Skocz do zawartości

Fanklub Stax i słuchawek ES


Ermac

Rekomendowane odpowiedzi

A może orientujecie się jak z przewodnikami. Można je lekko uchem dotykać ?. Jest jakiś stopień naruszenia siatki ?  Mam wrażenie, że jak ktoś ma większe uszy, czy nawet odstające to dotyka przetwornika/siatki elektrostatcznej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, vonBaron napisał:

https://www.head-fi.org/showcase/raal-requisite-sr-1b.25951/

No ciekawe czy faktycznie poprawiają błędy 1a, co ciekawe teraz mogą grać ze zwykłego wzmacniacza słuchawkowego.

To nie ten temat. 
Same słuchawki niewiele się zmieniły inny gril, natomiast opracowali nową przystawkę dla której wystarczy chyba 6W, a nie 100W jak poprzednio, za to niedługo wypuszczą nowe słuchawki nie tak otwarte jak SR1.

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Słuchając L300+252s ciekawi mnie, czy to zasługa technologii elektrostatycznej, czy marki Stax, że dźwięk jest przewiewny, lekki,  szczegółowy, z dobrą  separacją i przestrzenią/powietrzem ? 

Jestem zauroczony dźwiękiem tylko czy może powinienem być zauroczony technologią elektrostatyczną ? 😅

  • Like 2
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 7/30/2022 at 8:03 PM, mrbudyn said:

Słuchając L300+252s ciekawi mnie, czy to zasługa technologii elektrostatycznej, czy marki Stax, że dźwięk jest przewiewny, lekki,  szczegółowy, z dobrą  separacją i przestrzenią/powietrzem ? 

Jestem zauroczony dźwiękiem tylko czy może powinienem być zauroczony technologią elektrostatyczną ?

l300 zyskują na pad modzie więcej basu i wyrównują  się, ale lepiej robić to na zapasowym/wydrukowanym pałąku. 252s jest trochę za lekki w dźwięku i tylko dobry. Stary SRM-313 jest o niebo lepszy. Dużo zależy też od dacka, polecam te z lampami na wyjściu.

Edytowane przez NuYam
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@mrbudyn bardzo sie cieszę, że tak Ciebie oczarował dźwięk elektrostatów :) Z własnej strony mogę zapewnić, że im wyższy model, tym wspomniane przez Ciebie aspekty ich brzmienia prezentują jeszcze wyższy poziom, co może się wydawać się wręcz niemożliwe, bo L300 są już świetne i mogą konkurować, m.in. z HD800. 

 

Tak jak wspomina @NuYamwarto rozejrzeć się za lepszym energizerem, który wydobędzie z nich pełny potencjał. Jak będziesz miał ochotę wypróbować ich mobilnie z D10, daj znać :)

 

Życzę miłego dnia! :)

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drobna porcja recenzji związanych z elektrostatami na weekend 😉 Pierwsza z nich od GoldenSound związana z modelem Warwick Acoustics BRAVURA (zestaw za 6000 dolarów, dźwięk technicznie lepszy od Susvar):

 

 

Druga (nie ukrywam, że dla mnie dość zaskakująca po zapoznaniu się z opisami innych osób, m.in. w aspekcie sceny oraz holografii) p. Ryki dotycząca flagowca STAXa SR-X9000:

 

https://hifiphilosophy.com/recenzja-stax-sr-x9000/

 

Byłoby miło porównać osobiście, ale będzie to dopiero możliwe w następnym roku... jednak nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło i będą środki na inne zakupy 😉

 

@MichalZZZ być może warto dać skusić na odsłuch elektrostatów jak radzi @RadekBe 😉

 

Edytowane przez Tytus1988
  • Like 2
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemku, jeżeli Envy nie spełni moich oczekiwań i będzie mi brakowało pewnych elementów dźwięku które lubie, albo będzie za miękko i za bardzo misiowato, to wtedy będę sprzedawał i się chyba próbował ze wzmakiem do Staxów jak i samymi Staxami. Oczywiście najpierw będę chciał zrobić gdzieś jakieś testy. Te nowe flagowce muszę przyznać do mnie gadają, a jeszcze zacząłem sobie czytać (może niepotrzebnie) i trochę kurcze kusi, a @RadekBe mi w tym wcale nie pomoga :D Zresztą nie tylko on, bo i Paweł na sąsiednim forum też. Ty również zresztą 😅 Zobaczymy.

