Jump to content

killwasi

Bywalec
  • Content Count

    263
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

killwasi last won the day on January 22 2018

killwasi had the most liked content!

Community Reputation

203 Excellent

1 Follower

About killwasi

  • Rank
    zaawansowany

Ogólne

  • Gender
    Male
  • Location
    Poznań

Recent Profile Visitors

1,716 profile views
  1. Wracam dopiero teraz, bo to co napisaliście skłoniło mnie do pomierzenia CMA400i pod kątem czysto elektrycznym aby zobaczyć co tam się właściwie dzieje. Na wstępie nadmienię tylko, że na podstawie informacji marketingowych o tym modelu cicho założyłem, że jego działanie opiera się na dostarczeniu jak najbardziej równego prądu przy zmiennym napięciu wyjściowym. Otóż myliłem się i jest dokładnie odwrotnie: dla zadanego położenia pokrętła CMA400i generuje stałe napięcie i jest ono bardzo stabilne w częstotliwości. Ale co to oznacza dla słuchawek o wysokiej reaktancji takich jak dynamiki. A to, że dostarczany do nich prąd będzie się zmieniał wraz z ich impedancją dla danej częstotliwości. Przykład dla HD600: Powyższy wykres jest wykresem mocy od częstotliwości, ale generowany był przy stałym napięciu, więc można to również traktować jak wykres prądu, a jak wiadomo to właśnie prąd wpływa bezpośrednio na siłę elektromotoryczną cewki. UWAGA: Wykresy nie uwzględniają charakterystyki częstotliwościowej skuteczności przetworników elektroakustycznych słuchawek (czyli faktycznego przełożenia siły elektromotorycznej na energie akustyczną), a jedynie własności elektryczne systemu wzmacniacz-słuchawki. Widzimy tutaj spory dołek związany bezpośrednio z impedancją HD600, której pomiar można sprawdzić m.in. tutaj: https://usermanual.wiki/Document/SennheiserHD600.1131291031/view Weźmy natomiast planary, czyli cewki o znikomej reaktancji w zakresie akustycznym: Tutaj wykresy są już bardzo równe i poza wspomniana przeze mnie trudną do wytrzymania górą w Fostexach, planary grają właśnie na tym wzmaku dobrze i nie są koloryzowane. Nie wiem więc skąd opinia, że nie chce grać z planarami Muszę zacząć wgryzać się w specyfikacje elektryczne poszczególnych wzmaków, bo to czego obecnie szukam to wzmacniacz mocy lub najchętniej prądu. Podsumowując wydaje mi się, że nie da się w takim razie scharakteryzować CMA400i jako grającego ciepło/zimno, neutralnie/misiowato, itp, itd. On gra po prostu impedancją słuchawek xD Więc ostatecznie święte są tutaj słowa: Bo problemem w moim przypadku są faktycznie te dwa aspekty 😕
  2. No to mnie zdziwiłeś teraz Dla mnie jest bardzo neutralny. Wręcz wybrałem go dlatego, że w recenzjach niektórzy narzekali, że jest zbyt kliniczny Ale skoro mówisz, że ma jeszcze więcej góry to może być ciężko. Ktoś mógłby potwierdzić to co mówi kolega wyżej? Słuchawki u mnie rotują i rotować nadal będą, więc wolę mieć wielofunkcyjny tor, lub wiele torów
  3. Mam nadzieję, że wybaczycie mi mało konkretny tytuł, ale wymagania mam zbyt specyficzne żeby je tam opisać Jak jest teraz: Posiadam Questyle CMA400i i jest bardzo fajny, neutralny, taki jak bym chciał, ale na niektórych słuchawkach góra staje się nie do zniesienia. Przykładowo takie T50RP są na nim prawie niesłuchalne, a HD800 ledwo słuchalne. Mam też wzmacniacz OTL, który dostaje sygnał z CMA400i i przyjemnie go ociepla natomiast nie temperuje tej ostrej góry. Moje uszy są też trochę nadwrażliwe właśnie na wysokie częstotliwości (muszę zatykać uszy w otoczeniu nietoperzy xD), co nie pomaga w całej sytuacji Co bym chciał: Chciałbym jakiś amp, a najchętniej combo, które mógłbym używać nie zamiast, ale obok CMA400i. Bardzo pasuje mi interfejs aktualnego combo, więc najchętniej coś w tym stylu (XLR, Jack 6.3, liniowe wyjście zabalansowane), ale priorytetem jest tutaj okiełznanie góry. Naturalnie moją uwagę przyciągnął Aune S6 - bardzo podobny interfejs i funkcjonalność, tylko opisy jakie znajduję charakteryzują go jako neutralny, co mi nie przeszkadza, ale czy ta góra będzie spokojniejsza? Podsumowując, moje pierwsze pytanie brzmi: Czy Aune S6 zapewni mi podobne granie co CMA400i, ale bez tej kłującej góry? Drugie pytanie: Jeśli nie S6 to co? Zakres cenowy w jaki celuję to okolice wspomnianego właśnie S6, przy czym patrzę raczej na używany sprzęt. Przejrzałem kilka tematów odnośnie polecanych wzmacniaczy, ale nie znalazłem odpowiedzi na moje pytania. Z góry dzięki za wszelkie sugestie i propozycje. P.S. EQ raczej odpada Propozycje: iFi Micro BL Cayin iHA-6
  4. Dzięki, ale tak zrobiłem zdjęcie żeby właśnie nie wyglądało najgorzej 😄 Szwy i wymiary są jak najbardziej ok, tylko ta kolorystyka..... Brzmienie jest całkowicie inne. W końcu zupełnie inny driver. Dołu jest teraz pod dostatkiem 😉
