Skocz do zawartości
WIOSENNA PROMOCJA AUDIO 11.03-04.04.2024 Zapraszamy ×

michauczok

Zasłużony
  • Postów

    811
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    25

Ostatnia wygrana michauczok w dniu 25 Marca 2017

Użytkownicy przyznają michauczok punkty reputacji!

Reputacja

1288 Excellent

3 obserwujących

O michauczok

  • Urodziny 27.03.1991

Kontakty

  • Website URL
    http://michauczok.com/

Ogólne

  • Lokalizacja
    Gliwice

Ostatnie wizyty

12456 wyświetleń profilu
  1. Seryjna produkcja przetworników planarnych jest bardzo droga, jest duży odrzut i nawet u takich graczy jak Audeze zdarza się, że 2 pary tego samego modelu grają zupełnie inaczej, bo takie im akurat wyszły przetworniki. Miałem kiedyś na ten temat długą rozmowę z Valentinem z Kennertona - oni sami robią swoje przetworniki, pokazywał mi proces i na razie jest to finansowo daleko poza naszym zasięgiem. Dla przykładu Meze, pomimo bardzo dużego sukcesu finansowego 99 Classics i Neo, nie było w stanie opracować i produkować własnego przetwornika do Empyreanów i zatrudnili do tego zewnętrzną firmę, Rinaro. Wszystko jest łatwe niestety tylko na papierze.
  2. Mamy customowy przetwornik dynamiczny wykonany we współpracy z Symphones. 40mm, 32ohmy, na papierze się niekoniecznie wyróżnia, ale z brzmienia jesteśmy bardzo zadowoleni. Pierwszy model słuchawek będzie bazował głównie na naszym doświadczeniu z modowaniem Grado, następnie planujemy ze 2-3 bardziej zaawansowane wariacje na ten temat i bierzemy się za większe rzeczy.
  3. Cześć, dawno mnie nie było. Nie wiem czy to odpowiedni temat, mam nadzieję, że tak. Jak część z Was pewnie wie, moduję słuchawki jako połowa duetu shipibo.audio i ogólnie to potrzebujemy pomocy. Szykujemy się do wypuszczenia własnych słuchawek i systematycznie przybywa nam roboty. Nie stać nas jeszcze na pracowników na pełen etat, więc żerujemy na rodzinie i znajomych (zawsze uczciwie wynagradzając robotę!), ale przydałby nam się ktoś bardziej zaangażowany, z zajawką bardziej na tworzenie rzeczy niż na same słuchawki, chętny zobaczyć jak się w Polsce lepi biznes produkcyjny od zera, bez wcześniejszej infrastruktury, wiedzy, gotówki czy znajomości. xD W tej chwili dwa obszary najbardziej wymagają posiłków: produkcja (lutowanie, skręcanie i rozkręcanie, smarowanie, wycinanie, itp.) – przede wszystkim kabli (zapewniamy szkolenie) i obsługa klienta, socjale, pisanie tekstów na bloga (konieczny bardzo dobry angielski), pakowanie i wysyłka paczek, dodatkowo przyda nam się pomoc przy projektach i szablonach (konieczna umiejętność obsługi programów Autocad, SolidWorks – na youtube są bardzo dobre tutoriale, z których można się szybko nauczyć), szukanie podwykonawców do prototypowania i eksperymentów i coś by się jeszcze pewnie znalazło. Część z tych rzeczy wymaga fizycznej obecności, także szukamy kogoś przede wszystkim ze Śląska (im bliżej Gliwic tym lepiej). Super by było znaleźć kogoś, kto potrafi tego wszystkiego po trochu, ale wiemy, że jednorożce nie istnieją. Szukamy jednak osób wszechstronnych, operatywnych i samodzielnych, które większości z tych rzeczy się nie przestraszą. Forma i zakres współpracy są do dogadania, jesteśmy elastyczni i otwarci na różne rozwiązania, trochę to dla nas nowość. Na początku najłatwiej nam chyba będzie zacząć od współpracy „po godzinach” i systematycznym zwiększaniu zaangażowania godzinowego, jeśli współpraca będzie się układała pomyślnie. Zainteresowanych proszę o wrzucenie nam wiadomości na info@shipibo.audio – można zadawać pytania. Ważne – prosiłbym, żeby pisać tylko na tego maila, bo moja skrzynka na forum jest od dawna zapchana, a w związku z nawałem roboty nie wiem kiedy znowu zajrzę na forum! Trzymajcie się. :)
  4. Dobra, podbijam i jeszcze spuszczam stówke z signature Stax Lambda Signature - 2222 2111 złStax SR404 Signature - 1888 1777 złStax SR507 - 1888 1777 zł SRD-7 - 666 555zł
  5. Podbijam ofertę, i podaję zbiorczo ceny, lekka obniżka, i mogę troche opuścić w zestawie słuchawki+energizer: Stax Lambda Signature - 2222zł Stax SR404 Signature - 1888 1777 zł Stax SR507 - 1888 1777 zł SRD-7 - 666 600zł
  6. michauczok

    Wyprzedaż STAX-a!

