Eternal Seeker Opublikowano 1 Listopada 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2017 Z tym Dubielem to chyba coś nie tak . Dziesięć lat temu kupiłem swojego HV-1 (od Konstruktora) za 1.830 zł ,kolega dwa lata temu kupił we Wrocławiu w Salonie ( chyba Galeria Audio) za ok. 2,5kzł . Z tego co wiem to teraz wersja podstawowa kosztuje chyba 3,4kzł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
audionanik Opublikowano 1 Listopada 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2017 2 godziny temu, Eternal Seeker napisał: Z tym Dubielem to chyba coś nie tak . Dziesięć lat temu kupiłem swojego HV-1 (od Konstruktora) za 1.830 zł ,kolega dwa lata temu kupił we Wrocławiu w Salonie ( chyba Galeria Audio) za ok. 2,5kzł . Z tego co wiem to teraz wersja podstawowa kosztuje chyba 3,4kzł Popyt za granica wywoluje refleksje - po co robic dwa, lepiej zrobic jeden i skasowac jak za dwa. Takie sa prawa rynku. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Name44 Opublikowano 1 Listopada 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2017 Dzięki zleconym przeze mnie modyfikacjom poczynionym przez konstruktora WBA już jakiś czas temu, od kilku tygodni w moim Virtusie zainstalowane są lampy Tung-Sol KT150. Napiszę krótko, bo zmian jest bardzo wiele. Wszystkie na plus względem KT-120 i wcześniejszych KT-88 oraz 6550. Dźwięk jest fantastycznie dociążony ale bez zbytniej przesady, przestrzeń jest niesamowita, czuć ogromną dynamikę i potęgę dźwięku. Tak, stał się on ogromny i tylko czekający aby pokazać swoją moc! Mamy wrażenie, że dociera do nas ze wszystkich stron, mimo to wszystko jest na swoim miejscu. Średnica nasycona, aksamitna. Ludzkie głosy bardzo naturalne, delikatnie wysunięte do przodu - choć zależy też od nagrania. Wysokie tony są zaznaczone ale nie męczące, słychać wszystkie szczegóły i szczególiki nagrania. Bas jest potężny kiedy trzeba, jest wielowarstwowy. Schodzi baaaardzo nisko, całościowo fenomenalne i wielobarwne brzmienie, które udało mi się wydobyć z AKG 812. Można słuchać godzinami. Dźwięk nie męczy lecz wciąga w każde kolejne nagranie, minuty...godziny...mijają a ja słucham :-) Jak pisałem w innym wątku, królik złapany. Obecnie mogę już tylko dopieszczać to brzmienie okablowaniem. Pozostałych elementów toru nie ruszam :-) Polecam eksperymenty z tą lampą i KT120 o ile Wasze wzmacniacze mogą z nimi współpracować. 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
audionanik Opublikowano 2 Listopada 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2017 @Name44 jakie różnice brzmieniowe są między kt88 a kt150? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
The Grand Wazoo Opublikowano 2 Listopada 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2017 A jak z zakresem obciążenia dla słuchawek? Oryginalny na KT-88 miał szeroki 24-600. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Name44 Opublikowano 2 Listopada 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2017 Ciężko opisać różnice względem KT-88 i podobnych z tego typu bo lampy te troszkę inny świat. Jako, że lubię eksperymentować z lampami ten komplet kupiłem totalnie w ciemno...na zasadzie wszystkie dotychczas zakupione lampy wnosiły poprawę w brzmieniu. Nie będę się zbytnio rozpisywał ale w porównaniu do KT-88 i podobnych...KT-150 to wulkan energii i nie mam tu na myśli tylko ogromnego poziomu głośności w słuchawkach, kręcąc potencjometrem w prawo nie tylko robi się głośniej ale odnoszę wrażenie, że im głośniej ( oczywiście bez przesady ) tym dźwięk jest coraz lepszy, wzmacniacz nie traci kontroli na żadnym z wydobywających się dźwięków ze słuchawek. Nie staje się jazgotliwy, wręcz przeciwnie staje się bardziej analogowy. Te lampy chyba są stworzone do głośniejszego grania. Można spokojnie słuchać muzyki na wysokim poziomie głośności - przynajmniej na moich AKG. Najważniejszym pasmem dla tych lamp jest chyba średnica, w moim przypadku jest delikatna ale jednocześnie fantastycznie nasycona i dociążona, barwna i jest w niej przestrzeń. Ostatnia płyta Cary Dillon brzmi fenomenalnie, szczególnie w drugim utworze słychać wszelkie smaczki :-) Bas, jest potężny kiedy tego potrzeba. Słychać, że potrafi zejść wyjątkowo nisko i mimo że jest wyraźnie zaznaczony w brzmieniu to nie przykrywa pozostałych pasm brzmienia. Jest doskonale kontrolowany. Jak pisałem wcześniej - wielowarstwowy, zróżnicowany. Góra