Skocz do zawartości
WIOSENNA PROMOCJA AUDIO 11.03-04.04.2024 Zapraszamy ×

Fanklub Beyerdynamic


Witax

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, marekhall napisał:

 

Hmm, czy ja wiem? U Niemca wiszą od kilku miesięcy ED9 za 1500 ojro a jakoś nikt nie bierze.

 

Z nimi trochę jest jak z AKG K1000. Raz są, a innym razem rok czy dwa i szukaj wiatru w polu :) Choć wiem, że Ty to jesteś specjalista od ciekawych znalezisk :)No i jednak tutaj już cena jest faktycznie trochę wysoka nawet zważywszy na fakt "legendarności" produktu. Wystarczy popatrzeć jak zdrożały wspomniane tutaj AKG, chyba na podobnej zasadzie co Ultrasone - docenione brzmienie, ale kto wie czy nawet nie bardziej o konstrukcję chodzi i trudność do skopiowania designu. 

 

@majkelNo tak z opisów to kto wie, brzmienie tych Yamah mogłoby mi się spodobać. Ale zostawiam to sobie na ewentualne "kiedyś", bo różnie może być. 

 

Ogólnie dla mnie niepotrzebnym zjawiskiem jest robienie na siłę hajendu z różnych słuchawek. Jedna rzecz to hajpy i cieszenie się sprzętem, a druga tworzenie nie wiadomo ilu tak zwanych klas jakościowych na podstawie tak naprawdę nie wiadomo czego, takie odnoszę wrażenie. Dla mnie ED9 robią robotę przede wszystkim swoim całościowym klimatem brzmieniowym, ustawieniem brzmienia. Pod względem jakości nie są dla mnie lepsze od Beyerdynamików T1 czy audioquestów. 

 

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,posiadam  Bayerdynamic DT1990Pro,chcę wydobyć  z  nich najwięcej  sceny szerokiej i głebokiej ,przestrzeni oraz nie iskrzących wysokich tonów.Jaki wzmacniacz/dac  polecacie w cenie do 2,5 tysięcy??Miałem już kilka par  słuchawek AKG 550/612PRO,ATH990Z,AQ NightOwl,DT880/250 Edition,podłączonych do Aunex1S oraz  wzmaka stereo Yamaha A-S 701.Najlepsze były NightOwle tylko  jak  dla  mnie  trochę za ciemne granie,wolałem DT880 . DT1990Pro bardzo  mi  się  podoba ich  brzmienie ,bas  na  padach  analitycznych  jest  dla  mnie  wystarczający,chcę uzyskać brzmienie  maxymalnie dobre  technicznie w przedziale 2500zł.Nadmieniam że w chwili obecnej jako wzmak służy mi Technics amplifier SE-CH505A  dwudziestopięcioletni,więc  liczę  na sporą poprawę brzmienia.Niech ktoś z szanownego forum podpowie z własnych doświadczeń co  najlepiej  zgrywa się z tymi słuchawkami.Aune S6,Questyle 400i,Asus Essence One MK2,Atoll HD100,

  1.  Audio-gd NFB-11.38,
  2. Cambridge Audio DacMagic Plus.
  3.  
  4. .Takie moje  typy bez słuchania wybrałem.Proszę o jakieś opisy tych lub innych wzmaków/daców połączonych z  Bayerdynamic DT1990Pro.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście nie mam niemal doświadczenia z combem dac/wzmacniacz i preferuję opcję rozdzielną, dac+wzmak. Ale ponieważ ostatnio polubiłem się z marką Burson, zasugeruję może Playmate. https://kropka.audio/test/wzmacniacze/burson-playmate-everest-i-noir-recenzja/

Ogólnie zadaj pytanie w dziale "co kupić", tam odzew powinien być większy: https://forum.mp3store.pl/forum/177-co-kupić-sprzęt-stacjonarny/

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od dwóch tygodni mam DT150, od dwóch tygodni robie odsłuchy niestety tylko na DF Black bo wciąż rozważam, analizuje finalny zakup wzmaka, najlepiej combo.Mam na oku dwa odsłuchy u żytkowników forum + chodzą za mną nowe integry albo ewentualnie oddzielnie amp i dac.

