Skocz do zawartości

Słuchawki/wzmacniacz/źródło/DAC_pomoc w wyborze !


centurion87

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry Wszystkim,

 

na początku niskie ukłony dla wszytskich tworzących to forum, dużo konkretnych informacji - dla laika, aż nadto - pogubić się można w tym wszystkim, no ale do rzeczy.

 

 

 

Noszę się z zamiarem skompletowania takiego nazwijmy to umownie - "przenośnego* i audiofilskiego**"- zestawu do słuchania muzyki. Na chwilę obecną widzę to tak: słuchawki +wzmacniacz słuchawkowy+ "źródło" - odtwarzacz mp3/laptop +ewentualnie DAC .

 

Jako, że w temacie jestem zieloniutki, podstawowe pytanie brzmi - czy taki układ ma w ogóle sens ? :) Mianowicie, czy wzmacniacz słuchawkowy + DAC to sensowne połączenie ? Czy wystarczy tylko jedno z tych urządzeń podłączone do mp3 playera by uzyskać dobre brzmienie ?

 

 

 

* - chodzi raczej o wymiary, i możliwość swobodnego poruszania się po mieszkaniu, używanie sprzętu w aucie

** - zdaje sobie sprawę, że to nie jest prawdziwa górna półka, chodzi mi tylko o odtwarzanie w bezstratnych formatach na sprzęcie, który pozowoli mi usłyszeć więcej, lepiej i ciekawiej niż standardowe słuchawki. Nie potrzebuje obecnie pro sprzętu, póki co chciałbym "przekroczyć próg dobrej jakości dzwięku" i nie zajechać się przy tym finansowo, co zrobie z tym dalej pokaże przyszłość :)

 

 

 

Czego słucham: powiem tak - od destroyera666 po chorały gregoriańskie, poprzez poezję śpiewaną, muzykę poważną, jazz i trance :) czyli ogólnie mówiąc - wszystkiego, w zależności od nastroju:) WIEM, ŻE NIE MA SPRZĘTU DO WSZYSTKIEGO, chce tylko pokazać, że nie jest łatwo sprecyzować mi swoich "audiofilskich zamiarów": chcę po prostu poprawić jakość dźwięku, bo ta przestała mi odpowiadać.

 

 

 

Fundusze: podzieliłem je mniej więcej tak: słuchawki -do 400zł , wzmacniacz - do 250zł, mp3 player - do 300zł ( ew. DAC - do 300zł)