Skocz do zawartości
WIOSENNA PROMOCJA AUDIO 11.03-04.04.2024 Zapraszamy ×

Audeze lcd 2 vs lcd 3


blackromek

Rekomendowane odpowiedzi

5 godzin temu, Palpatine napisał:

Wiem, że autor tematu zadał pytanie 2vs3 ale moim zdaniem przetworniki dynamiczne lepiej sobie radzą w ciężkiej muzyce od planarnych i to w różnych segmentach cenowych. Może i faktury basu są bardziej rozbudowane ale niestety są zbyt wolne w planarach.

 

Mi tam ani HE-500 ani HE4 nie wydają się wolne. 

Ja ze swej strony mogę polecić właśnie HE-500 do ciężkiej muzy. 

Edytowane przez vonBaron
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To prawda do szybkiej muzyki dynamiki są jednak najlepsze , planary to jednak leniuchy, najlepsze do wokalistyki, jazzu.

LCD3 bym kupił tylko do jazzu i bluesa, w tym brylują...

HD800 nie polecam o ile nie mamy do nich dobrego wzmacniacza jak lampowy Skorpion albo Bakoon tudzież cma600i...he,he.

Mało emocjonujące na średnicy, ale scena największa w słuchawkach....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne, to co piszecie, że planary są wolne. Skoro tam pracuje folia, wielokrotnie lżejsza niż najlżejsza klasyczna membrana, to zawsze albo z reguły driver oparty o tak lekką folię jest lub powinien być super szybki, znacznie szybszy niż papier, metal, czy inne materiały na membrany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cienka folia jest w elektrostatach, w magnetostatach z racji obecności ścieżek przewodzących ona sama musi być sztywna i odporna mechanicznie, a więc i gruba. Poza tym duża płaska powierzchnia może się szybko poruszać tylko w próżni, bo nie natrafia na opór powietrza, tak więc mnie się na przykład nie może pomieścić w głowie, jak przetwornik planarny może być szybki?

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

9 minut temu, Sly30 napisał:

Dziwne, to co piszecie, że planary są wolne. Skoro tam pracuje folia, wielokrotnie lżejsza niż najlżejsza klasyczna membrana, to zawsze albo z reguły driver oparty o tak lekką folię jest lub powinien być super szybki, znacznie szybszy niż papier, metal, czy inne materiały na membrany.

No nie, nie, w klasycznych planarach stosuje się mylar (poza chyba he1000, hex i najnowszych wynalazkach Audeze).

Cienkie folie to w elektrostatach (które nawiasem mówiąc też są planarnymi słuchawkami, tylko nie magnetostatami:D, które zawładnęły nazwą).

5 minut temu, majkel napisał:

Cienka folia jest w elektrostatach, w magnetostatach z racji obecności ścieżek przewodzących ona sama musi być sztywna i odporna mechanicznie, a więc i gruba. Poza tym duża płaska powierzchnia może się szybko poruszać tylko w próżni, bo nie natrafia na opór powietrza, tak więc mnie się na przykład nie może pomieścić w głowie, jak przetwornik planarny może być szybki?

Jak jest duża powierzchnia a wychył maniuni to może, a duży wychył potrzebny nie jest dużej powierzchni do przepompowania odpowiedniej objętości powietrza na niskich tonach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie w szkole uczono że najszybsze są elektrostaty,potem dynamiki na końcu planary...znowuż najchudsze są elektrostaty, wyśrednione dynamiki i najgęstsze planary...już wiadomo czemu preferuję dynamiki...he,he.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, majkel napisał:

Cienka folia jest w elektrostatach, w magnetostatach z racji obecności ścieżek przewodzących ona sama musi być sztywna i odporna mechanicznie, a więc i gruba. Poza tym duża płaska powierzchnia może się szybko poruszać tylko w próżni, bo nie natrafia na opór powietrza, tak więc mnie się na przykład nie może pomieścić w głowie, jak przetwornik planarny może być szybki?

 

To jakim cudem tak szybkie są wstęgi czy drivery AMT? Przecież nie pracują w próżni? Słuchając HE-1000 i Ether Flow mam wrażenie, że są bardzo szybkie, szybsze niż dynamiki. Ale Audeze już nieco wolniejsze.

