KHRoN Opublikowano 11 Sierpnia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2008 Ponieważ dostaję coraz więcej pytań "jak mogę napisać coś na forum?" (nie pytajcie w jaki sposób dostaję te pytania...), postanowiłem napisać niniejszy "poradnik". Są to oczywiście same podstawy używania forum. W razie napotkania problemów/niejasności/błędów (na forum jak i w tekście), napisz mi PM-a. REJESTRACJA Aby zarejestrować się na forum, kliknij na odnośnik "Rejestruj" znajdujący się pośrodku górnej części strony forum. Należy zapoznać się z warunkami rejestracji, po czym wpisać nazwę użytkownika, hasło i adres email. Na podany adres email przyjdzie wiadomość, zawierająca link konieczny do zakończenia rejestracji. Należy nań kliknąć, bądź skopiować go do przeglądarki, jeśli program pocztowy nie pozwala na otwieranie linków bezpośrednio z wiadomości. W tym drugim przypadku należy uważać żeby link został skopiowany w całości, jeśli został podzielony na kilka linijek. Po załadowaniu się strony z potwierdzeniem, można rozpocząć korzystanie z konta na forum. LOGOWANIE Aby się zalogować, należy kliknąć odnośnik "Zaloguj" znajdujący się pośrodku górnej części strony forum. USTAWIENIA FORUM Po pomyślnym logowaniu można ustawić skórkę i język forum. Odpowiednie opcje znajdują się po lewej stronie na samym dole strony forum. JĘZYK I SKÓRKA FORUM Dalsze możliwości personalizacji konta na forum to ustawienie avatara i sygnaturki. Avatar to grafika, po której można szybko rozpoznać użytkownika: Sygnaturka to podpis, dodawany automatycznie do każdej napisanej przez użytkownika wypowiedzi: AVATAR I SYGNATURKA Aby zmienić avatar lub sygnaturkę należy wybrać z menu znajdującego się po prawej na samej górze strony "My Controls". A następnie z menu po lewej "Edit Avatar Settings" lub "Edit Signature". I wskazać plik graficzny (format JPG, JPEG, GIF lub PNG, maksymalnie 64x64 piksele) lub wpisać treść sygnaturki. W sygnaturce nie wolno umieszczać grafiki. WŁASNY TYTUŁ Forumowicze mający ponad 500 postów na liczniku (licznik znajduje się pod avatarem) Mogą wpisać sobie własny tytuł. Aby to zrobić należy wybrać "My Controls" w menu znajdującego się po prawej na samej górze strony. A następnie z menu po lewej "Edit Profile Information" I wypełnić pole "Custom member title" WIDOK WĄTKU Zdarza się iż zamiast samych wypowiedzi widzimy jedynie jedną wypowiedź i listę pozostałych wypowiedzi w wątku, np. tak: Aby powrócić do standardowego widoku wątku należy kliknąć menu "Options", znajdujące się po prawej na górze strony forum A następnie wybrać "Switch to: Standard" WYPOWIADANIE SIĘ NA FORUM PISANIE ODPOWIEDZI W ISTNIEJĄCYM WĄTKU - SZYBKA ODPOWIEDŹ Aby szybko napisać odpowiedź w istniejącym wątku, należy wybrać przycisk "FAST REPLY" znajdujący się po prawej na dole strony wątku Pojawi się wówczas panel pozwalający na wpisanie szybkiej odpowiedzi (zawierającego mniej opcji niż panel odpowiedzi - patrz niżej) Po wpisaniu odpowiedzi należy kliknąć "Add Reply". Kliknięcie "More Options" otworzy panel pisania odpowiedzi (patrz niżej), wpisany wcześniej tekst zostanie zachowany. PISANIE ODPOWIEDZI W ISTNIEJĄCYM WĄTKU Aby napisać odpowiedź w istniejącym wątku, należy wybrać przycisk "REPLY" znajdujący się po prawej na dole strony wątku Lub przycisk "Reply" znajdujący się w prawej dolnej części wypowiedzi, na którą chcemy odpowiedzieć (treść odpowiedzi zostanie wówczas automatycznie zacytowana). Pojawi się wówczas panel pozwalający na wpisanie odpowiedzi (oraz - ewentualnie - cytowana wypowiedź, do której się odnosimy), zawierający więcej opcji niż panel szybkiej wypowiedzi (w tym możliwośc umieszczenia na forum pliku lub grafiki - patrz niżej) Po wpisaniu odpowiedzi (i upewnieniu się iż nie cytujemy całości postu, a jedynie fragmentu do którego odnosimy się bezpośrednio) należy kliknąć "Add Teply" znajdujący się poniżej, pośrodku strony. WSTAWIANIE LINKU Aby wstawić link, należy wpisać/wkleić go w treści wypowiedzi. Link zostanie rozpoznany przez forum i zamieniony na "klikalny" jeśli będzie się rozpoczynał od "http://" np. tak: http://www.google.pl Ale nie zostanie rozpoznany, jeśli