Skocz do zawartości
WIOSENNA PROMOCJA AUDIO 11.03-04.04.2024 Zapraszamy ×

Setmag

Bywalec
  • Postów

    333
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

114 Excellent

Dodatkowe

  • odtwarzacz
    DSDs D4479 MOD
  • słuchawki
    DT150 MOD
  • testuję
    DIY
  • chcę
    Więcej DIY

Ostatnie wizyty

1862 wyświetleń profilu
  1. Problemem okazał się zbyt duży opór na wejściu. Zmieniłem konfigurację rezystorów aby dawały równe 10kom na kanał. Między pin (1-2) 6kom a (2-3) 4kom.
  2. @bbobiiGhost Audio DIY (GAD) AD3 z Chin Trochę już przerobiony, więc też wygląda bardziej na DIY Napięcie żarzenia lampy w stopniu przedwzmacniacza 6,3V, napięcie pracy 30V ok 3mW na wyjściu preampa. 12V+/- na opa1612 moc max ok. 800mW przy 32Ohm słuchawkach. Używam na co dzień 250 Ohm. Fabrycznie Alps 09 10K ( zmierzone 11,3K) teraz rezystory DALE 1W i 3x 0,5W <1% ok 14Kom na kanał. Udało mi się dopasować za pomocą omomierza z jednej strony 6 z drugiej 9 kohm łącznie 14 względem 11,3 oryginalnie. Ale nadal trochę za głośno jest i nie jestem pewien co do zmiany oporu całkowitego. Usunąłem też kondensatory blokujące na wyjściu jeszcze przed zmianą potencjometru, co otworzyło scenę.
  3. Cześć, Aby na stałe pozbyć się potencjometru 10K zaopatrzyłem się w rezystory o łącznej wartości 14K na kanał aby wykonać dzielnik napięcia we wzmacniaczu. Pomyślałem że wystarczy mi ok 1/3-1/4 jego mocy przy wyjściu. Mam niestety problem ze zrozumieniem zasady działania i jaką funkcję pełnił ten popularny Alps (zielony) B10K na 2x3 nóżki. Po wstawieniu rezystorów raz pojawił się znaczny biały szum elektroniki oraz za duże natężenie sygnału. Odwracając konfigurację rezystorów szum zmalał, lecz wzmacniacz pozostał nadal czuły na zakłócenia ze źródła i stanowczo zbyt głośny. W jaki sposób dobrać wartości między pinami 1-2-3 aby ustawić go poprawnie na ok 1/4 głośności w pełni rozkręconego Alpsa 10K?
  4. @slawsim Można rozlutoozlutować go na 2 płytki PCB i skleić na płasko na większej powierzchni. Następnie połączyć między sobą 2 kabelkami a z gniazdem kolejnymi 8 i będzie działać. Dla lepszego efektu można wylutować nóżki socketu DIP8 w Bursonie i przylutować kable bezpośrednio do PCB.
  5. Burson V5i ultra low profile. Tyle samo Bursona w mniejszym opakowaniu. Teraz jest niższy od standardowego opka w gnieździe dip8. Następny pod nóż pójdzie V6 Classic Dual.
  6. Obniżyłem zawieszenie Bursona V5i aby się zmieścił w odtwarzaczu. 3mm na samej obudowie oraz kolejne 2mm na sockecie PCB. Następne będzie rozbebeszenie V6 Classic Dual i bezpieczne połączenie w ciasnych miejscach 10 kabelkami. Będzie troszkę bardziej ryzykowne
  7. Miałem HD545 na równi z AKG K612, DT150 i DT990 600ohm vintage wszystko modowane. Porównywałem je u kolegi również po modach + OCC: HD580 mod otwierający przetwornik pady fabryczne i HD600 również mod tylko lekki centralny bass port plus pady skórzane. Udawane HD265 czyli muszne założone na HD545. Swoje słuchawki również modyfikowałem a same 545 prócz "bass port moda" były na wypasionym OCC 7N z najlepszymi wtykami. K612 na fabrycznym kabelku z bass port modem. DT150 po Perulowych modach a DT990 vintage wygłuszanie