  5. SHP9500 z driverami od projektu Borealis (https://www.aurorusaudio.com/Borealis-p133657519) Postanowiłem wrzucić wspomniane wyżej drivery właśnie w SHP9500, bo tak jak nie do końca podeszły mi dźwiękowo, to sama konstrukcja słuchawek robi wrażenie i bardzo mi odpowiada Chciałem wymienić tylko drivery, ale pady i opaska były w takim stanie, że trochę strach to w ogóle zbliżać do uszu, więc postanowiłem uszyć swoje. Btw. z tego powodu pojawił się mój temat, który przy okazji polecam: https://forum.mp3store.pl/topic/190567-generator-wykrojników-do-padów-diy/ Wizualnie wyszło moim zdaniem po prostu brzydko. Nie wziąłem pod uwagę, że pady w tym modelu są ogromne i wraz z pałąkiem zagarniają zdecydowaną większość wizualnie, bo po prostu wygląda śmiesznie z niebieskim xD Ale najważniejsze, że grają w zupełnie innej lidze niż oryginalne SHP9500 Na razie nie będę się rozpisywał, bo grają dopiero ze 2h i nie testowałem innych konfiguracji padowo-wygłuszeniowych
  6. Jakiś czas temu naklepałem sobie programik do generowania wykrojników do padów i używam go za każdym razem jak robię własne pady. Niby nie jest to jakaś wielka filozofia i pewnie da się machnąć od ręki, ale w przypadku bardziej skomplikowanych kształtów jak kąt nachylenia czy wcięcie boczne, zrobienie takich wykrojników od reki jest mega trudne Programik generuje pliki DXF na podstawie zadanych parametrów. Kod w pythonie można znaleźć na publicznym repo: https://bitbucket.org/bosonaudio/boson-tools/src/develop/ Gorąco zachęcam do używania, modowania oraz dorzucania swoich kontrybucji/fixów do repo Potem postaram się wygenerować binarki na różne systemy, bo wyobrażam sobie, że większość używa Windowsów i nie chce im się instalować pythona Do niedawna używałem programik z linii komend, ale naklepałem na szybko GUI, które wygląda jak wygląda, ale działa (UX-owcy nie bijcie)
  7. Postanowiłem wziąć TS-671 i zmodować je na pałę, głównie pod ultra-komfort, ale przypadkiem wyszło coś co brzmi na prawdę zaskakująco dobrze Mody: 1. linear mod by @Perul - To miało pewnie największy wpływ na brzmienie. Z oryginalnego poradnika zastosowałem właściwie tylko zatkanie jednego z 4 otworów w samym driverze. 2. Przerobienie Takstarowych grilli na całkowicie otwartą stalowa siatkę z możliwością wymiany przykrywek muszli. Testowałem zamknięcie przez zakrycie dłońmi i wpływ nie jest duży, więc myślę, że można też zrobić opcję zamkniętą. 3. Całkowicie ręcznie robione kątowe pady welurowe - Testując stockowe TS-671 można zauważyć, że fajnie reagują na zwiększenie grubości padów. Rozważam jeszcze przetestowanie dodatkowego podłożenia czegoś pod pady, ale obecnie są już chyba wystarczająco grube. Czy zastosowanie nachylenia coś zmienia? Wydaje mi się, że jeśli już to niewiele, ale nie jestem w stanie porównać z pamięci ewentualnej zmiany sceny (miałem TS-671 kilka lat temu, a obecne zmodowałem praktycznie od razu jak je dostałem ). 4. Dwustronne gniazda miniXLR - Tak, to jest overkill, ale nie mogłem się powstrzymać 5. Fajny pleciony kabelek na Canare. Ostatnio robię sobie sporo tego typu bezsplitterowych kabli, bo nie lubię wprowadzania niepotrzebnych zmian impedancji na linii. Efekt? Otóż przyznam, że efekt mnie bardzo pozytywnie zaskoczył. Dół został wyrównany ze środkiem, co jest pewnie zasługą głównie modu Perula. Czuć, że membrana jest bardzo szybka. Scena i lokalizacja jest na baardzo dobrym poziomie, ale ponownie zaznaczam, że nie mam dobrego porównania do stockowych w tym zakresie Poprawiłbym jedynie trochę górę, bo obecnie jest za ostra jak na moje standardy. Ogólnie wiem, że trochę biedny ten opis, ale jestem kiepski w pisaniu W każdym razie w tej odsłonie Takstary brzmią bardzo bardzo dobrze i mogą spokojnie konkurować z modelami grubo spoza swojej ligi. Gorąco polecam tego moda każdemu kto ma stockowe TS-671. Uszycie takich padów to kupa czasu, cały dzień roboty, ale warto - dlatego na końcu załączam pliki PDF z wykrojnikami do padów przeznaczonymi do druku na A4 (gdyby ktoś chciał DXFy to pisać). Mam autorski soft do generowania wykrojników do padów dla zadanych wymiarów, więc mogę wygenerować też inne wymiary w razie zainteresowania padCircle.pdf padInnerSide.pdf padOuterSide.pdf (w dwóch częściach, bo inaczej się nie mieści)
  8. Ja własnie miałem problem z odklejeniem części zaznaczonej na fotkach poniżej. I musiałem wyjąć całe gniazdo. Pierwotnie chciałem własnie wymienić tylko te wkładkę z pinami, ale no nie chciała ruszyć za nic. To gniazdo było przyklejone klejem, ale udało się je wyjąć.
  9. @Jimmi Dragon @espe0 jeśli chodzi o wyjęcie całego gniazda to oskrobałem trochę kleju z wierzchu i zalałem izopropanolem po czym wyszło całkiem łatwo Problem natomiast miałem z wyjęciem samej wkładki z pinami
  10. To był pierwotny plan, a to gniazdo do obudowy kupiłem w razie czego Ale okazało się, że pasowało jeszcze lepiej więc użyłem własnie jego A masz patent na odklejenie tej pierwotnej wkładki? Bo trochę się z tym początkowo męczyłem i nie wyszło, więc została opcja całego gniazda.
  11. AKG K702 przerobione na zbalansowane. Gniazdo 4-pin pasuje jak ulał i wygląda bardzo estetycznie, wystaje może jakiś 1mm względem oryginalnego Więc polecam
  12. killwasi