 

Edytowane przez MichalZZZ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Tytus1988 napisał:

Drobna porcja recenzji związanych z elektrostatami na weekend 😉 Pierwsza z nich od GoldenSound związana z modelem Warwick Acoustics BRAVURA (zestaw za 6000 dolarów, dźwięk technicznie lepszy od Susvar):

 

 

Druga (nie ukrywam, że dla mnie dość zaskakująca po zapoznaniu się z opisami innych osób, m.in. w aspekcie sceny oraz holografii) p. Ryki dotycząca flagowca STAXa SR-X9000:

 

https://hifiphilosophy.com/recenzja-stax-sr-x9000/

 

Byłoby miło porównać osobiście, ale będzie to dopiero możliwe w następnym roku... jednak nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło i będą środki na inne zakupy 😉

 

@MichalZZZ być może warto dać skusić na odsłuch elektrostatów jak radzi @RadekBe 😉

 

 

Dzięki wielkie za te linki - ciekawa lektura na weekend gwarantowana. W szczególności, że mam nawrót zauroczenia Omegami. Doświadczenia ostatniego miesiaca, i obcowanie z wieloma TOTLami (a jeszcze nie koniec - dziś mam LCD 4z), uświadomiły mi jak świetnie dogaduję się z Omegami, jak do nich tęsknię i relaksuję przy nich, kiedy już opadnie kurz zachwytu/zuroczenia nowym (lub nie).

Nie dziwota zatem, że tym zachwytem podzieliłem się z @MichalZZZ na stopie prywatnej. Powiem lepiej - przybrało to formę hype'u, sprzężenia z racji trafienia na oponenta, który także emocjonalnie podchodzi do tych spraw ;).

 

A X9000 naturalnie będą za mną chodziły i zrobię co trzeba by mieć okazję ich posłuchać.

Edytowane przez RadekBe
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję chłopaki 👍 Przyznaje, że jestem bardzo ciekawy Staxów odkąd zacząłem sobie o nich czytać i odkąd przede wszystkim czytam Was. 

 

Nie mogę się doczekać jak ktoś z Was przetestuję X9000 i napisze tutaj czy na pw. co o nich sądzi. 

 

Ależ one mi się podobają wizualnie na zdjęciach u p. Piotra Ryki 🤤

 

ps. bardzo bym chciał też kiedyś posłuchać legandarnych AKG K1000. 

 

Edytowane przez MichalZZZ
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@RadekBecała przyjemność po mojej stronie! 😉👍 Bardzo dobrze zrobiłeś dzieląc się swoimi doświadczeniami z Michałem ze swoimi 007mk2. Jak najbardziej rozumiem zauroczenie dźwiękiem elektrostatów i mam nadzieję, że uda się podjąć odpowiednie kroki, aby wypróbować również X9000 :) Jak będziesz miał taką możliwość, koniecznie daj znać:) 

 

Chyba na Twoim zdjęciu w wątku zakupowym spostrzegłem Abyssy Diana TC. Czy mógłbym się zapytać, jak się sprawują względem 007mk2 oraz czy bardzo przypominają swoim dźwiękiem 1266TC oraz są podobnie rozdzielcze? Scenicznie są podobno gorsze. Z góry dziękuję! :)

 

@MichalZZZ naprawdę nie ma o czym mówić :) Też uważam, że są świetnie wykonane i to zresztą widać po X9000. Jak uda się przetestować, postaram się niezwłocznie dać znać. Jednak jak wspomniałem, zapewne trochę czasu jeszcze minie i nie wykluczam Koledzy tego, iż mnie uprzedzicie :))

 

Co się tyczy K1000, to gdybyście mieli możliwość, ochotę i czas, może udałoby się uzgodnić pasujący termin oraz się spotkać, porozmawiać, posłuchać... zapraszam! :)

 

