Skocz do zawartości

Lehmann Lovely Cube Kit - problem ze zlutowaniem w calosc


Ari93

Rekomendowane odpowiedzi

Lutuje cyna z kalafonia wiec jedyne co mozecie zarzucic to to ze nie chcialo mi sie jeszcze tej kalafonii powydrapywac z plytki ;) generalnie mysle ze lutowanie idzie mi owiele lepiej niz interpretowanie schematu...

w zwiazku z czym mam pytanie, dobrze rozumiem ze w miejsce Q1 i Q2 wchodzi BC550, w Q3 i Q4 BC560, Q5 i Q7 - BD139, Q6 i Q8 - BD140?

Na allegro znalazlem tez goscia u ktorego bym mogl kupic wszystko o czym pisal Fatso z tym ze on ma BC550C a nie BC550B, jest to jakas znaczaca roznica?

I jesli juz kupowac... czy ktoras z tych czesci moglbym wymienic na lepsza? Czy kupic po prostu takie jakie byly w zestawie? Dodam ze oczywiscie planuje wymiane OPAMPa ale to pozniej, niech ten wzmak z obecnym najpierw zacznie dzialac ;p

 

edit

i jeszcze cos... w miejsce tych 4 rezystorow moge dac 4,7 ohm 5W zamiast 5ohm?

Edytowane przez Ari93
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i witam ponownie... nareszcie mam czas na grzebanie wiec wczoraj wszystko wstawilem tak jak powinno byc i znowu jest problem, patrzac od dolu dwie lewe koncowki mocy po podlaczeniu zasilania bardzo sie nagrzewaja, w sluchawkach jedna strona wyraznie buczala (potencjometr mialem na minimum) ponadto po chwili wydobywa sie jasny dym z miejsca pomiedzy tymi dwoma koncowkami mocy ale dym niczym nie smierdzi, wydaje mi sie ze to po prostu od temperatury. Na poczatku natychmiast odlaczylem zasilanie ale pozniej chwilke dluzej przytrzymalem zeby zobaczyc dokladnie z czego wychodzi dym no ale jak pisalem wczesniej wychodzi dokladnie pomiedzy koncowkami w poblizu opornika.

Mniejwiecej miernikiem obskoczylem wszystkie elementy do okola ale wyniki uzyskuje identyzne co w tych samych miejscach ale po prawej stronie. Uruchimilem rowniez wzmaka ale bez tej lewej linii +15V i bylo ok, nic sie nie grzalo ale po muzyce rowniez ani sladu, tylko lekkie trzaki podczas krecenia potencjometrem dalo sie uslyszec

co moze byc tym razem nie tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i dla mnie rowniez, juz ogarnalem ;p

Muzyka gra, sa male trzeszczenia ale jak juz to wszystko na stale wmontuje bedzie ok.

Mam pytanko o moc, lubie sluchac glosno muzyki a pod tym wzgledem ten wzmacniacz szalu nie robi... jest ok jesli brakuje basow ale jesli cokolwiek sie pojawi zaczyna harczec a po zciszeniu sluchawki graja stosunkowo niewiele glosniej od np. mojego smartfona. Jeszcze mam cos zle zrobione? Czy moze to wina zbyt slabych kondensatorow? Nie znam sie za bardzo ale na moje ucho to gra tak jak by poza moca ciagla nie bylo zadnej szczytowej. Jest na to jakas rada czy to po prostu tak musi byc i koniec?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety skopałeś coś i to znacznie. Klony lehmanna mają jak na wzmacniacze słuchawkowe, bardzo dużo mocy. Brak w basie, charkot i inne dziwne objawy, to oznaka skopania przy montażu.

