Jump to content

fallow

Legendarny
  • Content Count

    2,633
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    17

fallow last won the day on July 28 2019

fallow had the most liked content!

Community Reputation

481 Excellent

1 Follower

About fallow

  • Rank
    Bodhisattva

Ogólne

  • Location
    Śląsk

Recent Profile Visitors

12,487 profile views
  1. fallow

    Muzyczne Zakupy

    Jeszcze to testuje. Poki co probowalem na Violectric V200, Yamamoto HA02 i Woo 2. Zdecydowanie najbardziej podobaja mi sie na Woo 2 a teoretycznie powinny zagrac najlepiej na V200.One nie wymagaja zadnej elektrowni wiec domniemuje ze zgrania sie tonalne ma tu znaczenie. Impedancja leza rowniez Yamamoto, ktory jest bardzo niestandardowym OTLem celowanym pod niska impedancje. Natomiast (jako ze mam praktycznie cala rodzine lamp 6AS7, 6080) na Woo 2 moge dobrac to co im najbardziej siada. Troche zyskluje tez na tym bas, kiedy uzyje sie lamp o ciut wyzszej impedancji wlasnej bo wowczas bas sie podbija. W tych sluchawkach bas jest na tyle dobrze prowadzony, ze nie traci na jakosci. Wiec poki co najlepiej z Woo 2, ktorego na codzien uzywam z ADX5000.
  2. fallow

    Muzyczne Zakupy

    Bardziej o calkowity ciezar, sa cale szczescie tak skontruowane, ze ten ciezar rozklada sie na palaku i troche na nausznicach. Palak jest rowniez dwuczesciowy. Obecnie uzytkuje ATH ADX5000 i Fostexy TH900mkII - jedne i drugie sa znacznie lzszejsze. Jest to bardziej ogolne calosciowe wrazenie, ze ma sie na glowie odczuwalne sluchawki - jak Beyery T1, T5, DT880 czy jakiekolwiek Audeze badz HiFiMany. W stosunku Do ADX5000 czy GS1000 jest po prostu czuc. Nie maja jednak mocnego nacisku palaka jak Focale, ktore przez to malo mi pasuja, i nie spadaja z glowy jak np. ciezkie PS1000. Slucham na nich przez kilka dobrych dni, poziom jakosciowy ADX5000 na pewno to nie jest, ale mysle, ze spokojnie moga stanac w szranki z TH900. Tak ogolnie, to dawno nie bylo na rynku tak grajacych sluchawek na tym poziomie jakosciowym, brazna poszla jakby w TOTL headphones i wszystko ocieplila oraz dodala basu. To przede wszystkim zrobil Sennheiser z HD800 i Beyer z T1. Inni zrobili juz nowe modele. A tu prosze jak by ktos sobie przypomnial dlaczego tak popularne byly kiedys AKG K701. K701, nie zadne K702, K712, Q701 czy K702 65th Anniversary. Po prostu K701. Trzeba zmiksowac to troche z sygnatura SRH940 oraz dodac element spojnosci, plastycznosci, pewnie wlasciwy dla wiekszosci drvierow opartych na biocelulozie oraz wiecej szczlogowosci i detali, szybkie transienty (a'la SRH940) tylko lepiej. Byc moze to za sprawa usztywnienia tego przetwornika nono wloknem oraz na modle Dziadka Grado ktory robi to recznie oraz ATH w najwyzszych modelach przetwornika osadzonego w najtwardszych stopach metali najmniej przenoszacych drgania. (Samego basu jednak troche wiecej niz przy K701, jak trzeba to zabuczą). Sluchawki zamkniete grajace na modle otwartych z przestrzennym basem mowiac wprost audiofilsko pudelkowym, konturowym bez duzego impaktu. Kompletnie nie dla basolubow. Nawet nie dla osob lubiacych lekko zaznaczony bas. Ide o zaklad ze mniej doswiadczeni uzytkownicy bede mieli problem wychwycic ze to najnizsza niska srednica jest tutaj lekko cofnieta co sprawia wrazenie mniejszego dociazenia i rozklada linie basowa na czynniki pierwsze. Ja akurat zawsze lubilem ten zabieg. Srednica ma znamiona biocelulozy, jest organiczna. Bardzo ale to bardzo naturalna. Sa to jedne z tych sluchawek ktore u mnie przechodza znakomicie "test ludzkiego glosu". Brzmi to po prostu jak gdyby ktos obok stal i mowil. Ta srednica jest lekko ocieplona. Gora jest bardzo dobrze rozciagnieta, zaznaczona i detaliczna. Obecna ale nie klujaca. Na forach pisza, ze to najwieksza zaleta tych sluchawek. Byc moze tak jest. Wiele detalu i tlenu bez syku i jazgotu. No maja cos ze starych Monitorow te nowe Monitory Pioneera. Separacja intrumentow zwlaszcza w muzyce klasycznej jest przynajmniej na poziomie Zobacze czy u mnie zostana i czy sie do nich przekonam, pewnie gdybym nie mial ADX5000 to zostalyby z mety, mimo ze to inna liga, to jednak zblizony kierunek brzmienia.
  3. fallow