    Hej. Do sprzedaży lecą Lambdy z mojej kolekcji. Wszystkie słuchawki w stanie gabinetowym, przechodziły od jednego fana marki do kolejnego, u mnie większość czasu spędziły w pudełkach. Dlatego też sprzedaje – niech cieszą oko i ucho kolejnego członka STAX mafii. Na pierwszy ogień idą moje ukochane Lambda Signature, legendarne słuchawki, najcieńsza membrana kiedykolwiek użyta w elektrostatach, kremowe, bajkowe brzmienie którego można słuchać godzinami, leciutkie, wygodne, przypominające nieco 007. Stan niemal idealny – wszystkie oryginalne gąbki obecne, pady w bardzo dobrym stanie, delikatne ryski, a właściwe wybłyszczenia na matowym tworzywie pałąka. W zestawie oryginalne pudełko. CENA: 2222zł Następne do golenia – SR404 Signature – niegdyś topowe Lambdy, już na nowszym pałąku, który w przeciwieństwie do większości tych słuchawek nie skrzypi, dzięki nasmarowaniu zawiasów odrobinką oleju silikonowego. Stan bdb, może z małym minusem – same słuchawki również mają wybłyszczenia na pałąku, pomarszczone pady, pudełko zastępcze. CENA 1888zł Do tego dodaję SR507 – słuchawki w dobrym stanie, swego czasu pękł im element pałąka, i został wymieniony na nowy dostarczony przez Wiktora. Same słuchawki w dobrym stanie – w zasadzie pierwsze co rzuca się w oczy to przetarcia na aluminiowych widełkach pałąka. Natomiast jest z nimi taka historia, że mają wgniotkę w osłonie przeciwkurzowej przetwornika, i nie mam 100% pewności co do ich stanu w związku z tym – musiałbym je wpierw przesłać osobie zainteresowanej do obejrzenia/odsłuchów. W związku z tym cena promocyjna. W zestawie oryginalne pudełko. CENA 1888zł Dodatkowo energizer SRD-7, wersja standard bias przerobiona na PRO (uwaga, w obu gniazdkach 580V!) Urządzenie w pełni sprawne, układ zasilania BIAS zgodny ze schematem dla SRD-7 PRO. Stan całkiem niezły, widoczne ślady użytkowania, małe ryski na przednim panelu i troche śmieszna wtyczka sieciowa (bez bolca, ale można sobie wymienić). CENA 666zł
  7. Na serio na serio, przygotowania trwają Chacruna to moja nowa flagowa platforma, ma być rozwojowa, w tej chwili dostosowana do przetworników hifimana, a przyszłościowo inhouse'owych ESL i orto, myślę że w tej kolejności.
  8. Jak pokazywałem Firegonowi wykresy, to się dziwił że tyle na nich góry, moim zdaniem to pasmo to jest jakiś artefakt, bo góry jest na bank mniej jak w stockowych HE-6, a przykładowy wykres 4-ro śrubowych:
  9. To ja napadam na Firegona, zgarniam słuchawy i rozstawiamy się ze swoją Shipibo budką przy strefie audiomagica, także już teraz zapraszam, Chacruny będą największą atrakcją, ale nie zabraknie innych bajerów. Były też takie manewry: Czyli pomiary na mini DSP uszach Biorę je z pewną rezerwą, bo pliki kompensacyjne wydają mi się nieco nie takie, były to też jedne z pierwszych pomiarów, ale dla zajawki wrzucam: (smoothig 1/12 oct, średnia z 4 pomiarów) Jest też podbicie subbasu, widać na pomiarach jakie są mozliwości, gruba krecha stan aktualny, i kolejno dwa równiejsze poziomy w zależności od przepuszczaności otworów wentylacyjnych:
  10. Po wyjątkowo długiej przerwie mam dla Was coś specjalnego. Przez ostatnie dwa lata zacząłem funkcjonować pod szyldem shipibo.audio, niektórzy może kojarzą sklep z częściami do Grado. W związku z moim rozwojem zacząłem eksperymentować z nowymi technikami produkcji, a owoc tych poszukiwań to nowy flagowiec. Autorski projekt wykorzystujący (na razie) przetworniki HE-6, lub HE-5LE i jakieś pół pałąka Hifimanów starej serii. Przedstawiony model jest wyfrezowany na CNC wewnętrznie, z zachowaniem najwyższej dokładności, oraz ręcznie dopieszczony z zewnątrz, dzięki czemu wszystkie elementy są idealnie spasowane. Drewno użyte w