Na ten moment jestem mimo odsłuchów na ważce totalnie zgnieciony tym jak już one grają, ''już'' w sensie na jakieś 50% swoich możliwości.Do mocnego, technicznego łojenia w najbardziej ekstremalnych odmianach metalu te słuchawki wymiatają.Jest kilka płyt gdzie konieczne będzie lekkie utemperowanie basu.To są wyjątki ale np nowa płyta Blood Incantation od samego poczatku to jeden młyn zalany basem.Ta płyta raczej nie jest tak nagrana, mam porównanie do MSR7.Nie wiem czy to DF Black tak mocno tutaj jest wniesmak czy bayery mają zwyczajnie za dużo jebnięcia na dole akurat na tej płycie.

Jak dam im coś jeszcze cieplejszego od blacka to zabije przyjemność z odsłuchu tych słuchawek napewno

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, deftones9 napisał:

Nie wiem czy to DF Black tak mocno tutaj jest wniesmak czy bayery mają zwyczajnie za dużo jebnięcia na dole akurat na tej płycie

 

Black to nie jest jakiś mocarz, obstawiałbym po prostu niewystarczającą kontrolę nad DTkami. DT150 to jednak dość leciwa konstrukcja i potrzebują większej mocy. Ja na twoim miejscu nie skreślałbym od razu źródeł uznawanych za "ciepłe" ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc mam Zenka na próbach... problem w tym że jedyne źródło jakie mam to DF Black.No i jestem zmieszany troche.Na sporej ilości płytach pojawiły sie wreszcie talerze których nie słyszałem na samym df blacku.Za to np w takim Breakout - Oni zaraz przyjdą tu zapodziała sie gdzieś perkusja.''Gdzie sie podziała perkusja?'' pomyślałem przy pierwszym odsłuchu.Jest, ale ona jest gdzieś schowana daleko za glową.

Wiem, to połączenie jest napewno słabe ale nic innego nie mam pod ręką.Jedno jest pewne, jest więcej szczegółów poza tą cholerną perką z OZPT.

Z głośnością jest lepiej ale nie ma szału.Przy foobarze na full i windowsie na 40% Zenek musi być na prawie dwunastej godzinie.Ale to chyba znowu wina żródła.To takie pierwsze przemyślenia

 

Edit: ''Kiedy byłem małym chłopcem'' brzmi inaczej, zupełnie inaczej.Perkusja jest wyraźnie schowane w lewym kanale.Harmonijka odzywa sie w prawym i to dosyć wyraźnie.Sam śpiew Tadeusza jest jakby nie bezpośredni ale z pogłosem, słysze wyraźnie jest pogłos, echo.Może ktoś to sprawdzić jak u was brzmi? bo już nie wiem o co tu chodzi... skąd to jakby echo przy śpiewie tadka? jakby śpiewał w duże sali koncertowej, takie wrażenie

Edytowane przez deftones9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, deftones9 napisał:

Z głośnością jest lepiej ale nie ma szału.Przy foobarze na full i windowsie na 40% Zenek musi być na prawie dwunastej godzinie.Ale to chyba znowu wina żródła.To takie pierwsze przemyślenia

Daj w systemie na 100% i reguluj głośność na wzmacniaczu.

Tak dla ciekawości, przeczytaj sobie jak działa regulacja głośności w Windowsie.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Winda i Foobar powinny być ustawione na maxa, wtedy masz line out. Zenek jest strojony pod Beyer'y, ale też nie jest to jakiś szczególny wypas, po prostu w swoich pieniądzach gra porządnie i tyle.

 

Edit.

O, kolega @Comptonmnie wyprzedził. ;)

Edytowane przez neonlight
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Compton napisał:

Daj w systemie na 100% i reguluj głośność na wzmacniaczu.

Tak dla ciekawości, przeczytaj sobie jak działa regulacja głośności w Windowsie.

Tak właśnie podejrzewałem, że musze ustawić na 100% jak w foobarze.To jest mój głupi nawyk poprostu.Przy odsłuchach na głósnikach mam to samo, foobar 100%,  system około 20% i potencjometr na głośnikach też ok 20-30%

 

Dzięki panowie, teraz śmiało powiem, że gra to głośno :)

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, deftones9 napisał:

A więc mam Zenka na próbach... problem w tym że jedyne źródło jakie mam to DF Black.No i jestem zmieszany troche.Na sporej ilości płytach pojawiły sie wreszcie talerze których nie słyszałem na samym df blacku.Za to np w takim Breakout - Oni zaraz przyjdą tu zapodziała sie gdzieś perkusja.''Gdzie sie podziała perkusja?'' pomyślałem przy pierwszym odsłuchu.Jest, ale ona jest gdzieś schowana daleko za glową.

Wiem, to połączenie jest napewno słabe ale nic innego nie mam pod ręką.Jedno jest pewne, jest więcej szczegółów poza tą cholerną perką z OZPT.

Z głośnością jest lepiej ale nie ma szału.Przy foobarze na full i windowsie na 40% Zenek musi być na prawie dwunastej godzinie.Ale to chyba znowu wina żródła.To takie pierwsze przemyślenia

 

Edit: ''Kiedy byłem małym chłopcem'' brzmi inaczej, zupełnie inaczej.Perkusja jest wyraźnie schowane w lewym kanale.Harmonijka odzywa sie w prawym i to dosyć wyraźnie.Sam śpiew Tadeusza jest jakby nie bezpośredni ale z pogłosem, słysze wyraźnie jest pogłos, echo.Może ktoś to sprawdzić jak u was brzmi? bo już nie wiem o co tu chodzi... skąd to jakby echo przy śpiewie tadka? jakby śpiewał w duże sali koncertowej, takie wrażenie

 

Coś jest nie tak, różnice między brzmieniem DACów czy wzmacniaczy nie mają prawa być tak wielkie. Jeśli perkusja nagle gra w innym kanale itp. to coś jest uszkodzone, w najlepszym razie kable.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Kuba_622 napisał:
 
Coś jest nie tak, różnice między brzmieniem DACów czy wzmacniaczy nie mają prawa być tak wielkie. Jeśli perkusja nagle gra w innym kanale itp. to coś jest uszkodzone, w najlepszym razie kable.

No raczej niemożliwe skoro 1plyta w zasadzie jeden utwór na 100 tak gra :)


 

Edytowane przez deftones9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejny dzień za mną i mam mieszane wrażenia z zenkiem.NIe rozumiem co sie dzieje w kawałku Deftones - Bored.Główny prosty riff który przygrywa na zwrotkach w momencie kiedy sie kończy wchodzi w potworny rezonans, basowy rezonans.W ogóle Deftones brzmi slabo z zenkiem, chyba ciepła sygnatura bajerów została spotęgowana zenkiem i występuje taki efekt.Wiele utworów w wykonaniu zenek - DT150 to przerost formy, są momenty że wchodzi ten cholerny basowy rezonans, taki Minus Blindfold zaraz na wstępie jak wchodzi perkusja to mam wrażenie że rozwali mi uszy.

 

Wyciągnełem z szafki stare hd681...  różnica jest miażdżąca na korzyść hd681.Jest rezonans bo jest on jednak naturalny na tej płycie ale na superluxach jest on w pełni kontrolowany, nie rozwala uszu.Na bajerkach to jest potężne łupnięcie.Chyba jednak będe musiał zdecydować sie na coś droższego o bardziej neutralnej barwie od zenka ale jeszcze musze odsłuchać trochę płyt.Wiadomo superluxy inna konstrukcja itd ale np bajerki spisywały sie znakomicie na RATM a tam basu, gitary basowej jest do oporu i jest doskonale kontrolowany na zenku.

 

Edit: żeby nie było, że mam coś z głową - miażdżąca pisząc miałem na myśli tylko i wyłacznie te moment w któych bajerki zbyt mocno eksponują bass w wymienionych utworach.Poza tym 681 nawet koło nich nie stały

Edytowane przez deftones9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Kuba_622 napisał:

I jak wrażenia?

 

W porządku. :) W klubie beyera nie będę się za bardzo rozwodził nad senkami. Średnicowe granie, z pięknym wokalem, ale ani dół, ani góra jakoś nadzwyczajnie nie zachwyca. Góra przygaszona. Jak dla mnie są bardzo dobre do klasycznego rocka i bluesa, muzy z lat 80. Współczesne dobrze zarejestrowane nagrania senki trochę postarzają. Skoro w klubie beyera: ze wzmakiem A20 grają lepiej niż Bursonem Soloistem. I refleksja natury ogólnej. Senki to u mnie zupełna odwrotność T70. I gdybym był zmuszony zrezygnować ze słuchawek na rzecz jednych, to porzuciłym i T70 i HD650, a zostawił DT880. :) 

@deftones9 brak kontroli = brak prądu, czyli zenek nie wyrabia. Koledzy piszą: DT150 super, ale potrzebują dużo prądu do wysterowania.

  • Like 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cenna uwaga, ostatnio "przerzuciłem" z 10 różnych słuchawek od Aeon, d7200, Fostex, Meze clasic, Sundara, Amiron, dt1990 i dt880 naprawdę bronią się dzielnie. Dopiero Audeze i Eter Flow ale ta cena 🙂

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rotgut dzięki, ja mam zenka tylko tymczasowo, cały czas szukam czegoś ale widze że bez wydanie >1k na wzmaka sie nie obędzie do tych słuchawek.Generalnie to to jak one grają na zenku wpiętym do df black jest 5pięter lepsze od samego df black i widze tą różnice jak dostały więcej papu.Jednak są takie płyty że właśnie bas przejmuje kontrole a tak raczej nie powinno być.

