Skocz do zawartości
WIOSENNA PROMOCJA AUDIO 11.03-04.04.2024 Zapraszamy ×

Sound BlasterX AE-5, nadchodzi killer dla AIM SC808?


tomek305ds6

Rekomendowane odpowiedzi

Warto czekać czy jakość dźwięku będzie zbliżona do AIM SC808?

Przeglądając neta natknąłem się na taki artykuł:

http://www.frazpc.pl/aktualnosci/934690,sound-blasterx-ae-5---nowa-karta-dzwiekowa-creative-zapewnic-ma-nam-audiofilskie-doznania.html

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Zbliżona" może, ale jak miałem doświadczenie z wszystkimi dotychczasowymi kartami Creative o wyższych audio aspiracjach, to jednak kompletnie inne granie było jak AIM czy tam Xonary. Po prostu inne brzmienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do cretive'a nie mam zufania ani trochę, a do ich kart szczególnie ;) . Poza przetwornikiem sabre (jak będzie podstawowa aplikacja to i tak to wiele nie da) to jest zwykła karta. Moim zdaniem nie będzie to killer dla sc808 ani nawet dla mniejszego aima. Nie wiem jak oni to robią, ale zawsze dają wypasione części typu dac itd., a dźwięk ich kart jest często najwyżej średni. Przykładowo ja mam jakiś wysoki model x-fi (nie wiem jaki bo tych modelów jest tyle że się nie połapałem ;) ) z dacem wolfsona itd. a wcale nie gra dobrze. Zwykła stara karta na vortexie, chipie yamahy lub crystalu (np. tb santa cruz których mam kilka sztuk ;) ) biła i bije moim zdaniem karty creative'a na głowę. Już nie wspominam o kartach studyjnych bo to w ogóle inny poziom ;) . Podsumowując. Znając cretive'a cena będzie pewnie z kosmosu a jakość i dźwięk co najwyżej średni. 

Edytowane przez Oskar2905
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem z kartami Creative jest taki, że tam przetworniki często całkiem, całkiem, ale zazwyczaj za interfejs wejściowy robi ichni Sound Core 3D, w którejś tam wersji. A one co prawda funkcji mają od metra, głównie DSP do gier, ale czysto dźwiękowo, jako źródło do DACa wbudowanego na karcie to mocno tak sobie. Dlatego całościowo dźwięk często zalatuje cyfrą, jest taki mocno przetworzony. Myślę że to właśnie kwestia tego nieszczęsnego interfejsu wejściowego, który jednocześnie robi za aplikację sprzętową zegara audio.

 

EDIT

Moim zdaniem, jak do tej pory najlepszą kartą autorską Creative, jeśli chodzi o jakość dźwięku, była Titanium HD. A przerobiłem je wszystkie. Ale jakby nie kombinował i tak grała gorzej od swojego odpowiednika od Asusa, czyli od Xonara STXa. Nie przypuszczam, żeby ten nowy wynalazek nagle stał się dużo lepszy. Sam mobilny Sabre, to trochę za mało na to. Pozostaje nadal nieszczęsny "SoundCore 3D".

Edytowane przez SlawekR
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, SlawekR napisał:

Problem z kartami Creative jest taki, że tam przetworniki często całkiem, całkiem, ale zazwyczaj za interfejs wejściowy robi ichni Sound Core 3D, w którejś tam wersji. A one co prawda funkcji mają od metra, głównie DSP do gier, ale czysto dźwiękowo, jako źródło do DACa wbudowanego na karcie to mocno tak sobie. Dlatego całościowo dźwięk często zalatuje cyfrą, jest taki mocno przetworzony. Myślę że to właśnie kwestia tego nieszczęsnego interfejsu wejściowego, który jednocześnie robi za aplikację sprzętową zegara audio.

Nie wiem. Nie zagłębiałem się w budowę tych kart. Dla mnie i tak najlepszym chipem pozostaje stary vortex ;) . Oczywiście wykupiony przez creative żeby ich nie zmietli z rynku ;) . 

Ja miałem vortexa w takim maluchu i grało to naprawdę super. Bardzo analogowo i nie było tego nalotu cyfrowego znanego z creativów.

AU8820_front.jpg

Edytowane przez Oskar2905
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Oskar2905 napisał:

Nie wiem. Nie zagłębiałem się w budowę tych kart. Dla mnie i tak najlepszym chipem pozostaje stary vortex ;) . Oczywiście wykupiony przez creative żeby ich nie zmietli z rynku ;) . 

 

Na jakość karty dźwiękowej składają się jej elementy składowe, interfejs wejściowy/procesor DSP, który stanowi źródło cyfrowego sygnału audio, czyli miejsce w którym dane binarne zamieniane są na dane audio, zrozumiałe dla samych kości DACa. Następnie, wspomniany DAC, składający się z sekcji cyfrowej (sama kostka) i sekcji analogowej (najczęściej opampy). To wszystko musi być odpowiednio zasilone, za pomocą dobrze zaprojektowanej aplikacji. I dobrze przetaktowane zegarami referencyjnymi, zazwyczaj aplikowanymi na interfejsie wejściowym.

 

Jeśli chodzi o karty Creative to interfejsy wejściowe mają raczej słabe, to ich najsłabsze ogniwo. Zegary takie sobie, same przetworniki niezłe, zarówno w sekcji cyfrowej, jak i analogowej, chociaż ta ostatnia jest gorsza od cyfrowej. No i to wszystko zasilone tak średnio, nie dramatycznie, ale i nie super

 

AIM/Xonar, mają relatywnie dobre interfejsy wejściowe, bardzo dobre przetworniki i niezłe sekcje analogowe i to wszystko nie najgorzej zasilone. W AIMie nie idealnie, w Xonarach jest to lepiej zrobione. Same zegary Xonary też mają trochę lepsze od AIMa, za to i jeden i drugi mają sporo lepsze od Creative.

 

To taka analiza w pigułce :)

 

Generalnie jeśli karta ma być dobrze zasilona i jest na PCI-E, to powinna mieć złącze Molexa, wprost do zasilacza komputera. Bo na szynie PCI-E to diabeł hula, a nie porządne i czyste zasilanie :)

 

Edytowane przez SlawekR
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólną budowę karty to znam ;) . Bardziej mi chodziło o to że nie zagłębiałem się w same creative'y ;) . Ja akurat na karty patrzę się z perspektywy czysto konsumenckiej i malomańsko/audiofilskiej. Ma dobrze grać i tyle, a co tam jest wsadzone i jak to jest zrobione to mnie średnio obchodzi ;) . Układy cyfrowe to raczej nie moja bajka :) . Zawsze zasilanie wprost z zasilacza jest lepsze. 

Edytowane przez Oskar2905
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem AIMa SC808, teraz mam X-Fi Titanium HD i imho ten drugi jest lepszy. Minusem są sterowniki, pod tym względem AIM z chipem cmedii był lepszy. Podstawowe opcje ale przynajmniej działały. W kartach Creative z tym bywa różnie - od groma opcji a ile to się nagimnastykowałem żeby mikrofon działał :P No i starsze modele miały problem z resamplerem - trzeba było na sztywno ustawiać próbkowanie 48k bo inaczej THD szybowało w górę. Na szczęście w Titanium HD to już poprawili i bez problemu działa ze wszystkim z zakresu 44.1 - 192. Zresztą i tak najlepiej korzystać z ASIO/WASAPI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Zarejestruj się aby mieć większy dostęp do zasobów forum. Przeczytaj regulamin Warunki użytkowania i warunki prywatności związane z plikami cookie Polityka prywatności