Jump to content
Osoba do pracy w sklepie MP3Store LODZ ×

Vibez


getz

Recommended Posts

  • Replies 1.5k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Majkelu - obawiam się że nie masz racji .

 

DAC czy DSP -do tej pory mają kluczowe znaczenie w sprzęcie stacjonarnym HI-Fi ,

a w urządzeniach prznośnych były w tym stopniu ważne 10 -15 lat temu -

najczęściej były to zresztą jedyne elektroniczne elementy przetwarzania cyfrowego zainstalowane

wtedy w takich urządzeniach. ( jako przykład wez dobrej klasy magnetofon

>gdzie miałeś tor analogowy - DSP- tor analogowy )

 

Najważniejszym elementem dzisiejszych portable -playerów jest nie DAC ale główny

procesor sterujący ( często bywa zresztą tak że jest to jeden zintegrowany element)

Programisci Rockboxu w ogóle nie ingerowali w pracę DAC -u Philipsa UDA1380TT

(H- 3xx ) czy Texas Instruments TLV320AIC23B (i Audio X5 ) . Wystarczyło im to że

oba urządzenia mają bardzo podobne CPU .

 

Podobnie jest z DAC-ami Wolfsona - jego modele w iPodach częsciej się zmieniają niż

same generacje playera Apple . Na szczęście firmware Rockboxa na PortalPlayer`a jest

w stanie sobie poradzić ze wszytkimi tymi innwariantami > tu też nie ma mowy o zaglądaniu

pod "maskę " DAC-u (codecu ).

 

Jedno albo dwurdzeniowe procesory ARM taktowane z prędkością 200 Hz ( i więcej)

bez problemu mogą same kontrolować DAC i tak się zwykle dzieje .

Oddzielne koprocesory DSP posiadają zwykle duże PMP , głównie do obróbki sygnału video - ale "przy okazji" sterują oczywiście DAC-iem ( taki DSP ma na przykład Creative Zen Vision czy iAudio A 2 ).

 

Zresztą zasada wygląda tak że im tańsze urządzenie tym z reguły wiekszy poziom integracji

> już kilka lat temu procesory sterujące mogą zresztą z powodzeniem obyć się bez DAC-u

( nie mówiąc o DSP ) ,same spałniały wszystkie te role > SoC Sigmatela 35xx mogł sterować

bezpośrednio wzmacniaczem słuchawkowym (iPod shuffle) lub alternatywnie via DAC ( iAudio U 2 )

 

Podobnie było z Philipsem Nexperia PNX0101 czy znanym z Irivera T series Samsungiem SA58450

> to wszystko są SoC -i które mogą bezpośrednio spełniać funkcje i DAC-u i DSP

 

Jak widać mogą to wcale nie znaczy spełnieją - firmy produkujące MP 3 playery - zwłaszcza te lepsze

i droższe - starały się do tej pory stosować osobne DAC-i oraz zewnętrzne

implementacje software`owe+ różne dopalacze > jak SRS , BBE Sound, Live Vibe Philipsa.

 

Ale to pewnie szybko się zmieni - najnowszy Iriver S 10 ma tylko jeden gigantyczny

chip Samsunga który obejmuje >CPU ARM , kontrolera pamięci flash , samą pamięć,

DAC+ amp . Cały ten układ zajmuje mniej więcej 40 % pamięci płytki głównej S 10 .

Pewnie podobna skala intergracji to przyszłośc wszytkich mp3 playerów . :)

 

PS . Dwa przykłady budowy playera mp 3 z chipów będących w aktualnej ofercie handlowej

Nexperii (Philipsa )

 

Model multimedialnego dużego playera z wyodrębnionym DAC`iem ( audio -codec`iem )

 

bra548audiopmpuu0.png

 

A tu najnowsze "dziecko" Nexperii - zintegrowany SoC PNX0103 -przeznaczony dla playerów

flashowych - równie "omnipotentny" jak Samsung SA58450X3 z Irivera S 10

Jego filozofia oparta na nowej zasadzie >jeden odtwarzacz = tylko jeden chip + obudowa :D

bra854flashplayeryl9.png

Link to comment
Share on other sites

crossfade w Karmie jest bardzo elementarno - podstawowy >to dokładnie ucięcie tych max 3 sekund utworu poprzedniego, w tym sensie to tylko taki dodatkowy "gap killer " Jest ostre cięcie - nie ma zaś trybu

płynnego miksowanie jednego i drugiego sygnału - symulującego kształt audycji radiowych bo rozumiem że to o to chodzi ?

