jechać do salonu/sprzedawcy na osłuch 20,100, 300km.

 

Januszek chcący jedynie posłuchać  zastanowi się. Chętny do zakupu przyjmie na klatę.

 

Dla sprzedawców też musi być jakaś eliminacja żniw na badziewiu .

 

Dla mnie patologia jest też ,, towar robiony na zamówienie, bez prawa zwrotu'' nie mając egzemplarzy testowych. 

.

 

Edytowane przez Tommy66
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Zarejestruj się aby mieć większy dostęp do zasobów forum. Przeczytaj regulamin Warunki użytkowania i warunki prywatności związane z plikami cookie Polityka prywatności