    Muzyczne Zakupy

    Co do Pioneerow: Zabrzmi to troche "bunczucznie" ale mniej sie udzielam na forach od dobrych wielu lat bo meczy mnie brak jasno zdefiniowanego wspolnego slownika oraz nieumiejetnosc oderwania sie od wlasnych preferencji w ocenie klasy brzmienia, naprawde malo kto to potrafi, ja tez caly czas sie tego ucze. Jedno wiem, na pewno nie bede ocenial tych Pionkow po kilku odsluchach, na pewno czuje ze to jest potencjal i to duzy. Nie mam co do tego watpliwosci. Martwi mnie tylko jedna rzecz, sa szeroko opisywane jako bardzo wygodne mimo dosc wysokiej wagi, sa lekko ciezsze od T1 a dla mnie jednak ten ciezar ma duze znaczenie. Juz z T1 mialem problem, chyba po prostu lubie lekkie sluchawki. Grado PS1000 nie moglem zniesc, podobnie z wieloma magnetostatami, nie wiem czy wytrzymam ten aspekt. Najlepiej czuje sie w ADX5000 ktore waza te 280g albo GS1000
  4. fallow

    Muzyczne Zakupy

    Dam, narazie daje se im pograc. Mam taka zasade ze przedwczesnie juz nie oceniam Kupilem w dobrej cenie wiec zakup bezpieczny. Na pewno slychac, ze jest to nielichej proby.
  5. fallow

    Muzyczne Zakupy

    Pioneer SE Monitor 5 Do japończyków mam słabość, w końcu trzeba było to zbadać.
  6. fallow

    Muzyczne Zakupy

    Jasne. Dlugo to Abbas majstrowal a zepsuli go na cle podczas otwierania przesylki. Nie zauwazylem tego i po prostu go wlaczylem. Zindendytikowalem juz cos sie stalo i zamówiłem kilka elementow do wymiany od razu robiac im lekki upgrejd. Mysle ze odpale go w przeciagu tygodnia dwoch. Narazie w domu i w biurze gram na Orchidach. Przy TDA1541 bardzo ciekawe efekty mozna uzyskac majstrojac przy DEM. Abbas opierdzielil to w swoim stylu na lampach, MHDT tez eskeperynentuje z roznymi rozwiazaniami. Postarak sie rowniez przelaczyc TDA w tryb Simultenous bo podobna ma ultra lekkie znieksztalcenia wowczas. Tak radzi tez spec od tej kosci Pedja Rogic. W Analogu MHDT wykorzystuje wlasnie jego rozwiazanie "ideal transistor" do konwersji I/V, natomiast Abbas idzie sciezka Audio Note 3.0 w gore tylko znacznie bardziej purystycznie. Ciekawi mnie bardzo ten Abbas w kontekscie Orchida. Dam powoli znac.
  7. fallow

    Muzyczne Zakupy

    No cóż, powrót do stacjonarnego systemu a raczej systemów, szybciej niż zakładałem. Dość konkretne zakupy :) 1. Abbas Audio Tube USB -> SPDIF Converter V3 i lampy do niego a. 6922 Raytheon b. EAA91 Telefunken c. EC86 Telefunken 2. Abbas Audio R2R NOS DAC TDA1541 (Tube DEM) i upgrejdy: a. Philips E180F b. EAA91 Telefunken c. 6X5 Mullard e. 5687 Tung-Sol f. TDA 1541 S1 Crown g. I2S to Simultaneous Mode Converter 3. MHDT Lab Orchid i... a. Philips E188CC b. TDA 1541 N2 4. Woo Audio WA2 w wersji z preampem i... a. Siemens CCa 50s, grey shields b. Reflektor 6n23o 70s grey shields c. mocy i prostownikow mam sporo 5. Neotech NEMOI 1220 na Furutechach z nowej serii 6. Neotech NEI 3001 mk3 na Neotech DG201 7. Parka Tung Sol 6028 do Yamamoto HA-02 reszte mialem w domu, tym sposobem dwa systemy biurowy i domowy :) Mam jeszcze wersje prototypową DACa bezpośrednio od MHDT Lab, ale nie mogę publicznie pisać o szczególach, jeszcze.
  8. fallow

    Muzyczne Zakupy

    Wedlug obiegowych opinii PRO ma lepszy crossfeed. Faktem jest ze ma dwa uklady AKM4490 i dwa niezalezne tory. Z IEMami gra tak samo. No i jest legitnie symetryczne. Gra to jak napisal Ryka. W modle starych megnetofonow.
  9. fallow