 

NIE, właśnie jest DOKŁANIE ODWROTNIE... O_o

 

... przecież przejście jest PŁYNNE, nie ma żadnego ucinania...! tylko że, żeby to było słychać, musi minąć 15 sekund od rozpoczęcia danego utworu (przygotowanie 1 sekundy "przejścia" schodzi karmie 5 sekund)... ale potem przejście może nastąpić W DOWOLNEJ CHWILI, nie tylko na końcu utworu, tylko kiedy klikniesz "next" :)

 

czyli - wg. tego co mówisz - przejścia między utworami są dokładnie takie jak w radiu :)

 

W playerze mp 3 efektem będzie łagodne ale wyrazne podkreślenie przerw .

 

posłuchaj jeszcze raz... ok...? i ustaw "3 sekundy" ;]

 

to takie dodatkowe zabezpieczenie skuteczności gapless playback -nic więcej smile.gif

 

bzdura... spróbuj raz zrobić sobie playlistę via Rio DJ... -_-'

 

czy ALAC i WMA Lossless też są

natywnie gapless

 

powinne być "sample-accurate" (dokładne co do próbki dźwięku)... ale programy, które ripują płytkę audio do tychże formatów (WMP i iTunes) nie muszą być tak dokładne podczas ripowania (i czasem nie są :/ )

 

Do niego bardziej pasuje słowo trafiania (obstawiania ) niż wykrywania

 

pewne uproszczenia są konieczne, sam zauważyłeś że karma ma ograniczone możliwości przetwarzania... ALE w 99% przypadków i tak się ten sposób sprawdza doskonale :)

 

Jeżeli więc założe że mini-crossfade -

> np 50 ms wyeliminowuje mi przerwy między plikami mp 3 to posłuże się właśnie algorytmem "heurystycznym" ? Dobrze kombinuje ?

 

a skąd (albo inaczej - nie zawsze)... właśnie wydaje mi się, że kombinujesz... ;]

 

---

 

po co tu jakaś heurystyka?

 

heurystyka była odnośnie gapless - bo nie każdy plik MP3 ma nagłówek zrobiony via LAME w czasie kompresji... :)

Link to comment
Share on other sites

postuluje, aby kilka ostatnich wypowiedzi przeniesc do oddzielnego wątku "jak działa gapless".

 

Ew. do encyklopedii KHRON-a.

 

Ilekroć widzę nowy post w dziale "Vibez" to jestem pewien ze jest juz jakas recenzja na net-cie.

 

A tu kolejny krok w dyskusji o gaplesie. Przyznaje, ze jestem zbyt zmeczony aby wasze wypowiedzi czytac ze zrozumieniem :(

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

NIE, właśnie jest DOKŁANIE ODWROTNIE... O_o

 

... przecież przejście jest PŁYNNE, nie ma żadnego ucinania...! tylko że, żeby to było słychać, musi minąć 15 sekund od rozpoczęcia danego utworu (przygotowanie 1 sekundy "przejścia" schodzi karmie 5 sekund)... ale potem przejście może nastąpić W DOWOLNEJ CHWILI, nie tylko na końcu utworu, tylko kiedy klikniesz "next" :)

 

Ja też czytałem że na przygotowanie 3 sekundowego crossfade potrzeba 30 sekund

( w instrukcji Vibeza jest powiedziane nawet że na przygotowanie dłuzszego 5 sekudowego przejscią

potrzeba aż 50 sekund ) , więc oczywiście padałem to na dłuższych - najczęściej ~ 2 minutowych

kawałkach z muzyki klasycznej i na wszystkich kodekach (ogg , mp 3 , mp 3 lame )

jest dokładnie tak samo > przy 3 sek, crossfade przy - 0.3 do końca utworu pojawia się FF >

i przerzuca mnie do początku następnego . ( przy 2 sek > -0.2 przy 1 sek > -01. )

 

No dobrze -ale może być i tak, że crossfade zmienia czas poszczególnych utworów

i czas który się wyświetla jest mylący.

 

Jako próbkę wziąłem więc sobie "Walkirię" Wagnera we FLAC-u bo tam przerw muzycznych

własciwie nie ma, za to dobrze słuchać które głoski są zjadane

( czyli co dokładnie jest niedośpiewane ) > mechanizm jest jednak taki że zawsze brakuje sylaby

( akordu ) z poprzedniego tracku , a nigdy z tego który się właśnie zaczyna .

