Skocz do zawartości

Wzmacniacz do słuchawek Sony MDR-XB1000 - 3000mW


Paw55755

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

Wpadły mi w ręce słuchawki Sony XB1000. https://www.sony.pl/electronics/support/wired-headphones-headband/mdr-xb1000

 

100% oryginał, używane kilka dni, praktycznie nowe.

 

Moc 3000mW 

Przetworniki 70mm

/ Impedancja: 24 Ω przy 1 kHz

Czułość: 106 dB/mW /

 

Pod przedwzmacniaczem Harman Kardon HK825 grają dobrze do połowy volume - potem już nie ma nad nimi kontroli. No ale to nie sprzęt do tego.

Aune X1S lepiej sobie z nimi radzi, ma 1,5W mocy przy 16 Ohmach. Kontrola jest do pełnej mocy, ale to nie jest ich max.

Miałem już okazję bawić się niższym modelem z tej samej serii XB700 napędzanymi też jakimś stacjonarnym przedwzmacniaczem i wydaje mi się, że lepiej to grało. Może nie wiele, ale lepiej. 

Jedzie do mnie jeszcze Aune S16 - niby ma 3W mocy. Ale znalazłem go na szybko i nie wiem czy to dobry wybór. Nie mam doświadczenia ze wzmacniaczami słuchawkowymi.

Czy ktoś miał taki model słuchawek albo podobny? Jesteście w stanie nakierować mnie na jakiś ciekawy wzmacniacz? Najlepiej żeby to był właśnie DAC ze wzmacniaczem, słuchawki do użytku praktycznie tylko przy komputerze. 

 

Jeżeli chodzi o resztę konfiguracji, to muzyka leci z foobara, z dodatków tylko wbudowany equalizer. Tak samo było przy testowaniu XB700.

 

Generalnie nie da rady ich słuchać ciągle na pełnej mocy już przy Aune X1S, ale fajnie byłoby wiedzieć na co je stać i mieć to w zapasie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moc nie ma żadnego znaczenia. Do osiągnięcia progu bólu na tych Sony wystarczy już 25.32 mW. http://www.digizoid.com/power.php 

Te 3W jest podane pewnie z kosmosu, coś w stylu PMPO. Ważniejsza będzie sama jakość DACa i wzmacniacza a nie jego moc. No i warto zwrócić uwagę na impedancję wyjściową. Z tego co pamiętam to te Aune miały stosunkowo wysoką więc przez słaby współczynnik tłumienia bas może tracić kontrolę.

  • Like 1