projekcie to amaranth (Purple heart) na korpus, oraz zebrano na dekielki. Drewno zostało przeze mnie poddane procesowi stabilizacji, czyli próżniowego nasycania żywicą termoutwardzalną, dzięki czemu jest odporniejsze na uszkodzenia mechaniczne oraz stabilniejsze wymiarowo, ma także bardziej korzystne własności akustyczne. Drewno zostało wypolerowane aż do gradacji P2000, pokryte bliżej nieokreśloną ilością warstw olejowosku i wosku pszczelego, i znowu wypolerowane. Obok drewna w budowie zastosowane zostało włókno węglowe, jako element wzmacniający dekielki oraz płyta mocująca padów. Słuchawki zostały wyposażone w magnetyczny system mocowania padów, natomiast można też wykorzystywać okrągłe pady dostosowane do innych słuchawek Hifimana starej serii HE. Zastosowałem uniwersalne i wytrzymałe gniazda XLR-4pin na odpinane kable, schowane w obrysie obudowy, z gniazd sygnał płynie do drivera przewodami litz 7n w zamian za standardową srebrzoną miedź hifimana). Gniazda są osadzone w podfrezowaniu obudowy, tak że chowają się lekko wgłąb. Na grill główny, oraz grille ventów zastosowałem blachę perforowaną z perforacją sześciokątną, ze względu na najwyższą przejrzystość tego rodzaju perforacji. Skórzane obszycie pałąka to również produkcja Shipibo.audio, pasek jest szerszy niż standardowy, i wypełniony miękką gąbką pamięciową, dzięki czemu słuchawek, mimo dużego ciężaru, nie czuć bardzo na głowie. Wymiana pasków na skórzane w starych pałąkach hifimanów to chyba najbardziej upierdliwa robota tego typu. Na poniższym zdjęciu najlepiej widać jajowaty kształt obudowy, oraz dopasowanych pokrywek na rodblocki. Jak to przystało na custom work, dostały tabliczkę znamionową: Widać tu też częściowego fuzzora, w tej chwili rozmnożył się i zajmuje już całą powierzchnię drivera. W trakcie prac, oczywiście na sam koniec zaraz przed wysyłką rozleciały się oryginalne rodblocki, więc na szybko dorobiłem nowe z aluminium. I stwierdziłem że w zasadzie i tak mało co z tego oryginalnego pałąka zostało, równie dobrze mógłbym zrobić nowy. Jeszcze tak od siebie, poza suchymi technikaliami. Traktuje te słuchawki jako swoje najwspanialsze, najbardziej dopracowane dzieło, gdzieś w trakcie długiego procesu ich powstawania olałem całkowicie koszty, i starałem się je zrobić najlepiej jak tylko potrafiłem, i dzięki nim wróciła mi ochota na konstruowanie słuchawek. I przyszła pewność, że ja to się do robienia 50 takich samych par absolutnie nie nadaję. Trudno było mi się tez z nimi rozstać, bo nawet wkładając je na chwilę przesłuchać jeden utwór zdejmowałem je najwcześniej po godzinie-dwóch. Sejsmiczny bas, równa średnica i mega detaliczna góra podane w niemęczący ale angażujący sposób. Normanie miodzio Chciałbym też podziękować ich nowemu właścicielowi za udział we współtworzeniu tych słuchawek, mam nadzieję że warto było czekać. Na koniec taka mała galeria dodatkowa:
  11. Padouk jest mniej gęsty i mniej twardy niż amaranth, coś podobnego jak palisander, ale nieco bardziej basowe.
  12. Świerk z racji gęstości prawdopodobnie ciepło, dużo dołu i miękka góra U nas były akurat symphones V8 w bardzo twardym drewnie - amaranth/purple heart, więc były nieco jaśniejsze niż standardowo, miałem je poskładane w mahoniu z padami L-cush, mega rozdzielcze miśki do słuchania godzinami. Świetne drivery do grado moim zdaniem, jakościowo zbliżony poziom do RS2e,
  13. Wycięcie w rodblocku ma 12mm szerokości, wiec nawet jak dasz takiego szerokiego pręta to się zmieści. Na długość to proponuję żebyś sobie już sam do głowy dopasował, 250 jest dość bezpieczną wartością, ale dłuższy też się schowa w rodblockach (pręty grado chowają się na jakieś 10mm, rodblock ma 20mm wysokości, więc jest 10mm luzu na strone)
