Skocz do zawartości
WIOSENNA PROMOCJA AUDIO 11.03-04.04.2024 Zapraszamy ×

Mayky_Pranxter

Zarejestrowany
  • Postów

    5
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutral

O Mayky_Pranxter

  • Urodziny 14.11.1973

Kontakty

  • Website URL
    http://bpv.superhost.pl

Ogólne

  • Lokalizacja
    Warszawa
  • Zainteresowania
    Paintball, Agressive in-line skating, Le Parkour, zwierzęta(ptaszniki, skorpiony, modliszki, skolopendry), broń, II wojna światowa.
  1. A czy ktoś z was spróbował poczekać na końcu operacji??? Kiedy program konwertuje do UMS (według instrukcji, którą zamieściłem wcześniej) to na końcu musi kilka razy "po swojemu" załadować i zresetować odtwarzacz. trzeba poczekać kilka minut i dopiero odłączyć sprzęt.
  2. Witam. Temat był dawno temu poruszany, ale dodam coś od siebie, ponieważ nadal tak samo wszystko obowiązuje jak kiedyś, a niejednej osobie może pomóc przy reklamacjach sprzętu. Jakby ktoś miał wątpliwości co do mojego postu, to nadmienię, że jestem kierownikiem jednego ze sklepów w centrum handlowym przy Carrefour i mam z reklamacjami do czynienia na codzień, więc temat znam od podszewki, a tego co napiszę, to wam żaden sprzedawca nie powie, bo albo nie będzie wiedział, albo nie będzie to w jego interesie. Przy zakupie jakiegokolwiek produktu, także odtwarzaczy MP3,(spożywcze inaczej się rozpatruje), jeżeli kupujemy dla siebie, czyli nie na fakturę VAT dla firmy, tylko prywatnie na paragon, to nie jest ważne, czy dostaniemy kartę gwarancyjną, czy nie. Tu chroni nas "Ustawa o Szczególnych Warunkach Sprzedaży Konsumenckiej" 27 lipca 2002, (Dziennik Ustaw z 2002, nr 141 poz. 1176), która nas, jako konsumentów chroni. Jest to ustawa, która przenosi dyrektywy Unii Europejskiej na polskie prawo handlowe. Co nam to daje? Kiedy nam się zepsuje odtwarzacz, o ile nie jest to z naszej winy, możemy reklamować towar na dwa sposoby. Pierwszym z nich jest karta gwarancyjna, drugim ustawa, o której pisałem. My decydujemy, z którego chcemy skorzystać. Tylko trzeba dokładnie sprawdzić, który sposób będzie dla nas lepszy. Karty gwarancyjne posiadają dużo kruczków, więc nie zawsze warto z nich skorzystać. Warto, gdy gwarancja jest dana na więcej niż 2 lata, (bo ustawa chroni nas 2 lata), a nam się sprzęt popsuje po tym czasie, wtedy gwarancja jest jedyną drogą. Jeżeli chcemy reklamować sprzęt przed upływem 2 lat, to musimy sprawdzić czy gwarancja nie ma żadnych pułapek. Dla przykładu: towar trzeba dostarczyć na własny koszt do serwisu, a nie do punktu, gdzie kupiliśmy towar, a tu się okazuje, że serwis jest w innym mieście albo w innym kraju. -towar trzeba dostarczyć w oryginalnym opakowaniu, a my wyrzuciliśmy pudełko i nie mamy go Takich kruczków jest mnóstwo, więc jeśli ktoś ma pytania to służę pomocą. Dla nas jest wygodniej z regóły skorzystać z ustawy. jeśli towar nie działa poprawnie (zakładam brak winy użytkownika) to możemy go reklamować jako "Towar nie zgodny z umową". Do tego wystarczy paragon, (koledzy Zygmunt, Zewin i Skrzynek mają rację co do xero paragonu, bo na drukarkach termicznych wietrzeją jak diabli), albo można poprosić o spisanie umowy Kupna-Sprzedaży(daje nam to ustawa). W ciągu 2 tygodni muszą dać odpowiedź czy reklamacja została uznana czy nie. jeśli nie zrobią tego na piśmie, to znaczy , że uznana. Teraz muszą naprawić lub wymienić na nowy. Jeśli nie mogą tego zrobić to muszą oddać kasę. I tutaj jest mały kruczek, jeśli oddamy do reklamacji towar przed upływem 6 miesięcy od daty zakupu, przyjmuje się, że towar był zepsuty (fachowo: nie zgodny z umową) w dniu sprzedaży i sklep ma obowiązek załatwić opinię rzeczoznawcy, czy towar nie był popsuty przez klienta, natomiast po upływie pół roku to my musimy załatwić rzeczoznawcę, żeby udowodnić, że towar nie był popsuty przez nas tylko była w nim wada. W Carrefour nikt nie bawi się w takie rzeczy, kiedyś oddałem jakiegoś playera, którego sam popsułem przypadkiem (zjarał się od wadliwego komputera)i bez słów wymienili mi na nowy, ale na cuda nie ma co liczyć. Dołączam w Acrobacie treść ustawy, przyda się, jakby jakiś sprzedawca chciał was wydymać i robił problemy z reklamacją, możliwe, że ten text zamieszcze jeszcze w innych, podobnych tematach. Dotyczy to nie tylko odtwarzaczy, ale wszystkiego, co kupujecie(na upartego można spisać umowę na zapałki, a potem je reklamować) Jakby co, to służę wiedzą. Pozdrawiam...Mayky Pranxter http://www.bpv.superhost.pl D20021176L_1_.pdf
  3. Masz rację, w T10 należy użyć "recovery", który skasuje stary soft a zainstaluje nowy. Jak próbowałem to robić przez "Update" to stanęło na 78% i komunikat, że soft nie skasowany. Musiałem zrobić back i obyło się bez dymu, ale jak teraz odłaczysz sprzęt od USB, to może się zepsuć na amen. Napisałem w innym dziale jak to bezboleśnie zrobić, dodam plik txt z instrukcją instrukcjaMTP_UMS.txt
  4. Witam. Temat był dawno temu poruszany, ale dodam coś od siebie, ponieważ nadal tak samo wszystko obowiązuje jak kiedyś, a niejednej osobie może pomóc przy reklamacjach sprzętu. Jakby ktoś miał wątpliwości co do mojego postu, to nadmienię, że jestem kierownikiem jednego ze sklepów w centrum handlowym przy Carrefour i mam z reklamacjami do czynienia na codzień, więc temat znam od podszewki, a tego co napiszę, to wam żaden sprzedawca nie powie, bo albo nie będzie wiedział, albo nie będzie to w jego interesie. Przy zakupie jakiegokolwiek produktu, także odtwarzaczy MP3,(spożywcze inaczej się rozpatruje), jeżeli kupujemy dla siebie, czyli nie na fakturę VAT dla firmy, tylko prywatnie na paragon, to nie jest ważne, czy dostaniemy kartę gwarancyjną, czy nie. Tu chroni nas "Ustawa o Szczególnych Warunkach Sprzedaży Konsumenckiej" 27 lipca 2002, (Dziennik Ustaw z 2002, nr 141 poz. 1176), która nas, jako konsumentów chroni. Jest to ustawa, która przenosi dyrektywy Unii Europejskiej na polskie prawo handlowe. Co nam to daje? Kiedy nam się zepsuje odtwarzacz, a ile jest to z naszej winy, możemy reklamować towar na dwa sposoby. Pierwszym z nich jest karta gwarancyjna, drugim ustawa, o której pisałem. My decydujemy, z którego chcemy skorzystać. Tylko trzeba dokładnie sprawdzić, który sposób będzie dla nas lepszy. Karty gwarancyjne posiadają dużo kruczków, więc nie zawsze warto z nich skorzystać. Warto, gdy gwarancja jest dana na więcej niż 2 