Skocz do zawartości
WIOSENNA PROMOCJA AUDIO 11.03-04.04.2024 Zapraszamy ×

DAC a różne porty USB - jest jakaś różnica?


Darcane

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Szukałem odpowiedzi na forum, nie znalazłem.

 

Mam DAC (Aune X1S) podłączany do PC przez USB. Mój problem polega na tym, że lubię porządek w kablach i bardzo wygodnie byłoby mi podłączyć DAC nie bezpośrednio do portu USB na płycie głównej, tylko przez USB monitora. Czyli ścieżka wyglądałaby tak:

 

głośniki / słuchawki <- DAC <- kabel USB <- monitor <- kabel DVI <- płyta główna

 

Czy to w jakikolwiek sposób wpłynie na dźwięk?

Wydaje mi się że jako że konwersja D->A zachodzi dopiero w DAC, nic się nie powinno dziać. Ale jestem totalnym amatorem w tym temacie, dlatego pytam. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnica może być, ale nie musi, w zależności od:

- implementacji konwersji USB/i2s, aplikacji zasilania konwertera USB, czy jest zasilany z komputera, czy ma własne zasilanie.

 

EDIT

Konwersja w Aune X1S  jest na Xmosie, więc ta kwestia odpada, bo konwerter jest asynchroniczny, z własnymi zegarami referencyjnymi.

Kwestia zasilania, to  już niestety nie jest jasna, brak dokumentacji na ten temat, a wygląd płytki nie wskazuje na zastosowane rozwiązanie. A trzeba być ostrożnym, bo sam układ jest nieco po taniości, więc kto wie czy nie poszli na skróty.

 

Pytanie pomocnicze: czy po wyłączeniu zasilania DACa, jego port USB jest nadal widoczny w systemie, czy znika?

Jeśli jest widoczny nadal, to może oznaczać, że zasilanie bierze z portu USB komputera, czyli sposób podłączenia może mieć znaczenie, przy czym akurat niekoniecznie negatywne, po przepuszczeniu przez hub USB monitora.

Edytowane przez SlawekR
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pytam czy DAC, jako całość, ma własny zasilacz. Bo to widziałem. Chodzi o ustalenie czy sekcja kowertera, nie bierze zasilania z komputera, przy okazji pobierania sygnału po liniach sygnałowych USB.