 

Ale niestety nie podejmuję się diagnozy z opisu. Mój miernik też się buntuje i nie chce mierzyć przez internet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm... to moge zdjecia porobic i powiesz co ewentualnie sprawdzic, wzmocnienie na tych kostkach mam +16db bodajze bo z tego co gdzies widzialem przestawiajac 2 zworke jest +18 a obydwie to +20. Jak mialem na +20 i dosyc mocne wyjscie z telefonu to po przestawieniu pokretla o doslownie 2-3 stopnie gralo juz tak glosno ze charczalo a teraz przy slabym wyjsciu z kompa to regulowac moge tak do 1/3 zeby bylo ok. Charkoty sa przez wyjscie do sluchawek, rusze kablem to troche charknie ;p poki co na szybko lezy wszystko na stole. Koncowki mocy i stabilizatory sa bardzo gorace, dotknac sie nie da ale z tego co wiem to takie maja byc.

Powiedzmy za 30min zdjecia juz beda jak tu ogarne ten balagan troche.

Edytowane przez Ari93
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podlaczony do pradu - 17,5V na wejsciu (prad zmienny, cala reszte mierzylem pod stalym)

na minimum potencjometrze na wyjsciu 0,335 i 0,338V

max potencjometr na wyjsciu 0,280 i 0,285

dioda ma 1,9V

obydwa bd139 - 0,7V, 23,3V i 1,3V

bd140 przy potencjometrze - 0,003, 2,95 , 0,649

drugi bd140 - 0,022 2,95 0,647 (mierzylem nozki od strony potencjometru)

lm337 - vin 23,4V vout 2,95 adj 1,67

lm317 - vin 23,4v vout 23,2 adj 13,62

 

wyniki sa takie na oko, np po chwili przy ml317 pokazuje 13,3v znowu po chwili 13,4...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napraw czyli do wymiany oba stabilizatory.

Jak uzyskasz napięcie jak na schemacie możesz podłączyć do wzmacniacza ale przez bezpieczniki. jeśli masz zwarcie w dalszej części to zamiast zasilacza spalisz tylko bezpieczniki.

Gdybyś miał rezystory 47ohm wlutowane to byś zasilacza nie zwalił, bo wszystko na nich by się odłożyło.

M

Edytowane przez sp5it
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

317 dziala. Nie trzeba go ruszac. Spraqdz czy 1k1 i 100r sa sprawne i co daja do stabow.

to sa te 4 na przeciwko tych 4k7 3k3 za kondensatorami? Jesli tak to od strony potencjometru maja 1,67v 2,95v 13,7v 23,5v

 

lm317 akurat mam takze moge tez jutro go wymienic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie, u mnie w miescie nie mieli Lm337... wiec dopiero dzis kupilem w innym + przy okazji wlutowalem 4 rezystory 4r7.

Przypomne jak bylo przed wymiana

 

1. na minimum potencjometrze na wyjsciu 0,335 i 0,338V

2. max potencjometr na wyjsciu 0,280 i 0,285

3. dioda ma 1,9V

4. obydwa bd139 - 0,7V, 23,3V i 1,3V

5. bd140 przy potencjometrze - 0,003, 2,95 , 0,649

6. drugi bd140 - 0,022 2,95 0,647 (mierzylem nozki od strony potencjometru)

7. lm337 - vin 23,4V vout 2,95 adj 1,67

8. lm317 - vin 23,4v vout 23,2 adj 13,62

i podaje wyniki po wymianie

1. 0,019 i 0,023

2. 0,091 i 0,096

3. 1,76

4. 0,04 2,9 0,66

5 i 6. 0,08 2,95 0,7

7. 23,3 2,95 1,69

8. 23,4 2,9 1,65

na poczatku wymienilem lm317 bo akurat mialem to roznica byla taka ze on byl chlodny, wszystkie koncowki mocy byly chlodne a lm337 byl tylko dosyc cieply (przed wymiana wszystko bylo tak gorace ze nie dalo sie dotknac)

teraz jak wymienilem lm337 to roznica jest taka ze lm317 tez jest cieply razem z lm337 a reszta chlodna... tzn te koncowki mocy moze sa ciut cieplejsze niz temp pokojowa, trudno powiedziec

widac ze napiecia sa zdecydowanie lepsze i rowniejsze (obydwa bd140 teraz maja takie same napiecia) ale glosnosc jest identyczna, dalej gra minimalnie glosniej od telefonu a wrecz wydaje mi sie ze na telefonie basy sa minimalnie mocniejsze (sprawdzalem wibracje palcem dotykajac sluchawek ;p)

co moze byc jeszcze nie tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7. 23,3 2,95 1,69