Wracając do elektrostatów... poniżej krótka relacja z tegorocznego CanJamu w Londynie, na którym pojawiło się trochę nowości (w tym wspomniane X9k, które miejmy nadzieję, że uda się sprowadzić na tegoroczny AVS). W materiale są oznaczone minuty, kiedy omawia dane marki:

 

 

Poniżej doprecyzowanie, o jakich dokładnie produktach wspomina :

 

Meze Audio: wspomniane wczoraj w wątku 109 Pro;

DCS: Najnowszy system Lina w połączeniu z Abyssami 1266TC;

Hifiman: najnowsze zamknięte Sundary;

Head Amp: STAX SR-X9000, Shangri La Sr;

RAAL: wokółuszne CA-1a, SR1a/b;

Spirit Torino: Limitowane do 99 egzemplarzy Spirit Torino Valkyria podłączone do firmowego, hybrydowego wzmacniacza Sigfrid;

Noble: Sultan;

InEar: ProPhile 8;

64 Audio: U12t, U18t;

Fir Audio: M3, M4, M5, Ne4, Kr5, Xe6 - test przy Cayin N8II;

  • Like 1
  • Thanks 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Tytus1988 napisał:

@RadekBecała przyjemność po mojej stronie! 😉👍 Bardzo dobrze zrobiłeś dzieląc się swoimi doświadczeniami z Michałem ze swoimi 007mk2. Jak najbardziej rozumiem zauroczenie dźwiękiem elektrostatów i mam nadzieję, że uda się podjąć odpowiednie kroki, aby wypróbować również X9000 :) Jak będziesz miał taką możliwość, koniecznie daj znać:) 

 

Chyba na Twoim zdjęciu w wątku zakupowym spostrzegłem Abyssy Diana TC. Czy mógłbym się zapytać, jak się sprawują względem 007mk2 oraz czy bardzo przypominają swoim dźwiękiem 1266TC oraz są podobnie rozdzielcze? Scenicznie są podobno gorsze. Z góry dziękuję! :)

 

@MichalZZZ naprawdę nie ma o czym mówić :) Też uważam, że są świetnie wykonane i to zresztą widać po X9000. Jak uda się przetestować, postaram się niezwłocznie dać znać. Jednak jak wspomniałem, zapewne trochę czasu jeszcze minie i nie wykluczam Koledzy tego, iż mnie uprzedzicie :))

 

Co się tyczy K1000, to gdybyście mieli możliwość, ochotę i czas, może udałoby się uzgodnić pasujący termin oraz się spotkać, porozmawiać, posłuchać... zapraszam! :)

 

Wracając do elektrostatów... poniżej krótka relacja z tegorocznego CanJamu w Londynie, na którym pojawiło się trochę nowości (w tym wspomniane X9k, które miejmy nadzieję, że uda się sprowadzić na tegoroczny AVS). W materiale są oznaczone minuty, kiedy omawia dane marki:

 

 

Poniżej doprecyzowanie, o jakich dokładnie produktach wspomina :

 

Meze Audio: wspomniane wczoraj w wątku 109 Pro;

DCS: Najnowszy system Lina w połączeniu z Abyssami 1266TC;

Hifiman: najnowsze zamknięte Sundary;

Head Amp: STAX SR-X9000, Shangri La Sr;

RAAL: wokółuszne CA-1a, SR1a/b;

Spirit Torino: Limitowane do 99 egzemplarzy Spirit Torino Valkyria podłączone do firmowego, hybrydowego wzmacniacza Sigfrid;

Noble: Sultan;

InEar: ProPhile 8;

64 Audio: U12t, U18t;

Fir Audio: M3, M4, M5, Ne4, Kr5, Xe6 - test przy Cayin N8II;

 

 

Hej. Dzięki @Tytus1988!

Tak, rzeczywiście miałem Diana TC na pokładzie przez kilka dni, zupełnie niedługo po 1266TC. Porównując je ze sobą muszę zdecydowanie zacząć od kwestii komfortu, który kompletnie zaburzył odbiór 1266TC a wręcz wywołał niechęć do nich. Niechęć, której nie dało się zwalczyć upływem czasu, gdyż miałem zbyt mało (bodajże 4-5 dni). 

Diany TC leżą w tej kwestii na przeciwnym biegunie - są wręcz drobne, nawet na tle większości innych modeli, świetnie wykonane, wręcz pancernie. Ciekawe zestawienie małych rozmiarów z pancernością - przy nich ma się wrażenie, że przeżyją posiadacza ;). Podsumowując - wygoda, która pozwoliła mi się nimi cieszyć.

W kwestii dźwiękowej - to ta sama szkoła grania co starszy brat, podobnie rozdzielcze, tak, z nie największą sceną lecz dobrym pozycjonowanie. Oraz z wręcz niewiarygodnie mocnym basem jak na tak małą konstrukcję. Zdecydowanie najpotężniejszym i dobrze zdecydowanym na tle wszystkich pozostałych modeli z jakimi miałem styczność (prócz 1266TC oczywiście). Co nie oznacza, że był on w innych zły, wręcz przeciwnie. Ten tu jednak to pole position.

Całościowo spędziłem z nimi najwięcej czasu, bowiem grają relaksująco i do tego są komfortowe.

 

Porównując do Omeg2, bo ich potencjalnym następcą miały by być Diany. Mimo wszystko Omegi zdecydowanie się wybroniły i pozostały niezagrożone. Pomimo całkiem podobnego charakteru, elektrostaty, co podkreśliliśmy już kilka razy, posiadają tą zwiewność i lekkość, którą trudno podrobić. Omegi2, na tle innych elektrostatów (a przerobiłem 202, 207, 307, 404, 507 i Lambdy PRO) to także bardzo basowe słuchawki, więc całościowo mają pełny dźwięk - mix dobrej podstawy oraz zwiewności. Dla mnie definicja relaksu - bez problemu spędzam z nimi i 5-6h :). Zaznaczam jednak, że nie znam nowej serii Lambda - okrągły driver Omeg2, powoduje że są one duużo wygodniejsze niż prostokąt Lambd.

Ostatecznie, akutalnie jestem na etapie przepraszania Omeg za pomysł wymiany, nachodzę, przepraszam, kwiaty przynoszę...

 

Dlatego też tak ciekawią mnie X9000, większy powierzchniowo driver musi bezpośrednio przekładać się na wielkość, w tym wysokość, sceny. A ten parametr ma dla mnie duże znaczenie.

 

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Tytus1988, @RadekBe

 

A jak wypadają Staxy z wyższej półki jeżeli chodzi o niezawodność, jakość materiałów, gwarancje, dostępność części zamiennych itd. itd. Spotkaliście się z jakimiś info. że padają przetworniki czy inne tego typu rzeczy? To raz, a dwa, to czy bas w Staxach można porównać do basu jakiś planarów, czy to inna bajka? 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, MichalZZZ napisał:

@Tytus1988, @RadekBe

 

A jak wypadają Staxy z wyższej półki jeżeli chodzi o niezawodność, jakość materiałów, gwarancje, dostępność części zamiennych itd. itd. Spotkaliście się z jakimiś info. że padają przetworniki czy inne tego typu rzeczy? To raz, a dwa, to czy bas w Staxach można porównać do basu jakiś planarów, czy to inna bajka? 

 

 

 

Hej. Omegi 2 są wykonane bardzo dobrze na tle innych konstrukcji - praktycznie metal i skóra. Same muszle są metalowe, z zewnętrznej strony osłoniętę metalową siatką. Wszystko w nich jest solidne i sprawia bardzo dobre, hmm.. profesjonalne wrażenie na tle Hifimanów czy Audeze (do których z resztą nie mam większych zarzutów).
Mowa o Omega 2, bo rzeczywiście seria Lambda jest bardzo plastikowa (choć nie psuje się to jakoś specjalnie).

W kwestii niezawodności nie spotkałem się z opiniami sugerującymi by wyróżniała się na niekorzyść.

Gwarancja jest klasyczna, wystarczy ją zrealizować poprzez dystrybutora w razie konieczności a jeśli chodzi o częśći zamienne - dobre pół roku przejechałem się fotelem po kablu. Odesłałem do dystrybutora, który w krótkim czasie zajął się sprawą lokalnie. Nie mam wiedzy jak wygląda proces (czy to w ramach gwarancjii czy już po) w przypadku padnięcia samego przetwornika - odesłanie do Japonii? I dunno..