Edytowane przez Sly30
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z kolei mały wychył to wyeliminowanie efektu Dooplera, który wprowadza przekłamania wyższych częst. w głośnikach odtwarzających jednocześnie wysokie i niskie.

 Poza tym to co, dynamiki mają taki aerodynamiczny kształt, że oporów nie majo?

16 minut temu, Sly30 napisał:

 

To jakim cudem tak szybkie są wstęgi czy drivery AMT? Przecież nie pracują w próżni?

AMT pracują jeszcze inaczej - jak harmonijka przecież.

 

 

Ożesz-ty-w-mordę, właśnie się zorientowałem, że kolega tylko pytał czy wartają cuś te lcd3 względem lcd2, a my jak zwykle wpadliśmy w brednie.

No więc tak, lcd3 w metalu mogą być przyciężkawe, niezbyt żwawe na basie, ale to się może podobać, Ethery wypadają tu lepiej (no i w ogóle są lepsze); pozostają jeszcze preferencje - audeze mają swój urok i tym się mogą obronić (mmm..te uda).

Edytowane przez audionanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, Soundman1200 napisał:

Jak do metalu to warto pomyśleć o TH900, basowo rozwalą LCD3 potęgą mocy...

Świetne są do takiej muzyki...

 

Miałem jednocześnie te słuchawki i owszem Fostexy zabijają potęgą basu ale jego jakość jest raczej dla basolubów. Przy utworach gdzie tego basu jest dużo to krew z uszu. Jeszcze nie dawno akustycznie pokój meblowałem i ustawiłem swoje Dynaudio tak, że właśnie zagrało mi podobnie do tych Fostexów to mało się nie popłakałem :D

 

Ja w Audeze słucham dużo drum and bassu, a to muzyka dość szybka. Nie czuję żeby coś się wlekło. Zresztą kilku czołowych twórców tejże muzyki również. 

Edytowane przez Chcheckitout
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, audionanik napisał:

Z kolei mały wychył to wyeliminowanie efektu Dooplera, który wprowadza przekłamania wyższych częst. w głośnikach odtwarzających jednocześnie wysokie i niskie.

 Poza tym to co, dynamiki mają taki aerodynamiczny kształt, że oporów nie majo?

Po pierwsze - efekt Dopplera jest wprost zależny od prędkości poruszania się membrany, a ta znowu od głośności, tyle że narzekanie na ten efekt to czysty marketing, chętnie podejmowany przez producentów głośników lub słuchawek wielodrożnych, bo jakoś trzeba uzasadnić swoje wybory konstrukcyjne. W uchu mamy bębenek, który i tak zbiera potem wszystko na jedną membranę, zanim to pójdzie dalej do przetworzenia na impulsy nerwowe. Mózg nie potrafi eliminować tylko efektu Dopplera wynikającego z poruszania się źródła dźwięku cały czas w tym samym kierunku (czytaj: zmieniającego odległość od ucha z częstotliwością bliską lub równą zeru).

Po wtóre - to jest właśnie zaleta przetwornika dynamicznego, że do cewki możesz doczepić dowolny kształt, który następnie promieniuje falę o zamierzonej geometrii. Tu pewnie nie jedną habilitację napisano na temat, jak optymalnie ukształtować falę akustyczną z przetwornika elektroakustycznego zależnie od jego warunków pracy i miejsca zastosowania. W elektro- i magnetostatach chętnie się stosuje płaskie membrany, gdyż użycie przestrzennej geometrii zmniejszyłoby możliwy wychył membrany zakładając taką samą przestrzeń między statorami w elektrostatach lub matrycami magnesów w magnetostatach. Ewentualnie w magnetostatach z magnesami z jednej strony membrany trzeba by się odsunąć od magnesów z membraną, żeby zachować maksymalny wychył, ale kosztem skuteczności. Tak więc fajność płaskiej membrany to przede wszystkim zagadnienie konstrukcyjne i ergonomiczne, jeśli założymy, że bardziej zwarta konstrukcja przetwornika jest ładniejsza, wygodniejsza, itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:rolleyes:

Eeeee tam:D.

