Skocz do zawartości

Brainwavz HM5


STi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam problem z pękniętymi łączeniami w moich Brainwavz HM5. Pałąk zaczął pękać w trakcie ich używania, zawsze leżały jedną stroną i nigdy tego nie zauważyłem (pęknięcia są na obu łączeniach muszli ale po jednej stronie), dopiero w trakcie wymiany padów, gdy je odwróciłem zauważyłem pęknięcia.

 

Prawdę mówiąc utknąłem w martwym punkcie. Słuchawki zakupiłem jako używane (na gwarancji), wraz ze słuchawkami otrzymałem fakturę z morele. Jest tam również informacja dotycząca gwarancji i jest jak byk napisane "Gwarancja mies. 24 - Producenta" co potwierdza również ich oferta w sklepie (notabene produkt już nie aktualny) nie mniej jednak widnieje tam nadal gwarancja 24 miesiące. Zaczęła się już niezła jadka, ponieważ sam Brainwavz jako producent daje gwarancję na swoje słuchawki 12 miesięcy i tak jest też napisane na pustym blankiecie dołączonym od Brainwavz - 1 year warranty. Pisałem do Polskiego dystrybutora Brainwavz i napisał on konkretnie, że dają gwarancje na przetwornik (24 miesiące) i kabel (12 miesiące). I na tym utknęło, poprzedni właściciel zgłaszał już tydzień temu sprawę do Morele ale bez odzewu.

 

Co z tym dalej zrobić ? Na forum zdania są podzielone odnośnie "uszkodzenia mechanicznego"

 

Na fotkach widać obie muszle.

1.jpg

2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te słuchawki wielu osobom pękają. Wygląda na to, że mają wadę konstrukcyjną. W żadnym razie bym nie odpuszczał. No chyba że złamałeś je na skutek jakiegoś wydziwiania. Napisz do sklepu zdecydowanego maila z zapowiedzią uderzenia do odpowiednich instytucji w razie odmowy. Uargumentuj odpowiednio, że wada powstała na skutek normalnego użytkowania. Gwarancja Brainwavz 12m nie ma tu nic do rzeczy.

 

W razie czego faktycznie zgłoś się do odpowiednich instytucji.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie dojdę do porozumienia z nimi bądź też wypadną mi resztki włosów z powodu nerwów związanych z postępowaniem prawnym, jest jakaś możliwość naprawy tego ? Póki co okleiłem to dookoła czarną taśmą ale niesmak jest straszny. Jakieś wzmocnienia od środka pod tymi śrubkami ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm5 to rebrandy Fischerów TA-003. Fischery mają z tego co pamiętam całe te widełki metalowe albo plastikowe, ale pełne. HM5 z pamięci mówiąc, mają w środku jakby pustą, żebrowaną konstrukcję i przez to padają. Reklamacja to Twój jedyny sposób na rozwiązanie problemu, no chyba, że stać Cię na zakup widełek od Fischerów albo znajdziesz kogoś z drukarką 3D, kto Ci je wydrukuje ;) Wiem, że na Hed-faju ktoś właśnie poleciał z drukiem 3D, ale dla mnie to już abstrakcja.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozebrać widełki, zalać pęknięcie klejem typu loctite 406, mocno ścisnąć, od środka widełki wstawić kawałek plastiku w miejscu pęknięcia uprzednio zmatowić powierzchnię i całość obsmarować powyższym klejem i nie ma siły aby pękło dalej.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozebrać widełki, zalać pęknięcie klejem typu loctite 406, mocno ścisnąć, od środka widełki wstawić kawałek plastiku w miejscu pęknięcia uprzednio zmatowić powierzchnię i całość obsmarować powyższym klejem i nie ma siły aby pękło dalej.

 

Jaką tubkę tego kleju kupić na obie strony, tak aby wystarczyło ? 5g wystarczy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ludzie mi się dziwią, że z zasady jestem przeciwny słuchawkom z plastiku ;).

Loctite to dość silne kleje, więc jeśli przykleisz poprawnie, to wiele go nie będziesz potrzebował.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale nie powstało ono z Twojej winy, lecz dotyczy dobrze znanego problemu będącego efektem słabości konstrukcji. Jeżeli w samochodzie na gwarancji wywali Ci uszczelkę pod głowicą, to nie ty płacisz za remont silnika, tylko koszty pokrywa podmiot odpowiedzialny za realizowanie gwarancji, vide salon/warsztat. Więc tak, warto, bo będziesz miał papier na to, że słuchawki naprawione zostały "podręcznikowo".

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostałem kilka informacji, że przez morele nic nie załatwię. Dystrybutor Brainwavz na Polskę twierdzi, że nie ma takiej gwarancji 24 miesiące. Napisali też, że Morele bierze do siebie słuchawki, oni wysyłają to do swojego dostawcy a dostawca do serwisu (czyli do Audiomagic) i koło się zamyka bo Morele nie odpisuje na e-maile a telefonicznie mówią, że trzeba czekać na e-mail.

 

Sick! a miałem dziś iść po super klej

 

edit: Morele pomimo zgłoszenia reklamacji nie odpowiada. Od Polskiego dystrybutora Brainwavz otrzymałem informację, że od czasu do czasu zamawiane są od chińczyków (producenta) części, obecnie na stanie niema widełek nie mniej jednak jak się pojawiają to są w kwocie 98 zł.

Edytowane przez STi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo czym innym jest gwarancja, a czym innym rękojmia. Korzystaj z rękojmi i uderzaj z tym do sprzedawcy. Sprzedawca odpowiada za świadczenia gwarancji i rękojmi i nie ma jakiegoś zbywania, że proszę wysłać do dystrybutora. Oficjalny dystrybutor może udzielać 12 miesięcy gwarancji, ale ciebie to nie interesuje.

 

Co do moreli, to trzeba się zalogować do profilu i tam zgłosić reklamację korzystając z formularza obok zamówienia w ich sklepie. Pisanie na ich obsługę klienta nic nie da, a na reklamacje z formularza odpisują.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym, że dostałem od sprzedającego Informację dot. gwarancji (wydruk) i jest tam jak byk napisane : Słuchawki Brainwavz HM5 (Gwarancja Mies. 24) Typ gwarancji : Producenta a niżej wzmianka :

 

"Procedura zgłaszania reklamacji :

 

I. Dla produktów objętych gwarancją producenta :

 

Reklamacje należy kierować bezpośrednio do autoryzowanych serwisów producenta. Dane kontaktowe oraz adresy punktów serwisowych znajdują się na stronie producenta i/lub karcie gwarancyjnej dołączonej do produktu. Termin realizacji gwarancji producenta oraz jej warunki określają zapisy na karcie gwarancyjnej produktu i/lub zapisy na stronie producenta"

 

 

I tu z blankietu gwarancji producenta dołączonej do słuchawek :

 

"BRAINWAVZ warrants that this product shall be free from defects in material or workmanship for a period of 1 year from the date of purchase from an authorized BRAINWAVZ distibutor or reseller. Except where prohibited by applicable law, this warranty is nontransferable and is limited to the original purchaser. This warranty gives you specific legal rights, and you may also have other rights that vary under local laws.""

 

 

Czyli jeśli dobrze rozumuję (tudzież nie) z powyższego wynika, że Morele ma "w poważaniu" gwarancje, bo ma być zgłaszana do producenta a producent twierdzi, że "1 year warranty"

Edytowane przez STi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego uderzać bezpośrednio przez zgłoszenie reklamacyjne z profilu Morele do sprzedawcy i tam zadać pytanie komu wysłać. Jak zrozumiałem z tego co piszesz, to serwis dystrybutora odmawia naprawy i o to należy oprzeć zgłoszenie.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz też dorzucić sugestię, że oszukali na długości gwarancji i w razie czego chętnie opowiesz o tym odpowiedniej instytucji ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Orientujecie się jak długo serwis może trzymać słuchawki ? Czy jest na to jakichś punkt ? Dzisiaj mija miesiąc i 5 dni od czasu przyjęcia na reklamację przez Morele.

Morele tłumaczy się, że serwis dystrybutora jeszcze się namyśla co w związku z reklamacją i są informowani na bieżąco i od nich to nie zależy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest ustawa która mówi że sprzedawca ma 14 dni kalendarzowych na rozpatrzenie reklamacji, jeżeli nie otrzymałeś odpowiedzi po 14 dniach znaczy że reklamacja jest przyjęta. To w teorii, w praktyce możesz do tego sklepu napisać miłą wiadomość o tym przepisie i że jeżeli nie wyślą ci sprawnych słuchawek zwrócisz się do rzecznika. W Twoim przypadku nie będziesz musiał nawet zatrudniać rzeczoznawczy bo nie dostałeś odpowiedzi w ciągu tych 14 dni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy to komuś pomoże czy też nie (posiadaczom HM5 lub ich przyszłym nabywcą) - reklamacja została rozpatrzona pozytywnie (uszkodzenie mechaniczne)

 

Wszystko opóźnia się w związku z tym iż serwis czeka na nowe widełki z zagranicy

Edytowane przez STi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

Sytuacja zrobiła się dość dziwna i nie wiem co teraz zrobić. Morele zaproponowało zwrot całej kwoty zakupu tj. 499 zł, ale poprzedniemu właścicielowi bo to on zakupił słuchawki w Morele, teraz miły Pan raczył mnie poinformować, że może mi zwrócić pieniądze za które zakupiłem słuchawki od niego. Co w takiej sytuacji zrobić ? Z jednej strony towar należał do mnie, z drugiej strony kupiłem je jako używane za kwotę powiedzmy 70% całości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proste. Oddaje ci 70% i jesteś na czysto. On zarabia 30% i też jest zadowolony. Sytuacja owszem dziwna ale trzeba się do niej nagiąć.. Chyba, że chcesz zostać z połamanymi słuchawkami.

 

Wysłane z mojego Nexus 6 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Zarejestruj się aby mieć większy dostęp do zasobów forum. Przeczytaj regulamin Warunki użytkowania i warunki prywatności związane z plikami cookie Polityka prywatności