Będe musiał zatem najpierw chyba uderzyć w coś od aune a potem sie zobaczy.Black pearl jest chyba już niedostępny.Może ktoś coś jeszcze poleci najlepiej z DIY?

Od grudnia ustawiam sie jeszcze z użytkownikiem tybysh na odsłuch do niego i ewentulną budowe wzmaka pod moją osobę a że dzieli nas 50km więc raczej to wypali.Ale chciałem najpierw coś sam popróbować z dostępnych wzmacniaczy.

Edytowane przez deftones9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, Rotgut napisał:

@deftones9 brak kontroli = brak prądu, czyli zenek nie wyrabia. Koledzy piszą: DT150 super, ale potrzebują dużo prądu do wysterowania.

To nie koniecznie jest brak kontroli, po prostu obudowy mogą wpadać w rezonans na pewnych częstotliwościach i to się wtedy tak objawia.

Najprościej by było jakiejś watoliny/owaty do środka włożyć, wtedy powinny się uspokoić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, Perul napisał:

To nie koniecznie jest brak kontroli, po prostu obudowy mogą wpadać w rezonans na pewnych częstotliwościach i to się wtedy tak objawia.

 

Bardzo możliwe. Moje doświadczenie w tej kwestii to raczej z toru kolumnowego. 

 

@woza skrobnij jak widziałeś Amirony, Sundary i ewentualnie D7200 względem DT880.

Edytowane przez Rotgut
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Rotgut napisał:

 

 I gdybym był zmuszony zrezygnować ze słuchawek na rzecz jednych, to porzuciłym i T70 i HD650, a zostawił DT880. :) 

 

Aha. W sumie jakiś czas temu dokładnie to zrobiłem.

 

Miałem jakiś czas Amirony jednocześnie z DT880. To nie są neutralne słuchawki jak 880-tki. Mają bardzo mocno podbity wyższy bas i niższą średnice (nawiasem mówiąc z A20 były dla mnie momentami wręcz nie do słuchania, bo reagują na wysoką impedancję wyjściową jeszcze bardziej podbijając wyższy bas i robią się mocno zamulone). Mimo wszystko ten ocieplony dźwięk potrafi być bardzo przyjemny, zwłaszcza przy wokalach. Góra jest problematyczna, jest dość gładka, bez takiej typowej ostrości, ale jest jej jednak zdecydowanie za dużo, przy głośnym słuchaniu robi się nieprzyjemnie.

Technicznie są trochę lepsze od 880, ale zdecydowanie nie tak przejrzyste, precyzyjne, z wyraźnie oddanymi teksturami dźwięku, jak T90. Krecią robotę robią tu pady, twarde, w stylu K701, plus słaby nacisk pałąka, w rezultacie grają "niedociśnięte do głowy". I dźwięk się mocno zmienia w zależności od tego, jak je założymy (zdecydowanie bardziej, niż w 880 czy T90). Przez pierwsze 2 tygodnie mnie strasznie irytowały, bo czasem grały świetnie, a innym razem wręcz tragicznie. W końcu znalazłem takie najlepsze dla mnie ustawienie (na szczęście regulacja pałąka trzyma mocno) i było już ok.

Jeśli chodzi o rzeczy, w których Amirony są wyraźnie lepsze, niż 880, to na pewno scena. Moje 880-tki potrafiły grać bardzo szeroko, ale to tyle. Amirony mają scenę bardziej w stylu T1, zdecydowanie bardziej trójwymiarową, niż 880, lepiej potrafią wywołać wrażenie, że dźwięk jest też przed nami, a nie tylko wzdłuż linii uszu. Do tego całościowo scena jest większa - większe źródła pozorne. Pod względem sceny rzeczywiście dostajemy to, czego można oczekiwać od słuchawek za 2 tys.

 

 

amiron.png

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OD czterech godzin moje DT150 są wpięte do geeka 1000.Czy to możliwe, że ten mały pierdzielnik gra lepiej od zenka? bo jak wpiełem go te 4 godziny temu tak za cholere nie jestem w stanie sie zmusić by wrócić do zenka... on poprostu gra z tymi słuchawkami świetnie w metalu.Te basy zalewające inne pasma przy wpięciu do zenka wyrównały sie, w Deftones to już tak nie daje po bani jak w przypadku zenka.To jest takie granie jak ja lubie.Nawet odsłuchy sterej szkoły szwedzkiego śmierć metalu gdzie od zawsze dominował mocny przester polany basowym sosem brzmi świetnie, nie dudni i nie zalewa sie w jedną srake.

