Skocz do zawartości
FiiO FH5 - przedsprzedaż Więcej informacji... ×
Audeze LCD2 Closed Back - PREORDER Więcej informacji... ×
Astell&Kern SR15 i słuchawki Billie Jean gratis Więcej informacji... ×
SoundMagic E11 i E11C preorder Więcej informacji... ×

Zydek

Zarejestrowany
  • Zawartość

    44
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

11 Neutral

O Zydek

  • Tytuł
    początkujący

Dodatkowe

  • odtwarzacz
    Auralic Vega
  • słuchawki
    990 Pro, HD650
  • testuję
    Headonic
  • chcę
    wiedzieć czego naprawdę 'chcę'

Ostatnie wizyty

391 wyświetleń profilu
  1. Zydek

    Auralic Aries Mini

    Będę wdzięczny, bo temat trochę zamarł. Moje doświadczenia ze słuchaniem muzyki z laptopa jednak muszę lekko zrewidować, ponieważ podpięty pod tor Uptone Regen robi coś, co pozwala muzykę z laptopa bez irytacji słuchać. Mała rzecz, ale wprowadza większy spokój i lepszą selektywność instrumentów. Jako transport cd służy mi stary Marantz 52 MK II.
  2. Zydek

    Auralic Aries Mini

    Bardzo bym prosił o kilka słów na temat dodatkowego zasilania - np. Tomanek - pod takiego Aries'a w kwestii brzmienia jako transportu, czy takie zasilanie jest warte zachodu? Nadmienię, że zastanawiam się nad tym streamerem pod swoją Vegę, która jak na razie wyżyny brzmienia osiąga z tradycyjnego transportu cd. Komputer wraz z softwarowymi usprawniaczami typu fidelizer, jplay etc. w moim systemie audio odbiera temu przetwornikowi żywą atmosferę nagrania, jaka towarzyszy tradycyjnemu wysyłaniu sygnału przez spdif. Na sąsiednim forum na ołtarze wystawiają "malinę", czy to równorzędny zawodnik w kwestii jakości brzmienia? Za wszelkie sugestie wielkie Dziękuję!
  3. Zydek

    Kable cyfrowe

    Po raz kolejny mogłem się przekonać o wysokiej klasie przewodów Janka. Tym razem sprawdziłem kabel coaxialny, świetnie wykonany, na wtykach podobnych jak w firmie Albedo. Wcześniej używałem najwyższy model kabla marki Profigold, ale ten nie ma żadnego startu do kabla Johnysa. Cecha, która wyróżnia jego kable to wysoka kultura brzmienia, bardzo dobra dynamika i wysoka rozdzielczość. W moim torze audio z transportem cd i dac'iem Auralic Vega, brzmienie nabrało blasku i życia. O cenie nie wspominam, bo za taką klasę musiałbym u komercyjnej konkurencji zapłacić niemałe pieniądze.
  4. Zydek

    Headonic i inni

    Porobiłem kilka prób z zasilaniem, przy różnych gatunkach, ale niestety sam, choć może później żonę namówię na małe przełączanie, a ona podchodzi do "mego audio" z dużym dystansem. Wyszło mi, że na baterii jest spokojniej i równiej. Może to kwestia prądu w sieci, mieszkam na wsi, niedaleko piekarni, a kiedyś właśnie miałem z tym prądem problem przy Baltlabie Epoca 3 (brum na jednym z transformatorów). Czuła na wszystko była to bestia, nie pomógł jej nawet Tomanek i jego DC Blocker, który psuł jej charakter w dynamice. Także u mnie może zachodzić różnica z uwagi na prąd w sieci, ale muszę to sprawdzić, bo Hechlok dolał kroplę dziegciu do beczki miodu;)
  5. Zydek

    Headonic i inni

    Sugerujesz, że mógłbym nie rozpoznać z jakiego zasilania wzmacniacz gra, czy że wersja bateryjna brzmi gorzej od klasycznej? Zdecydowanie milej do uszu wchodzą mi dźwięki z wersji bateryjnej - sprawdzane na wielu gatunkach muzycznych.
  6. Zydek

    Headonic i inni

    Dzięki uprzejmości jednego z kolegów tego forum, mam możliwość sprawdzenia wzmacniacza wraz z baterią. Brzmi to u mnie na tyle lepiej, że trudno byłoby teraz słuchać bez niej. Poprawia się praktycznie wszystko, a co najważniejsze, przy baterii znika takie specyficzne napięcie, rozedrganie, czasami obecne przy klasycznym zasilaniu. A przy tych wszystkich dobrych słowach wspomnianych w poście na temat grania, dodana niebanalna kultura brzmienia. W końcu, bez irytacji, można słuchać godzinami dużych składów instrumentalnych.
  7. Zydek

    Headonic i inni

    Tak, jako preamp urządzenie mnie nie interesuje, ale wersję bateryjną sprawdzę na pewno. Wzmacniacz ciągle mile mnie zaskakuje, świetnie zgrywa się z wieloma słuchawkami (o co w Espressivo było dość trudno), a najważniejsze, że w słuchane płyty głęboko wciąga i nie nudzi, a dla mnie to sedno. Dzięki za info:)
  8. Zydek

    Headonic i inni

    Od niecałego tygodnia mam na stanie Headonica, zakupiony z drugiej ręki od tutejszego forumowicza. To wersja oparta o zasilacz, podstawowa. Kupując go spodziewałem się cech znanych z innych produktów Majkela. Wcześniej słuchałem na Espressivo na lampach Sylvania, przy których odczuwało się progres w stosunku do lamp stockowych. Urządzenie Majkela podpiąłem pod system złożony z Hegla HD25, słuchawki Sennheiser'a HD650 i Beyery DT990 250 Ohm i pozwoliłem mu na nieskrępowane granie. Późnym wieczorem postanowiłem sprawdzić i skonfrontować brzmienie tego niepozornego wzmacniacza z chwalonym przeze mnie Espressivo. Szybkie przełączanie z jednego na drugie było boleśnie odczuwane przy Headonic'u. Miałem wrażenie grania odchudzonego, wypranego z barw, choć detalicznego. Przemogłem się, zmieniłem interkonekt na Albedo Monolith i posłuchałem na spokojnie to czarne maleństwo. Jak założyłem słuchawki o 19, to zdjąłem je z głowy po namowie żony o 24. Taki maraton zdarzył mi się jeszcze raz, jak kupiłem Sennheiser'y 650. Wiele dobrych słów na temat tego wzmacniacza było wspomnianych powyżej i nie chcę się powtarzać, ale ten wzmacniacz każdą słuchaną płytę zamienił na autentyczne przeżycie. Nie przypominam sobie wcześniej, by prezentacja na słuchawkach była dla mnie tak angażująca emocjonalnie i intelektualnie. Majkel pojednał w nim wodę z ogniem. Dla mnie, na tą chwilę, wzmacniacz wyznaczył poziom odniesienia. Mając go od tego czasu słucham na nim w każdej wolnej chwili, na zestaw kolumnowy padł cień chęci sprzedaży, bo zwyczajnie nie zachęca do odsłuchów, mimo wysokich Proac'ów. Cóż... zastanawia mnie tylko jedno, ile dobrego potrafi jeszcze wnieść bateria podłączona pod niego.
  9. Zydek

    Astell&Kern AK300

    Macie może porównanie tego AK 300 z AK 120 mkII, bo nie wiem w co się bardziej pchać? Chciałbym się dowiedzieć, czy to ten sam jakościowy poziom, bo charaktery podejrzewam odmienne. No i ważna sprawa to wzmocnienie, który ma większy potencjał (słuchawki w większości mam wysokoomowe)? A może bardziej Opus... ? Z góry dzięki za odpowiedź.
  10. Zydek

    Johnys Gold Reference

    Cóż... wątek trochę opuszczony, ale warto wspomnieć kilka dobrych cech o kablu jak w temacie, "a nóż widelec" komuś może się przydać garść informacji biorąc go go pod uwagę przy najbliższych zakupach. Pominę opis dotyczący wyglądu, bo to kable pod tym kątem naprawdę dobrze i solidnie zrobione. Brzmienie jest naprawdę wysokiej próby, śmiało może konkurować z przewodami do 3000 zł i z takimi też robiłem bezpośrednie porównania. Cechą szczególną tego kabla jest ponadprzeciętna kultura brzmienia, bez zbędnego napięcia, nerwowości. Scena stabilna i selektywna, tonalność równa, z lekkim dociążeniem brzmienia, co jest ważne w systemach grających chudo, bez wypełnienia. Bas ma szeroką rozpiętość, bardziej po miękkiej stronie, ale zróżnicowany. Średnica z pięknymi barwami, bez zapiaszczeń, podana naturalnie. Góra początkowo może wydawać się jakby nieobecna, czy przymglona, ale to tylko mylne wyobrażenie, ponieważ jest jej naprawdę dużo i potrafi powiedzieć o nagraniu wiele, a to wrażenie spowodowane jest jej nienachalną wysoką kulturą i dyscypliną w tym zakresie. Ostatnio porównywałem tenże kabelek z Albedo Flat One, który przy nim zabrzmiał chudo i matowo, choć trochę bardziej dynamicznie. Następnym w konfrontacji był Albedo Monolith wersja płaska. Srebro w tym wypadku pokazało wyższość, ale tylko jeśli mówimy o przejrzystości i szybkości, bo reszta cech niczym szczególnym uwagi nie przyciągała. Miałem też okazję sprawdzić japońskiego Acrolinca 2110 mk3 i ten kabelek prawie zupełnie poległ, ładne barwy, ale reszta to nie ten poziom. Nadmienię tylko, że kabel sprawdzałem w systemie stacjonarnym: Proac 118, wzmacniacz Unison Research S2, przetwornik Hegel HD25, jak i słuchawkowym: wzmacniacz Espressivo, słuchawki Sennheisery HD650 i Beyery DT990 250 ohm. Ponadto pod przetwornik podpiąłem kabel zasilający made in Johny's. Nie chcę za bardzo rozwodzić się nad jego brzmieniem, bo możnaby pomyśleć, że na temat produktów Janka piszę same peany. Ale do rzeczy, kabel wygląda jak powróz na bydło, ale podłączcie go tylko pod dobry, reagujący na zmiany przetwornik lub wzmacniacz, a przetrzecie uszy ze zdumienia ile potrafi oddać od siebie taki kabel.
  11. Zydek