 

Czy to oznacza że mój player jest popsuty i crossfade w nim dobrze nie działa

,czy raczej że modus jego działania jest bardzo ograniczony i sprowadza się do

w zasadzie do tego dodatkowego likwidowania przerw między trackami ? :huh:

 

Na "zrockboxowanym " H 120 mam takie podstawowe opcje crossfade:

 

Fade Out Mode> If set to CROSSFADE, one song will fade out and the next song

will simultaneously fade in. If set to MIX, the ending song will continue to

play as normal until its end, while the starting song will fade in from under

it. MIX mode is not used for manual track skips, even if it is selected here.

 

Plus ustawienia

 

Fade Out Delay: 0- 7 sec

Fade Out Duration: 0-15sec

Fade In Delay 0- 15 sec

Fade In Duration: 0-7 sec

 

i ustawienia "generalne " :

 

-All the time mode

-Shuffle mode

-Track skip only.

 

I to jest prawdziwy crossfade :)

 

Jeżeli nastawię np fade out delay= 4 przy zerach na ustawieniach pozostałych

ustawieniach i fade out mode: Crossfade > bedę miał właśnie 4 sekundy

na których pierwszy utwór będzie "gasł" a drugi stawał się coraz głośniejszy.

( na mojej Karmie niczego takiego nigdy nie słyszałem -nie ma możliwości synchronicznego odtwarzania )

 

Inna sprawa że przy ustawieniu miksowania sygnałów dłużej niż przez 5 sek.

mój stary , poczciwy H120 się po prostu zawiesza. :D

 

EDIT: Słuchałem słuchałem KHRoNie - tak jak sugerowałeś RioDJ + 3 sekundowy crossfade

i usłyszałem jednak to nakładanie się dzwięku pierwszego i drugiego utworu także na Karmie :D

 

Jest króciutkie i trudno je wychwycić > najwyżej sekunda , półtorej ( dla ustawienia 3 sekund )

,ale jednak jest. :) Nie wiem czy ten crossfade działa tak tylko na RioDJ czy może na wszystkich

ustawieniach, ale faktem jest dosłuchałem się go tylko na kilku próbkach w trybie shuffle .

 

Na Vibezie gdzie ustawienia crossfade mają 5 sek ( czy to znaczy mix

2.5 sek pierwszego + 2 . 5 sek drugiego sygnału ? :huh: ) powinno to być bardziej przejrzyste .

 

Apropo Vibeza -doczytaliście się w instrukcji, że ma on pitch-bend ?

 

Jeżeli więc ten player potrafi odtwarzać pliki ogg Q 9 & 10 i FLAC z prędkością 150 %

to chyba nie może być aż taki zły ? ;):D

Link to comment
Share on other sites

pitch bend, kolko sterujace, 2 vibezy i mozna robic za dj-a :)

 

 

btw, czy ktos wie dlaczego ja mam tyle spacji za sygnatura... w profilu pokazuje mi, ze jest ok ?

 

Jak spacji? Wszystko jest OK > Zobacz swojego ostatniego dłuższego posta w temacie o Ultimate Ears. Po prostu gdy post ma pare linijek, jego wielkość jest stała i tyle

Link to comment
Share on other sites

mechanizm jest jednak taki że zawsze brakuje sylaby

( akordu ) z poprzedniego tracku

 

może do tego czasu nastąpił już fade-out i dźwięk ma poziom -40dB? ;]

 

I to jest prawdziwy crossfade[...]bedę miał właśnie 4 sekundy

na których pierwszy utwór będzie "gasł" a drugi stawał się coraz głośniejszy.

 

masz taki, tylko że ma 3 (trzy) sekundy...

 

czy ten crossfade działa tak tylko na RioDJ

 

na wszystkich, ale ciężko to wychwycić na płytce, gdzie aktualnie i tak trwa koncert bo przejście jest płynne i ciężko to usłyszeć ;) (wtedy efekt faktycznie brzmi jak ucięcie tego ostatniego/pierwszego ułamka sekundy, bo fade-out kończy się a fade-in startuje jednak ciszą)

 

Na Vibezie gdzie ustawienia crossfade mają 5 sek ( czy to znaczy mix

2.5 sek pierwszego + 2 . 5 sek drugiego sygnału ? huh.gif )

 

nieee... jeżeli to ma być tak samo jak na karmie, to będzie to po pięć sekund utworu 1 i 2, z czego 1 (ostatnia) sekunda utworu pierwszego i 1 (pierwsza) sekunda utworu drugiego mogą być niesłyszalne (zbyt ciche, poniżej -40dB) z powodu zastosowania takiej a nie innej krzywej narastania głośności...

