Jump to content
Karmazynowy

Nowoczesny zestaw stereo do salonu - jak to ugryźć?

Recommended Posts

Cześć,

 

ostatnio zacząłem się zastanawiać jak zabrać się za stworzenie swojego pierwszego, poważnego stereo.

 

Hipotetycznie załóżmy jakiś standardowy budżet, powiedzmy 6000 zł - jak najlepiej go wykorzystać?

 

Jakie założenia musi spełniać:

  • dobra jakość dźwięku
  • użyteczność, łatwość i przyjemność obsługi
  • jakoś musi się toto prezentować

Jak wiadomo, CD odchodzi do lamusa, więc IMO taki zestaw musiałby grać z plików, najlepiej także z serwisów streamujących, np Spotify. Coraz częściej łapię się na tym, że jestem skłonny poświęcić ciut z tej jakości dźwięku, z tego ostatniego "pseudoaudiofilskiego" szlifu dla większej użyteczności, chyba wynika to u mnie z lenistwa.

 

Przez cały czas zabawy ze słuchawkami gdzieś tam podświadomie szukałem dobrego DACa, który będzie tak jakby wyjściem do owego stereo, jego podstawą. Potem zacząłem się jednak zastanawiać, jak miałaby wyglądać obsługa takiego zestawu - nie chciałbym uwiązać swojego laptopa kablem USB z daciem... Opcją są streamery, ale ponoć ani to gra dobrze, a do tego tanie nie jest. Drugą opcją jest kupienie jakiegoś taniego laptopa/netbooka, tylko do postawienia systemu lub serwera muzycznego. A może dysk w chmurze?

 

To źródło, a co dalej?

 

Monitory aktywne pewnie są najlepszą opcją w stosunku jakości do ceny, ale dla mnie mają 2 wady: jak ktoś urządza salon i w dodatku jest estetą to każde monitory będą wyglądały paskudnie. W dodatku kompletnie nie podobają mi się kolumienki na standach - jak mam kupić dobre standy za kilkaset zł, to wolę tą kasę dorzucić do sprzętu. Dużo bardziej podobają mi się jakieś smukłe, podłogowe kolumienki. Druga sprawa, że przy monitorach aktywnych źródło musi mieć kontrolę głośności (tu sam się z Heglem wkopałem) - przecież nie będę osobno dla każdego monitora zmieniał głośności pokrętłem na jego pleckach. Niby można to zrobić w domenie cyfrowej, ale to ponoć bee.

 

Najbardziej pasowałoby mi coś w stylu klasycznego stereo, np. KEFy R500 albo Amphiony (piekielnie drogie... :()ale nie wiem jak dobudować do nich sensowny tor, pakowanie się w stare sprzęty też nie za bardzo mi pasuje, bo jak przyjdzie coś wymienić, wylutować to sobie z tym nie poradzę.

 

W sumie to sam nie wiem czego chcę i zaczyna mnie męczyć szukanie najlepszego rozwiązania. :)

 

Co myślicie?

Edited by Karmazynowy

Share this post


Link to post
Share on other sites

A wiesz, że są takie ustrojstwa do kontroli głośności monitorów jak Fostex PC-1e, SM Audio Nano Patch Plus czy Behringer Xenyx Control 1? ;)

Także regulacja głośności nawet większej ilości monitorów to nie problem.

 

A co do wyglądu to masz zawsze Adam ARTist 6 Glossy :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli jednak brałbyś pod uwagę podstawkowe kolumny, to może KEF X300A + intel NUC/jakiś terminal/laptop + Daphile ?

Polecam, sam używam takiego zestawu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

A wiesz, że są takie ustrojstwa do kontroli głośności monitorów jak Fostex PC-1e, SM Audio Nano Patch Plus czy Behringer Xenyx Control 1? ;)

Także regulacja głośności nawet większej ilości monitorów to nie problem.

 

A co do wyglądu to masz zawsze Adam ARTist 6 Glossy :D

 

O, tego nie wiedziałem. I każdy producent ma takie coś? Do absolutnie każdych monitorów ma to zastosowanie?