komory i zabawa padami od HM5. Z pamięci: HD545 MOD + OCC 7N: brzmienie aksamitne, zwiewne, średnica nastawiona na wokale i intymność scena kameralna, bas lekki i szybko zanikający w czerń. Udawane HD265 OCC 7N: mi zupełnie nie podpasywały. Możliwe, że prawdziwe HD265 mają inne przetworniki niż wersje otwarte. HD580 MOD + OCC: nadal zwiewne ale nie tak jak 545, średnica dalej i już tak nie czaruje, bas dłużej i głębiej schodzi. więcej się dzieje w najwyższych sopranach większa rozdzielczość. Są bardziej przestrzenne na boki. HD600 MOD + OCC: łagodne lecz bardziej zwarte niż 580, średnica w tym samym miejscu co 580. są bardziej techniczne, przestrzeń na tym samym poziomie co 580 lecz inaczej ukształtowana bardziej w głąb niż w szerz (pewnie pady), zdecydowanie więcej się dzieje w basie i jest intensywniej i dłużej słyszalny. Reszta ogólnikowa by nie przynudzać czyli K612 za jasne, nienaturalne ale ciekawszy basik niż senki. DT990 vintage bardzo ciemne i zużyte - już nie to co kiedyś... DT150 po Perulowych zostały ze mną. W zestawieniu okazały się najlepsze, zróżnicowane, żywe, nasycone, kolumnowe granie. Nie mniej jednak HD545 mają ten niesamowity aksamitny i intymny wokal kobiecy do którego mam duży sentyment i chyba za nimi tęsknię.
  8. Otwarte słuchawki na długie zimowe wieczory do 600zł. Na Aliexpres sporo jest ładnych obudów słuchawek na przetworniki 40, 50 i 52mm za ok. 300 pln. Przykład załączyłem na dole. Sprawdzone w otwartych konstrukcjach kilka lat temu były takie przetworniki http://www.loudspeakerdatabase.com/Peerless/HPD-50N25PR00-32 Czy jest coś ciekawszego? Myślałem o max 300 zł za parę. Nie mam doświadczenia w DIY słuchawkowym i jeśli za 600 zł dostanę wyraźnie lepsze i bezpieczne słuchawki to chyba gra w DIY nie warta świeczki. Chciałbym uzyskać łagodne brzmenie i nasyconego na średnicy na długie odsłuchy w zaciszu domowym. Źródła mam od mocnej stacjonarki i dapa do małego BTR3K. Z góry dziękuję za sugestie.
  9. Czy macie doświadczenia z padami Brainwavz XL 110mm na DT150? Mam obecnie owalne do HM5 110x90 i jest ok. Jest promka na nowy model. Zamsz, pianka Memory i żelowa wkładka chłodząca. https://www.brainwavzaudio.com/collections/earpads-round-xl/products/gaming-earpads-xl
  10. Miałem kilka lat Senki HD545 w świetnym stanie po czyszczeniu styków i przetworników. Otworzyłem przetwornik z tyłu ponieważ gąbka bass portu była już kompletnie zwietrzała, zawalona kurzem i kleista. Operacja pozytywnie wpłynęła na dźwięk. Napędzałem je z lampki OTL naprzemiennie z tranzystorem. Otrzymały nawet kabel OCC z najlepszymi wtykami. Niestety brak części zamiennych i gorsze granie na oryginalnych padach od HD600 nie nastawiało optymizmem. Żonglowałem kablami Sennka starymi cienkimi i nowymi grubszymi. Przerabiałem sommery, canare, klotzy i dopiero OCC zagrał całościowo lepiej. Testowałem konwersję na zamknięte HD265 za pomocą muszli, ponieważ są kompatybilne. Nie wypadły dobrze w porównaniu do fabrycznych DT150. Może przetwornik jest jednak inny i grało gorzej od otwartych. Ostatecznie zarówno HD545 jak i podciągane HD265 przegrały z modowanymi przez Perula DT150. Mam sentent - ogromne wrażenie na mnie zrobiły jak je pierwszy raz usłyszałem po Philipsach 5401 i Superluxaxh HD330 - tego nie zapomnę Fajne są też najstarsze vintage DT990 600 ohm też średnicowej jak 545 ale bardziej nasycone. Bardzo bym chciał ładne fabryczne HD540 Gold 600ohm nawet na chwilę. Powinni jeszcze raz je wypuścić.
