Skocz do zawartości

Rook

Zarejestrowany
  • Postów

    26
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutral

Ogólne

  • Lokalizacja
    Rydzykowo
  1. Nie ten budżet a już na pewno nie Klipsch, mimo mojej sympatii do tej firmy, zdecydowanie dla mnie za drogie. jedynie Philipsy 5605 w miarę finansowo wglądają Jak w tytule, szukam czegoś najlepiej do 150. Choć 200 zł mogę wydać, jeśli naprawdę warto.
  2. Witam, Przeprosiłem się z moim playerkiem Sansa Fuze (jeszcze ten z kółkiem) i potrzebuję nowych słuchawek. Oprócz tego muzyka może polecieć z Samsunga S4. Do tej pory używałem Philipsów SHS8200 (neckbandy), ale to połączenie nie było zadowalające. Słuchawki umarły, więc szukam czegoś nowego. W SHS brakowało mi konkretnego basu, perkusja brzmiała jak tektura i ogólnie wszystko się rozlewało i było mało selektywne. Podejrzewam, że to zasługa otwartej konstrukcji, także może dla odmiany spróbuję zamkniętych słuchawek (a może półotwarte? ). Choć w domu mam duże, otwarte Senki HD555 i tu jest zupełnie inaczej. Słuchawki mają być typowo na ulicę, do autobusu itp... Słucham różnej muzyki od szybkiego i ciężkiego metalu, przez różne lżejsze odmiany typu doom, metal cory, ale też i trip-hop, elektronika... W playerze przewija się multum gatunków. Zastanawiałem się nad AKG k518dj - zamknięte, dość małe i ładne, ale na forum doczytałem, że nie zgrywają się one z Sandiskami. Ciekawie wyglądają też AKG y30, ale są półotwarte i nie ccę powtórki z tego co było z philpsami. Rezenzji też nie ma za bardzo. Nie chcę też pełnych nauszników, jakoś nie mogę się przekonać do chodzenia w wielkich słuchawkach po ulicy. Dokanałówki z kolei dość szybko mnie męczą. Polećcie coś sensownego, czym można się zainteresować. Za wszelkie propozycje typu : idź i sobie w sklepie posłuchaj podziękuję, bo u mnie w mieście, raczej nie ma gdzie tego zrobić
  3. jakiś czas już temu złożyłem mxm'a i muszę podziękować autorom projektu za podzielenie się nim, bo to rewelacyjna sprawa senki 555 + sansa fuze / xonax dx to teraz świetne połączenie. Mam tylko jedno pytanie / problem gry wyłączę wzmacniacz potencjometrem, a nie wyjmę zasilacza od niego z gniazdka, to w słuchawkach słychać buczenie (najpierw słychać spadek napięcia, gaśnie dioda, a potem buczenie), gdy mxm jest podpięty do wyjścia słuchawkowego karty dźwiękowej. Gdy wyjmę jacka z karty dźwiękowej jest ok, do momentu gdy nie dotknę wtyczki ręką - wtedy znów słychać buczenie (obojętne czy dotykam masy , czy któregoś kanału. w tym przypadku buczenie jest cichsze). Można to jakoś wyeliminować?
  4. przelutowałem cały lewy tor, dałem dławiki zamiast oporników i niestety ciągle to samo. cały czas strasznie mocne uderzenie słychać podczas wyłączania. Które punkty zewrzeć, gdybym chciał wyeliminować tymczasowo potencjometr i zastosować tylko wyłącznik, bez regulacji głośności, by sprawdzić czy to faktycznie wina potencjometru? EDIT: potencjometr był uwalony. wlutowałem nowy, taki sam i nie ma już tego strasznie mocnego stuknięcia w lewym kanale. jedynie lekkie puknięcie w obu kanałach przy włączeniu i lekkie trzaski chwilę od wyłączenia (rozładowywanie kondensatora?) - czy te lekkie zakłócenia przy wyłączeniu/włączeniu są normalne? bo jeśli tak, to chyba wreszcie zakończą pracę nad tym.