 

Bo raczej ciężko ograniczyć DACi do tych z regulacją, bardzo ogranicza to wybór.

 

Te Adamy mi się podobają. :D co tam, wstęgowy przetwornik siedzi?

 

X300A to są aktywne, jak rozumiem?

 

A czy do podstawkowych wystarczy np takie combo?

 

http://www.quad-hifi.co.uk/Series.aspx?lang=En&Tab=Vena

 

2 x 45W, to pewnie nie za dużo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bym zaczynał od kolumn, wybrał coś co będzie pasować i odpowiednio dla Cibie grać,

np. jest sporo polskich konstrukcji całkiem nieźle grających, Pylon i parę innych, a potem do tego

dobierał resztę, są urządzonka wszystko w jednym i sterowane prze mobilki z iOSa lub androida.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tyle, że ja się skłaniam ku używkom, więc pewnie w większości będą to zeszłe modele, a te ciężko posłuchać. Poza tym głupio mi iść do sklepu posłuchać kilku zestawów ze świadomoscią, że i tak żadnego nie kupie w tym sklepie.

Edited by Karmazynowy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, KEFy są aktywne, każda z kolumn ma wbudowany DAC i po dwa wzmacniacze, osobno dla głośnika średnio-niskotonowego i wysokotonowego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te regulatory działają z każdymi monitorami. Wpinasz je pomiędzy DAC, a właśnie monitorami :)

 

Co do ADAMów to tak - jest tam ribbon tweeter, ale opinie musiałbyś poszukać sam. Z podstawkowych też jest masa eleganckich modeli, które dobrze wyglądają w salonie, tylko trzeba poszukać.

 

Jak chcesz to mogę Ci podrzucić parę modeli, które wyglądają reprezentacyjnie i grają na poziomie :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tyle, że ja się skłaniam ku używkom, więc pewnie w większości będą to zeszłe modele, a te ciężko posłuchać. Poza tym głupio mi iść do sklepu posłuchać kilku zestawów ze świadomoscią, że i tak żadnego nie kupie w tym sklepie.

A to co innego, napisz jakiego brzemienia oczekujesz wtedy łatwiej coś doradzić, ale jak musi wygląd przypasować

to już inna sprawa, bo są różne kształty kolumn. Piszesz o Amphionach czyli raczej tradycyjna obudowa jest ok ?

Ale z używkami jest łatwiej bo można coś okazyjnie trafić i jest szerszy wybór.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokładnie tak - stąd chęć zakupu używek, można w tej cenie po prostu dostać lepszy sprzęt, a jak nie podejdzie to odsprzedać z małą stratą lub czasem nawet bez.

 

Nie popadajmy w paranoje, to nie jest tak, że wygląd ma być najważniejszy, po prostu nie mogą straszyć. Dla mnie klasyczna budowa, proste kształty, minimalizm, bez udziwnień i będzie bardzo ok. Sam salon też nie jest duży, jest z aneksem, więc nie mogą być bardzo wrażliwe na akustykę pomieszczenia bo idealna ona nie będzie. Tutaj np Castle Knight mają fajny patent, bo bas refleks jest od spodu - nie wiem dokładnie jaki to działa, ale właśnie dzięki temu mają być bardziej ustawne. Ja co prawda słuchałem tylko modelu 2, a więc podstawkowych ale grały już bardzo przyjemnie, pełne brzmienie, typowo chyba brytyjskie, trochę romantyczne z fantastyczną średnicą.

 

Co do brzmienia, to słucham w zasadzie bardzo wielu gatunków, więc nie chciałbym szukać pod jeden konkretny, muszą grać w miarę uniwersalnie i neutralnie. Dobra średnica i przestrzeń to chyba najważniejsze cechy. No i w miarę dobra dynamika, by przy niskich poziomach nie gubiły za dużo (a tak głównie będą grać, cicho i średnio - mieszkanie w bloku - a więc nie do ciężkiego łojenia).

 

Te KEFy odpadają, DACa chcę mieć osobno, żeby Staxy jeszcze podpiąć.