    Opis gniazd SMSL M3

    To jest dla Ciebie "tylko"? xD W najlepszym przypadku możesz przesycić wejście wzmacniacza i będziesz miał zniekształcenia na wyższych głośnościach. W najgorszym turbo-skrajnym spalić sprzęt i cała chatę Wisisz nad przepaścią trzymając się sznurowadła, ale uważasz że nie jest źle, bo przecież wisisz już prawie minutę, więc nigdy się nie zerwie, więc je*ać to i odpalasz sobie spokojnie papieroska czekając na pomoc. Ja w każdym razie już wiem, żeby w razie czego nie kupować od Ciebie żadnego sprzętu
  13. killwasi

    Opis gniazd SMSL M3

    To nie jest tak, że jedna z tych opcji jest gorsza, tylko jest po prostu nieprawidłowa Kolumny aktywne mają wejścia liniowe i wymagają interfejsu liniowego. Wiąże się z to nie tylko z kształtem wtyczki, ale m.in. z zachowaniem odpowiedniego zakresu napięć - jest to rząd wielkości 1V. W kolumnach aktywnych masz wbudowany wzmacniacz, który spodziewa się na wejściu liniowym sygnału o parametrach liniowych, a jak podasz wzmocnione do dostanie "za dużo", a jeśli to "za dużo" przykładowo przekroczy napięcie zasilania wbudowanego chipu to go po prostu spali. Jeszcze ważniejszą kwestią jest dopasowanie impedancyjne. Inną impedancję ma wyjście wzmacniacza słuchawkowego a innej spodziewa się wzmacniacz na wejściu liniowym kolumny. Oczywiście jak podłączysz w ten sposób to będzie jako-tako działać, ale możesz sobie spalić któryś ze sprzętów. Więc to nie jest rozpatrywanie w kategoriach "wady i zalety", a po prostu kompatybilność połączenia interfejsów.
  14. killwasi

    Opis gniazd SMSL M3

    Wady i zalety czego względem czego?
×
×
  • Create New...

Important Information

Register to have access to community resources. Forum rules Terms of Use and privacy anc cookies policy Privacy Policy