lata, (bo ustawa chroni nas 2 lata), a nam się sprzęt popsuje po tym czasie, wtedy gwarancja jest jedyną drogą. Jeżeli chcemy reklamować sprzęt przed upływem 2 lat, to musimy sprawdzić czy gwarancja nie ma żadnych pułapek. Dla przykładu: towar trzeba dostarczyć na własny koszt do serwisu, a nie do punktu, gdzie kupiliśmy towar, a tu się okazuje, że serwis jest w innym mieście albo w innym kraju. -towar trzeba dostarczyć w oryginalnym opakowaniu, a my wyrzuciliśmy pudełko i nie mamy go Takich kruczków jest mnóstwo, więc jeśli ktoś ma pytania to służę pomocą. Dla nas jest wygodniej z regóły skorzystać z ustawy. jeśli towar nie działa poprawnie (zakładam brak winy użytkownika) to możemy go reklamować jako "Towar nie zgodny z umową". Do tego wystarczy paragon, (koledzy Zygmunt, Zewin i Skrzynek mają rację co do xero paragonu, bo na drukarkach termicznych wietrzeją jak diabli), albo można poprosić o spisanie umowy Kupna-Sprzedaży(daje nam to ustawa). W ciągu 2 tygodni muszą dać odpowiedź czy reklamacja została uznana czy nie. jeśli nie zrobią tego na piśmie, to znaczy , że uznana. Teraz muszą naprawić lub wymienić na nowy. Jeśli nie mogą tego zrobić to muszą oddać kasę. I tutaj jest mały kruczek, jeśli oddamy do reklamacji towar przed upływem 6 miesięcy od daty zakupu, przyjmuje się, że towar był zepsuty (fachowo: nie zgodny z umową) w dniu sprzedaży i sklep ma obowiązek załatwić opinię rzeczoznawcy, czy towar nie był popsuty przez klienta, natomiast po upływie pół roku to my musimy załatwić rzeczoznawcę, żeby udowodnić, że towar nie był popsuty przez nas tylko była w nim wada. W Carrefour nikt nie bawi się w takie rzeczy, kiedyś oddałem jakiegoś playera, którego sam popsułem przypadkiem (zjarał się od wadliwego komputera)i bez słów wymienili mi na nowy, ale na cuda nie ma co liczyć. Dołączam w Acrobacie treść ustawy, przyda się, jakby jakiś sprzedawca chciał was wydymać i robił problemy z reklamacją, możliwe, że ten text zamieszcze jeszcze w innych, podobnych tematach. Dotyczy to nie tylko odtwarzaczy, ale wszystkiego, co kupujecie(na upartego można spisać umowę na zapałki, a potem je reklamować) Jakby co, to służę wiedzą. Pozdrawiam...Mayky Pranxter http://www.bpv.superhost.pl D20021176L_1_.pdf
  5. Siemanko, jestem nowym użytkownikiem forum, lecz nie nowym iRiver`owiczem Pewnie będę się powtarzał, z poradami, odnośnie zmiany softu za pomocą iRiverfirmwareupdater1.50, ale sądzę, że przyda się instrukcja krok po kroku, tym, co zakupili niedawno iRivera i boją się zrobić upgrade softu, czy to ręcznie czy to za pomocą w/w programu. Mam model T10 512 EU bez radia i na jego przykładzie podam jak zrobić "renowację" firmware. Zakładam, że część użytkowników ma swoje iRivery takie, jakie zakupiła w sklepie, czyli ze starym firmware (pewnie1.23, albo coś koło tego) , więc "renowację" przeprowadzimy w dwóch etapach: I etap - zmiana firmware 1.2x na 1.70 lub 1.70P(PURE dla odtwarzaczy bez radia) obie wersje firware pozostaną w formacie MTP II etap - zmiana formatu z MTP na UMS, (dopiero z nowszym softem można zamienić MTP na UMS) I etap 1. ściągnij program http://www.iriver.com/html/support/download/sudw_list.asp , wybierając swój model z listy. 