 

Nismo, jak będziesz miał chęci i czas to możesz podrzucić, może ktoś jeszcze skorzysta, po to ten temat powstał, u nas na forum raczej nie ma ich za wiele. :) chociaż generalnie tak jak pisałem - skłaniam się raczej ku podłogówkom.

 

Ewentualnie czy są jakieś standy w ludzkiej cenie - które są pełne - tzn tak jakby były przedłużeniem kolumny a nie tyczką (pojedyńczą rurą), na której ma ona stać.

 

Te Adamy ładne, ale tam średniotonowiec ma 4,5 cala, trochę za mało.

Edited by Karmazynowy

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to może ja polecę coś ze źródła. Sprawdzony i pewny mój zestaw czy Raspberry Pi... a więc tak, RPI z DACiem podłączonym przez I2S (koniecznie tak, a nie przez USB bo różnica w dźwięku jest kolosalna), do tego zainstalowane VOLUMIO (można sprawdzić też RuneAudio ale dla mnie jeżeli chodzi o dźwięk lepsza jest ww. dystrybucja). Taki zestaw spełnia Twoje wymagania: odtwarzanie zarówno ze spotify, podlaczonego dysku USB, radia internetowego i serwera NAS. Dodatkowo dostajemy AirPlay, co umożliwia stream dzwieku z Windowa, Androida (platna apka) i oczywiscie iOSa więc bez problemu możemy korzystać np z WIMPa lub biblioteki zgromadzonej w Touchu czy smartphonie. Wszystkim sterujemy za pomocą przeglądarki lub aplikacji obslugującej MPD (na androida polecam MPDroid - obsluga biblioteki, katalogów i CUE). Dodatkową zaletą jest niskie zużycie energii.

Koszt calości to 200-300zł (chodź z droższymi DACami może dojść nawet do 1000).

Share this post


Link to post
Share on other sites

O, to ciekawe, nie pomyślałem o tym. RPI ma wyjście optyczne? A można postawić po prostu na tym system z foobarem?

Co z dyskiem? Musi być osobny z zasilaniem pewnie? A co z ekranem? Pod monitor, hdmi? W ogóle nie interesowałem się stąd laickie pytania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okej, to inny szalony pomysł: a może umocować monitorki na ścianie? Genelec wiem, że ma taką opcję :)

PS. Calami w ADAMach się nie przejmuj. Sprzęt studyjny ma to do siebie, że podlega ostrym zasadom pomiarowym, a podają w nich zejście do 48 Hz. W tej cenie mógłbyś kupić sobie 2 kolumny ARTist 6 Glossy + aktywny sub (np. Adam Sub 8) i pozamiatane :D

Edited by nismovsky

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm to ciekawe, ale bas refleks tyko z przodu wtedy jest?

 

Z tym, że pomieszczenie jest w kształcie prostokąta, a kolumny chciałem postawić na jednej z krótszych ścian - tyle, że tam mam okno. :)

 

Jak nazywa się ten adapter do wpięcia miedzy DACa a monitory?

 

Ta, ale te Adamy trafić w używkach to jak na loterii wygrać pewnie. :D A tego suba gdzie się podłącza? Pod jeden z monitorów?

Edited by Karmazynowy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo RPI nie ma optyka, ale juz DACi pod nie jak najbardziej, ale u mnie działa to analogowo. Dysk 2.5 calowy dziala bez dodatkowego zasilania, ale sam zasilacz i kabel z RPI musi byc solidny (u mnie dziala na zasilaczu i kablu z Taba3, a mam podpięte przez USB kartę wifi, pendrive (z systemem) i wlasnie dysk. Ekranu nie potrzebujesz bo tak jak pisalem wczesniej obslugujesz wszystko zdalnie (z kompa, tabletu czy telefonu) wiec caly system moze byc zamocowany z tylu wzmacniacza czy jednej z aktywnych kolumn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Można spróbować wynalazku overmax :http://www.videotesty.pl/film/1581/Overmax-HomeBox-multimedialne-centrum-dowodzenia/

Tak na szybko starsza wersja. Jest teraz nowsza z cztery rdzeniowym procesorem. Niestety nie miałem jeszcze okazji popsuć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A to nie prościej kupić jakiegoś netbooka z dyskiem, gdzie wyjdzie to może 500zł? I mam nawet ekran już do jego obsługi. I na tym jakiegoś linuxa postawić, tyle, że wtedy to już jestem ograniczony do USB.