  11. Wówczas nikt by serii 7 i 9 nie kupił jakby 1 były dobre pod każdym wzgledem. Podobnie jak KZ - a nie, przepraszam tam flagowce multiarmaturowe są na siłę ulepione.
  12. @Kuba_622 zgadza się. Na piankach Comply TX400 już ładnie są wygaszone soprany i peaki. Miałem trochę multi armatur i hybryd do 100 $ a EA1 jednak ciekawsze i tanie. Chociaż z pamięci na pewno nie tak dobry jak NAD HP20 (700zł) te były bardzo przestrzenne i aksamitne. Różne dobre rzeczy można powiedzieć o EA1 ale aksamitne na pewno nie są.
  13. Poruszę jeszcze raz temat taniości w audio. Granica w ciągu ostatnich lat dramatycznie się przesunęła na niekorzyść. 50 baksów to obecnie bardzo rozsądne granice taniości. Pamiętam czasy jak większość kolegów na forum miało słuchawki za kilkaset złotych teraz już tego nie można powiedzieć Podobnie Hi-End w słuchawkach kiedyś dostępny do okolic tysiąca teraz okolice kilkunastu i rośnie. Znani producenci oczywiście mocno przeginają z wysokimi modelami ale ludzie kupują, kasa się zgadza i już nic się nie zmieni w tej materii. ChiFi lub DIY to jedyna alternatywa. Doszły do mnie JadeAudio EA1 wygrzałem 100 godzin i teraz jest jeszcze lepiej. 11.11 za 112 zł zamówiłem kolejne kilka sztuk na prezenty. Jak za tą kasę są rewelacyjne, szybkie, energiczne ze wspaniałą przestrzenią i separacją. Bez sybilantów i bass boosta. Jestem bardzo zadowolony nawet z undergroundowych chińskich produktów piwnicznych pokroju ZiShana co do których byłem sceptyczny. Za 500 dostać dobrze zaprojektowany odtwarzacz na flagowych podzespołach z ogromnym potencjałem modyfikacji?! U "markowych" nawet za 10x tyle tego nie ma. Dobre kable 16 i 8 żyłowe za kilkadziesiąt PLN czy sensowne słuchawki za okolice 100. Tyle fajnych rzeczy sobie kupiłem i nawet nie zauważyłem na koncie.
  14. @EvilKillaruna fenomenalny jest ten zaplot! Jak wpływa na sprężystość przewodu i czy potrzeba specjalnie dobranego sztywniejszego kabla do jego wykonania?
  15. Dzisiaj wykonałem pierwszy, najłatwiejszy krok z długiej listy modów Zishana DSDs Dual AK4497. DAP dzisiaj przyszedł i bardzo mi się nie spodobało jak gra z 3,5mm PO. Usunąłem niebieskie kondensatory blokujące na wyjściu, które jak się okazało miały fatalny wpływ na dźwięk.< Fotka > płytki i kondensatorów. A to wykres przed i po: < wykres > przygotował Slavalun z forum Player.ru Dla świętego spokoju wymieniłem też opa na Muses 8820 choć docelowo pewnie pójdzie mój ulubiony kompaktowy LT1362. Czeka mnie jeszcze dłuuuga lista modów. Lista tłumaczona z rosyjskiego: Link do oryginału z fotkami i pomiarami: http://player.ru/showthread.php?t=180748&page=426&p=3044007&viewfull=1#post3044007 Pozdrawiam!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Zarejestruj się aby mieć większy dostęp do zasobów forum. Przeczytaj regulamin Warunki użytkowania i warunki prywatności związane z plikami cookie Polityka prywatności