    Feliks Audio Espressivo lampy

    Nie wiem czy temat dalej jest aktualny, ale ze swojego doświadczenia polecam do Espressivo lampy Sylvania 6922. Są to lampy z których uzyskałem najbardziej muzykalny, barwny przekaz z kapitalną średnicą i bogatą górą. Ruskie, montowane standardowo tego czaru co Sylvania nie mają, choć nie ukrywam, że lubię do nich wracać, bo moim zdaniem lepiej różnicują utwory. Jedyna wada to cena, bo za dobraną parę trzeba zapłacić około 300 zł, później pozostaje tylko "wygrzanie", które u mnie trwało 100 godzin, ale przyjemność - zacna!
  12. Zydek

    Recenzje, opinie, sugestie

    Muszę również pochlebnie wyrazić się o produktach Majkela, zresztą mam parę jego produktów. Ostatnio miałem możliwość sprawdzenia w systemie łączówki SunSet i dac'a bazującego na kości sabre 9023. Interkonekt zabrzmiał zadziwiająco dobrze jak na swoją cenę w moim systemie, pogonił Acrolink'a 6N-2110, Albedo Flat One, a o Namelessie Black nawet nie wspominam, sprawdziłem go również z Oyaide PA-02 i wynik był ten sam. Kabelki pięknie przedstawiają detale wraz z pożądaną głębią, szeroką sceną i dobrą lokalizacją instrumentów bez pływania i rozmycia. A co najlepsze - przynajmniej dla mnie - są bardzo spójne, nie zabijają muzyki wyeksponowanymi pasmami, jak to potrafią robić niektóre kable. Dac modyfikowany przez Pana Michała na bazie Audiophonics udowodnił, że małe potrafi zagrać równie dojrzale, a w wielu przypadkach lepiej, jak inne duże, często przewartościowane urządzenia typu Hegel, Matrix Mini, czy ostatnio Lampi wersja stara i prototypowa level 2,5 na wolfsonie, bo tyle akurat miałem okazje sprawdzić u siebie. Ponoć z tego małego daczka na sabre można wycisnąć jeszcze więcej, stosując inne podzespoły. Mam to zamiar wkrótce sprawdzić, bo w tej cenie sprawnie eliminuje kilkunastokrotnie droższe przetworniki. Jedyny feler to wejście tylko przez USB, reszta to bajka wraz z konwerterem na spdif.
  13. Zydek

    Jakie dobre kable głośnikowe?

    Panowie, jak wrażenia z zastosowania YDYP w systemie, macie jakieś porównania z markowymi kablami? Ostatnio słucham na QED Revelation Signature, około 90 zł za metr, gra to detalicznie i przestrzennie, ale trochę za jasno i chudo, mimo że gra to u mnie z lampą. Mam też kabelek głośnikowy Lappa zrobiony z jakiegoś kabla zasiljącego i jest o wiele lepiej, większa masa i kultura, ale kosztem szczegółów.
  14. Zydek

    Cowon P1 Plenue

    Coś tu cichutko w związku z Plenue P1, a nie tak dawno pojawił się nowy firmware, który dodaje coś tak praktycznego jak zegar. Po AK100 brakowało mi tego w Cowon'ie. Co zaś tyczy się brzmienia, to mam wrażenie, że od wersji 2.0 firmware poprawili wybrzmienia. Mam nadzieję, że wraz z przyszłym oprogramowaniem będziemy mogli usłyszeć ewolucję brzmienia. Ostatnio bardzo często słucham Cowon'a w funkcji DAC i spełnia swoją rolę znakomicie, nawet lepiej, bo cieplej i muzykalniej, niż mój poprzedni DAC Hegel HD20.
  15. Zydek

    Cowon Plenue P1

    Wgrałem nowy firmware i porównałem Cowona z AK jako DAC. Dużo bardziej odpowiada mi brzmienie Cowona, dociążone, kulturalne, z ładnie podanymi detalami. DAP'ów używałem pod Foobarem i z załączonym Fidelizerem 6.5, który moim zdaniem dodaje przyjemnego spokoju muzycznemu przekazowi.
×

Powiadomienie o plikach cookie

Zarejestruj się aby mieć większy dostęp do zasobów forum. Przeczytaj regulamin Warunki użytkowania i warunki prywatności związane z plikami cookie Polityka prywatności