2. Uruchom program. 3. Gdy się uruchomi wciśnij NEXT 4. Podłącz odtwarzacz do USB, i koniecznie włącz w nim POWER 5. Na odtwarzaczu pojawi się napis "USB Connect" 6. Program wykryje Twój model odtwarzacza i wersję firmware, oraz pokaże, na jaką chce zmienić (1.70) 7. Użyj przycisku "Recovery", w odróżnieniu do "Update", ta funkcja kasuje stary firmware i instaluje nowy. 8. Poczekaj, aż się skopiuje(widać na pasku 100% i program napisze, że trzeba odłączyć odtwarzacz) 9. Wciśnij "Finish" 10. Odłącz odtwarzacz od USB, jeśli jest w Windows na Trayu(prawy, dolny róg) Bezpieczne usuwanie sprzętu, to skorzystaj z tej opcji i dopiero odłącz odtwarzacz. 11. Włącz odtwarzacz. 12. Odtwarzacz spyta czy chcesz uaktualnić firmware, zaznacz "YES" 13. Teraz pojawi się napis, żeby nie ruszać odtwarzacza, w czasie zmiany oprogramowania, (może się pojawić po ponownym włączeniu) to taki obrazek ze strzałkami do góry 14. Trzeba poczekać kilka minut, aż się odtwarzacz upora z tym. 15. Po włączeniu jest już nowy firmware, dalej działający w systemie MTP 16. Sprawdź w Settings/Advanced/System Info, powinno być 1.70 lub 1.70P Teraz małe wyjaśnienie dla tych, którzy nie wiedzą, po co się zmienia MTP na UMS Jak masz nowy odtwarzacz iRiver, to nie zgrasz piosenek do niego inaczej, niż przez WindowsMediaPlayer10, za pomocą synchronizacji tego programu z twoim odtwarzaczem. Dużo zabawy z tym, tworzenie list, sodawanie do synchronizacji, można się pomotać, a na koniec jak uruchomisz odtwarzacz, to i tak nic nie jest poukładane tak jak byś chciał(można to zrobić, ale nie każdy potrafi i nie każdemu się chce). I to jest wada systemu MTP. Po zmianie systemy z MTP na UMS, komputer widzi odtwarzacz jako dodatkowy dysk wymienny, na który zgrywasz utwory jakbyś kopiował do innego folderu. Możesz kopiować także całe foldery z utworami, a odtwarzacz pokaże ci wszystko tak jak chcesz. I tyle, po prostu trzeba wiedzieć, nie wnikając w szczegóły. II etap - zamiana systemu MTB na UMS 1. Uruchom program (ten, co poprzednio) 2. Podłącz odtwarzacz do portu USB 3. Program wykryje twój model odtwarzacza oraz firmware(teraz już nowa wersja 1.70, w konsekwencji kroku I) 4. Jeśli poprzedni punkt był spełniony(nowa wersja firmware) to pojawi się w prawym, dolnym rogu okna programu, dodatkowy przycisk MTP<->UMS 5. Wciśnij go, zacznie się wymiana firmware. 6. Po zakończeniu wciśnij finish 7. Wykorzystaj funkcję Bezpieczne Usuwanie Sprzętu (prawo, dół Windowsa, na trayu)!!!!!!!! 8. Odłącz odtwarzacz od USB 9. Włącz odtwarzacz 10. Potwierdź zmianę firmware (YES) 11. Poczekaj aż się zaktualizuje. 12. Teraz możesz używać swojego iRivera jako wymiennego dysku i cieszyć się nim bez ograniczeń. 13. Pamiętaj o Bezpiecznym Usuwaniu Sprzętu Mam nadzieję, że chociaż jednej osobie pomoże ta prosta instrukcja. Dołączę ją jako plik textowy. Pozdrawiam Mayky Pranxter www.bpv.superhost.pl instrukcjaMTP_UMS.txt
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Zarejestruj się aby mieć większy dostęp do zasobów forum. Przeczytaj regulamin Warunki użytkowania i warunki prywatności związane z plikami cookie Polityka prywatności