Robsonek Opublikowano 2 Września 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Września 2014 Witam, zakupiłem na tym forum od jednego z userów trafo toroidalne 20VA 2x15. Załączam poniżej zdjęcia trafa jak i płytki, która po wlutowaniu wszystkich elementów ma być tym trafem zasilana. Trochę jestem zmieszany, bo z trafa wychodzą 4 kable, kurde a płytka potrzebuje tylko trzech, tzn +15v, 0 i -15v. Walnąłem baboka czy mam jakieś kable zmostkować? Zaznaczam, że elektronik ze mnie jak z koziej d*py trąbka Pozdrawiam PS zdjęcie płytki jest przykładowe, będę miał prawie identyczną niebawem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BamboszeK Opublikowano 2 Września 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Września 2014 http://www.alicemagicbox.com/lasercollection/lovelycubeheadamp.html MOD / Findings -> Talema 30VA toroidal Wiring illustration Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chickenek Opublikowano 2 Września 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Września 2014 (edytowane) Musisz połączyć koniec uzwojenia wtórnego pierwszego z poczatkiem wtórnego drugiego bodajże Zewrzyj dwa losowe przewody Z OSOBNYCH UZWOJEN i sprawdz miernikiem jakie napiecie uzyskasz. Edytowane 2 Września 2014 przez Chickenek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robsonek Opublikowano 2 Września 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Września 2014 (edytowane) Mordeczki, bardzo dziękuję za porady! Zaraz jak wrócę do domu zabieram się za czar-mary i pomiary edit: w ogóle zbadajcie - jak na razie wszyscy w tym temacie mają końcówki nicków "-ek" hehe Kurde, tragedia mała się stała... zwarłem jakieś dwa kabelki i dekielek czy ta pokrywka wystrzeliła od tego transformatorka i wybiła mi oko... Dobra, żartowałem Ok, lecimy dalej zwieram niebieski i czerwony (zewnętrzne) i do nich dotykam czarny bolec od miernika a czerwony kolejno do wolnych (wewnętrznych) - czerwonego i niebieskiego... pomiary przy ustawionym AC w mierniku: napięcie mierzone względem zwarcia śmiga sobie od 15 do 18 jak mierzę tylko wolne kabelki to napięcie faluje sobie między 32v a 36v potem zwarłem 1 z 3 (niebieski i czerwony) napięcie mierzone względem zwarcia śmiga sobie od 15 do 18 ALE jak mierzę tylko wolne kabelki to napięcie = 0 kolejne: zwarłem 2 i 4 (niebieski i czerwony) to samo co wyżej Ogólnie nie wiem o co chodzi, ale to dobrze czy jak? Przeglądałem ten temat, który podał sir BamboszeK ale kurde nie ma u mnie aż tylu kolorowych kabelków Gniazdo wymontuję sobie jakby co ze starego zasilacza atx, włącznik też jest, tyle że nie zintegrowany ale osobno... Hmmm Edytowane 2 Września 2014 przez Robsonek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fatso Opublikowano 2 Września 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Września 2014 Zewrzyj dwa wewnątrzne(czerwony i niebieski), czyli 2i3. i te wpuść do środkowego pina na płytce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robsonek Opublikowano 2 Września 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Września 2014 (edytowane) O, ok przyjacielu Pomiary identyczna jak przy pierwszym razie, czyli względem zwarcia 2i 3 - na luźnych kablach 1 i 4 od 15 do 18V, a jak mierzę tylko wolne kabelki czyli 1 i 4 to napięcie faluje sobie między 32v a 36v Tak ma zostać, tak? Dziękuję za poradę Edytowane 2 Września 2014 przez Robsonek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fatso Opublikowano 2 Września 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Września 2014 Po jednym zewnętrznym masz zapiąć do zewnętrznych pinów, wewnętrzne zewrzyj i wsać do środkowego. Klon ma zasilanie symetryczne i w ten sposób robisz mu masę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BamboszeK Opublikowano 2 Września 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Września 2014 Gniazdo wymontuję sobie jakby co ze starego zasilacza atx, włącznik też jest, tyle że nie zintegrowany ale osobno... Lepiej kupić coś porządnego z miejscem na bezpiecznik jak np. Schurter 6200.2100 Do tego koniecznie jakiś bezpiecznik. Zwłoczny, około 250mA powinno być