nie kłuje w uszy, wysokie tony są szczegółowe ale nie męczące. Wszystkie szczegóły i szczególiki słychać. Przychodzi mi na myśl określenie może zbyt często używane przez recenzentów ale jak tak właśnie słyszę naturalne granie. I takie są te lampy, czarujące, naturalne, szybkie...wciągające o bardzo przyjemnej barwie. To połączenie mocy tranzystora z czarem i magią lampy. Ja jestem bardzo zadowolony z uzyskanego efektu, przerosło to moje najśmielsze oczekiwania bo nie wiedziałem czego się spodziewać. Do rodziny lamp KT-88 i pochodnych już nie wróce, nie ma sensu :-) Dodam, że w roli lampy sterującej gra u mnie Amperex 6DJ8 lub Philips SQ ewentualnie Amperex Bugle Boy PS. W weekend mój wzmacniacz będzie odsłuchiwany przez jednego z użytkowników forum, może opisze tu wrażenia ? Mam nadzieje pozytywne :-) Czy zakres obciążeń się zmienił, niestety nie wiem. Pamiętam że przy lampach KT-120 zakres ten się zwiększył względem KT-88. Czy teraz coś się zmieniło nie wiem, podpytam konstruktora :-) 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
audionanik Opublikowano 2 Listopada 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2017 (edytowane) Tak się pytałem, bo przymierzam się do kolumnowca na kt88 i nie wiem czy od razu nie wdepnąć w 150-ki, tylko to wymaga innych ustawień i zasilania. Trochę się cykam; ludziska gadają, że grają jak tranzystor, a taki już mam, to po co mi drugi tylko świecący. A Ty nie musiałeś przystosowywać wzmaka? Przecież kt150 pracują w innych warunkach prądowo-napięciowych niż kt88 i potrzebują mocniejszego zasilania. Edytowane 2 Listopada 2017 przez audionanik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Name44 Opublikowano 3 Listopada 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2017 Oczywiście, wzmacniacz musi być przystosowany do tych lamp. W moim przypadku modyfikacji w zasilaniu dokonał sam konstruktor wzmacniacza. Gdybyś w weekend był w Warszawie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiekkb Opublikowano 4 Listopada 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2017 Posłuchałem dzisiaj systemu @Name44 z nowymi lampami KT150, a znając ten system z KT88 i KT120 powiem tak na KT150 attack i decay staje się szybszy oraz transjenty stały się dużo lepsze, zbliżyły się do tego co znam z torów opartych na słuchawkach Staxa, a to tylko K812. Bas schodzi niżej, średnica stała się wyrazista, nasycona oraz wokale. Także faktura i rozdzielczość jest dużo lepsza, tylko tutaj doszliśmy dopiero na końcu do consensusu, poprzez wymianę kabli i lamp sterujących, gdyż na najtańszym IC Albedo owszem dźwięk był nasycony, dociążony, ale jak dla mnie za mało rozdzielczy i szczegółowy. Na przykład na Strauss "Also sprach Zarathustra" uderzanie w małe werble na samym początku było jedną papką, nie było słychać początku uderzenia i jego końca, albo w utworze "Marks" Hiroyuki Sawano, czyli duża orkiestra z chórem cały tor nie był w stanie poprawnie odtworzyć, zadużo się działo już na niego, podczas gdy poprzednio nie było z tym problemu. Zmiana kabla na Argentum Silver, zresztą ostatnio ten kabel zrobił na mnie dużo wrażenie, nie tylko w Maćka systemie, ale także w moim byłym (czyli 2qute z Tomankiem, SRM-323s i SR-507, gdyż nasycił mi średnicę, zyskałem owiele lepszą rozdzielczość i szczegółowość ) bas nabrał faktury i rozdzielczości, dostały więcej powietrza ale także dostały bardzo techniczną i suchą górę z dużą tendencją do bycia ostrą. I na to pomogła zmiana lamp sterujących, gdyż nić z basu nie zostało stracone, zachował bardzo dobre faktury, szczegółowość, już nić nie było jedną plamą na basie, a wysokie tony nadal zachowały swoją lekkość, ale złagodniały już nie było żadnej ostrości. Jest to bardzo dobry przykład jak wiele zależy w systemie od wielu rzeczy, że czasami wystarczy zmienić coś małego aby osiągnąć to czego się chce, a nie zmieniać klocki, gdyż Maciek myślał o szukaniu nowego IC, a wystarczyła zmiana jednej lampy, którą miał, a nie spróbował jej w tym obecnym systemie. I tym samym jest system, który brzmi bardzo rozdzielczo, szczegółowo, bas schodzi bardzo nisko, a jednocześnie on i wszystkie pasma mają bardzo dobrą fakturą, a jednocześnie jest dociążony, średnica nasycona, żeńskie wokale tylko słychać, a wysokie tony ukaże każde najdrobniejsze uderzenie w dzwonek czy dotknięcie talerzy, a przy tym wogóle nie jest ostra. A do tego system, dzięki KT150 nabrał niesamowitego decayu i attacku, oraz transjenty też są bardzo dobre. Czyli mamy to co jest najważniejsze z jednej strony rozdzielczość, szczegółowość, a z drugiej strony nasycenie i fakturowość więć nić nie pozostaje w szukaniu dalej, tylko pogrążyć się w słuchaniu, gdyż to sprawia przyjemność z obcowania muzyką. Co do lamp KT150 bardzo polecam je osobą, którym brakuje w jego wzmacniaczu lampowym "szybkości", rozdzielczości, szczegółowości oraz fakturowości. 