Jump to content

BURNART

Bywalec
  • Posts

    279
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

BURNART last won the day on March 9 2020

BURNART had the most liked content!

Reputation

301 Excellent

1 Follower

Recent Profile Visitors

10,598 profile views
  1. X2 ja bym odrzucił ze względu na aktualną konkurencję. Najtańsze hihimany pewnie będą lepsze. X2 to takie.. no właśnie specyficzne. Niekontrowersyjne to mogą być CAL np
  2. Polecacie jakiś tani kabel 3.5mm stereo do 4.4mm stereo?

    1. Perul

      Perul

      4,4mm to sygnał zbalansowany (nie stereo), chodzi Ci o wtyk 3,5mm również zbalansowany (standard HiFiman)?

      Tak zrobiłem w tych kabelkach, tylko że nie 4,4mm, a 2,5mm przeciwległe końcówki są.

      IMG_20220115_111343.jpg

      a tu z 4,4mm

      IMG_20220113_085836.jpg

    2. BURNART

      BURNART

      No właśnie do końca nie wiem jak to ma wyglądać - jakieś dziwne połączenie w Avantone Planar. Że masz dwa gniazda i do obu możesz podłączyć jeden kabel 3.5mm i dźwięk będzie stereo.

  3. Miałby ktoś pożyczyć Luxury&Precision W2 pożyczyć na testy?

    1. BURNART

      BURNART

      Mam W1 i chciałbym porównać. Mogę zaproponować HIby FC3 lub Tempotec Sonata w zamian :)

