Skocz do zawartości
WIOSENNA PROMOCJA AUDIO 11.03-04.04.2024 Zapraszamy ×

Zakupy zagraniczne. Cło + VAT.


Troy

Rekomendowane odpowiedzi

Co jeśli zostanie do mnie wysłana paczka warta 900zł (ponad 150 euro) bez rachunku, w dodatku "pseudo używana" i jako prezent ? Myślicie, że to przejdzie bez dodatkowych opłat?

 

Paczka miałaby polecieć z Japonii. Jak to by było w przypadku UE, czy USA ?

Edytowane przez Troy92
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz tylko na jakiej podstawie wyceniaja... wpisuja w google i sprawdzaja ceny? troche sredni pomysl, jezeliby sie dalo to moze lepiej zeby sami wycenili, w koncu "doki za 900zl? wtf, kto to slyszal, one kosztowaly 200..., nie kupilbym dokow za 900zl!" czy inny kit, ale cholera ich wie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest oznaczone jako prezent, więc pytanie retoryczne - jak można płacić za prezent ? Co prawda ja tylko studiuję prawo, ale mama jest radcą prawnym, więc nie wiem czy mogliby się "prawnie" do czegoś doczepić. Jedna para słuchawek na użytek własny.

Edytowane przez Troy92
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro studiujesz prawo, a mama jest radcą, to rzuć okiem do następującego materiału źródłowego - USTAWA z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług. W tym przypadku zastosowanie będą chyba miały art.: 52 i 81.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle że to nie podlega dyskusji. Dostaniesz do zapłaty i płacisz i odbierasz albo nie płacisz i wraca do nadawcy :) Jeśli kupiłeś coś okazyjnie to zawsze możesz dostarczyć tak jak pisałem dowód zakupu czy zapłaty (paypal, przelew). Celnik może sobie sprawdzić na ebayu albo walnąć Ci od ceny sugerowanej. Z tego co słyszałem większość rzeczy przechodzi bez cła ale trzeba brać pod uwagę że akurat może trafić na Ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach