Skocz do zawartości

Fostex T50RP - ogólne spostrzeżenia


mikolaj612

Rekomendowane odpowiedzi

Ahoj.

 

Od wczoraj jestem posiadaczem (szczęsliwym) jednych z najbrzydszych a zarazem chyba najczęsciej modowanych słuchawek w histrorii.

 

Postanowiłem (a raczej nudzi mnie się) coś o nich naskrobać, wiem, że mnie uwielbiacie, a wszystko co napiszę jest na forum święte, toteż pewnie będziecie mnie przez najbliższe dni wysławiac, a duma z napisania tego posta pewnie przysłoni mi wady oraz ubytki w moim słuchu, a zatem niechaj się stanie :)

Zestaw a raczej jego brak, tak można opisać to co dostajemy, albo raczej czego nie dane nam było dostać.

 

Słuchawki przychodzą w kartonowym opakowaniu wielkości samych słuchawek, jest brzydkie, tektura ****iania, szczyt ambicji tego opakowania to najwyżej przycznić się do rozpalenia w piecu z jego użyciem, zabezpieczenie słuchawek w środku to audiofilski woreczek, nic więcej, do słuchawek jest przewód o długości 3m (elastyczny) oraz zakończony dużym jackiem.

 

Dostajemy też imitację instrukcji w języku "drzewko" znanym także jako "szlaczki", przyjemnie się oglada nawet mimo kompletnego nie zrozumienia zawartych w niej informacji, pewnie kitajce nam gratulują zakupu itd.

 

Słuchawki są brzydkie, albo jak kto woli oldskullowe, ot coś jak hełmofony DT100/DT150, idealnie pasują do wystroju mojego tanka na podwórku, już wiem od kogo Grado podpatrywało design :)

 

Pałąk jest wyciosany z opony (dosłownie) tudzież ktoś wpadł na genialny pomysł uzycia dętki rowerowej, ogólnie wygodny, daje spore pole do popisy z modowaniem, jako, że materiał gumopodobny jest na swój sposób elastyczny oraz większość klei się go trzyma, można doklejać sobie gąbki, siano, dodatkowe dętki, czy obszyć sobie jakimś materiałem bliższym audiofilskiemu sercu. Sam pałąk wbrew obiegowej opinii jest wygodny i nie robi dziury w głowie, ani nie skalpuje.

 

Idziemy dalej, regulacja tego pałaka jest iście szyta na miarę, mieliśmy pałąk z opony, teraz mamy regulację a w zasadzie jej wczesną wersję ! Nie ma tutaj oznaczeń cyferkowych jak w nowych produktach np: Shure czy AKG, regulacja jest na 'oko' materiał gumopodobny przesuwa się po widełkach, które imitują swoją barwą oraz fakturą miedziane rurki w kształcie wydłużonej litery U, które przy muszlach sa zakrzywione. Praktycznie tak samo działa to w Grado, tylko tam ma tendencję do zmiany położenia, tutaj guma stawia należyty opór, nie ma mowy o poslizgu niekontrolowanym.

 

Muszle są zrobione z plastiku takiego sobie, nie rzuca się w oczy, ale też nie jest taka kiszka jak np: w Superluxach, ot typowa konstrukcja przelomu lat 80-tych, kiedy nikt sobie dupy wyglądem jakotakim nie zawracał, jest solidnie, choć niezbyt ładnie.

 

Przewód mocujemy do lewej słuchawki w sposób niecodzienny, bo nie od spodu a od zew. strony muszli wygląda to śmiesznie oraz razi w oczy, przy czym utrudnia rekabling, ale sam kabel nie wypada, wchodzi elegancko w dziurke i jej nie opuszcza. Ale to zdecydowanie nie jest genialne rozwiązanie.

 

Pady są Shure like (u mnie), jedynie są dość płytkie, mają kształ elipsy, są miękkie i naprawdę przyjemne, brakuje im tylko więcej wypełnienia, dlatego dla każdego kto chce w nich dłużej siedzieć to pozostaje wymiana na pady od SRH840/940, DT150, DT250, DT770/880/990, ATH-M50, albo idąc na całość można sobie kupić od STAX-ów, które będą droższe niż całe słuchawki, dla amatorów DIY można sobie wyciosać z opony, nawet by pasowały go ogólnego designu słuchawek.

 

O kablu można powiedzieć tyle, że jest i działa, duzy jack, na zakończeniu mały kątowy z blokadą, nie pozłacane wtyczki godzą w audiofilskie zapędy niejednego, ale cóż, żyć trzeba, dość elastyczny kabel, solidnie wykonany, nie rozpadnie się w przyczyn naturalnych po miesiącu ciorania nim po ziemi.

 

Grojo.

 

Ano grojo fajnie, w sumie żadna rewolucja względem moich ATH A900X, ale jakość poszczególnych pasm naprawdę jest w stanie zadowolić chyba większość ludzi, średnica jest fantastyczna, pasma wyższe oraz niższe nie robią tylko za kontur, bas mimo obiegowej opinii naprawdę potrafi przy******lić, góra zawsze jest czysta i rozciągnięta, dodatkowo wybrzmienia bardzo długo, nie gubi się nic w przekazie, wręcz można być osłupionym jaki natłok dźwięku i tego wszystkiego w nas udeża.

 

Wada jest jedna, wymagają naprawdę konkretny wzmacniacz oraz DAC żeby miały co zaprezentować.

 

Są to takie moje wstępne przemyślenia, żadna recka czy coś, jak ktoś ma pytania to śmialo, podobnie sugestie, mile widziane osoby, które miały kontakt z tym sprzętem, może znają jakieś fajne modyfikacje.

 

Ogólnie za taką kase to jest wręcz rozbój w biały dzień.

  • Like 9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam się czaję bardziej na taką wersję:

https://www.mrspeakers.com/Audiophile-fostex-t50rp-upgrades-mrspeakers-mad-dog

 

Chyba że uda mi się dozbierać do LCD2 ;)

Tyll bardzo chwalił, ale co jak co - wyglądają dosyć tandetnie po tych modach.

 

Lepiej thunderpants:

DIYOrtho_T50RP_ontherivet_photo.jpg

Edytowane przez maciux
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie maciux, najlepsze są te :)

http://www.head-fi.org/t/582736/koda-2-k-nigs-ortho-dynamic-acrylic-headphones#post_7927522

 

Ja zdecydowanie mam zamiar nabyć jeszcze jedną bądź dwie pary, kupić pady od STAX-ów i kombinować, naprawdę warto, nie wiem z tego tytułu co zrobić z A900X, ale chyba zostawię dla porównania i jako odskocznię.

 

Dziwne, że w naszej rodzimej sieci niemal nic nie ma o tych cudnych słuchawkach.

 

W realu naprawdę mogą się podobać, mają jakąś magię i urok w sobie, dużo sporo ładniejszych konstrukcji tego nie ma.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z Anglii :) W Polsce nie kupisz, problem jest taki, że nie produkują ich od bodaj 7 lat już :)

 

Nie wiem czy O2 je pociągnie, moje Audio-GD daję radę, ale wiadomo tutaj nadmiar mocy nie pójdzie na marne.

 

Druga sprawa one nie są nudne, one sa monitorami i dlatego mają taki charakter grania, jak większość monitorów, mnie się tam podobają, mnogość modyfikacji, padów, opcji na zrobienie pałąka, to są dopiero Customowe słuchaweczki :)

Edytowane przez mikolaj612
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wg. headfoni

 

rock listeners better stay away from them. However, I do think that there is a strong magic in the sound of the T50RP, and it’s definitely a very unique headphone that I would recommend to Jazz, Vocals, and Indie listeners.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na T20v2 mam pady od SRH840. Wygląda to ciut dziwnie bo pad jest owalny a czasza w kształcie koła ale są bardzo wygodne i fajnie leżą na czaszce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak będziesz robił jakieś mody to jest szansa na opis? Może bym się swoimi T20 zajął... :rolleyes:

Ponoć Twoje wyprzedzają nową wersję T50RP. A mody są na Head-fi, jak wieść gminna niesie, to warto je zrobić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie T20v2 w tym temacie nieco na temat zwykłego moda, który poprawia trochę bodajże klarownośc, ale trochę zabiera bas, więc niekoniecznie to na plus dla każdego http://www.head-fi.org/t/532841/just-scored-a-fostex-t20-v-2-wow

Edytowane przez oblivion
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

akurat design T50rp bardzo mi się podoba i był czas, kiedy się nad nimi mocno zastanawiałem, ale kiedy w ramach researchu obejrzałem ich wykresy na innerfidelity, to mi się odechciało.

jest tam wykres słuchawek seryjnych i z 5 czy 8 modów.

seryjne są słabiutkie, a wszystkie mody, z wyjątkiem jednego - jeszcze gorsze...

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według specyfikacji ze strony Fostexa domyślałbym się raczej że T20 i T40 mają ten sam driver a T50 już inny:


T20RPmkII
Frequency Response: 20Hz - 30kHz
Max Input 2000 mW
Impedance 50 ohm
Semi-open type construction offers rich low frequency sound whilst maintaining all the nuances of vocal performance
Excellent transient characteristics
Ideal for professional use in commercial recording studios


T40RPmkII
Frequency Response: 15Hz - 30kHz
Max Input 2000 mW
Impedance 50 ohm
Enclosed type for excellent sound reproduction. Also prevents feedback into the mic at recording sessions
Ideal for professional use in noisy environments, the first choice for DJ work and broadcast sound engineers


T50RP
Frequency Response: 15Hz - 35kHz
Max Input 3000 mW
Impedance 50 ohm
Damped semi-open type for extended low-frequency and clear mid / high frequency reproduction
Superb quality and perfect for commercial recording use and critical listening applications

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Zarejestruj się aby mieć większy dostęp do zasobów forum. Przeczytaj regulamin Warunki użytkowania i warunki prywatności związane z plikami cookie Polityka prywatności