Jump to content

PanWojtek

Bywalec
  • Content Count

    228
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

95 Good

About PanWojtek

  • Rank
    zaawansowany

Dodatkowe

  • odtwarzacz
    HUGO
  • słuchawki
    HD540

Recent Profile Visitors

785 profile views
  1. Ja mam takie cacuszko, też na ad 1865, pas D1 jako konwerter IV i salas do zasilania analogu. Niestety już kilka lat stoi i się kurzy, wydobywa się z niego szum i bardzo cichy dźwięk podejrzewam odbiornik cyfrowy, ale nie bardzo kiedy mam się tym zająć bo w domu ostatnio pojawiam się jak zjeżdżam z pracy z zagranicy, a grało to całkiem nieźle, może jakiś odbiornik USB tam wszczepię w ramach eksperymentów 🙂
  2. Ad 1865 ma wyjście prądowe i napięciowe, można sobie wybrać, czy chcesz korzystać z wewnętrznego konwertera IV czy zrobić własny, albo użyć tylko rezystora konwersji, ewentualnie jak audo note transformatora...
  3. zależy jakie częstotliwości chcesz rozpraszać, jeżeli te z niższej półki, to regał ze względu na swoją masę, jeżeli odbicia wysokich są naprawdę poważnym problemem to zdecydowanie dyfuzor
  4. Proponuję postrzelać na takim teście który kiedyś miałem na studiach, do każdego pytania odpowiedzi od A do H albo i więcej, do tego wszystkie mogą być prawdziwe lub fałszywe(w dowolnej konfiguracji np żadnej poprawnej odpowiedzi do zaznaczenia😝), często różniły się tylko spójnikiem bądź przecinkiem, a za błędne odpowiedzi punkty ujemne. Więc amator strzelectwa był by wstanie uzyskać wynik ujemny 😁 Były do tego też dwa pytania otwarte odczytywane na koniec egzaminu i na każde 5 minut na odpowiedź
  5. Bez miernika nie sprawdzisz czy nie zerwałeś albo nie przepaliłeś ścieżki od zasilania daca. Ja nie chcę być czarnowidzem, a ale to może być też uszkodzony AKM bardzo łatwo o uszkodzenie niskonapięciowych scalaków jak lutuje się nieuziemionym grotem. Zawsze można zrobić przeszczep z padniętej karty, ale bez gorącego powietrza to nie takie proste.
  6. kopytko nr 27, jest opisane jako Xin, trzeba tylko mu usunąć kwac i obok te 2 ceramiki po paręnaście pikoF, filtr cyfrowy jest źródłem sygnału mute więc zawsze to mniej trzasków 😉
  7. Hehe, pewnie dla tego że większość japońskich sprzętów pracuje w standardzie Eiaj a nie i2s, ale trzeba by sprawdzić dokładnej, pozatym napewno trzeba wylutować kwarc i podać w to miejsce sygnał zegara. Co do mute to warto kupić przekaźnik za parę zł i połączyć tranzystory przez przekaźnik zamiast bezpośrednio w ścieżce sygnału.
  8. To spróbuj podłączyć z filtrem cyfrowym i najlepiej z dodatkowym stabilizatorem dla filtra, to całkiem niezły filtr, dużo lepszy niż ten szumiący szajs od Philipsa i nie trzeba go wycinać.
  9. W dzadkowych zasobach może wynajdziesz coś co się nazywa brzoza karelska, często używana do mebli faczej jako fornir, jest dość twarda, wygląd jest rewelacyjny, sonicznie to już musiał byś sam sprawdzić
  10. Jak dla mnie to wygląda na jakiś układ zmniejszający tętnienia bo jakoś nie widzę innego logicznego uzasadnienia tej konstrukcji, może jest na sali ktoś mądrzejszy. Lepszy interes był by z diody zenera zamiast r8 i r9 bo dioda ma niską impedancję w przeciwieństwie do rezystora poprawi to impulsową odpowiedź układu, ale w tym wypadku to niewiele daje bo wzmacniacz jest w klasie A i ma stały pobór prądu więc nagłe skoki nie występują.
  11. Lepszy to byłby zasilacz Walt Jung. Strasznie drogo jak za zestaw z którego większość elementów trzeba wysłać na śmietnik, a można to zrobić nawet na pająka bezpośrednio na radiatorze z lepszych elementów i znacznie taniej, rezystor górny najczęściej 220 Ohm jest dość istotny w kwestii jakości bo pracuje w dodatnim sprzężeniu zwrotnym lm'a i może mieć wpływ na poziom szumów, dla wykorzystania pełnych możliwości tłumienia tętnienień potrzeba 5V spadku ale wtedy zaczyna robić za grzejnik.
  12. Zamiast martwić się na zapas. Może lepiej uruchom wzmacniacz i sprawdź jaki poziom offsetu uzyskasz może wcale nie będzie potrzeby nic kombinować, pojedyńczych milivolty nie ma się co bać, a dołożenia małej płytczki z opampem, paroma kondensatorami i rezystorami to nie problem, posłuchasz i sam ocenisz. W tym wzmacniaczu wystarczy spakowane fetów odpowiedzialnych za bias, reszta tranzystorów wystarczy że nie ma jakiegoś dużego odchyłu, a to można sprawdzić na multimetrze, reszta jest do wyregulowania. Warto jakieś lepsze rezystory użyć 1%, a jeszcze lepiej niemagnetyczne jak dale, albo tesla.
  13. Z tym dc servem musisz liczyć się z tym że nie jest to obojętne dla brzmienia wzmacniacza, bo pracuje w sprzężeniu zwrotnym, jest to zwykły opamp (komparator) który porównuje napięcia do masy, a rezultaty podaje na wejście wzmacniacza. Oczywiście trzeba obciąć pasmo opampa do poziomu pojedyńczych Hz najlepiej filtrem wysokiego rzędu, czyli jakby dodaje zniekształcenia na wejściu żeby pozbyć się ich na wyjściu, możesz skopiować że schematu sohy dc serwo, tylko być może trzeba będzie zmienić wzmocnienie.
  14. U Chińczyków taki doczekać kosztuje 150 na wypasiony oscylatorach i z xmosem 😀
  15. Nie ma ryzyka nie ma zabawy, możesz uruchomić na zasilaczu który masz, najwyżej w przyszłości w przepływie adiofilskiej nerwozy dorobisz właściwy 😀
×
×
  • Create New...

Important Information

Register to have access to community resources. Forum rules Terms of Use and privacy anc cookies policy Privacy Policy