3 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Name44 Opublikowano 5 Listopada 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2017 Nie chciałbym pisać w tym momencie o sprzęcie i dźwięku bo wiele napisał już Michał ale ze swojej strony chciałbym podziękować chłopakom z AM za cierpliwość i poświęcony czas, także ten prywatny. Za sugestie, rady, podpowiedzi i mam nadzieje fajne spotkania, które wspólnymi siłami pozwoliły uzyskać naprawdę fantastyczne brzmienie! Dzieki :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiekkb Opublikowano 5 Listopada 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2017 Macieju ja również dziękuję, gdyż zawsze jest przyjemność słuchania torów, a tutaj sam byłem ciekawy, gdyż nigdy wcześniej nie słyszałem KT150 i te lampy są tak dla mnie, gdyż dają cechy, których najbardziej oczekuje w systemie. A twój tor daje przyjemność słuchania, gdyż nie męczy, jest przyjemnie muzykalnie, a jak chcesz my zrobić analizę to nie musimy się specjalnie skupiać żeby usłyszeć najcichszy dźwięk, albo wymienić lampę sterującą. KT150 będą się bardzo dobrze nadawały do torów gdzie są słuchawki, takie jak HD650, HD600, DT770, T90, DT880. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
D7D Opublikowano 19 Grudnia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2017 (edytowane) Czy ktoś miał przyjemność posłuchać wzmacniaczy SinusAudio na 6n6p lub 6n13s i zechce podzielić się wrażeniami z odsłuchu? Edytowane 19 Grudnia 2017 przez D7D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
audionanik Opublikowano 19 Grudnia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2017 Ja slucham juz miesiac ponad i przesluchalem juz z dziesiec sluchawek, i slucham nadal. Sie naslucham to sie podziele. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
will88 Opublikowano 1 Stycznia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2018 No to jeżeli chodzi o moje poszukiwania 45" tki to temat uważam za rozwiązany. Miałem trochę obaw czy cokolwiek uzyskam bo w bezpośrednim zapytaniu z Austrii przyszło mi info, że wymianą lamp nic nie uzyskam. W sumie i tak chciałem mieć coś na zapas więc zamówiłem.Miesiąc temu zagościły więc EML w wersji mesh z czarną podstawą, przy zamówieniu natrafiłem na brak magazynowy więc trochę się naczekałem.Jak będzie widać na załączonych zdjęciach oryginalna lampa od Ayona dołączana do HA-3 wydaje się być większa, a konstrukcja wnętrza w 99% identyczna.Gra to jednak inaczej i w moim przekonaniu decydowanie na korzyść "oryginałów EML" a nie tych właśnie dołączanych w zestawie do HA-3. Na tym etapie liczą się już detale...Ayonowe lampy poszły więc na zapas. Aktualnie swoje poszukiwania kieruję na najsłabsze ogniwo systemu czyli DAC. Obecnie używam Idac2 od Ifi i kombinuję powoli na co by to zmienić.Odsłuchu dokonuję tylko z Tidal'a, jest więc sens swoje poszukiwania kierować w kierunku Daców z torem lampowym jeżeli mam już HA-3 z LCD3 ?Czy powiedzmy taki Lampizator by się nadał ? Bardzo dobre opinie słyszałem także o Hegel HD30. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
The Grand Wazoo Opublikowano 1 Stycznia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2018 Jak już masz Ayona to może Ayon Sigma? Piotr Ryka ma Sigmę i testował HA-3 w tym zestawie, napisz do niego co i jak. Generalnie uznał HA-3 za jeden z najlepszych wzmacniaczy słuchawkowych dostępnych w Polsce... P.S. Brumi czy nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saudio Opublikowano 1 Stycznia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2018 Zależy z czym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