  5. Falco - Jeanny Falco - Out of the Dark Tori Amos - Pretty good year
  6. chętnie, problem w tym, że w Euro RTV Agd nawet tego przesunięcia w prawą bym pewnie nie usłyszał Generalnie przez pierwsze dni było wszystko ok, dopiero wczoraj dało się to wyczuć. Słuchawki nie upadły, nic złego się z nimi nie działo. Wyczytałem na head-fi, że 3 osoby miały dokładnie taki sam problem z lewym kanałem i u nich był to obluzowany lewy przetwornik. Podaję link, jakby koś potrzebował http://www.head-fi.org/forum/thread/348311/headphone-balance-issues Chyba będę musiał je oddać na gwarancję :/ mam nadzieję, że to uwzględnią. i miesiąc bez słuchawek :/
  7. przy wyłączaniu pojawia się stuknięcie w lewym kanale, sporo głośniejsze niż w prawym, jest to mocno upierdliwe, zwłaszcza gdy wyłączam wzmacniacz przysypiając Da się coś z tym zrobić? na wyjściu na lewym jest 0,01-0,03V, przy wyłączaniu lekko wzrasta (o ile pamiętam do około 0,1-0,2 V), by powoli opadać, przy czym zmienia się co chwilę z + na - - nie wiem czy to istotna informacja,ale lepiej chyba podać
  8. Paradise Lost - od doom do rocka Katatonia - jak wyżej Anathema - jak wyżej Amorphis - jak wyżej Tiamat - od blacku do rocka Samael - od blacku do nie wiadomo elektronicznego czego Sweet Noise - od metalu (alternatywnego?) do czegoś tam dziwnego z Peją do spółki i innych eksperymentów mniej lub bardziej udanych
  9. Witam. Dziś zaobserwowałem, że w moich Senkach HD555 lewa słuchawka gra lekko ciszej niezależnie od źródła dźwięku. Cały balans jest lekko przesunięty na prawą stronę. Sprawdzałem multimetrem wtyczkę i na jednym kanale jest 56,2 a na drugim 56,8 ohm - czyli praktycznie różnica żadna. Czy słuchawki są uszkodzone (mają niecałe 2 tygodnie :/ ) i co można z tym zrobić?
  10. ok, poczytam jeszcze, chociaż zdawało mi się, że przejrzałem prawie wszystko. Tym razem zwrócę większą uwagę na dławiki dziwni mnie tylko, że mam tylko 3,7 V na wirtualnej masie, zamiast tych 4,5. Dokładnie jest 3,7 i -3,85 - zależnie od nóżki kondensatora. Chyba że to wina baterii i oporników na wyjściu (wybaczcie, ale ale to moja właściwie pierwsza konstrukcja, pomijając wyzwalacz lamp błyskowych z fotocelą i o elektronice nie mam pojęcia ) Słucham już kilka godzin i mam wrażenie, że im dłużej tym lepiej to brzmi, albo zaczynam się przyzwyczajać do zmian. W każdym bądź razie autorom projektu należą się ogromne brawa
  11. Czemu nie lutować dławików? Bodajże w temacie z konfiguracjami MxM było podane, że dławiki nie wpływają na dźwięk. Czyli wychodzi, że z kondensatorami sam będę musiał kombinować. Z tego co czytałem na forum, to wydawać się mogło, że lekarstwem na wszystko były Black Gate . Jednak praktycznie są one obecnie nieosiągalne, więc się o tym nie przekonam i zamówię elnę, muse i jakiegoś małego na bocznika i będę kombinował.