 

 

O2.jpg

 

Edit: zapomniałem wspomnieć o basie. Omegi są najbardziej basowymi z elektrostatów jakie znam. Slam jest mocny, konkretny, zaskakujący jak na elektostaty. Nie jest tak punktowy jak w planarach, jest podobnie jak reszta pasma.. napowietrzony. W mk2 midbass jest lekko podbity. W całości bardzo dobrze zszyty z resztą pasma.

 

Edytowane przez RadekBe
  • Like 3
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojawiło się nowe ciekawe porównanie elektrostatów. 

Warto się zapoznać ✌.

 

https://audiophilestyle.com/ca/reviews/flagship-electrostatic-headphones-review-audeze-crbn-stax-sr-x9000-r1127/

  • Thanks 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@RadekBebardzo dziękuję za podzielenie się spostrzeżeniami na temat Abyssów! 🙂👍 Tak jak wspominałem, dla mnie również ergonomia w 1266ach była problematyczna i z tegorocznego względu ciekawią mnie niższe Diany TC. Z Twojego opisu przedstawiają się ciekawie i chętnie wypożyczyłbym je jesienią do porównania z T+A Solitaire P, które podobno również potrafią zaoferować zaoferować fenomenalną prezencję dolnego pasma. Zobaczymy, jak będzie :)

 

Nie dziwię się, że kuszą Ciebie X9k. Podejrzewam, że dopiero one mogłyby zastąpić 007mk2, oferując również bardzo przyjemną w odbiorze tonalność. Mnie osobiście kusi sprawdzenie tej wersji, jak i wcześniejszej złoto-brązowej, która podobno gra neutralniej oraz prezentuje większy (szczególnie wyższy) obraz sceniczny od prawie 8 lat, gdy przeczytałem o nich w tym wątku (mk2 #15, a mk1 #10):

 

https://www.head-fi.org/threads/battle-of-the-flagships-58-headphones-compared.634201/

 

Pod względem technikaliów potrafi w swoim pułapie cenowym nadal się dobrze bronić, oferując lepszą rozdzielczość, m.in. od Aryi:

 

 

Z własnych doświadczeń ze STAXami 009 mogę zapewnić, że scena na nich jest najwyższą, z jaką się spotkałem i nie wiem, czy w tym względzie nie są nawet trochę lepsze od AKG K1000. Ich delikatność, sopranów maestria są niesamowite i często słuchałem ich z 007tII z zapartym tchem. Jeśli X9k potrafią to samo, a dodają do przekazu odrobinę ciepła, większej organiczności, to muszą być niesamowite. Swoją drogą pamiętam, że @Comptonmiał okazję dokonać chyba u @Fatso odsłuchu 009 przy Eurydyce Dubiela i brzmiały w takim połączeniu bardzo eufonicznie. Wzmacniacz z pewnością godny uwagi i na pewno będę planował go wypróbować z L700mk2, a także sprawdzić od @saudio iFi iESL. 

 

@MichalZZZod strony wykonania nie mogłem niczego zarzucić Omedze 009. Widać, że są starannie wykonane, z dobrych materiałów, nic nie skrzypi, nie trzeszczy, chociaż brakowało mi trochę lepszego przylegania nausznic do skroni. Były odrobinę za luźne. Natomiast co się tyczy awaryjności przetworników... jak najbardziej może się to zdarzyć, ale należy zatroszczyć się o to, aby nie dostał się do ich wnętrza kurz, a także nie były narażone na wilgoć. Znajomy, od którego miałem 009, posiada je od wielu lat, zawsze je chowa do pokrowca lub jeśli nie słucha dłużej do kuferka i nigdy nie musiał ich serwisować. 

