Jump to content

Filas

Bywalec
  • Content Count

    1,125
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    4

Filas last won the day on March 28 2013

Filas had the most liked content!

Community Reputation

207 Excellent

About Filas

  • Rank
    król
  • Birthday 07/01/1995

Dodatkowe

  • odtwarzacz
    xz1c,e5470
  • słuchawki
    k371,qc35-II
  • testuję
    cierpliwość
  • chcę
    być serem

Contact Methods

  • Website URL
    http://last.fm/user/filas312

Ogólne

  • Location
    Internety

Recent Profile Visitors

8,359 profile views
  1. Wybacz, jeżeli odniosłeś wrażenie braku odpowiedzi na to, co piszesz - sposób podkreślania pewnych kwestii i rozkładania akcentów wypowiedzi kazał mi ułożyć swoje w taki a nie inny sposób, i - jak to często bywa - trochę żeśmy się rozminęli. Wyjaśnione? Mam nadzieję. Skoro sprzęt studyjny kalibruje się na SPL rzędu 79-85dB (to są typowe widełki z wytycznych choćby telewizyjnych), to symulowanie na nich charakterystyki słyszenia rzędu 75-76dB nie miałoby w zasadzie w ogóle sensu - inżynier raczej nie będzie nagle cudował i aproksymował, bo też tym zjawiskom podlega, więc po to kalib
  2. No dobrze, więc w takim razie, skoro się upierasz (bo uważałem, że olałeś temat): Wspominasz o stylizowaniu muzyki na odsłuch bliższy koncertowemu, chociaż koncertowe venues bardzo często też mają kompletnie inny charakter między sobą. Ponadto wzmiankujesz o tym, jak gdyby izofony to był jakiś marginalny, nieistotny element sprawy, natomiast to jest kluczowa kwestia, którą bierze się (zamiast małpować diffuse field) w projektowaniu współczesnego sprzętu. Powiem więcej - mastering możesz zrobić z uwzględnieniem charakterystyki danej izofony, natomiast nie zrobisz uniwersalnego mastering
  3. Tu jest oficjalny tool https://crinacle.com/graphs/headphones/graphtool/ do obrazowania różnic, wystarczy wyrzucić z listy "IEF Neutral Target" (a co ciekawe można go potem dorzucić po dodaniu dwóch par) i można sobie ładnie zestawić krzywe w sposób trochę bardziej precyzyjny! To powyżej 1k to w dużej mierze powietrze i detale barwy instrumentów. Te 890zł to jest oficjalny rynkowy target, więc raczej tylko spadnie, ~800zł to była cena okazyjna w pre-orderze. Odpowiedzi czasem edytuję, bo po prostu po ponownym przeczytaniu zauważam, że posadziłem babola. Nie miej mi tego za z
  4. O, no widzisz, sprawdzone to przynajmniej jakiś pogląd teraz masz. Ogólnie, to warto też pamiętać o dopasowaniu głośności między parami, co bywa trudne, żeby zrobić dobrze, a często głośniej = lepiej percepcyjnie. Ale nie ma co marnować na to zbyt wiele czasu. Porównywałeś wykresy z jednego konkretnego portalu, czy z różnych? To się jak gdyby "nie przenosi", w sensie należy porównywać pomiary z zestawu A z pomiarami z zestawu A (na przykład Crinacle wszystkie ma na takiej samej głowie typu GRAS), inaczej różnica w budowie "couplera", jak się to określa, gra rolę i rozmywa obraz.
  5. Jakie "przede wszystkim od rezonansów małżowiny usznej"? Raczej mowa o interakcji odpowiedzi częstotliwościowej z uchem, które razem, sumarycznie, dają "przekonujący, robiący wrażenie kolumn" charakter tonalny i w efekcie scenę. IEM-y mogą mieć wbity "realistyczny" HRIR (czyli odpowiedź głowy) w FR i wtedy będą brzmiały przestrzennie i przekonująco "out of your head", tylko to jak z trafieniem idealnie pasujących butów - trafić we własny HRIR (zależny od kupy czynników) w sprzęcie konsumenckim bez stosowania korekcji, to raczej nierealne. Przypuszczam, że scena działa podobnie na zamknięciakac
  6. Czy odczujesz taką samą barwę? Niby tak, ale niekoniecznie. A szkoda! Fajny post pana oratory1990 na ten temat, myślę, że wyczerpujący https://old.reddit.com/r/oratory1990/comments/gbdi7v/after_eqbeats_solo_pro_is_the_best_headphone/fpay3b5/. Spróbuj znaleźć SRH840 na https://github.com/jaakkopasanen/AutoEq/ i "skorygować" 840 do krzywej Harmana - zmiany pewnie będą subtelne, natomiast to samo w sobie ciekawy eksperyment, bo nie trzeba korygować w ciemno. Ogólnie, to co weźmiesz słuchawki i skorygujesz (pomijając błędy w pomiarach), to na każdych dostaniesz co innego, a FR niby ten
  7. Czy resolving Anand w stosunku do Sundar uzasadnia "double the price"? Kupiłbym se planary.