  12. bocznika nie mam w chwili obecnej. póki nie skombinuję czegoś ciekawego, to nie będę nic tam pakował. Jutro będę zamawiał z allegro jakieś kondensatory i planuję zamówić Elna Silmic, albo Nichicon Muse KZ 47uF i sprawdzić jak się będzie to sprawować. AD8066 bym musiał zamówić by to sprawdzić, a jak na razie fundusze mi na to nie pozwolą akurat nie miałem dławików pod ręką i dla tego wsadziłem oporniki. jutro zamienię na dławiki 2,2uH i zobaczę jakie będą zmiany. poszukam po elektronicznych u siebie w mieście jakiegoś 10000uF, ale jak na razie na 3 sklepy nie mieli. Chyba że od razu zamówię Nichicona Muse ES 1000µF/50V lub jakiegoś BC Comp 1000uF/50V. Choć coś czuję, że najlepiej będzie zamówić je wszystkie i testować, aż do osiągnięcia najlepszego subiektywnego efektu. Generalnie zależy mi na dobrze prowadzonym i nie zlewającym się basie. W wolnych kawałkach jest w porządku, jednak w szybszych i ostrzejszych, gdy wchodzą gitary na przesterach, zaczyna się trochę gubić. Chyba że to wina Senków akurat. Reszta, poza zbyt mocną górą w niektórych utworach, jest ok.
  13. udało mi się złożyć MxM'a - działa od pierwszego odpalenia Mam tylko jedno pytanie: co zrobić by poprawić brzmienie góry? W wielu utworach np. Celine Dion - wysokie partie wokalu aż kują w uszy. Dużo lepiej z tym jest gdy słuchawki podpinam bezpośrednio pod kartkę dźwiękową. Equalizer oczywiście płaski. W chwili obecnej mam zamontowane: 2x AD8397. 4700uF nie markowy (do testów). Czy zastosowanie lepszej jakości kondensatora, bądź wlutowanie tam 10000uF no-name poprawi to? na wyjściu mam oporniki 68 ohm. Testowałem też 75 ohm ale bas zaczął przy tym dudnić i strasznie mulasto się zrobiło. Przy okazji? Rubycon ZL to w miarę dobre kondensatory?
  14. czy JVC czy Elna to i tak praktycznie zerowe szanse na zakup w kraju :/ Przetestuję te Nichicony, bo na allegro akurat tego nie brakuje. Płytka wytrawiona, op-ampy w drodze - idę lutować do testów użyję zwykłego Nippona 6300uF na 50 V - duże to trochę (kupiłem kiedyś do zasilacza. nie zmieścił się - 1-2 mm zbrakło :/ i leży teraz w szufladzie) ale i tak nie mam obudowy, to na kabelki się podepnie. EDIT: Mam problem z opornikiem oznaczonym jako R8B. kompletnie nie wiem gdzie go włożyć. płytka jest wg układu płytki 1.4 v3, mam też pdf'a z rozmieszczeniem elementów, ale w tym miejscu jakby się nie pokrywały. w wersji 1.2 faktycznie były miejsca na ten rezystor, jednak na termotransferze 1.4 v3 ich nie ma, albo ja źle widzę już. Niestety nie jestem zbyt biegły w schematach, by sam załapać gdzie to mam podpiąć. spójrzcie na rozkład elementów oraz układ ścieżek i otworów. na żółto zaznaczyłem co się nie pokrywa na obu fotkach EDIT 2: dobra, chyba mam. ten opornik po prostu powinien być w tym miejscu, które oznaczyłem na żółto. Przypatrzyłem się układowi z wersji 1.2 dokładnie. Tak przynajmniej mi się wydaje W wolnej chwili wyedytuję PDF'a z rozmieszczeniem elementów, żeby się pokrywało wszystko i podeślę
  15. znalazłem sklep (chiński) oferujący kondy JVC 3300uF 16V w cenie około 1 zł za sztukę. 20 sztuk (minimalne zamówienie) + przesyłka wyniesie niewiele ponad 40 zł, co przy cenach z ebay'a 15 zł za 2 sztuki + przesyłka, wydaje się aż nienaturalnie tanio. Możliwe, żeby to były chińskie podróbki (podrabia się w ogóle kondensatory)? jeśli uważacie, że to oryginały, to może się zrzucić i zamówić? EDIT: ehhh za dużo okien pootwieranych i napisałem tutaj zamiast w zamówieniach do MxM'a. Prosiłbym admina o przeniesienie.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Zarejestruj się aby mieć większy dostęp do zasobów forum. Przeczytaj regulamin Warunki użytkowania i warunki prywatności związane z plikami cookie Polityka prywatności