Link to comment
Share on other sites

pitch bend, kolko sterujace, 2 vibezy i mozna robic za dj-a :)

Takie rzeczy to tylko w Apple . :D

 

konsoladc8.jpg

 

PS . Pierwszy user Karmy z Riovolution.com Forums kupił już Vibeza -

przesyłka już do niego idzie . Dostanie ją do rąk 27 > więc prawdopodobnie

28 lub napózniej 29 będziemy mieli pierwszą recenzje porównawczą. :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

PS . Pierwszy user Karmy z Riovolution.com Forums kupił już Vibeza -

przesyłka już do niego idzie . Dostanie ją do rąk 27 > więc prawdopodobnie

28 lub napózniej 29 będziemy mieli pierwszą recenzje porównawczą. :rolleyes:

 

Nie ma to jak bogate "wujki" z USA. Poczekamy az nabędą i przetestują :lol:

 

A ja poczytalem dzis dokumentację do Vibez-a. Dostepna na stronie tekstora. Tak naprawdę to "user guide".

 

I jednak kólko sie nie zdejmuje. Tak samo jak się resetuje, tak samo za pomocą spinacza/drucika uruchamia się mechanizm otwierania tylnej pokrywy Vibez-a. Zdejmuje się pół pokrywy i jest dostep do baterii i do karty FM (opcjonalnej). Ciekawe rozwiązanie.

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Linki do pobrania instrukcji Vibeza ( ale także do "quick guide`a

- jest także polska wersja językowa tego ostatniego ) wkleiłem w tym topiku

już kilka stron temu . Jest tam też bardzo miła dla oko video prezentacja :)

 

Mnie się bardzo podoba to że trzy customowe ustawienia EQ można teraz dodatkowo

ponazywać - np Sennheiser HD-595 , lub Altec IM 716 :D

 

Jeżeli jestesmy przy słuchawkach to firmowe dwubarwne pchełki Sennheisera

bardzo ładnie się komponują z kolorystyką Vibeza > pewnie to jakieś MX-y ,

ale chyba nieco przeprojektowane ( przynajmniej design )

d3d8994e4f0d84120fc9337ls6.jpg

 

Okazuje się kwestia gapless może być bardziej skomplikowana niż nam

się wydawało . Wszystko jest winne prawdopodobnie PlaysForSure 2.0 >

nie da się ponoć przetransferować przez WMP 10 czy 11 plików gapless na

player i to nie tylko Wma DRM , ale także mp3 .

 

Pośredni dowód > wersja europejska i azjatycka Samsunga YP-Z5F który jest

UMS doczekała się firmware z gapless playback , wersja amerykańska która

jest MTP nie ma takiej możliwości

 

W ogóle nie ma żadnego playera MTP który by miał gapless playback . :huh:

 

Ponieważ Trekstor Vibez jest dwusystemowy >UMS lub MTP bardzo możliwe

że support dla gapless będzie zależał od tego w sposób przetransferujemy

pliki ( i w dodatku jak zripowane ) z komputera na player . :huh:

Link to comment
Share on other sites

Wybaczcie, ale trochę mnie już bawi to wróżenie z fusów na temat Vibeza. :D Nie widzę związku między protokołem przesyłu danych a gapless. Autoryzacja DRM odbywa się na etapie uploadu, a potem player może sobie robić z wgranymi kawałkami co chce. Jeśli tego nie potrafi, to winny jest hardware i/lub software.