    1. Show previous comments  6 more
    2. MrBrainwash

      MrBrainwash

      Jakbym nie miał jeszcze żadnych to możliwe że skusiłbym się na sundura nawet jeśli dużej różnicy by nie było, licząc że jakieś tam profity w charakterze będą. Jednak HE-4XX według mnie mają zbyt dobry value, a za te 400zł co można było je już zobaczyć z drugiej ręki, to kradzież. ;) Oczywiście nie każdy będzie podzielał tej opinii. Też muszą podejść, ja akurat lubię takie granie. 
       

    3. Filas

      Filas

      @MrBrainwash zamierzasz zapoznać się z premierującymi w tym roku HE-400i 2020?

    4. MrBrainwash

      MrBrainwash

      @Filas raczej nie mam parcia. cały czas się waham ze sprzedażą R70x i K712 i być może też HD58x choć raczej je sobie zostawie. I będę słuchał na amironach he4xx hf580 X2 i na razie więcej mi do szczęścia nie potrzeba. W przyszłości może przesiadka na sundara. 

       

      Może jakieś objawienie się pojawi na rynku albo tanie tygry wpadną. 

       

      Między 400i a 4xx różnice mogą być, ale stawiam na to że wynikają one z padów albo z docisku, opinie nie są jednoznaczne, ale mowa jest że 400i bardziej szczegółowe jaśniejsze, a 4xx bardziej basowe cieplejsze. Ja więcej detalu nie potrzebuje i tak jak na moje ucho jest na poziomie amironów + szybkość planarów, a basu nie chciałbym tracić. 

  8. jak ktoś tu bardzo lubi (a pewnie parę osób się znajdzie) Low i "Heroes" Bowiego to polecam poszukać sobie w necie sampli z SACD, na które pewna grupka zapaleńców wrzuciła transfery reel-to-reel, nieporównywalne mastery z tymi z CD-ków (przynajmniej z tymi z 1991 które znam).

    1. zdzichon

      zdzichon

      A mógłbyś rozwinąć albo jakiegoś linka podrzucić? Co to znaczy nieporównywalne? Jakieś inne aranżacje czy stricte o SQ mówimy? Zielony w temacie DSD i SACD jestem.

    2. paatos

      paatos

      A ja się właśnie spotkałem z negatywnymi opiniami na temat tego ripu.

    3. Filas

      Filas

      @zdzichon https://www.youtube.com/watch?v=Y3X6PzsEjIg

       

      mam odczucie dużo lepszej przestrzenności miksu, separacja jest dużo bardziej zadowalająca, ale może to być po prostu nadmuchana góra. Kiedy to pisałem to wydawało mi się, że różnica jest większa, ale ogółem wersje CD zdają się być bardzo mało sympatyczne, niepotrzebnie ciemne.

       

      @paatos nie dziwię się, bo ogółem te ripy są bardzo jasne, ale poza paroma pierdnięciami tu i ówdzie do technikaliów nie idzie się przyczepić, zaś z jakiegoś powodu całość zdaje się o wiele przestrzenniejsza. Tylko to się zdarza też przy nadmuchanej górze, taka iluzja przestrzeni, tak czy siak imo są sympatyczniejsze, nie kłują nawet.

      @paatos tylko, że w sumie do teorii o przesadzonej górze nie pasuje fakt, że w ani jednym momencie nie brakuje wypełnienia, ogółem CD zdają się mieć mocno ściśnięte transjenty.

  9. przypał, ostatnio usmażyłem minidżeka lutując nowego do Audeo, są jakieś fajne minidżeki które mi się nie stopią? :D

    1. Show previous comments  3 more
    2. Ardian

      Ardian

      smaży to sie blanty B)
      Potem nawet oryginalne kable grają super :lol:

    3. retter

      retter

      a było kupić lutownice i cynę niż próbować to na patelni z masłem kokosowym naprawiać słuchawki ... ale może z mikrofalą pójdzie ci lepiej :D

  10. i co mam w tym nagraniu rozumieć jako 'cyfrowy nalot'?
  11. Napisałem coś, co znaczy mniej więcej tyle samo, czyli jak sobie to wyobrażam, a nie mam pojęcia jak miałoby to brzmieć.
  12. Opisałbym, ale nie mam zielonego pojęcia co to pojęcie ma znaczyć, stąd też wyszła cała dyskusja
  13. O to to, właśnie! A mówią, że ta dyskusja jest bezcelowa. Wysłane z mojego Xperia Z1 Compact przy użyciu Tapatalka
  14. ja zdecydowanie jestem za pomidorowym posmakiem sopranów. doskonale rozumiem, że 'wy wiecie o co chodzi z cyfrową górą', ale pytanie skąd w ogóle się to określenie wzięło? przemycacie dodatkową informację, która zupełnie świeżych będzie od razu nastawiała tak a nie inaczej do pewnej formy zapisu! "metalowo-nerwowo-brzęcząca" to już jakieś określenie, które coś znaczy. pisanie o 'cyfrowej górze' od razu powoduje wizję postującego jak gostka po siedemdziesiątce, który nadal kojarzy Internet z blipami, blopami i obrazuje 'wady' techniki cyfrowej na trzybitowej kwantyzacji
  15. Nie angażujmy polityki do rozmów o audio, bo to jest jeszcze gorsze. Tak, zdecydowanie cofanie całego ględzenia o 'cyfrowym' i 'analogowym' brzmieniu jest na miejscu.
×
×
  • Create New...

Important Information

Register to have access to community resources. Forum rules Terms of Use and privacy anc cookies policy Privacy Policy