 

Nie bardzo rozumiem to:

 

 

 

samo RPI nie ma optyka, ale juz DACi pod nie jak najbardziej,

 

Jak mam Hegla przykładowo pod niego podłączyć inaczej niż przez USB?

 

@up, overmax? No thank u :)

Edited by Karmazynowy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Monitory wpinasz w subwoofer, a ten dopiero w DACa. W subach często masz wbudowaną regulację głośności na panelu frontowym, więc jest łatwiej.

ADAMy ARTist to dosyć nowy wynalazek, ale chciałeś zestaw za 6000, a one są po 3000-3500 za parę :D

Konsole odsłuchowe (tak brzmi faktyczna nazwa tych regulatorów głośności) znajdziesz choćby tu:
http://www.thomann.de/pl/cat.html?gf=konsole_odsluchowe&oa=pra

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Monitory wpinasz w subwoofer, a ten dopiero w DACa. W subach często masz wbudowaną regulację głośności na panelu frontowym, więc jest łatwiej.

 

ADAMy ARTist to dosyć nowy wynalazek, ale chciałeś zestaw za 6000, a one są po 3000-3500 za parę :D

 

Konsole odsłuchowe (tak brzmi faktyczna nazwa tych regulatorów głośności) znajdziesz choćby tu:

http://www.thomann.de/pl/cat.html?gf=konsole_odsluchowe&oa=pra

 

Tamta cena była hipotetyczna, żeby zobaczyć jakie są w ogóle opcje. :D Ja mam hmm... na chiwlę obecną trochę mniej... jakieś 0 :D

 

Eh, kolejne urządzenie do wpięcia = kolejne kable.

 

@up, a teraz już kumam, tam są po prostu płytki z DACiem które sie wpina do RPI. Tyle, że ja potrzebuje pełnoprawnego DACa do słuchawek jeszcze.

 

Coraz bardziej skłaniam się ku klasycznym rozwiązaniom laptop > dac > amp > kolumny chyba, mniej kombinowania.

Edited by Karmazynowy

Share this post


Link to post
Share on other sites

A to nie prościej kupić jakiegoś netbooka z dyskiem, gdzie wyjdzie to może 500zł? I mam nawet ekran już do jego obsługi. I na tym jakiegoś linuxa postawić, tyle, że wtedy to już jestem ograniczony do USB.

 

Nie bardzo rozumiem to:

 

 

 

 

samo RPI nie ma optyka, ale juz DACi pod nie jak najbardziej,

Jak mam Hegla przykładowo pod niego podłączyć inaczej niż przez USB?

 

@up, overmax? No thank u :)

to podobne rozwiązanie do raspa, tyle że bebechy mocniejsze. Są ewentualnie beaglebone albo cubieboard. Za każdym razem nie jest to najwyższych lotów, bo to zabawki dla diyerów. Sam mam rasp b+ i w zestawie masz samą płytkę bez obudowy i zasilacza. W każdym z przypadków traktowałbym to jako sensowne źródło do bardziej budżetowego stereo. Albo na zasadzie :"mam bo umiem" :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wolę jakieś gotowe rozwiązanie, nawet jeśli ma być droższe. To jest fajna zabawka dla pasjonatów, mi się nie chce w to bawić. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie słuchałem tego ale Cocktaile audio X30 albo X40 może jest rozwiązaniem, masz wszystko w jednym.

Niestety nie wiem jak to gra.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czytałem o tym, z opisów bez rewelacji. Myślałem też o Cambridge Stram Magic ale ponoć też przeciętniak. Streamery dopiero wchodzą na rynek, te lepsze mają chore ceny a używek mało. Coś co zagra na poziomie Hegla pewnie z 5000 będzie kosztować. Myślę, że tani laptop / netbook to najlepsza z budżetowych opcji, wpinam do każdego DACa, mam dysk, foobara, spotify i steruje nim z poziomu smartfona.