Jedyne czego mi brakuje na szybko porównując to to że jak pierwszy raz słuchałem na zenku to miałem banana na gębie, poprostu każdy utwór miał jakiś smaczek, szczegół którego wcześniej nie słyszałem.Geek natomiast jest bardzo ułożony, niskie sie nie wychylają, średnie taki sam poziom jak w zenku, wysokie też ale gdzieś brakuje mi tych szczegółów.

Jaką w ogóle ten geek ma sygnature? on jest z tych neutralnych? bo skoro przygasił mi bas to chyba raczej z tych jaśniejszych.To robi mi jeszcze większego smaka na aune x1S

 

Edit: jedna bardzo ważna kwestia, nie wiem czy coś jest na rzeczy ale podobnie jak było z tą perkusją tak samo jest teraz i w przypadku GO z gitarami w kawałku GNR - Dont Damn Me

 

Jakim cudem na DF Black albo GO główny łamany riff jest grany w prawym kanale a gdy podłącze zenek+Df Black riff przenosi sie do lewego kanału? to samo było z perkusją jak wczoraj testowałem.Coś jest na rzeczy ale co? wiecie może co jest przyczyną? no pierwszy raz sie z takim czymś spotykam

Edytowane przez deftones9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, deftones9 napisał:

OD czterech godzin moje DT150 są wpięte do geeka 1000.Czy to możliwe, że ten mały pierdzielnik gra lepiej od zenka? bo jak wpiełem go te 4 godziny temu tak za cholere nie jestem w stanie sie zmusić by wrócić do zenka... on poprostu gra z tymi słuchawkami świetnie w metalu.Te basy zalewające inne pasma przy wpięciu do zenka wyrównały sie, w Deftones to już tak nie daje po bani jak w przypadku zenka.To jest takie granie jak ja lubie.Nawet odsłuchy sterej szkoły szwedzkiego śmierć metalu gdzie od zawsze dominował mocny przester polany basowym sosem brzmi świetnie, nie dudni i nie zalewa sie w jedną srake.

Jedyne czego mi brakuje na szybko porównując to to że jak pierwszy raz słuchałem na zenku to miałem banana na gębie, poprostu każdy utwór miał jakiś smaczek, szczegół którego wcześniej nie słyszałem.Geek natomiast jest bardzo ułożony, niskie sie nie wychylają, średnie taki sam poziom jak w zenku, wysokie też ale gdzieś brakuje mi tych szczegółów.

Jaką w ogóle ten geek ma sygnature? on jest z tych neutralnych? bo skoro przygasił mi bas to chyba raczej z tych jaśniejszych.To robi mi jeszcze większego smaka na aune x1S

 

Edit: jedna bardzo ważna kwestia, nie wiem czy coś jest na rzeczy ale podobnie jak było z tą perkusją tak samo jest teraz i w przypadku GO z gitarami w kawałku GNR - Dont Damn Me

 

Jakim cudem na DF Black albo GO główny łamany riff jest grany w prawym kanale a gdy podłącze zenek+Df Black riff przenosi sie do lewego kanału? to samo było z perkusją jak wczoraj testowałem.Coś jest na rzeczy ale co? wiecie może co jest przyczyną? no pierwszy raz sie z takim czymś spotykam

Sprawdź na obu wzmacniaczach czy kanały są tak samo ustawione, być może na Zenku prawa strona jest zamieniona z lewą. Nic innego nie przychodzi mi do głowy.

 

Jeżeli się spotkamy to mogę ze sobą zabrać dwa wzmacniacze (jeden jest mega neutralny), może któryś się spodoba to odgracę sobię szafę, nie chcę robić pseudoreklamy więc bez ciśnienia.

 

Z tym rezonansem to może być włos, też kiedyś miałem taki przypadek, po zdjęciu i przedmuchaniu padów przeszło. Ja ze swoich jakiś czas temu zdjąłem całą tą czarną powłokę (i tak się łuszczyła), na ucho minimalnie bardziej klarowny dźwięk ale nigdy i tak u siebie nie narzekałem na ich zamulenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Zarejestruj się aby mieć większy dostęp do zasobów forum. Przeczytaj regulamin Warunki użytkowania i warunki prywatności związane z plikami cookie Polityka prywatności