będzie rozpoczynał się od "www" lub czegokolwiek innego, np. tak: www.google.pl google.pl Aby wstawić taki link należy kliknąć na przycisk "Wstaw link" Lub ręcznie wpisać poniższy kod: [url="http://www.google.pl"]Dowolny tekst[/url] Co wygląda tak: Dowolny tekst WSTAWIANIE PLIKU/GRAFIKI Aby wstawić do wypowiedzi plik (np. plik ZIP czy grafikę) należy użyć opcji odpowiedzi lub edycji (nie szybkiej odpowiedzi ani szybkiej edycji). Następnie, przy pomocy panelu znajdującego się poniżej pola przeznaczonego do wpisania odpowiedzi, należy wskazać plik przeznaczony do umieszczenia na forum i kliknąć "UPLOAD". Jeśli w tym momencie wypowiedź zostanie zapisana, załadowany plik znajdzie się na liście plików dołączonych do danej wypowiedzi (w dolnej części wypowiedzi widzianej na forum, po słowach "Attached File(s)"). Będzie to wyglądało tak: Aby wstawić plik w konkretne miejsce wypowiedzi należy wstawić kursor w miejsce, w któro plik ma zostać wstawiony, po czym z listy poniżej pola przeznaczonego do wpisania odpowiedzi Wybrać dany plik (kliknąć jego nazwę). Zostanie on wstawiony w miejsce kursora, co spowoduje wyświetlenie się kodu odpowiadającego za dany plik, np. kod: [attachment=9801:pisanie7.jpg] Wyświetli powyższą grafikę. Można go skopiować i wkleić bądź przenieść w inne miejsce. EDYCJA ISTNIEJĄCEJ WYPOWIEDZI Aby edytować istniejącą wypowiedź (np. w celu korekcji błędu) należy kliknąć przycisk "Edit" znajdujący się w prawej dolnej części wypowiedzi, którą chcemy edytować. Opcja "Full edit" odsyła do panelu podobnego do panelu odpowiedzi, opcja "Quick edit" powoduje pokazanie panelu podobnego do panelu szybkiej odpowiedzi. Po zakończeniu edycji wypowiedzi należy kliknąć przycisk "Submit Modified Post" (edycja) lub "Complete Edit" (szybka edycja). ZAKŁADANIE NOWEGO WĄTKU Jeśli nie znaleźliśmy na forum wątku dotyczącego naszego problemu, można założyć nowy wątek. Aby to zrobić należy kliknąć przycisk "New Topic" A następnie - podobnie jak w panelu pisania odpowiedzi (patrz wyżej) - opisać problem oraz (inaczej niż w panelu odpowiedzi) wpisać tytuł i - opcjonalnie - opis wątku Tytuł powinien być zwięzły i czytelny, przykładowo: "niedziałający odtwarzacz iriver iFP". Tytuły wątku typu "POMOCY!!!!111oneoneone" czy "AAIIIEEEE" są NIEDOPUSZCZALNE. Opis wątku ma być dodatkową informacją o tym, co jest treścią wątku, przykładowo: "odtwarzacz zawiesił się po wymianie baterii". Opisy będące kopią tytułu lub treści "jak wyżej" albo "pomoooooccyyyyyyy" są NIEDOPUSZCZALNE. Należy wtedy pozostawić to pole puste. Po zakończeniu pisania (co najmniej tytuł wątku i treść pierwszej wypowiedzi) należy kliknąć przycisk "Post New Topic" znajdujący się pośrodku dolnej części panelu pisania nowego wątku. PRYWATNE WIADOMOŚCI (PM-y) Czasem wypowiadanie się bezpośrednio na forum nie ma sensu (np. kiedy chcemy zapytać o coś konkretną osobę a nie mamy pewności że ta osoba zobaczy nasze pytanie lub chcemy porozmawiać z kimś "na osobności"). Należy skorzystać wówczas z mozliwości wysłania prywatnej wiadomości. PISANIE PRYWATNEJ WIADOMOŚCI Aby napisać wybranej osobie prywatną wiadomość, należy kliknąć na nazwie użytkownika w lewym górnym rogu wypowiedzi danej osoby (nad avatarem) I wybrać z menu "Send Message" Otworzy się panel pisania prywatnej wiadomości (podobny do panelu pisania wypowiedzi w wątku), w którym należy wpisać tytuł i treść wiadomości. Po zakończeniu pisania należy kliknąć przycisk "Send Message" aby wysłać wiadomość. ODBIERANIE/CZYTANIE PRYWATNEJ WIADOMOŚCI Aby odebrać nieprzeczytaną wiadomość (lub przeczytać odebrane wcześniej wiadomości) należy wybrać z menu znajdującego się po prawej na samej górze strony "New Message". Z listy należy wybrać interesującą nas wiadomość (nieprzeczytane są pogrubione). ODPOWIADANIE NA PRYWATNĄ WIADOMOŚĆ Aby odpowiedzieć na prywatną wiadomość należy kliknąć na przycisk "REPLY" znajdujący się w prawym dolnym rogu odebranej wiadomości. USUWANIE PRYWATNEJ WIADOMOŚCI Aby usunąć prywatną wiadomość należy kliknąć na przycisk "DELETE" znajdujący się w prawym dolnym rogu odebranej wiadomości. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi