FH5 vs Kato vs DT600 - Pierwsze wrażenia:
(Disclaimer - to nie recenzja tylko moje odczucia, nie mam na tyle doświadczenia żeby recenzować słuchawki)
Moondrop Kato:
Bez zbędnego owijania w bawełne, na dzień dzisiejszy iBasso DC05 + Moondrop Kato to moje ulubione połączenie do słuchania muzyki. Jeżeli ktoś szuka zestawu do 1000zł, to pierwsze co bym polecił. Kato gra niezwykle równo, neturalnie, po prostu jest to prawdziwie zbalansowany i uniwersalny dzwięk. W moim przypadku sprawdził się w kazdym gatunku i ogarnia całą moją bibliotekę z lekkością. Stockowy kabel i tipsy są jak najbardziej w porządku, nie trzeba nic grzebać w EQ ani dobierać odpowiedniego źródła, te słuchawki się po prostu zakłada i grają świetnie. Określiłbym je jako słuchawki odrobinę jasne i bardzo przejrzyste.
Kato vs FH5:
Jeżeli chodzi o tonalność, moim zdaniem Kato to upgrade FH5 pod każdym względem oprócz sub-bassu. Mam wręcz wrażenie, że Kato idealnie wypunktowuje pofalowane pasmo FH5 i słychać to wręcz od razu. FH5 wygładza niektóre pasma, a niektóre znacznie podkreśla - koniec końców dzwięk FH5 jest na wyjątkowy i niektórym może się to podobać, ale Kato o wiele bardziej naturalnie prezentuje każdy utwór. Słychać to szczególnie w średnicy i wysokich pasmach (które FH5 znacznie ucina). Jedyne gdzie FH5 broni się lub dorównuje Kato to wcześniej wspomniany sub-bass który w FH5 jest po prostu lepszy, o wiele bardziej dynamiczny i odczuwalny. Jeżeli chodzi o technikalia moim zdaniem tutaj remis, może z lekką przewagą dla Kato, gdyż więcej wysokich frekwencji powoduje, że dzwięk jest bardziej detaliczny.
Audiosense DT600:
Pierwsze słowo jakie przychodzi mi na myśl to: wyjątkowe. Moim zdaniem bezpośrednie porównianie ich do FH5 czy Kato nie ma sensu, bo odczucia jakie mam słuchając tych iemów całkiem odbiegają od tego jak gra wszystko co słyszałem do tej pory. Określiłbym te doki jako sprzęt dla tych co lubią bawić się i eksperymentować dzwiękiem. To nie są łatwe słuchawki, na pewno nie tak łatwe jak Kato gdzie zakładamy je i po prostu cieszymy się muzyką - te słuchawki trzeba dostroić do swoich potrzeb. DT600 są bardzo wrażliwe na źródło, EQ, tipsy i tutaj uwaga: adapter impedancyjny. Jest to na tyle ciekawe, że używając DT600 w trzech konfiguracjach: stock, 30ohm (DUNU) i 80ohm (w zestawie Hifigo), otrzymujemy trzy zupełnie różne prezentacje dzwięku. Pomijając inne zmienne i skupiając się tylko na adapterze, postaram się w skrócie opisać każdą z trzech:
Stock DT600 - ciepłe, basowe doki, z niesamowitym armaturowym basem schodzącym nisko i oddającym wrażenie dynamika (na prawdę, mam wrażenie że grają lepiej niż subbas z FH5). Bas jest szybki, każde uderzenie jest wyraźne i mocne. Cierpią tutaj wysokie frekwencje, które schodzą na dalszy plan.
DT600 + 80ohm - wyraźnie jasne, przejrzyste doki, całkowicie pozbawione niskich frekwencji, z kolei idealnie prezentujące wokale. Dużo powietrza i o wiele więcej detali niż w poprzednio. Potrafią trochę zakrzyczeć w okolicach 4kHz, ale ściągnięcie tego pasma poprzez EQ uspokaja to i zostajemy ze słuchawkami idealnymi do żeńskich wokali, muzyki spokojnej, akustycznej - określiłbym ten dzwięk jako lekki, mało dociążony.
DT600 + 30ohm - najbardziej zbalansowany dzwięk, w tej konfiguracji doki nie popisują się aż tak bardzo swoim basem (a szkoda), natomiast wszystko staje się bardziej dociążone i pełne. Nadal określiłbym je jako jasne, ale już na pewno nie lekkie. W tej konfiguracji brzmią jak ciut inaczej zestrojone Kato.
Akcesoria i wyposażenie:
Kato - świetny kabel, fajne tipsy, wymienne filtry, wszystko czego potrzeba
FH5 - duży wybór tipsów, ciężki ale za to solidny kabel
DT600 - leciutki aczkolwiek troche słaby kabel, duża ilosć tipsów, ale żadne jakoś specjalnie się nie wyróżniają, w zestawie brakuje adaptera impendacji 30ohm, który oferuje najlepszy dzwięk
Fit:
DT600 - idealnie leżą w uchu, lekkie, wygodne, wchodzą do kanału głębiej niż Kato i FH5, ale nie na tyle żeby było to niekomfortowe, najlepsza izolacja. Jedyny minus to że są wentylowane i dłuższe słuchanie możę być troche niewygodne.
Kato/FH5 - Mam wrażenie, że wygoda tych słuchawek jest na podobnym poziomie.
Subbass:
stock DT600/FH5 - robi wrażenie, schodzi nisko i nie zalewa pozostałych pasm.
Kato/DT600 30ohm - jak na moje ucho trochę go brakuje, ale wciąż jest słyszalny.
DT600 80ohm - nie ma go praktycznie wcale
Bas:
stock DT600 - Wyraźny i szybki, daje o sobie znać
Kato / FH5 / DT600 30ohm - W porządku, ale nie są to słuchawki podkreślające bas
DT600 80ohm - ilościowo jest mało basu, słuchawki są bardzo jasne
Średnica:
Kato - niezwykle naturalna i przejrzysta, brak konkurencji
DT600 80ohm/DT600 30ohm - znacznie lepsza niż w FH5, nieco inna niż w Kato (ani gorsza, ani lepsza, preferuje średnicę Kato)
DT600 stock - zbyt ciepłe jak dla mnie, średnica nie jest zalewana przez bas, ale zdecydowanie schodzi na drugi plan
FH5 - tutaj słabo, słychać to dopiero w bezpośrednim porównaniu
Wysokie:
Kato - słychać tu frekwencje których wcześniej nigdy nie słyszałem w utworach, a mimo to są przyjemne dla ucha.
DT600 80ohm/DT600 30ohm - góra jest ostrzejrza i bardziej wyraźna niż w Kato, czasami potrafi to zmęczyć ucho, niektórym może spodobać się taka prezentacja.
FH5/stock DT600 - nie prezentują ładnie góry, słychać braki w paśmie.
Podsumowanie:
iBasso DC05 gra o wiele lepiej niż zwykłe wyjście z telefonu, różnice słychać od razu. W porównaniu do Sony NW-A55 dzwięk bardziej cyfrowy i jasny/ostry.
Kato polecam każdemu kto szuka zbalansowanego, dobrze zestrojonego dzwięku
FH5 nadal gra dobrze, tylko dzwięk jest nieco pokoloryzowany w porówniu do Kato, moim zdaniem technikaliami nie odstaje od reszty, ewentualnie ma delikatnie mniej detali niż Kato (mocno ucina wysokie frekwencje)
DT600 wymaga dokupienia adaptera impedancyjnego 30ohm i lepszego kabla, wtedy moim zdaniem grają bardzo dobrze, z zaskakującym jak na armatury pięknie prezentującym się basem.
Stockowy DT600 to prawdziwie ciepły i basowy dzwięk, wyższe frekwencje odchodzą na dalszy plan
DT600 z adapterem 80 ohm to pozbawione basu lekkie i jasne brzmienie
Decydując sie na DT600 otrzymuje tak na prawdę kilka różnych strojeń w jednych dokach, testując je w różnych konfiguracjach brzmią zadziwiająco inaczej.