Edited by Karmazynowy

Share this post


Link to post
Share on other sites

To chcesz mi powiedzieć, że dokładanie kolejnego klocka, jakim jest amp i ponowne szukanie synergii to łatwiejsze rozwiązanie? :huh:

Zestaw Laptop -> DAC -> Monitory to do bólu uproszczone rozwiązanie, a kable XLR to nie "cudowne owiane platynową mgiełką" kable audiofilskie. Wystarczy nie kupić najtańszych badziewi i będzie dobrze, bo to sygnał zbalansowany, a nie pierdyliard razy ekranowane RCA za 5000 zł / metr :P

W najgorszym wypadku masz: Laptop -> DAC -> Sub -> Monitory czyli potrzeba Ci:

1. Laptop <-> DAC - 1x kabel USB
2. DAC <-> Subwoofer - 2x krótkie XLR<=>XLR
3. Subwoofer <-> Monitory - 2x dłuższe XLR <=>XLR

 

i miej w pamięci, że w tym przypadku masz cały sygnał zbalansowany, co elegancko wyklucza Ci wszelkie zakłócenia i nie musisz już szukać "czyszczących brzmienie" audiofilskich zasilaczy :D

Ja wiem, że swój zestaw domowej rozrywki będę budował w oparciu o monitory studyjne, właśnie ze względu na ich elastyczność brzmienia.

 

I jeszcze jedna rzecz na koniec:

Serio sugerujesz się wykresami przy zakupie? Sorry, ale patrzenie na kolumny przez pryzmat pasma przenoszenia to dość zabawne, zważywszy na fakt, że kiedy laicy tak szukają słuchawek to są pouczani z naszej strony, że to nic nie znaczy ;)
Z tego co wiem to Audiostacja jest wyłącznym dystrybutorem ADAMów na Polskę, więc o odsłuch nie powinno być aż tak ciężko. Sprawdź je "na własne uszy", a potem oceniaj parametry na papierze.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • By marek_m
      Szukam odbiornika BT 5,0 obsługującego AptX HD. Na Ali jest tego pełno, ale trudno mi oddzielić ziarno od plew (nie znam się na kościach - trudno mi ocenić jakość na podstawie opisów).
      Cel jest taki, aby odbiornik BT podłączyć do klasycznego wzmacniacza i móc tym samym przesyłać muzykę z telefonu.
      Odbiornik nie musi mieć baterii, będzie częścią sprzętu stacjonarnego. Fajnie jakby miał na wyjściu  2 x RCA (czyli klasycznie).
      Doradźcie coś proszę  
       
    • By BitWolf
      Witam!
      Jakieś 2 miesiące temu zakupiłem zestaw Philips MCD708 i Technics SU-V5. Brzmi to całkiem nieźle ale trochę brakuje mi dołu (nie na tyle żebym od razu kupował subwoofer) + ten wzmacniacz (jak zakładam większość by była w tym przypadku) jest dwa razy większy od samych głośników, zajmuje dużo miejsca na biurku i się grzeje, a że nie robię jakichś krytycznych odsłuchów na głośnikach, bo głównie używam ich do oglądania filmów i po prostu puszczania muzyki podczas robótek w pokoju to zastanawiałem się czy by nie wymienić tego zestawu na jakieś aktywne monitory. Zostały mi przez wielu polecone JBL 305 i już byłem na nie zdecydowany, problem w tym, dowiedziałem się iż całkiem donośnie szumią... Nie chcę wracać do czasów korzystania z Technicsa EH750 więc wolałbym jednak coś co nie będzie ambitnie próbować symulować wiatru w pomieszczeniu. Macie może jakieś propozycje?
    • By PSYCHO
      Witajcie.
       
