Skocz do zawartości

Allegro - uszkodzony towar


bartek2525

Rekomendowane odpowiedzi

Każda forma kurierska ma w swoim regulaminie zapis o konieczności sprawdzenia zawartości i stanu przesyłki przy kurierze. Wiec jeśli udało Ci sie umówić z kurierem i spisać protokół uszkodzenia, to była to wyłącznie jego dobra wola. Na przyszłość duże i wartościowe paczki sprawdzaj przy dostarczycieli, bo w razie uszkodzenia wina za niesprawdzenie spada na Ciebie i sprzedający ma w świetle prawa tak naprawdę czyste sumienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zainteresował mnie temat i nieco poczytałem, włącznie z regulaminem DPD ;)

Jeśli paczka podlega przepisom Prawa Pocztowego, na zgłoszenie reklamacji (jeśli ubytki nie dały się stwierdzić z zewnątrz), jest 7 dni od dnia odbioru. I to tylko dlatego DPD tak chętnie wysyła kurierów, którzy bez mrugnięcia okiem wystawiają protokół szkody :D

A przekonanie o konieczności sprawdzania przy kurierze zawartości przesyłki? Kolejny mit rozpowszechniany przez sprzedawców. Sprzedawca stosujący taki zapis pod rygorem nieuznania reklamacji stosuje klauzulę niedozwoloną:
http://decyzje.uokik.gov.pl/nd_wz_um.nsf/0/E56062629E5CA2B8C1257BEC00374B45?OpenDocument

http://spedycje.pl/transport_i_spedycja/kurierzy_i_poczta/34449/prawa_i_obowiazki_kuriera.html

Jakby się komuś nudziło
https://uokik.gov.pl/rejestr_klauzul_niedozwolonych2.php


A tak właściwie to stroną w takim sporze jest, o ile to osoba prawna, sprzedający. To jego zarobek i jego problem :D

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam problem na allegro i zastanawiam się jak go rozwiązać. Sprzedałem kartę pamięci - wysyłka do klienta, wszystko ok, ale klient chciałby wymianę na inny model. Nie informując mnie odesłał towar, dopiero po fakcie dostałem info na @ o chęci wymiany. Nadmienię że druga karta wcześniej była droższa, dopiero obniżyłem cenę po wysłaniu pierwszej karty do klienta. Nie będę sobie robił problemów wymienię na 20 zł nie zbiednieję a będzie pozytyw.

 

 

Witam Pana,

Otrzymałem kartę zgodnie z zakupem,

Chciałem jednak dokonać zwrotu i prosić o wymianę na kartę micro SDXC w tej samej cenie, takiej jak na aukcji 5497893375

Przesłaną kartę SDXC zakupiona na aukcji 5497916004 z 5 lipca 2015 , przesyłam w nienaruszonym stanie w oryginalnym opakowaniu, wraz z opłaconą i zaadresowaną kopertą zwrotną.

Z góry dziękuję i przepraszam za kłopot,

 

od razu jak odebrałem kartę zwrócona przez klienta wrzuciłem w kopertę ze znaczkiem zaadresowaną przez klienta nowa kartę i wysłałem. Tak, już się pewnie domyślacie, niestety nie poleconym listem. Tylko zgodnie z tym co napisał klient. Teraz klient informuje mnie, że karty nie dostał i żąda kasy lub karty.

Nie chcę sobie brudzić konta, ale co mogę zrobić, jak się zachować?

To moje konto prywatne nie firmowe i moje produkty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

List ekonomiczny ? One giną.. sam się o tym kiedyś przekonałem.

Co możesz zrobić w tej sytuacji ? Chyba niewiele.. można wysłać następną paczką priorytetową z możliwością śledzenia. Ubezpieczenie też dużo nie kosztuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko, że ja ze swej strony wywiązałem. Klient wybrał sobie taka formę i ja mu wysłałem. Pierwsza paczka bez problemu doszła. Równie dobrze klient mógł odebrać drugą wysyłkę. Gorzej bo już kolejnej karty nie mam tego typu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko, że ja ze swej strony wywiązałem. Klient wybrał sobie taka formę i ja mu wysłałem. Pierwsza paczka bez problemu doszła. Równie dobrze klient mógł odebrać drugą wysyłkę. Gorzej bo już kolejnej karty nie mam tego typu.

Jeżeli dales mu opcje wysylki w tym priorytet/kurier/etc, a on.mimo to wybral najtanszego ekonomika to wina lezy po jego stronie, tak na logike

 

Wysłane z mojego GT-I9506

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w aukcji tylko list polecony priorytetowy wysyłka w 24h. Odsyłając kartę postąpiłem zgodnie z tym co napisał. Czyli wrzuciłem kopertę przygotowana przez niego do skrzynki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem polega na beznadziejnym systemie komentarzy na Allegro, które nie interesuje się komentarzami wystawionymi niesłusznie. Gdyby było inaczej i Allegro poczuwałoby się do chociaż minimalnej odpowiedzialności za prowadzony serwis, wtedy....

Klient zaproponował wymianę poza serwisem Allegro. Ewentualny negatyw (bo pewnie dostaniesz) zgłaszasz jako bezpodstawny i zostaje on anulowany, ponieważ z transakcji która została zawarta poprzez Allegro wywiązałeś się wzorowo.

 

Ale niestety jest, jak jest i dlatego leżysz i kwiczysz, nic nie możesz zrobić.

Jedno dobre, że za kilka złotych zdobyłeś istotną lekcję, mnie kiedyś "dobre serce" kosztowało nieco więcej ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Zarejestruj się aby mieć większy dostęp do zasobów forum. Przeczytaj regulamin Warunki użytkowania i warunki prywatności związane z plikami cookie Polityka prywatności