  14. Siema siema, jako founder shipibo.audio mam absolutnie zero spiny, i mogę ci wszystko pomierzyć, dostarczyć rysunki, co tam chcesz Jak coś pomierzę i będę miał chwilę to edytuję tego posta edit: 1. Obudowa z GS1000 ma ok 35-40mm wysokości, amerykany mierzą w calach to pewnie 38,1 2. Masz na myśli pręt pałąka? Oryginał ma 6,35mm szerokości i 1mm grubości, długi na ~250mm i wygięty w łuk. Jak chcesz gotowy to szukasz biedronkowo lidlowych tanich słuchawek typu takiego: https://allegro.pl/sluchawki-nauszne-rozowe-camry-1127-pink-trend-3-5-i6912777675.html (niekoniecznie w takim pięknym kolorze) 3. 55mm 4. Daje w połowie między wycięciem na pady a pierwszą krawędzią od której obudowa robi się szersza niż 55mm 5. U mnie 4x2mm 6. Wtyki już kupiłeś to nieważne, Lemo super, ale lutowanie ich wymaga cierpliwości 7. To tez już zdezaktualizowane, ale u mnie masa na masie, sygnał na czubku. Drewno jakbyś jakieś chciał, to też Ci mogę podesłać, powodzenia z projektem i pochwal się efektami
  15. Drewno ma wpływ, i to dość spory, ale zależy to od konstrukcji słuchawek. W HD600 tego wpływy prawie nie ma, bo część która jest drewniana nie jest ani elementem nośnym (bo tą role spełnia faceplate z driverem), ani nie znajduje się na drodze fal dźwiękowych (bo to tylko owalny pierścień na zewnętrznej krawędzi faceplate'a). W grado, które są otwarte, i ten wpływ niby powinien być niewielki, wcale tak nie jest z dwóch powodów: Przetwornik siedzi bezpośrednio w gnieździe wyfrezowanym w drewnianej obudowie, i drgania w które wpada obudowa przetwornika są przenoszone na obudowę Obudowa pełni funkcję pudła rezonansowego, więc wpływ mają takie czynniki jak wymiary wewnętrzne obudowy, gęstość drewna, struktura drewna (usłojenie), nawet siatkowe grille) Ogólna uproszczona zasada to im niższa gestość i twardość drewna, tym niższe częstotliwości są uwypuklane, drewno działa jak takie kolorowe szkiełko, które na charakterystykę przetwornika w konkretnej obudowie nakłada swoje zabarwienie, dodając swój charakter, i czasem zniekształcenia, ale w taki sposób jak lampy - w lampach parzyste zniekształcenia harmoniczne sprawiają że dźwięk jest przyjemny w odbiorze. W przypadku drewna również ma miejsce "uprzyjemnienie", eufoniczność dźwięku, niekoniecznie tylko dlatego że dodano zniekształceń, ale przez to, że wytłumiana jest część nierówności charakterystyki układu obudowa - przetwornik. Ostre piki są zmniejszane, a dziury zalepiane, przez co mamy równiejsze pasmo. Oczywiście coś takiego występuje w przypadku umiejętnego doboru przetwornika, konstrukcji obudowy i jej materiału. Zepsuć też można W półotwartych i zamkniętych wpływ drewna jest większy, bo cała komora "gra". Można dążyć do minimalizacji wpływu drgających elementów na dźwięk, przez aplikowanie mat wytłumiających - vide markl mod denonów serii dX000, ale nie jest możliwa minimalizacja do zera. Więc nawet przy takim podejściu warto korzystać z materiałów który mają wpływ uprzyjemniający na brzmienie. Do tego dochodzi kształt samej komory, która może być symetryczna osiowo, asymetryczna, może mieć rowki, stożki, nierówności, cokolwiek, każdą z tych rzeczy słychać w mniejszym lub większym stopniu, na pewno bardziej niż kable (chyba że porównujemy kabel za 5zł z kablem za 500zł, no to wtedy wiadomo że jest różnica). Tutaj macie opis tonewood'ów w zastosowaniach gitarowych http://www.warmoth.com/Guitar/Bodies/Options/BodyWoodOptions.aspx
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Zarejestruj się aby mieć większy dostęp do zasobów forum. Przeczytaj regulamin Warunki użytkowania i warunki prywatności związane z plikami cookie Polityka prywatności