Jaro54 Opublikowano 21 Maja 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2017 Nagrywają w formatach profesjonalnych np MQA a potem w zależności od efektu końcowego CD czy SACD następuje downscaling, czyli z premedytacją pogarszają jakość dźwieku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Palpatine Opublikowano 21 Maja 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2017 Dzięki za wyjaśnienie. Teraz muszę się jedynie dowiedzieć w jakich formatach był nagrywany materiał. Ja głupi myślałem, że CDA to format bezstratny i z niego powstaje flac i dsd. Upscaling mnie nie interesuje bo to jest 100% audiovoodoo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaro54 Opublikowano 21 Maja 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2017 Jeśli dobrze zrobiony to może być ok. Ja w tunerze sat Humax mam takie algorytmy przy nagrywaniu programu, że nagrany jest lepszej jakości niż na żywo. Myślałem że to złudzenie ale kilkanaście osób testowałem i wszystkie wskazały materiał nagrany, że to na żywo. Ucho ludzkie da się dość łatwo oszukać, więc jak ktoś się przyłoży może być ok. Posłuchaj nagrań starych lata 60-70-te bez całej dzisiejszej elektroniki brzmią o wiele lepiej niż dzisiejsze. Oczywiście mówie o dobrych nagraniach z tamtych czasów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hibi Opublikowano 21 Maja 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2017 50 minut temu, Jaro54 napisał: Nagrywają w formatach profesjonalnych np MQA a potem w zależności od efektu końcowego CD czy SACD następuje downscaling, czyli z premedytacją pogarszają jakość dźwieku jesteś pewny tego co napisałeś ?? 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
all999 Opublikowano 21 Maja 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2017 Godzinę temu, Jaro54 napisał: Nagrywają w formatach profesjonalnych np MQA a potem w zależności od efektu końcowego CD czy SACD następuje downscaling, czyli z premedytacją pogarszają jakość dźwieku MQA to tylko system przechowywania i przesyłania gęstych plików. Plik wychodzący ze studia to zwykle wave. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaro54 Opublikowano 21 Maja 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2017 Tak ale wave bwf, których nie odtworzysz bez oprogramowania i zwykle mają gęstość 24/192 kHz lub więcej w nowszych sprzętach studyjnych. Dopiero po pomniejszeniu do 16/44,1 kHz jest materiał na płycie CD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hibi Opublikowano 21 Maja 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2017 (edytowane) 20 minut temu, all999 napisał: MQA to tylko system przechowywania i przesyłania gęstych plików. Plik wychodzący ze studia to zwykle wave. bądź właśnie DSD co to jest MQA (najważniejsze wytłuszczone ) Cytuj As I understand MQA, there isn’t any improvement or enhancement in the resulting file…just tighter specs and less loss from source to delivery. So to claim that any MQA-encoded file will sound better than a CD seems a stretch to me. I understand that marketing and promotion are different than the science stuff and specs but a great sounding CD probably doesn’t need MQA. The record companies are not likely to go back and redo all of their transfers again just to please audiophiles. I’ve heard various assertions about MQA from qualified individuals that ask some meaningful questions. Here’s a segment of one of them: “The value of the MQA system is that it can convey an extended frequency response and a better than 16-bit SNR over the 0 to 20 kHz frequency region while achieving a respectably low data rate. This is the first lossy format that attempted to capture an extended bandwidth. I suspect the band above 20 kHz has a reduced SNR.” Edytowane 21 Maja 2017 przez hibi 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saudio Opublikowano 21 Maja 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2017 1 godzinę temu, Palpatine napisał: Standardowo w jakich formatach zapisuje się pliki podczas nagrywania w studiu? Nie chce mi się wierzyć, że realizatorzy nagrywają materiał w kilku formatach. Na wielokanałowe taśmy analogowe albo cyfrowe w formacie PCM a na potrzeby DSD w DXD który jest formą PCM umożliwiającą miks i mastering. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hibi Opublikowano 21 Maja 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2017 (edytowane) MasterTape też są do kupienia, tylko lekko drogie Edytowane 21 Maja 2017 przez hibi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bywalec Swordfish_ Opublikowano 23 Maja 2017 Bywalec Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2017 Dnia 5/18/2017 o 09:22, Sojek_88 napisał: DSD 128 , rozwiązuje wszelkie problemy pierwotne formatu i staje się on naprawdę rewolucyjny - uważam w świecie audio , nie odniósł sukcesu komercyjnego - bo nie miał , SONY i PHILIPS stworzyło Go dla melomanów - tylko i wyłącznie , musi grać lepiej bo upraszcza bardzo schemat kodowania dzwięku , do jego bardziej naturalnej postaci ( analogowej ) . Co najważniejsze - musimy mieć DAC który gra DSD bezpośrednio, a nie tylko potrafi zamienić DSD na PCM . Kolejna sprawa jak napisał Admin powyżej , dobre pliki to podstawa , Native DSD , albo właśnie DSD 128 , a jak komu pozwoli sprzęt to i z pewnością na DSD 256 i 512 jest już totalna miazga , ja Słucham DSD128 - i zawsze jak komuś pokazuję różnicę nawet między 24bit192 a DSD to kopara opada , jaka to jest różnica w dzwięku . Zupełnie inny świat. Jak ktoś kiedyś fajnie napisał na audiostereo - DSD to taki gramiak bez vinylu - i ja się pod tym podpisuje . Zarazem chętnie ożywię dyskusje bo gra jest warta świeczki , na tyle że warto w To wejść , nagrań jest już w sieci bardzo dużo i każdy znajdzie cos dla Siebie. No to tak: 1. Co rozumiesz przez "DAC, który gra bezpośrednio?" ? 2. Wiesz, jak działają modulatory w kościach typu, chociażby - ESS Sabre? 3. Wiesz, jaka jest rola filtra cyfrowego i jaki DAC (w sensie kości) ma to najlepiej zrobione? 4. Po co powtarzać farmazony? Żeby udawać przed innymi, że ktoś "się zna"? 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebi-Studio Opublikowano 30 Maja 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2019 Moim skromnym zdaniem DSD ma sens jako archiwizacja analogu przy zgrywaniu bezpośrednio z analogowych masterów na urządzenia typu Tascam DA-3000. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bywalec Swordfish_ Opublikowano 26 Czerwca 2019 Bywalec Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2019 W dniu 30.05.2019 o 21:45, Sebi-Studio napisał: Moim skromnym zdaniem DSD ma sens jako archiwizacja analogu przy zgrywaniu bezpośrednio z analogowych masterów na urządzenia typu Tascam DA-3000. Można by się tutaj zastanowić nad tym, co będzie lepsze - czy de facto DSD (a jeżeli już, to jakie?), czy może DXD (32/384)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zgreg Opublikowano 14 Października 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Października 2023 Gdzie na chwilę obecną są dostępne do wypróbowania za darmo pliki DSD ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Palpatine Opublikowano 14 Października 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Października 2023 34 minuty temu, zgreg napisał(a): Gdzie na chwilę obecną są dostępne do wypróbowania za darmo pliki DSD ? Poszukaj na HDTracks. Zawsze były paczki za free Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.