  4. Jak masz możliwość to przesłuchaj/kup HD250 czyli w sumie zamknięte 540 z minimalnie mniejszą sceną, dużo lepszym i rozciągniętym basem, ale tam trzeba posiedzieć nad górą bardziej - jest ostrzej.
  5. K500 chyba najlepsze nie? Były i naturalne scenicznie i brzmieniowo dla mnie. Pytanie czy mieliśmy tą samą wersję - ja miałem early production, czyli tzw. EP
  6. EQ zostało stworzone do audio i jest używane na każdym etapie od nagrania przez miks, mastering i odsłuch. Może chodzi Ci o to @Compton, że nie da się EQ zrobić z słuchawek niskiej klasy słuchawki najwyżej klasy? Że liczy się materiał membrany, materiały budy, damping, pady, kubatura itd? Mocne słowa i mocne obelgi, a chyba wzajemny szacunek mimo różnicy poglądów (nawet takich, które wyrobiło się tak czy inaczej) powinien być podstawą. Wszyscy mamy ciężej pod napływem całej sytuacji (lub pod napływem sztucznej pompy) na świecie, ale może warto nie iść tak ostro chociaż tu.
  7. Słuchania po EQ również bym nie polecał każdemu ale to najszybsze i najtańsze rozwiązanie aby sprawdzić co dany zestaw może nam zaoferować. Nie każdy ma sprzęt do porównania lub nie ma finansów a mody na własną rękę mogą być ryzykowne i też kosztowne. Tak jeszcze ostatecznie taka myśl mi przyszła do głowy, że jak pisze @Compton ważne jest na tym forum to, że wymieniamy się odczuciami na temat np. synergii. Tak naprawdę widzę tu podobny temat jak new school i old school w rapie. Można by zrobić taki meet/beef że te same słuchawki prezentuje dwóch forumowiczów. Jeden na najczystszym dacu, ampie i EQ tak jak uważa że brzmi to najlepiej a drugi np. dac r2r, lampa, custom pady i grille. Potem ślepe testy tych, którzy przybyli, opis wrażeń na forum i mamy i historię i zabawę i materiał edukacyjny
  8. Wchodząc w tą dyskusję - chociaż to powinien być trochę temat inny niż klub Hifimana to napiszę coś od siebie. Produkuję swoją muzykę i chyba bawiłem się każdym cyfrowym EQ i innymi wtyczkami korekcyjnymi do przełożenia miksu głośnikowego na słuchawkowy. W produkcji używa się sprzętów i analogowych i cyfrowych. Analogowych głównie ze względu na "feeling" pod palcami - encodery, suwaki, klawisze, pady lub ze względu na to że mają swój charakter - pływa nierówno fala, zegary są źle ustawione, coś generalnie z punktu elektronicznego jest jakby zepsute lub niedoskonałe, ale nasze ucho uznaje to za plus. Teraz jeśli chodzi o EQ słuchawek jest podobnie jak z materiałem źródłowym i próbą miksu tego materiału. Jeśli jest on z natury (został już tak nagrany) pełny szumów, dziur w paśmie itd. to ciężko z tego ukręcić coś dobrego. Są słuchawki, które świetnie współpracują z EQ (dla mnie np. Nighthawki, Avantone) i takie które nie szczególnie. Mi osobiście nie udało się rozwiązać problemów które słyszałem w HD800 poprzez EQ. Na pewno EQ może skopać bardziej sytuację gdy robimy agresywną korekcję poprzez filtry typu bell. Mody, damping czy pady zawsze dają coś za coś. Uważam, że trzeba zrobić fizycznymi materiałami co się da, a w ostateczności używać korekcji. Tyle że jeśli i tak chcemy coś zmieniać fizycznie to lepiej to zasymulować najpierw EQ. Takie kółko I tak - w studiach głównie używa się cyfrowej korekcji w temacie odsłuchu na monitorach. Zazwyczaj jest to adaptacja akustyczna pomieszczenia (w przypadku słuchawek będą to pady i damping budy) a potem pomiary mikrofonem i korekcja. Zazwyczaj Sonarworksem lub Room EQ Wizard. Niektóre systemy np. od Geneleca mają taką opcję już wbudowaną i to swoje kosztuje. Jeśli ktoś słyszy przesunięcia fazowe, a nie to, że np. źle jest ustawiony gain na wejściu lub wyjściu w systemie to spróbujcie korekcję Fabfilter Pro Q3 za pomocą EqualizerAPO. Tam jest opcja korekcji znowu tego. Pady i damping to dla mnie podstawa, którą zawsze sprawdzałem i będę sprawdzał. Niemniej łatwiej było mi i też naturalniej "dopieścić" coś EQ niż kablami lub lampami. Edit: Jeszcze zapomniałem o chyba najważniejszym aspekcie czyli o tym gdzie się wypowiadamy i jakie tematy poruszamy. Dla mnie "nasze" forum na którym aktualnie piszemy jest głównie o sprzęcie, który możemy kupić i ma grać tak albo inaczej. Są fora takie jak ASR gdzie głównie się mierzy i rozmawia o specyfikacji, są fora o audio na rynek pro gdzie opiera się większość na cyfrze i fora takie jak SBAF gdzie jest mocny miks kupna, modowania i budowania od podstaw. Tam można ciekawie poczytać o rozbieraniu na części pierwsze elementów toru i poprawianiu tego wszystkiego zarówno tymi metodami jak innymi aby uzyskać to lub tamto.
  9. Ja założyłem pady od GL2000 i EQ. Pady dają trochę gorsze brzmienie ale sprawiają że scena się powiększa. Tu porównanie padów. Czerwone oryginał, niebieskie to hybrydy od GL2000 w kształcie litery D. W temacie poprawności bez wodotrysków w żadną stronę są dla mnie "hitowe".
  10. Jak ten Topping gra z Twoimi słuchawkami @lobuz1?
  11. @waski co to za drivery?
  12. Mam pierwszą wersję Zooaux (druga rewizja to słabizna - też mam) i jest jeszcze lepszy niż CX Pro. Czyli moja nowa rekomendacja na tani dongiel to Avani. Potem Tempotec Sonata HD Pro - niekoniecznie lepsze od Zooaux/Avani. Mam preorder na Tempoteca E44 także dam znać.
  13. Gdzie można posłuchać sluchawek Raał?

    1. whero

      whero

      masakra - ciężko... jeżeli mogę doradzać to powiem że nie warto i lepiej znajdź akg k1000 ;)

    2. BitWolf

      BitWolf

      Mieliśmy je na meecie w Łodzi bodajże 2 lata temu i zaciekawiły wręcz nikogo. Każdy sprawdził, każdy stwierdził że meh.

  14. Nie miałem nigdy Ultrasone, więc nie wiem jak działa ich baffle. Możesz spróbować płatka pojedyńczej warstwy na całości lub tylko tam gdzie przykładając ucho bez pada słyszysz najwyższe partie góry. Motyw z taśmą micropore 3m tutaj wypróbowałbym klejąc okrąg na środek i wzdłuż rantu na przykład. Nie zakrywając taśmą driverów ani tych białych portów. Ta taśma to: https://www.3mpolska.pl/3M/pl_PL/p/d/v000142258/
×
×
  • Create New...

Important Information

Register to have access to community resources. Forum rules Terms of Use and privacy anc cookies policy Privacy Policy