Może zaczniemy zgadywać, jak Vibez będzie brzmiał? Mój typ: jak Samsung YP-Z5. :ph34r::lol:

Link to comment
Share on other sites

Majkelu widać że w Trekstorze bardzo liczą się z Twoimi opiniami

bo ledwo co napisałeś o Vibezie mało pochlebnie, a oni już obniżyli ceny . :D

 

W Stanach cena Vibeza 12 GB po dwóch ( !!!! ) dniach sprzedaży spadła z 230 $ do 199 $

>> http://www.jr.com/JRProductPage.process?Product=4144551

 

Teraz wersja 12 GB kosztuje mniej więcej tyle co Samsung YP-Z5 4GB czy

Iriver Clix 4 GB . :rolleyes: Nie jest zle . ;)

 

 

PS. Z plikami DRM i w ogóle wgrywanymi przy pomocy PlaysForSure jest tak że problem

nie leży w rejestracji ich w systemie tylko w tym że to same pliki mają specjalnie doczepiony "nadwymiarowy metatekst i to własnie w jego "obróbce" leży problem.

 

Powturzę jeszcze raz koronny argument - nie ma i nigdy nie było playera MTP z gapless playback. ...

a te dwu-systemowe jak Samsung YP-Z5 mają go wyłącznie trybie UMS , w MTP już nie .

 

O czym to świadczy - że Samsung uparł się żeby gapless był tylko w Europie i Azji ( tu

YP-Z5 sprzedawane są jako UMS ) a w Ameryce już nie ? Czy może o tym że amerykańska wersja

ma wolniejszy mikrokontroler który nie daje rady ? A może im się zapomniało wrzucić update

na amerykańską stronę ?

 

Jakiś problem gdzieś jest jednak schowany .

Link to comment
Share on other sites

To jeszcze tylko powiedz na obniżeniu cen którego playera Tobie szczególnie

zależy . :) Nie może być przecież tak , że Ty mi pomagasz zbić ceny Vibeza

a ja Tobie wcale . Nie chce zasłuzyć na łatkę niewdzięcznika . ;)

 

Będziemy działali kompleksowo - ja będę deprecjonował jedno , Ty będziesz deprecjonował

drugie i producenci nie będą mieli wyjścia - pod wpływem naszego ględzenia rynek i tak

się zawali a ceny spadną na łeb na szyję.

 

Trzymajmy się tylko jednej zasady - nie ma odtwarzaczy dobrych , są tylko bardziej

lub mniej przereklamowane . ;):)

Link to comment
Share on other sites

Trzymajmy się tylko jednej zasady - nie ma odtwarzaczy dobrych , są tylko bardziej

lub mniej przereklamowane . ;):)

Czyli taki np. Omega Freestyle (swego czasu szeroko reklamowany) jest lepszy od iRivera T30 (nie widziałem reklam)? :D:)

Jeśli udowodnisz tę tezę, T30 na pewno stanieją. :D

Link to comment
Share on other sites

Trzymajmy się tylko jednej zasady - nie ma odtwarzaczy dobrych , są tylko bardziej

lub mniej przereklamowane . ;):)

Czyli taki np. Omega Freestyle (swego czasu szeroko reklamowany) jest lepszy od iRivera T30 (nie widziałem reklam)? :D:)

Jeśli udowodnisz tę tezę, T30 na pewno stanieją. :D

Zapytaj kogokolwiek z mojego gimnazjum - nikt nie słyszał niczego o iRiverze. A Omega - "oOo, panie, świetna firma, sam mam jej 'empeczwórkę'" :):D

Jakość jest popularna :)

 

jeżeli sprzęt jest dobry, to nie trzeba wydawać kasy na reklamy - sam się rozreklamuje...

... jeżeli sprzęt jest kiepski, to tylko reklamy pociągną sprzedarz ;]

W tym problem, że reklamy działają naprawdę. W pobliżu miejsca mojego zamieszkania ww. Omegi rozeszły się w dwa dni (30 sztuk!) :lol:

Link to comment
Share on other sites

i w takich wypadkach czlowiek docenia wartosc tego forum i ludzi ktorzy dbaja o jego wysoki poziom ^^ Sam pewnie kupilbym jakis "szmelc mp8@omega" gdyby nie ogrom informacji i porad z (odwaze sie to powiedziec:) najlepszego forum w necie xD

 

Wracajac do tematu Vibeza...

 

Zapowiada sie ciekawy produkt. Miejmy nadzieje ze bedzie on godnym nastepca Karmy;) Tylko martwi mjie jego...Ze bedzie to player dyskowy...Czy te microdrive'y sa bardziej odporne na wstrzasy niz ich wieksi bracia?? Czy taki odtwarzacz spisze sie na rowerku czy spacerku?

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...

Important Information

Register to have access to community resources. Forum rules Terms of Use and privacy anc cookies policy Privacy Policy