Płaska membrana to dodatkowo płaski kształt czoła fali docierającej do uszka; czyli taki jak ze źródła znajdującego się w pewnej odległości od obserwatora. (Ta rozchodzi się w formie coraz większej sfery więc daleko od źródła na krótkim odcinku tegoż czoła zbliża się kształtem do płaskiej powierzchni).

Co do basu, to  w dynamikach może se go być więcej, szybciej, czy co tam jeszcze, ale nigdy nie będzie to bas tak naturalny jak z planarów, choćby skały srały. Nawet w he4, które nie są basowymi mistrzami, jest lepszy on jakościowo i robi wrażenie autentycznej potęgi ( a nie jakiegoś bum bum łubudubu jak np w th-900), od dowolnie wybranych elektrodynamików.

Planarny bas to jest to!!! Pijcie go litrami!!! Poznać go od razu, nawet gdy jest w niewielkich ilościach, to natychmiast czuć, że tak ma kuna być!

Ja nie mam w staxach signature dużo, zwłaszcza niskiego, basu (jest to konstrukcja całkowicie otwarta i przewiewna niemal bez komory), ale jego doskonale naturalny charakter nie zostawia nawet suchej nitki na kartonowym popierdywaniu elektrodynamików. Kto uważa inaczej niech się zchowie ze wstydu, albo okopie łyżką do "stojąc", spocznij!:D.

Czołem.

Edytowane przez audionanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Planarny bas jest wszędobylski i gumowy. :ph34r: Ja lubię bas a la Ultrasone Edition 9 albo 10, a nawet Grado RS1. Niemniej nie zamierzam nikogo odwodzić od swoich upodobań i odczuwania przyjemności ze słuchania dźwięku a la LCD-3. Po prostu tego nie ogarniam, tam samo jak nigdy nie pojmę jak można konsumować nutellę, szczególnie na pieczywie. :huh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale zupełnie inny jest bas w Audeze, a inny w Ether Flow czy HE-1000. Jak dla mnie zdecydowanie lepszy niż w Ultrasone. Miałem ostatnio Ultrasone Edition 10 i Grado GS2000. Ultrasone to nuda do kwadratu. Grado były fajne. Ale i tak HE-1000 czy Ether Flow o klasę lepsze.

Edytowane przez Sly30
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja pisałem wyłącznie o basie, robiąc sobie jaja na modłę wpisu @audionanik Edition 10 są delikatnie mówiąc dziwne. Z Audeze lubię LCD-XC i one dla mnie grają ze wszech miar po ludzku. Z Grado posiadałem kilka modeli w ciągu 8 lat. Po ostatniej naprawie moich PS1000 odpuściłem tę firmę. Z dawnego brzmienia po wymianie przetworników nie został nawet cień. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, majkel napisał:

Edition 10 są delikatnie mówiąc dziwne

Ej no, @majkel delikatność też ma swoje granice. Nawet Tyll, którego raczej trudno uznać za hejtera, dał jednoznaczny obraz tej "dziwności" w powszechnie znanym filmiku.

Pamiętam jak kiedyś założyłeś mi je na uszy (znaliśmy się wtedy niedługo); pomyślałem se wtedy - "dlaczego on mi to zrobił?". Przyszło mi nawet do głowy, że to Twój sposób na pozbycie się, usiłujących negocjować klientów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, audionanik napisał:

Ej no, @majkel delikatność też ma swoje granice. Nawet Tyll, którego raczej trudno uznać za hejtera, dał jednoznaczny obraz tej "dziwności" w powszechnie znanym filmiku.

Pamiętam jak kiedyś założyłeś mi je na uszy (znaliśmy się wtedy niedługo); pomyślałem se wtedy - "dlaczego on mi to zrobił?". Przyszło mi nawet do głowy, że to Twój sposób na pozbycie się, usiłujących negocjować klientów.

Tyll to nie hejter, to lover HD800. Po ich premierze napisał coś w stylu, że miał być następca HE90 i w sumie się udało. Ja go lubię za to, że robi pomiary i publikuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Zarejestruj się aby mieć większy dostęp do zasobów forum. Przeczytaj regulamin Warunki użytkowania i warunki prywatności związane z plikami cookie Polityka prywatności