 

Natomiast co się tyczy basu... jego ilość, wypełnienie w dużej mierze na 009 (a także na L700mk2) była zależna od toru oraz samej realizacji nagrania. 009 miałem okazję porównywać jedynie z planarnymi finalami D8000 oraz moimi wiekowymi Grado GS1000. Względem Grado oferowały go więcej, a przede wszystkim równiej (szczególnie na midbasie) oraz lepiej schodził w rejony subbasu. Był też dużo klarowniejszy, wielowarstwowy, ale impakt z dynamików bywał często lepszy. Na D8000 był odczuwalnie lepiej wypełniony, bardziej organiczny, bez najmniejszych przejawów suchości, miękki, oferując zdecydowanie większą fizyczność, potęgę przekazu na większości nagrań. Jednak czasami zdarzały się takie, na których 009 Omegi potrafiły w tamtych aspektach pokazać porównywalny poziom, szczycząc się zawsze lepszą rozdzielczością, klarownością i referencyjniejszą równością pasma także w dolnych rejestrach (D8k posiadają dość duże podbicie na midbasie). Tak było chociażby w The Greatest Basso Zhao Penga, w którym zdecydowanie X9k błyszczały. Tak było również na pozostałych nagraniach xrcd, a także wielu starszych realizacjach winylowych. 

 

Michale, na pewno warto, abyś zajrzał do linku, który zamieścił @mrbudyn, w którym są porównywane X9k, 009s, CRBN, LCD-5, Abyssy. X9k, a szczególnie CRBN mają go dużo:

 

https://hifiphilosophy.com/recenzja-audeze-crbn/

 

STAXom 007 dołu też nie brakuje i niewykluczone, że to one mogłyby być dla Ciebie bardzo dobrym wyborem. @_salgado_uważa mk2 za najbardziej planarnie brzmiące elektrostaty ze względu na ich potężny bas. Jeśli zależy Tobie na takuej prezencji dolnego pasma, a także również dobrych technikaliach, to warto byłoby zwrócić uwagę na najnowsze, wokółuszne RAALe CA-1A, które w powyższej relacji z tegorocznego CanJamu jawią się jako wstęgowe "potwory basowe" w przeciwieństwie do poprzednika :)

Edytowane przez Tytus1988
  • Like 2
  • Thanks 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o kurz i wilgoć, to nie ma problemu. Jestem dość wyczulony na punkcie dbania o powietrze i czystość. Zresztą bardzo też dbam o przedmioty którymi się interesuje, więc jestem spokojny.

 

Kliknąłem ten link o którym wspominasz i czytałem zawartość. Jestem wstępnie zainteresowany i nawet pisałem do Marcina @kuropczy zamierzają sprowadzić w przyszłości klamoty Staxa, ale wygląda na to, że będzie z tym ciężko. Może gdzies indziej się uda przetestować np. X9000. Mógłbym sprzedać Niimbusa i zrobić sobie osobny tor Staxa, jeżeli podpasowaloby mi ich granie. Zobaczymy. Póki co bardziej się skupiam na Envy, lampach i przesłuchaniu Susvar. 

 

Edytowane przez MichalZZZ
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Tytus1988 napisał:

@RadekBebardzo dziękuję za podzielenie się spostrzeżeniami na temat Abyssów! 🙂👍 Tak jak wspominałem, dla mnie również ergonomia w 1266ach była problematyczna i z tegorocznego względu ciekawią mnie niższe Diany TC. Z Twojego opisu przedstawiają się ciekawie i chętnie wypożyczyłbym je jesienią do porównania z T+A Solitaire P, które podobno również potrafią zaoferować zaoferować fenomenalną prezencję dolnego pasma. Zobaczymy, jak będzie :)

 

Nie dziwię się, że kuszą Ciebie X9k. Podejrzewam, że dopiero one mogłyby zastąpić 007mk2, oferując również bardzo przyjemną w odbiorze tonalność. Mnie osobiście kusi sprawdzenie tej wersji, jak i wcześniejszej złoto-brązowej, która podobno gra neutralniej oraz prezentuje większy (szczególnie wyższy) obraz sceniczny od prawie 8 lat, gdy przeczytałem o nich w tym wątku (mk2 #15, a mk1 #10):

 

https://www.head-fi.org/threads/battle-of-the-flagships-58-headphones-compared.634201/

 

Pod względem technikaliów potrafi w swoim pułapie cenowym nadal się dobrze bronić, oferując lepszą rozdzielczość, m.in. od Aryi:

 

 

Z własnych doświadczeń ze STAXami 009 mogę zapewnić, że scena na nich jest najwyższą, z jaką się spotkałem i nie wiem, czy w tym względzie nie są nawet trochę lepsze od AKG K1000. Ich delikatność, sopranów maestria są niesamowite i często słuchałem ich z 007tII z zapartym tchem. Jeśli X9k potrafią to samo, a dodają do przekazu odrobinę ciepła, większej organiczności, to muszą być niesamowite. Swoją drogą pamiętam, że @Comptonmiał okazję dokonać chyba u @Fatso odsłuchu 009 przy Eurydyce Dubiela i brzmiały w takim połączeniu bardzo eufonicznie. Wzmacniacz z pewnością godny uwagi i na pewno będę planował go wypróbować z L700mk2, a także sprawdzić od @saudio iFi iESL. 

 

@MichalZZZod strony wykonania nie mogłem niczego zarzucić Omedze 009. Widać, że są starannie wykonane, z dobrych materiałów, nic nie skrzypi, nie trzeszczy, chociaż brakowało mi trochę lepszego przylegania nausznic do skroni. Były odrobinę za luźne. Natomiast co się tyczy awaryjności przetworników... jak najbardziej może się to zdarzyć, ale należy zatroszczyć się o to, aby nie dostał się do ich wnętrza kurz, a także nie były narażone na wilgoć. Znajomy, od którego miałem 009, posiada je od wielu lat, zawsze je chowa do pokrowca lub jeśli nie słucha dłużej do kuferka i nigdy nie musiał ich serwisować. 

 

Natomiast co się tyczy basu... jego ilość, wypełnienie w dużej mierze na 009 (a także na L700mk2) była zależna od toru oraz samej realizacji nagrania. 009 miałem okazję porównywać jedynie z planarnymi finalami D8000 oraz moimi wiekowymi Grado GS1000. Względem Grado oferowały go więcej, a przede wszystkim równiej (szczególnie na midbasie) oraz lepiej schodził w rejony subbasu. Był też dużo klarowniejszy, wielowarstwowy, ale impakt z dynamików bywał często lepszy. Na D8000 był odczuwalnie lepiej wypełniony, bardziej organiczny, bez najmniejszych przejawów suchości, miękki, oferując zdecydowanie większą fizyczność, potęgę przekazu na większości nagrań. Jednak czasami zdarzały się takie, na których 009 Omegi potrafiły w tamtych aspektach pokazać porównywalny poziom, szczycząc się zawsze lepszą rozdzielczością, klarownością i referencyjniejszą równością pasma także w dolnych rejestrach (D8k posiadają dość duże podbicie na midbasie). Tak było chociażby w The Greatest Basso Zhao Penga, w którym zdecydowanie X9k błyszczały. Tak było również na pozostałych nagraniach xrcd, a także wielu starszych realizacjach winylowych. 

 

Michale, na pewno warto, abyś zajrzał do linku, który zamieścił @mrbudyn, w którym są porównywane X9k, 009s, CRBN, LCD-5, Abyssy. X9k, a szczególnie CRBN mają go dużo:

 

https://hifiphilosophy.com/recenzja-audeze-crbn/

 

STAXom 007 dołu też nie brakuje i niewykluczone, że to one mogłyby być dla Ciebie bardzo dobrym wyborem. @_salgado_uważa mk2 za najbardziej planarnie brzmiące elektrostaty ze względu na ich potężny bas. Jeśli zależy Tobie na takuej prezencji dolnego pasma, a także również dobrych technikaliach, to warto byłoby zwrócić uwagę na najnowsze, wokółuszne RAALe CA-1A, które w powyższej relacji z tegorocznego CanJamu jawią się jako wstęgowe "potwory basowe" w przeciwieństwie do poprzednika :)

 

Tak, u mnie Omegi2 stoją pod Staxowskim pokrowcem przez cały czas. 

Jeśli zaś chdzi o mk1 - tu mam pewne obawy, bo każde takie słuchawki będą miały swój wiek a ewentualne uszkodzenie wiąże się z wymianą przetworników w serwisie na te z mk2, zatem pary. Tzn. lęk nie jest zbyt wielki ale cały czas nie przetestowałem BluTack mod, który rzekomo zrównuje mk2 z mk1. Nawet nabyłem już tę masę klejącą. Czekam tylko na nabycie odwagi do samodzielnego rozebrania słuchawek :).
Ten mod podobno zrównuje mk2 z mk1 w aspekcie tonalnym, pierwszy raz spotykam się jednak z opinią, jakoby mk1 dysponowały wyższą sceną... 

Bo w mojej ocenie, że wielkość sceny oraz jej precyzja jest w 007kach wyśmienita, lepsza niż w większości przetestowanych przeze mnie TOTLi. Prawdę mówiąc wyjątkowa, głęboka....taka niesłuchawkowa. Ale to moja percepcja i ograniczone osłuchanie..

 

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@MichalZZZnajlepiej spokojnie oraz etapami. Jestem przekonany, że w przyszłości na pewno się u Ciebie znajdą i spełnią oczekiwania :) Jakby pojawiły się w mp3store, będę wdzięczny za informację! :)

 

@RadekBe z tą wzmianką o wyższej scenie spotkałem się w zestawieniu Wiktora na sąsiednim forum, a także wspominała mi o tym jedna osoba, z którą miałem okazję ostatnio porozmawiać. Też bardzo zachwalała wręcz niesłuchawkową głębie ze wzorową gradacją planów dźwiękowych, perspektywicznym ukazaniem źródeł pozornych w połączeniu z ich świetną precyzją.

 

W przypadku dawnych słuchawek zawsze istnieje często większa obawa o to, iż ulegną uszkodzeniu. Jednak posiadam dużo starszych modeli z lat 90. (nawet ich początków) i sprawują się nadal doskonale... inaczej niż w przypadku Z7mk1, w której jeden z przetworników po prostu sam z siebie zgasł. 

 

Jak ta chwila nadejdzie i zdecydujesz się na dokonanie BluTack mod, koniecznie daj znać. Też obawiałbym się dokonanywać taką modyfikację. Jednak jeśli efekt będzie satysfakcjonujący, to na pewno warto. Ewentualnie można podpytać kogoś, kto dokonał tego z sukcesem. 

 

Przyznaję, że 007 mnie kuszą. Lambdy są świetne, ale Omegi... mają w swoim dźwięku niezaprzeczalną magię :)

  • Like 2
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Tytus1988 Zrobię tak - zorganizuję mk1, porównam. Jeśli wykażą znaczną wyższość - wymienię mk2 na mk1 :).

Rozmawiałem już o tym z Wiktorem przed zakupem Stax'ów, namawiał mnie zdecydowanie na mk1.  Wtedy wygrała chęć posiadania nowych oraz fakt, że mam (rocznikowo) wersję mk2.9, która wg. opisów forumowych jest dobrym powrotem (po rzekomo nieudanych mk2) do grania mk1. Ale chyba z port modem (BluTack mod). A i tu zdania uczonych podzielone na temat 'lepszości' modowanych.

Tak, czy siak, nie chcę tworzyć niepotrzebnie złego wrażenia jakoby 007 w najnowszej rewizji czegoś brakowało, bo tak nie jest. Są wyborne i wyjątkowe na tle wielu, których słuchałem i zostają w kolekcji bez dyskusji (właśnie grzeję lampy do sobotnich odsłuchów) :).

 

p.s. mamy wrocławianina z mk1 ? :)

 

Edytowane przez RadekBe
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@RadekBeprzepraszam, że dopiero teraz odpisuję, ale wczoraj byłem na imieninach chrześniaka. Z pewnością nowe 007mk2 są wspaniałe. Jednak warto wziąć pod uwagę sugestię Wiktora w sprawie złoto-brązowych mk1. Jeśli posiada jeszcze jakiś ich egzemplarz, byłoby dobrze umówić się z nim na spotkanie. 007mk1 potrafią bardzo czarować swoim dźwiękiem :) Więcej na ten temat będę mógł powiedzieć w tym tygodniu :)

 

Życzę miłego popołudnia! :)

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Zarejestruj się aby mieć większy dostęp do zasobów forum. Przeczytaj regulamin Warunki użytkowania i warunki prywatności związane z plikami cookie Polityka prywatności