      Główne założenia:
      - pokój prawie 12m2,
      - brak możliwości postawienia kolumn na podstawkach,
      - biurko 125 cm szerokości,
      - odsłuch z fotela komputerowego, albo centrum pokoju ( 2 m od biurka ),
      - muzyka - pop, chillstep, house, dubstep, trap, techno - generalnie pełna elektronika,
      - źródło - komputer stacjonarny, odtwarzanie ze Spotify.
       
      Potrzebne wszystko do spięcia od zera.
      Moje typy to Koda EX-569T i subwoofer KODA SW-850 MKII. Preferowałbym jakiś amplituner z możliwością rozbudowy zestawu na przyszłość, czynnikiem warunkującym jest posiadanie bluetooth.
       
      Budżet to jakieś 2000 zł z preferencją nie wydać więcej.
       
      Jestem otwarty na propozycje, nad każdą usiądę i będę rozkładał na czynniki zaczytując wolny czas w internecie.
    • By misiekkb
      Przedmiotem recenzji jest nowy kabel głośnikowy Ultra Black II firmy Tellurium Q. Kabel ten powstał pod koniec zeszłego roku, a dopiero teraz wchodzi do sprzedaży detalicznej.
      Firma Tellurium Q jest brytyjską firmą produkującą kable w różnych segmentach cenowych od najtańszej serii Blue poprzez serie Black, Silver kończąc na flagowym Statement. Firma nie dzieli się zbytnio informacjami o tym z czego kable są zrobione oraz z metod produkcji i twierdzi że to nie jest problemem, gdyż ważne jest to jak kabel brzmi dla ludzi, czy klientom się podoba, czy nie, a to z czego jest zrobiony, czy jest to miedź, czy srebro, a może jakiś inny metal to już zostawiają sobie jako tajemnica handlową. I tutaj mają rację nie ważne jest to z czego jest kabel zrobiony, sam zbytnio na to nie patrzę, a zwłaszcza że istnieją jakieś stereotypy że srebro jest ostre, jasne, a miedziany ma więcej basu, z czym się nie zgadzam, przesłuchawszy trochę różnych kabli.
       


      Budowa
      Z czego zbudowany jest Ultra Black II to tak jak wspomniałem na wstępie nie wiadomo, można tylko powiedzieć że w stosunku do pierwszej wersji oba przewody są od siebie są trochę bardziej oddalone owinięte dodatkowo w siatkę.
       

       
       
      Brzmienie
      Cechą serii Black ma być naturalne brzmienie z czarnym tłem. A czy tak brzmi nowy Ultra Black II?
      Szczerze powiedziawszy to że brzmi naturalnie i ma czarne tło zgadzam się z tym, ale jaka jest jego sygnatura brzmieniowa ciężko mi napisać, gdyż co zmieniłem kolumny w systemie odsłuchowym, opartym na Chord Qutest jako DAC, a Jadis Diapason i Fezz Luna Silver jako wzmacniacze to kolumny zupełnie inną miały sygnaturę brzmieniową niż na innych kablach głośnikowych.
       
      Amphiony ION+ straciły swoją eteryczność, lekkość w brzmieniu wysokich tonów na rzecz dociążenia na wysokim basie i średnicy, grały bardziej średnicowo i z większym wolumenem i gęstością niż na takich kablach jak Albedo Air, Albedo Monolith, Tellurium Q Diamond Silver, czy Tellurium Q Black. Także attack i decay się wydłużył. Ale wysokie tony nadal pozostały detaliczne, ale już nie było pazura, także pazur na wysokiej średnicy zmienił się w gładkość. 
       
      AudioSolutions Overture O202B nagle z kolumn, które nie podobały mi się gdyż ich brzmienie było za wolne, brak im było eteryczności, swobody w kreowaniu dźwięku nagle stały się właśnie takie oraz ich sygnatura dźwiękowa zmieniła się i punkt ciężkości nie był jak na innych kablach na dolnej średnicy, lecz na wyższej średnicy, także kolumny grały większą ilością wysokich tonów. Attack i decay skrócił się czasowo. 
       