ok. Kilka złotych a może uratować Ci sprzęt, instalację elektryczną w domu czy nawet życie. Pamiętaj także o odpowiednim uziemieniu obudowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robsonek Opublikowano 5 Września 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Września 2014 Gniazdo wymontuję sobie jakby co ze starego zasilacza atx, włącznik też jest, tyle że nie zintegrowany ale osobno... Lepiej kupić coś porządnego z miejscem na bezpiecznik jak np. Schurter 6200.2100 Do tego koniecznie jakiś bezpiecznik. Zwłoczny, około 250mA powinno być ok. Kilka złotych a może uratować Ci sprzęt, instalację elektryczną w domu czy nawet życie. Pamiętaj także o odpowiednim uziemieniu obudowy. Dziękuję, słuszna uwaga przyjacielu, zakupię sobie podobny tzn gniazdo + bezpiecznik + włącznik Ok moi drodzy teraz kolejna porcja humoru Założeniem moim było wykonanie owego wzmacniacza w miarę tanim kosztem, więc skorzystałem z ogólnodostępnych zasobów internetu i... zamówiłem na początek płytki PCB wykonane metodą "na żelazko" przez kolegę z elektrody wg "radzieckiego" projektu budowy klona za przysłowiowe 1000 rubli Pytanko do Was - czy moglibyście zerknąć np gdzie jeszcze doprowadzić masę, a może gdzie przerwać masę itd itp? Co do części, które mają być użyte do budowy to korzystam z tej stronki http://www.head-fi.org/t/501046/the-lovely-cube-headphone-amp-lehmann-black-cube-linear-clone/15 i z zamieszczonej tam rozpiski podzespołów. I tu moje kolejne pytanie odnośnie kondensatorów, mianowicie jakich użyć i jak je znaleźć, lub znaleźć ich zamienniki np na alledrogo (nie ogarniam czy któreś np mają być foliowe, ceramiczne czy elektrolity, a są to: 63V/102/1n/1000P C319 1xsztuka //// 63V/100P C317、C318 2xsztuki //// 250V/1.5u C101、C201 2xsztuki //// 63V/0.022 C102、C202、C315、C316 4xsztuki //// 250V/0.1u C301-304 4xsztuki //// 63V/0.15u/154 C307-312 6xsztuk //// Kilka próbowałem rozkminić przez "Dekoder oznaczeń kondensatora" ale albo wyskakiwał mi jakiś mkt, gdzie na złożonej płytce nie było tego mkt w tym miejscu albo jeszcze inne czarodziejskie rzeczy typu 630V zamiast 63V Aaa, co kondów pozostałych to czy zamiast tego 2x 50V/4700uf mogę użyć 56V/5600uF Nippon Chemi-con Negative Black? wersja tych grubasków to chyba snap-on czy jakoś tak, zostały mi po wieży Pionieera, która "wybuchła" mi rok temu Co do rezystorów, to może nie będę rzucał się od razu na super precyzyjne Vishay-Dale ale czy np z tych tańszych to mogą to być te metalizowane zamiast węglowych? Kwestia potencjometru - w standardzie ma być alps 2x50k RK27, na razie ofc przyznam szczerze, że nie stać mnie na niego a i też z Chin za bardzo nie lubię zamawiać przez eBay itp - może być jakiś polski zamiennik typu 2x50k ohm do druku? I głupie pytanie - to ma być liniowy czy logarytmiczny? Co do tranzystorków - BC560 i BC550 - widziałem na alledrogo dwie wersje, z literką C na końcu i z literką B na końcu - cholerka, które z nich są odpowiednie? Op-Amp - posiadam aktualnie NE5532AP i OPA2604AP - obydwa na DIP8, będą pasowały? Z góry bardzo Was przepraszam za moją niewiedzę ale bez kitu, płakać mi się chce jak mam słuchać tego "generatora szumu" jakim obecnie mam czyli "wzmacniacz wysokiej jakości" złożony z kitu avt-1024 Pozdrawiam serdecznie! Poniżej załączam zdjęcia pcb - moich i klona wg którego były robione. Można by rzec, że jest to Klon Klona Lehmanna haha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michauczok Opublikowano 6 Września 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Września 2014 Fajnie wyszła ta płytka, masz gdzieś może linka do plików prasowanek, czy robiłeś ze zdjęć?? Szukam na szybko i nie widzę, mam kupę części do klona, ze wzmaka złożonego w montażu przestrzennym, działał, ale dla świętego spokoju chce płytke ;dTeraz po kolei, potencjometr polski tani ci się niestety rozleci szybko, najtańsze co bym polecał, to potek bourns'a, malutki i tani (10zł za 2 sztuki) a mi jak na razie służy. Oczywiście do regulacji głośności, czyli logarytmiczny "B"BC560 i BC550 ja używam C, chociaż w buforze nie ma to znaczenia - nie ma wzmocnienia napięciowego, najlepiej