8. 23,4 2,9 1,65

co moze byc jeszcze nie tak?

 

Ciągle nie działa zasilacz. Tak długo jak go nie uruchomisz wzmacniacz nie zacznie działać.

Napięcia wyjściowe powinien mieć około 15-16V a u ciebie jest ile jest.

Jakie masz wartości rezystorów przy stabilizatorach (szare i fioletowe kółko na schemacie). Nie zamieniłeś ich miejscami przypadkiem?

M

Edytowane przez sp5it
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sp5it tak... 2,7k zamienilem z 220 ktore natomiast zamienilem z 22k... wiec wszystkie 6 wylutowalem, i tam gdzie byly 2,7k wlutowalem 220, tam gdzie byly 22k wlutowalem 2,7k a tam gdzie byly te 220 wlutowalem 22k

i teraz wszystko chlodne, dioda sie nie pali, muzyka charczy i slychac ja po dosyc mocnym podglosnieniu.. czyli znowu cos gdzies spieprzylem ;/

 

1 0,351 obydwa
2 0,357 obydwa
3 1,36 za niskie napiecie wiec sie nie pali
4 0,37 1,36 0,98
5 i 6 0,33 1,36 0,26
7 23,8 1,36 0,118
8 23,7 1,36 0,113
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twoje składanie tego wzmaka przypomina mi opowiadanie ślepemu zawartości galerii obrazów. Za szlag nie wiem co on z moim opowiadaniem robi.

 

Weź to wyślij do kogoś kto Ci to poskłada, bo dom spalisz, instalacje wymienisz, a nie dojdziesz...


 

sp5it tak... 2,7k zamienilem z 220 ktore natomiast zamienilem z 22k... wiec wszystkie 6 wylutowalem, i tam gdzie byly 2,7k wlutowalem 220, tam gdzie byly 22k wlutowalem 2,7k a tam gdzie byly te 220 wlutowalem 22k

i teraz wszystko chlodne, dioda sie nie pali, muzyka charczy i slychac ja po dosyc mocnym podglosnieniu.. czyli znowu cos gdzies spieprzylem ;/

Jak znam ten schemat na pamięc, to tam nigdzie nie ma ani 2,7K ani 22K ani nawet 220R - skądś Ty wziął te wartości??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ze schematu ktory mi wyslal chinczyk (pierwszy post) i z tego co sam miernikiem zmierzylem, mialem wsrod nich 2,7k, 22k i 220r co tez mam na zdjeciach w 1 poscie

dzis juz nie mam na to sily chyba ze ktos cos konkretnego wymysli, jutro jeszcze to posprawdzam czy na pewno dobrze polutowalem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem wiem... generalnie jestem w szkoku, pol godziny rozkminialem co gdzie jest i co gdzie przylutowac a i tak przylutowalem odwrotnie... ;| bardzo slabe oswietlenie, zmeczenie itp... tych paseczkow sie dopatrzec nie moglem ale nareszcie dziala! napewno gra sporo glosniej, przez pozna godzine narazie nie bede sprawdzal ile wyciagnie ale mysle ze na tym mozna zamknac ten ciezki temat... ;p

dziekuje bardzo wszystkim za pomoc i za cierpliwosc ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Zarejestruj się aby mieć większy dostęp do zasobów forum. Przeczytaj regulamin Warunki użytkowania i warunki prywatności związane z plikami cookie Polityka prywatności