      Także na innych kolumnach też kabel powodował inną sygnaturę dźwiękową, niż byłem do tej pory przyzwyczajony że kolumny tak grają. Czyli żeby się przekonać czy Ultra Black II będzie dobry w jakimś torze trzeba sprawdzić go dokładnie w tym torze, gdyż kabel jest nieobliczalny w swojej sygnaturze i ciężko z góry napisać czy gra jasno, czy może ciemno, czy jest gęsty czy nie, co ujmie a co doda.
      Jedynymi wspólnymi rzeczami na tych samych torach z różnymi kolumnami są takie rzeczy jak rozdzielczość że szczegółowością oraz scena dźwiękowa. Kabel ma jak w swoim przedziale cenowym bardzo dobrą rozdzielczość, szczegółowość oraz fakturę dźwięku i chyba Tellurium Q sobie strzeliło tutaj w stopę, gdyż te cechy są takie same jak w wyższym bracie Diamond Black, który jest dwukrotnie droższy. A jeśli chodzi o scenę dźwiękowo to tak kabel ma czarne tło, dzięki temu każdy instrument na scenie jest bardzo dobrze zaznaczony, do tego scena jest szeroka, a także głęboka z bardzo dobrym poukładaniem instrumentów na scenie bez względu czy to jest mały skład, czy kilkadziesiąt instrumentów. Otrzymamy, jeśli oczywiście reszta toru nam na to pozwoli każdy instrument odseparowany od drugiego instrumentu z dokładnym ułożeniem na scenie nawet i w dużym składzie symfonicznym.
      Także kontrola nad basem i resztą jest bardzo dobra, powyżej swojej grupy cenowej.

      Porównania z innym kablami
      Albedo Monolith gra równiejszym dźwiękiem, podczas gdy Ultra Black II bardziej zaakcentuje dany moment w muzyce, na której aktualnie jest zwrócony dany fragment, np. solówki. Rozdzielczość i scena takiej samej jakości. Także Monolith gra twardszym dźwiękiem. Monolith jest tutaj bardziej wygładzonym kable, ale nie brakuje mu blasku.
       
      Tellurium Q Diamond Silver jest to mój ulubiony kabel głośnikowy w stosunku do ULtra Black II bardziej wchodzi w strukturę instrumentów, a także wokal bardzo przybliża do słuchacza, czyniąc go bardziej intymnym. Ultra Black II ma krótszy attack i decay. Scenę mają tej samej wielkości, ale Silver Diamond ma lepszą rozdzielczość, przez co instrument na tle grupy instrumentów jest lepiej odseparowany.
       
      Podsumowanie
      Tellurium Q Ultra Black II przy cenie niecałych 6000 złotych za 2x2m jest bardzo dobrym kablem, jest kablem głośnikowym, który gra rozdzielczo, szczegółowo, dobrze pokazuje fakturę dźwięku oraz scenę dźwiękowo. I tak jak wspomniałem wyżej nie wiem czy to nie jest strzał w stopę w serii Black, gdyż jakość dźwiękowo jest na takim samym poziomie, a w niektórych aspektach minimalnie wyższa niż Diamond Black.
      Ale musimy obowiązkowo sprawdzić go w swoim systemie, gdyż ten kabel może nam bardzo zmienić sygnaturę dźwiękową kolumn. Dlaczego tak się dzieje nie wiem, już dawno przestałem rozumieć zasady fizyki i materiałoznawstwa w kablach, tak jak przy tym że kolumna może zagrać prawie że o 180 stopni inaczej niż na większości innych kablach głośnikowych, czy Diamond Silver głośnikowe przybliżają do nas partie wokalne, czyniąc je bardzo bliskimi, intymnymi, a inne instrumentów już nie. 
      Więć czy kabel jest jasny, czy ciemny, czy gęsty czy też nie, co najbardziej nasyci dźwiękowo wszystko to będzie zależało od naszych kolumn.

      Kabel do testu dostarczył Szymański Audio, zdjęcia Tellurium Q
       
×
×
  • Create New...

Important Information

Register to have access to community resources. Forum rules Terms of Use and privacy anc cookies policy Privacy Policy