tylko dla świetego spokoju sparuj (kup po 10-20 sztuk, są tanie jak barszcz, do miernika na hfe i sprawdzaj bety, pilnuj zeby były jak najbliżej siebie) BD140 też najlepiej dobierz, i przed podpięciem słuchawek zmierz dc offset (miernik na mV, jedna koncówka miernika do masy, druga do jednego z wyjść, powinno byc poniżej 20mV, jak nie bedzie nie podłączaj słuchawek) Możesz też zmierzyć spadek napięcia na rezystorach wyjsciowych (tych dużych 2W) powinno być w okolicach 0,5V, na kazdej z par po tyle samo (ważne!)Kondów uzyj jakich chcesz, te nippony sie nadają, generalnie nie przejmuj sie super częsciami, najważniejsze zeby zagrał, nawet na tanich czesciach da ci dużo frajdy, mój pierwszy mnie kosztował moze ze 30zł, z czego 10 za opamp, a grał super, i nikt mi nie wmówi że był zły :DDD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robsonek Opublikowano 6 Września 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Września 2014 (edytowane) Siemanko, dzięki za odpowiedź nadal nie ogarniam tych kondków, które wymieniłem wcześniej 63V/102/1n/1000P - na płytce: C319 - jak mniemam 1nf / 63V; ceramik czy MKT? 63V/100P - na płytce C317、C318 - tu jestem na łopatkach 100P to 0,1nF? kurde, nie mogę takich maluchów znaleźć :/ 250V/1.5u - na płytce: C101、C201 - może być np coś takiego? Roederstein MKT1822 1,5uF 250V 10%? kurde, niektórzy ładują jakieś okrągłe w to miejsce na pcb.. 63V/0.022 - na płytce: C102、C202、C315、C316 - takie coś może być? "Kondensator foliowy metalizowany 0,022 uF/630V" - tylko dlaczego aż 630V 250V/0.1u - na płytce: C301-304 - jak mniemam będzie to 100nF/250V MKT foliowe? 63V/0.15u/154 - na płytce: C307-312 czyli 150nF/63V MKT right? Już mi się troi w oczach od tych cyferek i mikrofaradów Kurka wodna, znalazłem chyba pierwszy błąd na płytce - środkowe piny od zasilania (te od "0V") nie są chyba w ogóle zmasowane... Kurde pisak chyba jakiś dokupię do regeneracji ścieżek Ktoś widzi może jeszcze jakieś błędy? Pozdrawiam! Edytowane 12 Września 2014 przez Robsonek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
amrowek Opublikowano 17 Marca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2015 (edytowane) odświeżę trochę ten temat co daje zmiana potka tego co jest w zestawie na potencjometr alps oraz co dają te dwa kondensatory na płytce za potencjometrem między ginem Edytowane 17 Marca 2015 przez amrowek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fatso Opublikowano 18 Marca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2015 Potek zmieniaj jeśli ten co masz zacznie szelescic lub jeśli idzie nierówno. Kondensatory to LPF który tnie na 16khz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
amrowek Opublikowano 18 Marca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2015 (edytowane) jesli dobrze zrozumiałem to te kędziorki robią za filtr? Edytowane 18 Marca 2015 przez amrowek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miki_w1 Opublikowano 18 Marca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2015 jesli dobrze zrozumiałem to te kędziorki robią za filtr? Tak, LPF= Low Pass Filter. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
amrowek Opublikowano 18 Marca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2015 czyli obcinają pasmo a skoro ich nie ma to pasmo jest kolejna rzecz jaka mi się nasuwa to gniazda RCA czy trzeba w nim montowac jakieś eh-ah czy wystarczą zwykłe np prolinka za 5.50 pln za sztukę czy ewentualnie neutrik po 8.50? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
patrykvel Opublikowano 18 Marca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2015 Gniazda kup neutriki. Żeby miec eh-ah to należy zrobić inne rzeczy. Te kondy o których wspomniałeś wcześniej najlepiej wywalić. Kondensatory wejściowe tez warto zbocznikować drutem. Potencjometry się wymienia, ponieważ one tez mocno wpływają na dźwięk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
amrowek Opublikowano 19 Marca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2015 jak zbocznikowąć te kondensatory wejściowe i co to daje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.