will88 Opublikowano 2 Stycznia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2018 20 godzin temu, The Grand Wazoo napisał: Jak już masz Ayona to może Ayon Sigma? Piotr Ryka ma Sigmę i testował HA-3 w tym zestawie, napisz do niego co i jak. Generalnie uznał HA-3 za jeden z najlepszych wzmacniaczy słuchawkowych dostępnych w Polsce... P.S. Brumi czy nie? Sigma jest fajna ale ma w torze lampy i tutaj może zaistnieć swego rodzaju "korelacja" z HA-3, a mi zależy na jak wierniejszym przekazie. Lubie po prostu muzykę taką jaka wyszła ze studia po masterze, albo i bez - takie nagrania tez mają swój klimat. Dlatego też mam dwie pary studyjnych monitorów aktywnych, które grają bardzo liniowo i nie zamienił bym ich na nic innego. Z HA-3 u mnie żadnego brumienia nie ma - cisza jak makiem zasiał. Dziś znalazłem fajny przetwornik, RME ADI-2 DAC, który już niedługo ma być dostępny w kraju. Prosty bez zbędnych bajerów ale na bardzo dobrych komponentach. Producent bardzo dobrze znany ze sprzętu audio studyjnego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saudio Opublikowano 2 Stycznia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2018 Podłącz Eleary albo Utopie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gelo29 Opublikowano 3 Stycznia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2018 => will88: spraw sobie te 45-tki EML, ale w wersji standardowej (Solid Plate). Lepsze wypełnienie, brzmienie bardziej dynamiczne, sprężyste, delikatnie docieplone, ładna scena i precyzyjna lokalizacja źródeł pozornych. W mojej opinii są lepsze od lamp Mesh, a trochę tańsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gelo29 Opublikowano 7 Stycznia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2018 Ciekaw jestem, czy ktoś z Was zna i może polecić jakieś bezpośrednie zamienniki lamp 45? Słyszałem, że niektórzy z powodzeniem stosują lampy 2A3, ale nie jestem pewien, czy rzeczywiście można ich używać bez konieczności przerabiania układu we wzmacniaczu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NoWoR Opublikowano 7 Stycznia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2018 A czy ktoś z was miał do czynienia z marką SinusAudio? I mógłby coś o niej powiedzieć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saudio Opublikowano 7 Stycznia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2018 @audionanik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
audionanik Opublikowano 10 Stycznia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2018 (edytowane) Dnia 19.12.2017 o 01:05, D7D napisał: Czy ktoś miał przyjemność posłuchać wzmacniaczy SinusAudio na 6n6p lub 6n13s i zechce podzielić się wrażeniami z odsłuchu? Dnia 7.01.2018 o 22:55, NoWoR napisał: A czy ktoś z was miał do czynienia z marką SinusAudio? I mógłby coś o niej powiedzieć? Tu jest trochę informacji oraz moich wrażeń: Słuchane z dtr10 by Michauczok, t90, t1v1, hd800s, grado gs1000, k701 - wszystko ok. oraz w ramach żartu z dharma d1000, lcd2, lcd xc, fostex th610 - tu bas "wachluje", cudów nie ma, średnica i góra ok. Co do różnic, to 6n6p gra dźwiękiem równym, zwartym, skupionym, zbliżonym do tranzystorowego ale wygładzonym; jak na otl-a ma bardzo niską impedancję wyjściową - ok.10ohm. 6n13s daje dźwięk "rozdmuchany", duży, dociążony, barwny, przestrzenny, to "rasowa" lampa i mój faworyt jeśli chodzi o otl-e. Najlepiej z nim grały hd800s i gs1000 (pomimo impedancji32ohm); całkiem dobrze t90; w sumie t1v1 też, ale je wolałem już z tranzystorem. Z senkami dał popis już na stockowych bańkach. Niedługo nasz kolega z forum będzie miał wersję z zasilaniem dual mono oraz z lepszymi lampami, sam jestem ciekaw co wzmaczek pokoże. Edytowane 10 Stycznia 2018 przez audionanik 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NoWoR Opublikowano 10 Stycznia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2018 (edytowane) 33 minuty temu, audionanik napisał: Tu jest trochę informacji oraz moich wrażeń: Dzięki kolego to mi sie przyda. Posiadam feliksa espressivo oraz dt990pro i hd600.... i tak myślałem o czymś innym i właśnie tak sie zastanawiam nad SinusAudio i tym wzmakiem http://allegro.pl/wzmacniacz-sluchawkowy-lampowy-otl6n13s-sinusaudio-i7111999888.html ale też myślałem wybrać sie do nich do Krakowa czy mają go na miejscu żeby odsłuchać, coś doradzić itd... Edytowane 10 Stycznia 2018 przez NoWoR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
roger987 Opublikowano 26 Stycznia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2018 @audionanik a jak ten otl6n13s w porównaniu do virtusa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.