    Muzyczne Zakupy

    Jak ktos ma chec, to wystawilem moje RME w komisie. RME ADI 2 Pro 20th Anniversary Edition. Tak, jest wszystko w nim co potrzeba a nawet wiecej. Jedno z nielicznych urzadzen ktore ma prowadziwie symetryczny uklad od poczatku do konca. No pieknie gra, nawet Piotr Ryka twierdzi, ze pieknie ale... Ale ja jestem juz tak zryty, ze nawet w biurze musze se postawic kloca R2R. Tak ma moj typ i tyle. Przekonalem sie, ja po prostu kurna kocham brzmienie TDA1541 i inne stare NOSy pewnie gorsze niz to RME ale... co zrobic Moze jestem glupi, ale skoncze glupio na swoj glupi sposob
  10. fallow

    Muzyczne Zakupy

    Naprawde ciekawy pomysl. Powinno wyjsc tanio poza jednym. Istota tego wzmacniacza poza prostym ukladem (wedlug filozofii Yamamoto, peosty uklad = najblizej muzyki) problemem sa autorskie papierowo teflonowe trafa. Podobnie jak trudno byloby sklonowac Ear Yoshino HP4 z powodu jego jeszcze bardziej wyszukanych traf.
  11. fallow

    Muzyczne Zakupy

    Bynajmniej tu nie chodzi o ilosc scalakow. W ogole scalakow? :))) Scalaki to w RME
  12. fallow

    Muzyczne Zakupy

    Popełniłem błąd i źle napisałem. Przepraszam. To nie jest wzmacniacz z lampowym stopniem wzmocnienia a potem z wyjsciem na transformatorze wiec nie jest to hybryda. Jest to można powiedzieć, specjalny przypadek OTLa, który radzi sobie dobrze z niskoohmowymi słuchawkami, tak został zaprojektowany. Ciekawostką są papierowo-teflonowe trafa zapożyczone z A-08S. Nie powinien radzić sobie dobrze z wysokoohmowymi jednakże radzi sobie również zaskakująco dobrze z moimi ATH ADX5000 (420 Ohm). U mnie akurat w ezgzemplarzu który mam teraz i lata temu nic nie brumiło. Jest czysto jak łza. Ogólnie jestem bardzo wrażliwy na róznego rodzaju przydźwięki. To np. nie podoabało mi się w Feliks Euforii i Elise, że co jakiś czas w takim samym okresie czasu słyszałem lekki przydźwięk który potem gasł, nie do zauważenia podczas słuchania muzyki. Podobnie nie przekonałem się do Darkvoice 339 które również miał taką wadę. Woo 2 jest całkowicie bezgłośny. Kupiłem go z ogoszenia na hifi.pl - za 1800 PLN. NIe mogłem odpuścić, to psie pieniądze ze ten piękny kawałek sprzętu.
  13. fallow

    Muzyczne Zakupy

    Yamamoto HA-02 Napiszę tak. Stara miłość nie rdzewieje. Pomyslalem ze kupie go ponownie, byla swietna okazja a to jeden z najlepszych wzmacmiaczy sluchawkowych jakie znam do wprawdzie o waskim zastosowaniu (niskoohmowe sluchawki, ktore nie potrzebuja duzo pradu ani watow) Majstersztyk japonskiego wykonczenia i surowosci w pomysle na uklad. Bazujacy na modelu ze szczytu oferty Yamamoto SoundCraft A-08s Yummy pieknie gra jak za dawnych czasów. Jest cos magicznego w jego bezpośrednim brzmieniu. W projekcie jest tylko 1 stage a jest to mimo wszystko hybrydowy wzmacniacz o malej mocy. Bedzie swietnym akompaniamentem dka mojego OTLowego Woo 2. Gra swietnie z Fostexami TH900 (pieknie komponuja sie z nim również kolorystycznie) lub Grado GS1000, czuje ze podszedlby tez niektorym Ultrasonom. More info: http://userweb.117.ne.jp/y-s/HA-02-new-e.html Male pentody to Western Electric 408a.
  14. fallow

    Muzyczne Zakupy

    Napisze oczywiscie. Zainteresowala mnie szczegolnie wersja PRO z autorskim zbalansowanym torem od D/A po sluchawki. W PRO siedza 2 AKM 4490 vs 1 w wersji zwyklej. Przez lata odbieralem tory zbalansowane raczej jako kaprys, czesto wrecz pogarszajacy brzmienie zobacze jak bedzie w tym wydaniu. Moge tu opisac o co dokladnie chodzi w tym rozwiazaniu RME. PS. U mnie "hype" na RME trwa gdzies od 2009 kiedy to RME wyraznie dokopalo w moim systemie Lynxowi. Wole R2R niz najnowsze delta-sigmy. To ponoc jest jedna z lepszych implementacji Verity od dluzszego czasu. Zobaczymy 2 osoby zakupily RME i hype tak? Jak to mowia analitycy, mala probka daje ekstremalne wyniki PS2. Tak naprawde to przekonalo mnie okienko w wersji Anniversary. Serio
  15. fallow

    Muzyczne Zakupy

    Jasne. Opisze z pamieci do tego co slyszalem w zyciu a porownam do swojego NOSa na TDA1541 Ponoc to malenstwo gra analogowo. Zobaczymy.
×
×
  • Create New...

Important Information

Register to have access to community resources. Forum rules Terms of Use and privacy anc cookies policy Privacy Policy